Pienoistarinakisan pulinapalsta

TaikisN

sikäli mikäli jollain juolahtaa mieleen jotain asiantynkää kisan tiimoilta tai aisan vierestä, tässä ketjussa sopii avautua :) Laitan tähän myös väliaikatietoja ja mahdollisia huomautuksia jos kisateksteistä puuttu säännöissä mainittuja sanoja.

40

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä mulla varsinaista asiata ole, mutta piti vaan poiketa kehumaan ja kiittämään, kun olet järjestänyt tämän kisan. :) Tosi kiva juttu ja hyviä kirjoituksia tullut jo paljon tuohon.

    • Kisahan näyttää luistavan kuin rasvattuna, kiva kun sait väkeä liikkeelle :)

    • Yllättävänkin paljon kisaan on jo tullut osallistumisia siihen nähden että palstalla vallitsee nykyisin lähinnä unelias olotila :) Mitä kisanjärjestämisideaan tulee, niin syyt tapahtuneesta vieritän nittaminaxin niskoille. Hän alkoi kaffella haikailemaan kisojen perään, ja eihän siinä kovin kauaa tarvinnut hullua yllyttää, ehdinköhän miettiä kuin yhden yön ylitse......

      Vielä mukaan ehtii hyvin, aikaahan tarinoiden keksimiseen on vieläyli kaksi vuorokautta. Ja myös äänestys näyttää toteutuvan koska osanotto on näinkin runsasta.

      Siispä Sinäkin, arvoisa lukija joka vielä emmit...... aivonystyrät töihin ja tarinaa kehiin :)

      Lopuksi vielä, kaikille runoilijoille erikoiskiitos (tuli luvattua..)

      • jk

        vain iin


    • *-*

      Tarinakisa on pyydetty poistoon ? Että pitää olla matalamielisiä ihmisiä. Lähetän ylläpidolle palautetta.

      • Ei helevata!! Olisikohan joku 60 kun siellä mainostettiin kisaa. Ainahan täällä on pidetty jos jonkinmoisia kisoja eikä koskaan ole ollut ongelmia.


      • Nittaminax kirjoitti:

        Ei helevata!! Olisikohan joku 60 kun siellä mainostettiin kisaa. Ainahan täällä on pidetty jos jonkinmoisia kisoja eikä koskaan ole ollut ongelmia.

        Siellä on niitä vanhuksia jotka eivät ymmärrä huumoria eivätkä aina muutakaan. :))


      • Voi herran jestas....tästähän nyt soppa on syntynyt !! Ihmettelinkin miten kisaan on tullut noin paljon osallistumisia, mutta siellähän näytti olevan 60 linkitys tänne, ja täysi rähinä päällä. :O Sinä, joka olet linkin sinne laittanut, laitoit kyllä meikäläisenkin kunnon keitokseen :D:D No, eiköhän tuo nahka ole jo kasvanut vuosien varrella niin paksuksi, että kestää piene keitokset. TOIvottavasti ylläpito ei kuitekaan poistaisi tarinakisaa. Sehän on elämäntapafriikkien rentoa hengailua jos mikä.

        Nuo linkit toisilta yleisiltä palstoilta (näyttää olevan kahvilassakin) voisi kyllä poistaa.


      • TaikisN kirjoitti:

        Voi herran jestas....tästähän nyt soppa on syntynyt !! Ihmettelinkin miten kisaan on tullut noin paljon osallistumisia, mutta siellähän näytti olevan 60 linkitys tänne, ja täysi rähinä päällä. :O Sinä, joka olet linkin sinne laittanut, laitoit kyllä meikäläisenkin kunnon keitokseen :D:D No, eiköhän tuo nahka ole jo kasvanut vuosien varrella niin paksuksi, että kestää piene keitokset. TOIvottavasti ylläpito ei kuitekaan poistaisi tarinakisaa. Sehän on elämäntapafriikkien rentoa hengailua jos mikä.

        Nuo linkit toisilta yleisiltä palstoilta (näyttää olevan kahvilassakin) voisi kyllä poistaa.

        Siellähän on pari kirjoittelijaa jotka luulee sen alotuksen olevan mun ja tietenkin nyt jos sun alotus poistuu niin minä saan syyt niskoille. :((


      • näin kävi
        TaikisN kirjoitti:

        Voi herran jestas....tästähän nyt soppa on syntynyt !! Ihmettelinkin miten kisaan on tullut noin paljon osallistumisia, mutta siellähän näytti olevan 60 linkitys tänne, ja täysi rähinä päällä. :O Sinä, joka olet linkin sinne laittanut, laitoit kyllä meikäläisenkin kunnon keitokseen :D:D No, eiköhän tuo nahka ole jo kasvanut vuosien varrella niin paksuksi, että kestää piene keitokset. TOIvottavasti ylläpito ei kuitekaan poistaisi tarinakisaa. Sehän on elämäntapafriikkien rentoa hengailua jos mikä.

        Nuo linkit toisilta yleisiltä palstoilta (näyttää olevan kahvilassakin) voisi kyllä poistaa.

        50 palstalta poistettiin jo eilen. :)


      • Anceli kirjoitti:

        Siellä on niitä vanhuksia jotka eivät ymmärrä huumoria eivätkä aina muutakaan. :))

        Ja kaiken lisäksi kateellisia jos jollain on hyvä alotus.


      • näin kävi kirjoitti:

        50 palstalta poistettiin jo eilen. :)

        Sielläkinkö se oli :)) Voi hemmetti, nyt on tullut "mainetta ja kunnia" oikein olan takaa.... Luultavasti osa kuvittelee että olen itse linkittänyt mainokset. Kiva vappusoppa, ei tälle voi kun nauraa :)


      • Nittaminax kirjoitti:

        Siellähän on pari kirjoittelijaa jotka luulee sen alotuksen olevan mun ja tietenkin nyt jos sun alotus poistuu niin minä saan syyt niskoille. :((

        täytyy vain toivoa että kisaa ei poistettaisi.


      • :(((((((((
        Nittaminax kirjoitti:

        Siellähän on pari kirjoittelijaa jotka luulee sen alotuksen olevan mun ja tietenkin nyt jos sun alotus poistuu niin minä saan syyt niskoille. :((

        hyvä kun tunnustit jo etu käteen, raukka


      • Nittaminax kirjoitti:

        Siellähän on pari kirjoittelijaa jotka luulee sen alotuksen olevan mun ja tietenkin nyt jos sun alotus poistuu niin minä saan syyt niskoille. :((

        Niin siis minä en usko että sinä olisit pyytänyt kisan poistoon


      • :((((((((( kirjoitti:

        hyvä kun tunnustit jo etu käteen, raukka

        Suksi sä kuuseen jos et ymmärrä lukemaasi.


      • TaikisN kirjoitti:

        Niin siis minä en usko että sinä olisit pyytänyt kisan poistoon

        Ja miksi olisin jos kerran kaipasin kisoja. Enkä ole linkittäjäkään. :/


      • näin kävi
        TaikisN kirjoitti:

        Sielläkinkö se oli :)) Voi hemmetti, nyt on tullut "mainetta ja kunnia" oikein olan takaa.... Luultavasti osa kuvittelee että olen itse linkittänyt mainokset. Kiva vappusoppa, ei tälle voi kun nauraa :)

        Ainakin 60 palstalla joku oletti, että olit itse aloituksen laittanut.
        Mitä näistä, juodaan simaa :))


      • näin kävi kirjoitti:

        Ainakin 60 palstalla joku oletti, että olit itse aloituksen laittanut.
        Mitä näistä, juodaan simaa :))

        Joo ihan turha sinne on ainakaan selittelemään lähteä, luulkoot mitä luulevat :) *kippis*


      • Synnove Pullo
        TaikisN kirjoitti:

        Joo ihan turha sinne on ainakaan selittelemään lähteä, luulkoot mitä luulevat :) *kippis*

        Eikä mitään Taikiksen simoja juoda.!Niistä on niin pahat päänsäryt joskus saatu. Kerran jos toisenkin sitä jostain rupuisesta kahvilasta on pannunmyssy vinossa herätty. Nykyisin sukumme onkin keskittynyt vain lestinheittoon.... anteeksi pullon pyöritykseen. Musiikki on edelleen lähellä sydäntä joten saatan tässä illan mittaan vielä laulaa luikauttaa yleisön pyynnöstä huolimatta.

        Terveisiä vaan terveisiä menneisyydestä. Oli meillä hauskaa muinoin, jos toki vieläkin.


      • Synnove Pullo kirjoitti:

        Eikä mitään Taikiksen simoja juoda.!Niistä on niin pahat päänsäryt joskus saatu. Kerran jos toisenkin sitä jostain rupuisesta kahvilasta on pannunmyssy vinossa herätty. Nykyisin sukumme onkin keskittynyt vain lestinheittoon.... anteeksi pullon pyöritykseen. Musiikki on edelleen lähellä sydäntä joten saatan tässä illan mittaan vielä laulaa luikauttaa yleisön pyynnöstä huolimatta.

        Terveisiä vaan terveisiä menneisyydestä. Oli meillä hauskaa muinoin, jos toki vieläkin.

        Jaahas, menneisyyden haamukin näyttäytyy, tervepä vaan terve oi Pullo.
        Pannumyssyt ja muut uunikintaat oli sitä surutonta palstanuoruusaikaa.....Joskus kun saattoi kahvilanpitäjällä epähuomiossa simaan luiskahtaa hiivaa pala jos toinenkin.

        Ollenet huomioinut tarinankisan?


      • Synnove Pullo
        TaikisN kirjoitti:

        Jaahas, menneisyyden haamukin näyttäytyy, tervepä vaan terve oi Pullo.
        Pannumyssyt ja muut uunikintaat oli sitä surutonta palstanuoruusaikaa.....Joskus kun saattoi kahvilanpitäjällä epähuomiossa simaan luiskahtaa hiivaa pala jos toinenkin.

        Ollenet huomioinut tarinankisan?

        Ollenen. Sehän minut tälle palstalle lennätti, kun näin kutsuja siellä sun täällä. Osallistunutkin olen ja ehkä vielä toisenkin väsään. Sormet ja ajatus ovat ruosteessa vielä. Kestää tälläisen yllärin jälkeen aikansa doupata itsensä kisakuntoon, vaan eiköhän se taas vanhasta muistista irtoa.


      • Synnove Pullo kirjoitti:

        Ollenen. Sehän minut tälle palstalle lennätti, kun näin kutsuja siellä sun täällä. Osallistunutkin olen ja ehkä vielä toisenkin väsään. Sormet ja ajatus ovat ruosteessa vielä. Kestää tälläisen yllärin jälkeen aikansa doupata itsensä kisakuntoon, vaan eiköhän se taas vanhasta muistista irtoa.

        Heh, kutsuja on näemmä ollut liikkeellä pitkin poikin :)

        Jokohan uskaltaisi ajatella niin , ettei ylläpito poista tarinakisaa vaikka joku oli tehnyt siitä poistopyynnön. Toivottavasti näin on.


    • Katos Taikis on järkännyt tarinakisan ja aikaansaanut narinakisan! :) Voi kuinka nostalgiset muistot palaakaan mieleen kaukaa menneisyydestä! :D Mutta hienoa, että edes osa wanhasta jengistä tuli esiin kaapeistaan. Ja ketän vielä paljastuukaan tarinoiden takaa?

      • Hih..... marinakisat näköjään kuuluvat tarinakisojen oheen, kuni vastakirnuttu voi uusille potuille :))

        Myönnettäköön, että kävin kertomassa kisasta parilla yksityisellä foorumilla joilla tiesin asustelevan wanhoja wakkareita, mutta noihin linkkien massapostauksiin suomi24:n sivuille en oo syyllistynyt :D


    • VÄLIAIKATIETOJA

      Kisa etenee hienosti, mukaan on tullut jo 24 pienoistarinaa, joista osa hyvinkin tiivistettyjä.
      Osassa tainoista on kutkuttavasti kasattu juoni, hankalasti yhteensovitettavista sanoista huolimatta ja kisajärjestäjää erityisesti ilahduttaa suuri runojen määrä, onpa mukaan saatu haikujakin. Kiitoksia kaikille kisaan jo osallistuneille, lisää sopii vielä mukaan.

      Kiitos myös ylläpidolle siitä että kisa näyttää saanen jäädä paikalleen.

    • YHDEKSÄN TUNTIA AIKAA TARINOINTIIN

      vielä ehdit mukaan. Äänestys alkaa klo 18 jälkeen, laitan äänestyksestä ohjeineen uuden aloituksen. Toki tuolla on menossa peukkuännestyskin kaiken aikaa, mutta peukkujen määrään vaikuttanee myös ajankohta jolloin tarina on kisaan ilmestynyt, joten peukutusten perusteella voittajaa ei tässä kisassa valita.
      Toivon äänestykseenkin runsasta osallistumista, mutta varautukaa käyttämään rekattua nimimerkkiänne silloin.

    • HAIKU-LIINALLE

      Hienosti retusoit haikusi, myönnän etten ainakaan minä tiennyt haikujen virallista tavusääntöä tuota ennen.Oppia elämä kaikki :)

    • LOPPUKIRIN AIKA !

      pari tuntia vielä aikaa pinnistellä tarinantynkää :)

    • Äänestys etenee, äänestysaikaa on vielä jäljellä kahdeksan tuntia, joten kipin kapin uurnille :)

      Puskaäänikiintiö on tullut täyteen, tästä kellonajasta (02.05.20120 klo 09.55) eteenpäin ääntenlaskussa huomioidaan vain rekisteröidyillä nimimerkeillä annetut äänet.

    • KÄÄÄÄÄÄÄÄK !

      Nyt vasta huomasin että äänestysaikaahan onkin annettu aina kolmannen päivän iltakuuteen asti. Kuitenkin oon kirjoittanut keskiviikko....vaikka kolmas päivä näyttääkin olevan torstai. Ihme ja kumma kun kukaan ei oo huomauttanut asiasta. Taitaa olla väeltä pilkkakirveen terät vanhauuttan ruosteessa jo :))

      Äänestysaikaahan on kyllä ollut jo niin runsaasti, että kisajärjestäjän yksinvaltiaan diktaattorimaisella määräysvallalla päätän äänestyksen tänään kello kahdeksantoista. Onnekseni kaikki puskaäänet on jo käytetty.....jos siis joku ei kämmini takia ennätä äänestää, niin hän joutuu valittamaan asiasta rekatulla nikillään :)

      • Ha ha :))) Minäkin olin vain keskiviikossa enkä ajatellut päivämäärää. No jo ihmettelinkin kun ei yhtään kömmähdystä näkynyt, mutta sää pelastit päivän, öh, tai sanotaanko kisan. :))


      • Nittaminax kirjoitti:

        Ha ha :))) Minäkin olin vain keskiviikossa enkä ajatellut päivämäärää. No jo ihmettelinkin kun ei yhtään kömmähdystä näkynyt, mutta sää pelastit päivän, öh, tai sanotaanko kisan. :))

        Ja voin vakuuttaa, että kömmähdys ei ollut ennalta suunniteltu..... Kuvittelin kisan etenevän mallikkaasti loppuun saakka. :D
        Meinasin vajota maan alle kun huomasin sekoiluni. Vanhuus ei näemmä tuu yksin.....


      • TaikisN kirjoitti:

        Ja voin vakuuttaa, että kömmähdys ei ollut ennalta suunniteltu..... Kuvittelin kisan etenevän mallikkaasti loppuun saakka. :D
        Meinasin vajota maan alle kun huomasin sekoiluni. Vanhuus ei näemmä tuu yksin.....

        Juu, no mä taas ajattelin sitä kolmatta päivää, enkä keskiviikkoa, joten oletin kisan päättyvän huomenna. Tai no mä olen muutenkin niin sekaisin nykyään arki ja viikonlopuista, kun olen töissä milloin mitenkin ja vapaapäivät osuu myös arkeen.


    • Aijai jai, oon ihan varma voitostani. Eiköhän se kohta selvinne, heh. Paljastetaan sitten, kekä on kirjoittanut minkäki viestin..

      • Erittäin toivottavaa olisi kuulla kuka on mitäkin kirjoittanut :) Arvailemaankin voipi alkaa tulosten julkaisemisen jälkeen....


      • TaikisN kirjoitti:

        Erittäin toivottavaa olisi kuulla kuka on mitäkin kirjoittanut :) Arvailemaankin voipi alkaa tulosten julkaisemisen jälkeen....

        Villi arvaus, seppo oli kerbiili?


      • pz.n kirjoitti:

        Villi arvaus, seppo oli kerbiili?

        Veikkaan kans Kerbiiliä, Normixikin mahdollinen sekä iki-ihana Synnove. Ootko sä Bodari?


      • PerErik
        pz.n kirjoitti:

        Villi arvaus, seppo oli kerbiili?

        Ei se sentään voi millään noin välkky olla, kyllä sepon kirjoituksen takana täytyy olla aikoinaan ainekirjoituksista kymppejä vedellyt immeinen :)) Mutta toihan jo lämmitti sydäntä kovasti, kun mua edes epäiltiin sen kirjoittajaksi :))


    • Mä laitoin tuonne äänestysketjuun arvauksia :)) Takapihan Seppo voisi kyllä käydä tunnustamassa ja pokkaamassa kultamitalin !!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe