Tervehdys verotiimi ! Asun työn takia ulkomailla ja verotukseeni kohdistuu 6 kk sääntö. Sen mukaanhan Suomessa saa olla max. 72 päivää vuodessa = keskim. 6 pv / kk. Laskentaanko tässä suomipäiväksi myös sellainen päivä, jolloin olen käynyt Helsingin lentokentällä vain konetta vaihtamassa ? Eli lento ei-Schengen -maasta ja jatkolento Schengen-maahan (ei Suomi) käymättä välillä lentokenttäalueen ulkopuolella ?
Suomipäivien laskeminen
2
1082
Vastaukset
- jaaa....
Minun ymmärtääksen mikäli vain kuljet terminaalista toiseen niin et men edes passiselvitykestä ulos niin et ole käynnyt Suomessa. Eli ns. välilasku.
- traveler1234
Suomipäivät ovat mielenkiintoinen käsite, varsinkin kun niistä ei verohallinnon sivuilta löydä vastausta lukuunottamatta 72pv/vuosi = max. 6pv/kk. Tulkinta ja/tai selvitys puutuu.
Omalta osaltani olen saanut selville, että kun olet 6kk säännön alainen ei läpikulkua Suomen kautta lasketa suomipäiviin.
Mielenkiitoiseksi tämä muodostuu jos/kun olet maassa yhden vuorokauden. Sillä esim. omalta kohdaltani nykyinen asuinmaani laskee maasta poistumisen alkavan maasta poistumispäivänä ja maahan tulopäivän kun saavun fyysisesti maahan. Nämä molemmat selviävät passsin leimoista ja lentolipuista.
Mutta mikä on käytäntö Suomessa? Ymmärrän, että saapumispäivä lasketaan mukaan suomipäiviin, mutta entä lähtöpäivä? Tämä kun ei selviä mistään.
Esimerkki:
saavun ti. 3.4. ja lähden ke 4.4. eteenpäin, jos saavun kohdemaahani 4.4., entä kun lento kestää yli yön eli saavun perille vasta 5.5., mikä on tuolloin tulkinta? Milloin 1 ja milloin 2 päivää?
Mielestäni lähtöpäivä tulee aina laskea pois maassa olopäivistä, näin ollen jos saavut esim. ti 3.4. ja jatkat matkaasi 3.4. eivät suomipäiväsi lisäänny.
Js jollakula on tähän selkeä vastaus niin kiitos jo etukäteen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874148Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283087No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760