Rkpko lähettää Mats Brandtin Ruotsiin kunta-asioissa?

Merkillistä...

Rkp lähettää yhteismiehen Ruotsiin, Mats Brandtin, kuntakurimuksen vuoksi?

Malaxin kunnanjohtaja Mats Brandt lähtee kesäkuussa kahdeksi vuodeksi Tukholmaan hallituskansliaan "asiantuntijaksi", jonka tehtävänä on "suorittaa joitakin erityistehtäviä", työskennellä mm. "Ruotsin kuntakysymysten parissa".

Näin kertoo tänään ruotsinkielinen Yle.

Herää kysymyksiä, että mistä lie kysymys.

Ei kai Ruotsi tarvitse Suomesta virkamiehiä palkkalistoilleen?
Kuka maksaa Brandtin palkan?

Miksi Suomesta otettaisiin Ruotsiin virkamies?

Rkp on paniikissa kuntauudistuksen vuoksi. Se on itse hallituksessa ja kuntavaalit lähestyvät.

Mikä siis on Brandtin tehtävä Ruotsissa? Annetaanko Ruotsista hänen kauttaan Rkp:lle ohjeet, miten toimia kahden vuoden aikana, jolloin Suomen kuntauudistus juuri aiotaan tehdä?
Brandt on yhteysmies, joka ohjaa Ruotsista käsin Suomen kuntauudistusta, sikäläisin neuvoin?

14

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinpä.

Siuntion Lohja-liitos saatiin kumottua suuren sururahan voimalla.

Kielikysymys ohitti taas kerran yleisen ja kuntallaisten edun!

Jotain on mätää Suomenmaassa....

• twervig

Olivatko Siuntiolaiset itse kansanäänestyksessään väärässä edustaan kun halusivat yhteistyötä Kirkkonummen kanssa. Valtuustohan päätti toisella tavalla kun päättivät liitoksesta Lohjan kanssa.

• Nyyh!
        twervig kirjoitti:

Olivatko Siuntiolaiset itse kansanäänestyksessään väärässä edustaan kun halusivat yhteistyötä Kirkkonummen kanssa. Valtuustohan päätti toisella tavalla kun päättivät liitoksesta Lohjan kanssa.

Oikein liikuttavaa, kun nettsisveko on KERRANKIN enemmistödemokratian kannalla!

Yleensähän svekosurut eivät välitä tippakaan enemmistön mielipiteistä(pakkoruotsi).

Ja jos enemmistön kanta voittaa, niin sitten huudetaan kansanmurhaa ja vähemmistöjen oikeuksia. Ja valitetaan kaikkiin mahdollisiin kotimaisiin ja kansainvälisiin instansseihin. Ja TIETYSTI kutsutaan emämaa Ruotsi apuun.

• Niistä nenäs
        Nyyh! kirjoitti:

Oikein liikuttavaa, kun nettsisveko on KERRANKIN enemmistödemokratian kannalla!

Yleensähän svekosurut eivät välitä tippakaan enemmistön mielipiteistä(pakkoruotsi).

Ja jos enemmistön kanta voittaa, niin sitten huudetaan kansanmurhaa ja vähemmistöjen oikeuksia. Ja valitetaan kaikkiin mahdollisiin kotimaisiin ja kansainvälisiin instansseihin. Ja TIETYSTI kutsutaan emämaa Ruotsi apuun.

Itse asiassa enemmistön kanta on että ruotsin kieli kouluissa on ok ja että suomen ruotsinkielisillä on oikeus elää ja toimia omalla äidinkielellään Suomessa. Ja itse asiassa suurimmat valittajat ovat ne jotka nimettömina netin keskustelupalstoilla marisevat kateellisina suomenruotsalaisten muka "etuja".

• Haloo !
        Niistä nenäs kirjoitti:

Itse asiassa enemmistön kanta on että ruotsin kieli kouluissa on ok ja että suomen ruotsinkielisillä on oikeus elää ja toimia omalla äidinkielellään Suomessa. Ja itse asiassa suurimmat valittajat ovat ne jotka nimettömina netin keskustelupalstoilla marisevat kateellisina suomenruotsalaisten muka "etuja".

Vai nettisvekon mielestä enemmistö(?) kannattaa pakkoruotsia?! Ohhoh, missä maailmassa taas eletään! Tarkoituksellako jätit enemmistön määrittelemättä? ;)

Yleensä "enemmistöllä" tarkoitetaan kaikkia kansalaisia. KAIKKIEN tutkimusten mukaan ainakin 2/3-osaa kansalaissta on aina vastustanut pakkoruotsia ja vastustus sen kuin lisääntyy.

Surujen enemmistö varmastikin kannattaa pakkoruotsia suomalaisille. Ja hallituksen puoluejohtajien enemmistö myös. Mutta siihen se svekoenemmistö jääkin.

• Haloo itse!
        Haloo ! kirjoitti:

Vai nettisvekon mielestä enemmistö(?) kannattaa pakkoruotsia?! Ohhoh, missä maailmassa taas eletään! Tarkoituksellako jätit enemmistön määrittelemättä? ;)

Yleensä "enemmistöllä" tarkoitetaan kaikkia kansalaisia. KAIKKIEN tutkimusten mukaan ainakin 2/3-osaa kansalaissta on aina vastustanut pakkoruotsia ja vastustus sen kuin lisääntyy.

Surujen enemmistö varmastikin kannattaa pakkoruotsia suomalaisille. Ja hallituksen puoluejohtajien enemmistö myös. Mutta siihen se svekoenemmistö jääkin.

Mihin tutkimuksiin mahdat viitata?

On eri asia vastustaa pakkoruotsia, ja toinen asia että hyväksyy sen, että maan ruotsinkielinen väestö saa toimia omalla äidinkielellään.

• Niinpä!
        Haloo itse! kirjoitti:

Mihin tutkimuksiin mahdat viitata?

On eri asia vastustaa pakkoruotsia, ja toinen asia että hyväksyy sen, että maan ruotsinkielinen väestö saa toimia omalla äidinkielellään.

ITSEHÄN aloit kirjoittamaan pakkoruotsin muka hyväksymisestä.

Taidat olla uusi keskustelija, koska et tiedä edes tutkimuksia. Kelaa palstaa taaksepäin, niin sieltä kyllä löytyy. Löytyy myös kielisivustoilta tietoa tutkimuksista.

Kukaan ei ole kieltämässä suruja toimimasta omalla äidinkielellään.Eikä myöskään minkään muunkaan yli sadan kielivähemmistön.

• twervig

Missä kivi kengässä nyt taas. Ensin tällä sanotaan "Muuttakaa Ruotsiin" ja sitten kun joku muuttaa Ruotsiin niin sekään ei sovi. Päätäkää nyt ihmeessä linjanne eikä muuta sitä tilanteen mukaan kuin tuuluviiri.
      Taitaa harmitta että suomenruotsalaisille työmarkkina on vaivattomasti avoin sekä Suomessa että Ruotsissa.

• Älä kehtaa!

Eihän tuo suruvirkamies Ruotsiin muuta, valitettavasti. Kunhan menee juonittelemaan riikkien kanssa suomalaisia vastaan ja palaa sitten takaisin meitä kiusaamaan.

• Tosi on sanoo Ari
        Älä kehtaa! kirjoitti:

Eihän tuo suruvirkamies Ruotsiin muuta, valitettavasti. Kunhan menee juonittelemaan riikkien kanssa suomalaisia vastaan ja palaa sitten takaisin meitä kiusaamaan.

Niin. Tässä on kyllä jokin konspiraatio meneillään. Halajaako Ruotsi taas Suomea itselleen? Taisi ruotsalaisille herätä katkera muisto kun pari vuotta sitten vietettiin Suomen sodan 200-vuotismuistoa. Onko Brandt RKP:n ja Ruotsin yhteisen juonittelun välikappale Suomen palauttamiseksi Ruotsin vallan alaisuuteen, nyt kun EU:kin on kaatumassa omaan mahdottomuuteensa. Herää kysymys mistä oikein on kysymys.

• paavokas

Taitaa harmitta että suomenruotsalaisille työmarkkina on vaivattomasti avoin sekä Suomessa että Ruotsissa.

Minä olen yksi heistä joka on omin silmin ja korvin ollut todistamassa kun tällainen suomenruotsalainen jolle työmarkkinat ovat avoinna sekä Suomessa että Ruotsissa joutui turvautumaan tulkkiin, Ruotsissa!

• Sainpahan nauraa

Voi hyvä luoja millainen mielikuvitus joillakin ihmisillä on!
      :-D

• Mielikuvitus?

Uutinenhan on tosi. Mikä siinä on mielikuvitusta?

• Mielikuvitusta!
        Mielikuvitus? kirjoitti:

Uutinenhan on tosi. Mikä siinä on mielikuvitusta?

MIetippä sitä :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe