Itse aina välillä hukkan laskuja ja maksan sitten muistutuksia. Pelkään, että mitä jos vaikka muistutus hukkuu postin mukana. Tuleeko joku "varoitus", kun luottotietoihin on vaarassa tulla rerkintä?
Voiko luottotiedot menettää "vahingossa"?
9
1129
Vastaukset
- 17+1
Jos on kyseessä ihan normaaleja laskuja, niin kyllä siinä kauan kestää ennenkuin joku sähköyhtiö esimerkiksi jotain merkintöjä laittaa. Eli perintäyhtiöiltäkin tulee varmasti useampi lappu ennenkuin merkintöjä alkaa ropista. Mitään erillistä "varoitusta" ei tule, ja vaikka tulisikin niin miksei sekin voisi "kadota" postissa? Ihan turhaa pidät pelkoa yllä ja/tai jos liikaa jännittää niin sitten laitat kaikki laskut suoraveloitukseen.
- 15+5
Minulla on paljon lääkekuluja ja olenkin tehnyt apteekin kanssa sopimuksen, että lääkkeitä hakiessani en maksa tiskillä lääkkeitä, vaan apteekki lähettää minulle laskun hakemistani lääkkeistä kuukausittain. Vähän aikaa sitten kävi niin, että apteekki unohti lähettää yhden kuukauden laskun minulle. Kannattaako minun tällaisessa tilanteessa kysellä asiaa apteekista, vai olenko vain hiljaa ja tyytyväinen siihen, että laskua ei ole kuulunut?
Luulis, että se olis apteekin oma vika, jos eivät laskua ole muistaneet lähettää. Mutta mites jos lasku on esimerkiksi hukkunut postissa tai jotain? Voiko apteekki hankkia minulle maksuhäiriömerkinnän yhtäkkiä, vai pitäisikö apteekista tulla ensin uusia laskuja/muistutuskirjeitä? - ZZ
" Mitään erillistä "varoitusta" ei tule,"
KYLLÄ TULEE! Katso ao. tekstin lopusta.
"Maksun myöhästyminen ei aiheuta luottotietoihin maksuhäiriömerkintää välittömästi. Tavallisimmin maksuhäiriömerkinnän saa, kun maksun laiminlyönti on todettu tuomioistuimen päätöksellä tai ulosottoviranomainen on todennut velallisen ulosottotoimituksessa varattomaksi, jolloin maksu on ollut maksamatta keskimäärin 6-8 kuukautta.
Merkinnän voi saada aikaisemminkin. Velkoja voi ilmoittaa maksuhäiriöstä rekisterinpitäjälle, kun osamaksun tai kulutusluoton maksu on ollut viivästyneenä vähintään 60 päivää eli noin kolme kuukautta alkuperäisestä eräpäivästä. Lisäksi velkojan on lähetettävä velalliselle kirjallinen maksumuistutus, jossa on varoitettava maksuhäiriön rekisteröimisestä ellei laskua makseta. Muistutus on lähetettävä vähintään 21 päivää ennen maksuhäiriön ilmoittamista luottotietorekisteriin. - Velkainen ku faan
Ja toi 60 pv kin on aika häilyvä, esim itsellä oli osamaksuerät maksamatta 60 päivää kyseisestä firmasta soittivat ja sanoivat että maksa nyt ihmeessä vaikka 50€ nii ei tarvitse viedä asioita eteenpäin..
- Käyttäjätunnus123423
Menee uskomattoman kauan ennen kun merkintä tulee, pari vuotta sitten olin tilanteessa joss tuloni olivat n 2000 j amenot noin 2000€ iskin hanskat jo naulaan ja makselin laskuja n 8kk ihan miten sattuu, yllätys oli aika suuri kun tilasin omatiedolta tietoni 0 maksuhäiriömerkintää..
- kantapään kautta...
No ei se sisänsä vahinko ollut, omaa huolimattomuutta.
Makselin käyttöluoton eriä myöhässä, usein pari, kolme viikkoa eräpäivän jälkeen.
Kunnes yksi erä jäi koko kuukaudelta maksamatta. Tuli erääntymisilmoitus, kaksi viikkoa aikaa maksaa koko tilinsaldo (yli tuhat euroa). Yleensä erääntymisen maksuaika on neljä viikkoa, mutta minulla oli ennenkin ollut laskut myöhässä. Eipä ollut rahaa ja niin menivät luottotiedot.
Uusi maksusopimus olisi kuulemma voitu tehdä tuon ensimmäinen kuukauden kuluessa, ei enää erääntymisen jälkeen.
Tästä viisastuneena, hoida maksut ajoissa ja jos et pysty, niin sovi asiasta ajoissa.- Miksi kusetatte???
Tämä viesti on totaalista pa..kaa.. Nimimerkillä kokemusta tuosta luotosta.. Jäi maksamatta muutaman kk erät, tuli ilmoitus että sopimus irtisanotaan jos en maksa 1kk aikana koko summaa.. No en pystynyt maksamaan niin he siirsivät lainan Lindorffille johon tein maksusuunnitelman 2 vuodeksi ja maksoin sinne erät,,
- Vaatii yritystä
Ei ihan yhden muistutuksen häviämisestä sentään tule merkintää. Itse olin lähimpänä tuota opiskeluaikana, kun olin kesätöissä kotipaikkakunnalla. Sinne vanhempieni kotiin piti myös vakuutuslaskun tulla, mutta yhtiö olikin jostain syystä muuttanut laskutuksen opiskelukämppään, jossa ei muutamaan kuukauteen ollut ketään. Vakuutusmaksuthan ovat ulosottokelpoisia ilman oikeuden päätöstä, joten ulosottomieheltä tuli lopulta kirje kotipaikkakunnalle ja pääsin selvittelemään asiaa. Vakuutusyhtiön tiedostoissa minulla oli paitsi virheellinen osoite myös olematon vaimo ja kolme lasta. Maksoin laskun, sanoin vakuutuksen irti ja olen siitä pitäen pysynyt erossa kyseisestä yhtiöstä.
- kantapään kautta...
Miksi kusetatte???
Ihan totta puhun, kirjoitan. Yksi erä jäi maksamatta ja siitä seurasi erääntyminen.
Kun oli aiemminkin ollut myöhässä laskut, ei tosin useampaa erää, niinkuin sinulla. Asiakaspalvelussa ei löytynyt ymmärrystä, tili irtisanottiin ja luottotietoihin tuli merkintä. Riippuu näköjään Nordea rahoituksen "käsittelijästä".
Perintätoimistolle sen maksoin, mutta ihan sopimusehtojen mukaan toimittiin.
"Pelkään, että mitä jos vaikka muistutus hukkuu postin mukana." Alkuperäiselle kirjoittajalle tämän tarkoitin, että kannattaa olla tarkkana postin ja tililaskujen suhteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216605Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562275- 1471857
- 841245
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.82927Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757