Alustaminen vei muistitikusta muistin! APUA

Faijan muistitikku

Oon lukenut ennenkin tämmöstä netistä. Nyt se sitten osu omalle kohalle, enkä löydä ratkaisua.

Minulla on käytössä (faijan) Kingston Data Travel 100 G2 - 16GB ja latasin tikulle elokuvan.
Se toimi, ja tikku toimi. Otin tikun ihan normaalisti pois ja laitoin sen myöhemmin takaisin tietokoneeseen.

Kunnes valitti vain, että se on alustettava. Etin keinoja, jotta ei tarviisi alustaa, mutta ku mitään ei ollu tehtävissä. No aattelin sitten, että sinne menee vain mun ja faijan kaikki _TÄRKEET_ jutut se leffa.
Oma vika, mutta sen vielä kestän (jotenkin).

No alustus onnistu ja laitoin sen koneeseen, harmikseni huomasin, että 16 gb:n sijasta muistia on vaan 1gb VOOOOIII V******* nyt sitten niitä vinkkejä, MITEN SAAN MUISTIN TAKAISIN.

Eihän sinne mahdu enää kun kolme kuvaa :...(
Pliis auttakaa mua

13

475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huohhh...

      MITÄ tästä opimmekaan...
      Alahan vaan miettiä selityksiä. Sano vaikka että ihan vaan kokeilin tuota tikkua ja se ei toiminu, tai sitten sano suoraan että mulla on peukalot keskellä kämmeniä ja olen niin helvetin tyhmä, kun sekoilin tälleen. Oppia ikä kaikki.
      Kysy ekana että OLIKO sillä tikulla jotakin juttuja.

    • takkari

      "Otin tikun ihan normaalisti pois"
      Oliko jokin tikulla oleva tiedosto auki pois ottaessa? Silloin voisi käydä noin.

      Luulempa, että tikun sisältö on menetetty. Miksi latasit tikulle, etkä kovalevylle?

      Isälle; Ei kannattais pitää muistitikkua ainoana tallennuspaikkana. Enemmänkin varmistuksena.

    • Faijan muistitikku

      Mikään tiedosto ei ollut auki.
      Ja piti saada leffa mukaan, (olin viemäs kaverille) ja ihan polttamiseen ei ollu levyillä tarpeeks tilaa.

      Harmittaa ihan hemmetisti.

      • muista tikusta...

        .....seuraavalla kerralla, että ennen poisottoa näpäytät sieltä alapaneelista
        kellon tienoilta tikun kuvaketta, jolloin tulee ilmoitus onko tikku valmis poistettavaksi.

        Muistelen, että olis joskus ollut niin ettei sitä lupaa ilmaantunut? - Silloin sammutin
        koneen ennen tikun poistoa.


    • >.<
    • yrittää voi vaikka

      tällä recuva softalla tietoja palauttaa, ainahan se ei kuitenkaan onnistu mutta ei siinä mitään menetäkkään

    • neuvo_vaari

      Vastaisuuden varalle, äläkäytä usb-tikkuja, niihin ei oikeasti voi luottaa edes 1% vertaa.

      Osta mielummin sellainen kannettava taskukokoinen kovalevy usb. Ei nekään nyt tietysti iskuja kestä älyttömiä, itseasiassa vähemmän kuin muistitikut, mutta muuten luotettavampia kuin tikut.

      • takkari

        "Vastaisuuden varalle, äläkäytä usb-tikkuja, niihin ei oikeasti voi luottaa edes 1% vertaa."
        Miten perustelet väittämäsi?

        Nimim. Muistitikkuja lähes 10v käyttänyt...


      • kestääjakestää

        Ensimmäinen ostamani usb-muistitikku toimii edelleen. Ostamisesta aikaa noin 10v.


      • vaarille vastine

        Kyllä voi luottaa - yhtään tuhoutunutta tikkua en ole nähnyt! - Kerran tosin eräs
        mummeli nykäis tikun ennen aikojaan koneesta, jolloin tiedostot oli pelkkää
        pistematriisineliöö - sehän se on luotettavuuspula - korvien välissä.

        Tikku koneeseen käynnistyksen jälkeen ja pois klikkaamalla tikun kuvaketta:
        - poista muistilaite turvallisesti - muistilaitteen poistaminen on turvallista.

        Itse olen käyttänyt Kingstonin tikkuja ja on toimineet kuin "junan vessa" ihan OK!


      • takkari
        vaarille vastine kirjoitti:

        Kyllä voi luottaa - yhtään tuhoutunutta tikkua en ole nähnyt! - Kerran tosin eräs
        mummeli nykäis tikun ennen aikojaan koneesta, jolloin tiedostot oli pelkkää
        pistematriisineliöö - sehän se on luotettavuuspula - korvien välissä.

        Tikku koneeseen käynnistyksen jälkeen ja pois klikkaamalla tikun kuvaketta:
        - poista muistilaite turvallisesti - muistilaitteen poistaminen on turvallista.

        Itse olen käyttänyt Kingstonin tikkuja ja on toimineet kuin "junan vessa" ihan OK!

        "pois klikkaamalla tikun kuvaketta: - poista muistilaite turvallisesti - muistilaitteen poistaminen on turvallista"
        En ole kertaakaan tehnyt tuota (10v aikana) ja hyvin olen pärjännyt.


    • photorec
    • CBM64

      Et ole tehnyt mitään väärin. Normaalia käyttöähän tuo on.

      Jos palikka ei ala pelaamaan niin Kingstonin vehkeissä on elinikäinen takuu.
      Mulla oli sama juttu just 16GB tikun kanssa. Vein sen takas Prismaan ja sain sieltä saman tien uuden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7229
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      35
      2781
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2356
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      99
      2062
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1757
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1333
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe