Miksi vain kipuja?

Selkärankareuma

Hei, syksyllä minulla todettiin selkärankareuma.. tai siis sakroiliitti ja myös selässä nivelrikkoa. Minulla aloitettiin silloin heti salazopyriini ja sitten kun menin seuraavalle reumalääkärin vastaanototolle niin kysyi onko lääkkeet auttaneet, niin vastasin että ei niin heti aloitettiin Remicade -biologinen lääkitys. Ihmettelen nyt vaan sitä, että miten voi olla että minusta tuntuu että tulen koko ajan kipeämmäksi.. ? Onko nyt niin että tulen lääkkeistä kipeämmäksi vai tulisinko ilmankin lääkkeitä, että lääkkeet eivät vain auta? Voiko olla niin, että lääkkeet eivät tähän sairauteeni auta? Olen aina öisin ottanut Arcoxiaa silloin tällöin ja silloin tällöin panacodia.. tuntuu etteivät nekään enää vaikuta mitään.... ? :( Onko tällainen yleistä?

2

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mimi78

Juu.. Yleistä on. Ainakin mulla. Parin kolmen vkon päästä lääkkeiden aloittamisen jälkeen voit todeta kipujen pikkuhiljaa kadonneen taka alalle, mut valitettavasti oireet ja tuntemukset voi pahentua alun jälkeen.. tsemppistä.. :)

• Kohtaloko?

Täälläkin yksi kipujen kanssa kärsivä.
      Selän lisäksi tulehduksia on isoissa nivelissä.
      Salazopyriniä takana parisen kuukautta, lisäksi kortisonia pistetty niveliin ja yksi kortisonikuuri suun kautta kokeiltu.
      Alunperinkin sairauden toteamisen aikaan olisi pitänyt hoitaa asia "kerralla kuntoon" ja mielummin vähentää lääkitystä pikkuhiljaa kun oireet helpottavat, eikä niin että kokeillaan tämä ja sitten vielä tämä ja tämä ja tämä ja kierre on valmis ja mikään ei tunnu auttavan! :(
      Turhauttaa!!
      Kuukausia seuraavaan reumakontrolliin, en usko pärjääväni sinne saakka näin.

Iltaisin kipu on pahinta, nukahtaminen saattaa kestää tunteja kun asentoa pitää vaihtaa muutaman minuutin-vartin välein, tyynyt, piikkimatot, kylmäpakkaukset kaikki kokeiltu. Ja sitten taas alkaa aamuyön pyörintä ja särky, unen laatu heikkoa..
      Sanotaan vain "kyllä se siitä, odota että lääkkeet vaikuttaa, tsemppiä.."

3-kymppisenä tässä kunnossa, elämä yhtä kipua ja lääkkeitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      102
      4507
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      382
      1274
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      186
      1052
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      1042
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      85
      931
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      901
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      891
    8. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      856
    9. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      11
      852
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      826
    Aihe