kuski saa aina sakot ylinopeudesta,rattijuopumuksesta ym. mutta parkkisakko tulee aina auton omistajalle? tähän kysymykseen haluaisin kunnon selityksen.
jokaisen parkkisakonhan voisi tällä periaatteella riitauttaa koska sitä ei voida todistaa olenko itse pysäköinyt autoni väärin vai joku toinen
parkkisakko valitus
3
313
Vastaukset
- Mikä sakko
Viranomaisten antamasta pysäköintivirhemaksusta on vastuussa myös auton omistaja tai haltija. Tämän voit itse tarkistaa lakikirjasta.
muut parkkisakot taas eivät ole sakkoja ensinkään, sillä yksityisillä ei ole lupaa sakottaa. Siksipä yksityiset sakottajat antavat sopimukseeen perustuvia valvontamaksuja. Nuo voivat kohdistua vain sopimuskumppaniin eivät auton omistajaan tai haltijaan. Yksityisen valvontamaksun osalta voi aina kiistää maksun aiheellisuuden. Sen jälkeen sakkofirman pitää osoittaa ihan kaikki. Sopimuksen syntyminen, sopimusrikkomus, sopimus kumppani ja sopimusehdot. Arvaa vain miksi tyytyvät uhkailemaan, mutteivat uskalla viedä maksuhaluttomia raastupaan. - ....,,,,
Laki pysäköintivirhemaksusta 3.4.1970/248
- chk,cgh
Tämän vuoden alusta tullut lakimuutos jossa sanotaan ettei omistaja ole vastuussa parkkisakosta(ei siis puhuta yksityisestä) jos ei ole ollut kuljettajana ja sen pystyy todistamaan.
Laki pysäköinninvalvonnasta 17.6.2011/727
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2011/20110727
" 9 §
Vastuu pysäköintivirhemaksusta ja rengaslukkokorvauksista
«Pysäköintivirhemaksu» on pysäköintivirheen tai joutokäyntirikkomuksen tehneen kuljettajan suoritettava.
Pysäköintivirheen johdosta määrätystä pysäköintivirhemaksusta vastaa myös ajoneuvon rekisteriin merkitty omistaja tai haltija. Ajoneuvon omistaja tai haltija on kuitenkin vastuusta vapaa, jos hän saattaa todennäköiseksi, että hän ei tehnyt pysäköintivirhettä tai että pysäköintivirhemaksun määräämiselle ei ollut edellytyksiä.
Vastuusta rengaslukon käyttämisestä aiheutuneesta korvauksesta on voimassa, mitä 1 ja 2 momentissa säädetään pysäköintivirheen tehneen ajoneuvon kuljettajan sekä omistajan ja haltijan vastuusta pysäköintivirhemaksusta."
Oma autoni oli juuri tänään lainassa ja kaverihan otti sitten parkkisakot. Kaveri sanoi ettei aio maksaa eikä välitä p..kan vertaa meneekö parkkisakko ulosottoon. Hän kyllä sanoi toki myöntävänsä rikkeen kun teen reklamaation joten minulla ei ilmeisesti ole huolen häviää ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632172Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."61826Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381334En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71970Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.88960Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?187926Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21905Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39750- 19746
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93719