Olen juuri 50 täyttänyt ja mietin, että paljonko elämä ja sen laatu muuttuu siihen kunnes täytän 60 vuotta.
Miten koette, onko paljon fyysisessä puolessa menty "rappion" suuntaan? Entä henkinen puoli, onko tapahtunut tasoittumista ym?
Miten elämä muuttunut 50 v => 60 vuotiaaksi?
21
237
Vastaukset
- meeriamanda
Varmaan hyvinkin yksilöllistä joten en voi kertoa kuin itseä koskevasta. Ennen 60v aloin uupua.. halusin vastuusta pois, hidastuin toimissani jne. Tuli perheessäni sairautta joka pelotti.
Viiskyt täytettyäni menin höyryten, ei mikään muuttunut... se vaan sit pikkuhiljaa alkaa muuttuun kun lähestyy kuuttakymppiä.
Ripeälle ihmiselle on kovapaikka huomata et kaiken saa kyllä tehtyä...ajan kanssa..:) No sehän riippuu ihan sinusta. Hätäisimmät hosujat ehtivät jo kuolla ennen kuusikymppisiään.
- jo yli 70
Eihän se ole muuttunut vielä 70 ssäkään. Ei niin mikään, seksuaalisuuskin on ihan kuin ennen, joten älähän hätäile :D
Tietty fyysiset suoritukset on hyvä tehdä aamupäivällä, jotta saa ottaa helpommin illasta, mutta yhtä ihanaa elämän on vieläkin! - demeter
Kunpa muistaisi..))
No, minusta elämä on jotenkin tasaantunut 60 ikävuoden jälkeen. Ei tarvitse enää säntäillä joka suuntaan, vaikka kiinnostus elämää ja muita ihmisiä kohtaan onkin säilynyt. Eli henkisesti voin ehdottomasti paremmin tässä iässä
Fyysistä rappeutumista en ole vielä häiritsevästi joutunut kokemaan, mitä nyt naamasta näkee, että vuosia on tullut lisää. Hidastuminen kyllä harmittaa joskus, mutta aikaahan tässä on periaatteessa enemmän kuin ennen. - zeleeeeeeeena
olen kauniimpi ja tyytyväisempi ja nykyinen työni on mielekkääpää
Oliskohan se 40v. kun ihminen on muuttumaton.
Kaikki on opittu, kaikki osattu, ja melkein kaikki koettu.
Nousukiito on tasaantunut vaakalentoon ja pikku hiljaa laskeutuminen on edessä.
Minulla toimii kaikki, eikä vakavaa rappeutumista ole tiedossa.
Luulenpa että sama pojankloppi katsoo peilistä 80v. jos jumalani suovat.
H.- t.l.
Viisikymppisenä olin vielä tosi rivakka. Nyt paljon hitaammin toimiva. Onneksi nuo lonkkakivut ovat hävineet vanhetessa. Olisikohan dee vitamiinin ansiota.
No, ryppyjä on tullut parin vuoden aikana, se ei haittaa. Henkinen puoli tasoittunut ja elämä muutoin hyvinkin rauhallista.
Toisaalta oli yllätys, kun oletin käveleväni nopeasti kuten silloin ennen. Mutta, nuoruus käveli ohitse joustavasti ja kiireettömästi, ollen hetken päästä kaukana edellä. Silloin tajusin olevani melko vanha -. - tällälailla
Ei muutakuin mieskunnossa on tapahtunut , että ennen kantoi "tyvessä" vesisangon kuin tyhjää, nyt ovat alkaneet polvet pettämään.
- oksetus refleksi
Sivistymätön moukkako olet? Miten sinulla on netti?
- tällälailla
oksetus refleksi kirjoitti:
Sivistymätön moukkako olet? Miten sinulla on netti?
Sinä"Ylhäinen" tosikko, jolle ei ole paljon annettu kuin kiristävä panta.
Minulla on paljon muutakin kuin netti. Kuinka itselläsi edes sen sivistyksen kaa?
- * * *
Minkäpä fyysiselle rappiolleen aina kukaan voi?
Eivät kaikki ole kaikkivoipia jumaluuksia, jotka omin voimin pystyvät ohittamaan kaikki elämän karikot. Moni lyö varpaansa kivenmurikkaan, ja kipu voipi olla valtava.
Kaikkeen ei auta auringonhattu, ei jooga, eikä muukaan mantraileminen.
Psyyke on ja seilaa elämän aalloilla, toivottavasti viimeiseen henkäykseeni asti. - 13+15
Viisikymppisenä jaksoi mitä vain, elin silloin hurjimpia vuosiani.
Löysin nuoremman kumppanin joka sai minut rauhoittumaan.
Vielä 65-vuotiaana en huomannut muuta kuin sen, että aamupäivästä kannatti tehdä raskaammat työt.
Tänä vuonna täytän 68v. Kunto on hyvä muuten, mutta viime talven aikana on nivelrikko vaivannut, olen myös hyvin valkoiva kenen kanssa alan ystävystymään, olen karsinut kaikki rasittavat hankalat ystävät pois. En pelkää yksinoloa joten se on ollut helppoa.
Olen nyt tasapainoisin mitä koskaan olen elämäni varrella ollut.
Ei ole työhuolia, jälkikasvulla menee hyvin, kumppani on, joka onneksi asuu muutaman sadan kilometrin päässä, näemme vain hänen lomillaan ja vapaillaan, on vielä töissä. - Miten meni?
13 15, kestikö sun 50-vuotiaana solmimasi suhde siihen nuorempaan naiseen ja paljonko oli nuorempi?
- 19+1
Olen nainen, suhde on voimassa ja voi hyvin. Parikymmentä vuotta vanhempi minä olen.
Kumppani on myös paras ystäväni, tykkäämme samosta asioista.
Suhteemme on avoin ja perustuu vapaaehtoisuuteen, en halua että kumppani joutuisi omaishoitajakseni, hänellä on vapaat kädet toimia kuinka parhaaksi näkee. Nyt menee todella hyvin, tulevasta ei tiedä kukaan. Suhteemme pysyy tuoreena kun emme ole koko ajan yhdessä, hän asuu kauempana työnsä takia. Olemme yhdessä kaikki viikonloput ja lomat. - ----
19+1 kirjoitti:
Olen nainen, suhde on voimassa ja voi hyvin. Parikymmentä vuotta vanhempi minä olen.
Kumppani on myös paras ystäväni, tykkäämme samosta asioista.
Suhteemme on avoin ja perustuu vapaaehtoisuuteen, en halua että kumppani joutuisi omaishoitajakseni, hänellä on vapaat kädet toimia kuinka parhaaksi näkee. Nyt menee todella hyvin, tulevasta ei tiedä kukaan. Suhteemme pysyy tuoreena kun emme ole koko ajan yhdessä, hän asuu kauempana työnsä takia. Olemme yhdessä kaikki viikonloput ja lomat.Omituista pelätä omaishoitajuutta.
Onko se pelkoa omasta itsestä?
Pitääkö vain olla hyvä, eikö ihmisyyden kaikkia puolia ole valmis näyttämään?
- ??
19 1, kiinnostaisi tietää, että miten teillä tämä läheisyyspuoli (myös seksi) on toiminut, kun sulla on ollut noinkin nuori kumppani? Siis onko se auttanut sitä piristämään ja säilymään? Yleensähän tuolla iällä liitoista seksi on jäänyt jo ajat sitten matkan varrelle.
- pidä itsestäsi huolt
a.
ei vielä 60 vuotiaana mitenkään muutu, mutta 65 v voit sada sydän infartin,,,
näin kävi ja leikattiin heti,,,,
sen jälkeen kunto laskee kuin lehmän häntä,
kunnon ylläpitäminen onkin kokopäiväistä työtä jos aiot pysyä seuraavat kaksikymmentä vuotta hengissä. Numerot eivät todista mitään paitsi virallisissa dokumenteissa ja yhteiskunnan määräämissä taitekohdissa!
Oma kokemukseni.
- 53:na irti vakituisesta työstä ja totuttelu työtön- / pätkätyöjaksoihin.
Tuona aikana 3kk:n jaksot hedelmättömässä työnhaussa Espanjassa.
- 57:na työttömyysputkeen joka silloin muuttui työeläkkeeksi 6-kymppisenä.
57:na alkoholin autuuden testausta jonka muutin aktiiviseksi kuntoiluksi 59:nä.
Pääsin painelääkityksestä irti puolessa vuodessa.
6-kymppisenä muodollisestikin vapaa. Tosin aikaisemminkin oli riittänyt puhelinsoitto työkkäriin puolivuosittain.
67:ksi saakka hoitsujen väittämän mukaan "kasvoihin katsomatta ikäisekseen harvinaisen hyväkuntoinen ja nuorekas mies".
Tätä muistan toistaa!
67:na ilmennytää korroosiota ei osannut ennakoida eikä ehkäistä.
59-vuotisena olin rapakuntoinen jalkainvalidi.
63:na vedin maasta 180kg, pystypunnerrus 80kg, etukyykky pohjasta 110kg, leuanvetoja 10:n sarjoja jne.
Lähtötilanteestasi riippuen sinua odottaa loistava lähitulevaisuus.- Kauanko treenasit?
"63:na vedin maasta 180kg, pystypunnerrus 80kg, etukyykky pohjasta 110kg, leuanvetoja 10:n sarjoja jne."
Kauanko piti treenata, että pääsit 10 leuanvetoon? Itse yritin ja 5 nousi.- L - L
> kauanko?
Leukailua en muista koska tein sitä muiden ohessa mutta kyllä siinä muutama kuukausi meni.
Hulluinta on, että toistoissa 10 tuli vastaan eikä lähtenyt kohtuudella nousemaan.
2min palautuksella voi tehdä 3 -4 sarjaa mutta maksimi tulee vastaan viimeistään 12:a.
Järkevintä olisi panostaa enemmän aerobisiin jumputuksiin perus- ja maksimivoiman asemesta mutta kun ne ovat pitkäveteisiä.
- Pirre*
No 50 senä vielä rullaluistelin, mutta nyt ei taijja enää passata mennä niitten päälle..:) - eli kösäköidytty on..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse874684Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133872Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1913723Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.722121Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301182
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1551147- 511044
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30924