Kontula asuinpaikkana

Asuntoa etsimässä

Voisiko joku kertoa millainen Kontula on asuinpaikkana? Mikä on Kontulan parasta aluetta? Olen huomannut että sieltä saisi asuntoja todella edullisesti, mutta alueen palvelut, levottomuus, julkinen liikenne arvelluttavat.

35

7178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

      En ehkä Kontulasta ostais.Mellunmäki tai Mwyllypuro parempi. Kontulan ostari kapakoita täynnä.Menee lähi vuosina remonttiin,koska vanha ostari.Kurkimäki ja Kivikko ok.

    • Ei halpaa

      Kyllä kai Kontulasta saa asuntoja halvalla kun asunnot on rakennettu 1960-luvulla ja putki ja muut rempat tulossa. Remontit tulevat seuraavan 5 vuoden sisällä maksamaan ainakin tonnin neliö. Kun tämän ottaa huomioon ei ne asunnot enää niin halpoja olekaan.

      • Kontula: yhä ysärill

        Br puhuu asiaa Kontulassa tää on se mesta-biisissään.


      • Katse tulevaisuuteen

        Onhan se kallista, jos ei ole varauduttu. Omassa yhtiössä on jo vuosikymmen kerätty rahoitusvastiketta tulevaan putki-, iv- ja sähköremontiin, eikä rahoja ole makuutettu tilillä, vaan ne ovat tuottaneet ihan kivasti. Juurikaan ei lainaa tarvita, kun remontti tulee jonkun vuoden päästä eteen. Katto-, ikkuna-, julkisivu- ja piharemontit sadevesiviemäröinteineen on jo tehty 2000-luvun alussa.


      • Anonyymi

        Kontulassa on enemistö putkiremoteja omistusasunoissa tehty,ostajahan saa sen tiedon kun kysele heti. Nyt on menossa Stadin asuntojen laajt putkiremontit. Usia asuntoja noussut ja nousee niin opiskelija asuntoja. Kuin vuokra asuntoja valmistunut Lumo ja pohjola vakutusyhtön vuokratalot. Helppo huudella jos tällä ei asunut sitä tätä tai kerran käynnyt ostoskeskus. Joka kuluu niihin joukoihin pohjoismaisten suurinmipiin AVO-ostoskeskuksiin .Läpikulkijoita noin 40 000 ihmistä päivässä muualta. Kun on hyvät kaupat,laidasta laitan. Asukastalot,terveyskeskus,kirjasto,nuorisotalo,Kirkko.Nihin tulaan ihan Kivikosta, Kurkimäestä, Mylypurosta, Vesalasta, Mellunkylästä länsimäestä ja jopa kivat kaupaan Lautasaresta,kun siellä sitä ei enää ole,


    • Kontulaok1

      Osta remontoidusta tai uudemmasta talosta. Mellunmäessä kämpät onkin jo plajon kalliimpia. Kontula on ihan rauhallinen nukkumalähiö kun pysyy erossa vuokataloista so. älä osta kämppää sellaisen vierestä.

    • ggregr

      Kunhan osaa liikkua oikeeseen aikaan, esim: Ostarille en suosittele menemään myöhään, varsinkaan viikonloppuisin.

    • Tapani

      Kontulan parhaat ja rauhalliset alueet ovat Keinutien ja Porttikujan ympärillä.
      Asuin Keinutiellä 15-vuotta ja nyt Porttikujalla asunut 5-vuotta.
      Kontulassa ei ole mitään muuta kun ilta aikaan vähän rauhaton Kontulan ostari.
      Jos Kontulan ostari Remontoitaisiin ja kapakat poistettaisiin voisin sanoa että Kontulassa ei ole mitään vikaa. :)

    • Kallion janteri

      Kontulan paras alue on ehdottomasti se omakotitaloalue Vartiokylän, Vesalan ja Mellunmäen vieressä eteläosissa. Ostarista plussaa hyvästä nepalilaisesta ravintolasta.

    • asu

      Ostin vuosi sitten asunnon Kontulasta. Vähän uudemmasta talosta. Talo on rauhallin, ympäristö siisti. Tosin aitaan oli spreijattu jokuyö puumerkkejä. Ostarissa on hyvät palvelut, kauppoja, kirjasto, uimahalli. Ja liikenneyhteydet metron ansiosta sujuvat.
      Asuin aikaisemmin Kannelmäessä, ja Kontulan ostari on paljon rauhallisempi kuin Kantsun asemanseutu.

    • Karhu_puistossa

      Itse olen asunut itä-kantakaupungissa. Spreijauksia on sata kertaa enemmän kuin Kontulassa, jossa asuin kans. On niitä toki sielläkin, mutta ei asuintaloissa juurikaan.

      • Karhu_puistossa

        Mutta remppaa kyllä pukkaa reilusti lähivuosina noissa 60-luvun kohteissa. On Kontulassa kyllä jonkin verran uudempiakin, mutta ne ovat eri hinnoissa. Kaupunginisassa asuu paljon eläkeläisiä 2000-luvulla rakennettujen vanhustenkeskuksen vuoksi. Tuo omakotitaloalue idän lähiöiden reunoilla on tietysti parempi, jos on varaa. Mellunmäessä ja Kontulassa on fiilistä.


      • Anonyymi

        Ne Kontulan metroaseman 3 graffittia
        v:lta 1988 ovat hienoja, aina katsahdan
        niitä kun satun matkustamaan metrolla
        Kontulaan, olin itse tuona vuonna 4-
        vuotias pikkunatiainen.


    • mamuthaittaa

      kontulassa on ainakin hyvät palvelut ja metro mut paljon mamuja muuten ihan ok.

      • Kondeqa

        Maahanmuuttajia on enemmän viereisissä kaupunginosissa, mutta Kontulan ostarilla heitä toki näkee koska siellä on ne palvelut. Nistejä ja mt-ongelmaisia sinne vetävät näille ryhmille tarkoitetut kuntoutuspalvelut sekä baarit. Kaupunginosan tasolla meno on aika rauhallista. Kirkon puolella on lähinnä virolaisia ulkomaalaisryhmistä. Varmaan ostarin pohjoispuolella on enemmän afrikkalaistaustaisia, filippiinoja ja venäläisiä. Kaupungin mitassa Kontula on noussut kymmenen maahanmuuttajapitoisimman kaupunginosan joukkoon stadissa, mutta ei kärkikahinoissa.


    • NotkeaRottaFani

      Minä olen asunut Kontulassa vuodesta 1987 lähtien enkä voi ymmärtää näitä "rauhaton lähiö" huhuja joita Kontulasta kerrotaan jokaisen siellä itse koskaan edes käyneen suusta.

      Minä olen asioinut Kontulan ostoskeskuksessa lähes päivittäin tähän päivään asti enkä ole koskaan nähnyt yhtäkään juoppoa siellä pyörimässä! Nämä on näitä perussuomalaisten levittämiä huhuja joilla yritetään mollata suomen laadukkainta lähiötä.

      Voin vakuuttaa ettei Kontulassa voi olla mitään ongelmia yhtään missään.

      • Lantumi

        Olkoonkin että ketju on vanha ja aloittaja jo tehnyt päätöksensä, niin tässä oli kuitenkin kyseessä jollekin ihmiselle iso päätös, eli asunnon hankkiminen. Sen verran voisi löytyä solidaarisuutta muita ihmisiä kohtaan, että ei silloin tulisi trollailemaan noin, että asiasta mitään tietämättön saattaisi ottaa viestisi vakavasti.


      • Anonyymi

        Jotkut ei näköjään tunnista deekua


    • Kondekalainen

      Asuin Kontulassa yli 20 vuotta ja nyt Kymenlaaksossa,jossa on tosi vähän palveluja. Kontulassa on palvelut lähellä ja monipuolista toimintaa. Alue on vehreä ja julkinen liikenne toimivaa.

    • Jonttu1958

      Älä ihmeessä mene ja osta Kontulasta asuntoa suin päin, suurin osa niistä alkaa olla kalliin LVI- remontin tarpeessa, suosittelen Mikkolaa Korson vieressä. Asuin Mikkolassa lähes 15 vuotta, eikä kertaakaan minkäänlaista häiriötä.

      • Anonyymi

        Hienointa Kontulassa on 1. Maailmansodan ajan
        juoksuhaudat Kontulan Mustikkamäellä, kun
        sotahistoriasta ja yleisemminkin historiasta olen
        ollut kiinnostunut pikkupojasta saakka. Muuten
        Kontulassa on tyypillistä 60-luvun arkkitehtuuria.

        Tällä hetkellä ei ketään tuttuani asu Kontulassa
        mutta vielä 1998-2000 enoni perheineen asui
        Uittamontiellä Kontulassa.


      • Anonyymi

        Helsingissäki puretaan huonokuntoisia taloja. Espoo Tapiolan keskustassa purkivat kaikki noin 1976-1978 rakennetut talot, ylikulkusilta, kirjaston, satoja huoneistoja. Yhtenä kuivana kesänä koko alue pölysi kuin pommitusten jälkeen kun koneet murskasivat huonosti rakennettuja korkeita taloja.


    • Anonyymi

      Kontula paskan maineen leimaamana yleensä mielletään mustien ghetto poikien rellestyspaikaks mitä joskus on ollutkin mutta nykyään mukava mesta kaikki lähellä ja jos ahistaa metrolla pääsee helvettiin suosittelen kivikkoa hyvät ulkoilumahollisuudet ja kontulan palvelut lähellä

      • Anonyymi

        Tämä on sitä nostalgisointia, mutta Täältä tullaan, elämä! leffan kuvausten aikaan v. 1979 Kontula oli taastusti
        jännä villi itä, jota asuttivat pääasiassa kantasuomalaiset ja romanit. Muslimimamut tulivat kuvioihin sitten
        1990- ja 2000-luvun aikana. Itse en ole ikinä asunut Kontulassa, mutta 80-luvun lopun ja 90-luvun alun
        paikkeilla tuli käytyä isäni kanssa parturissa Kontulan
        ostarilla. Kerran olin isäni kanssa ruokailemassa Helmi Grillissä Kontulan ostarilla kun isäni halusi verestää muistoja 70-luvulta. Isäni ja äitini eivät myöskään ole ikinä asuneet Kontulassa, ollaan oltu vain satunnaisia kävijöitä Kontulan ostarilla. Kontumarket tullut tutuksi 1990-luvulta lähtien.

        Täältä tullaan, elämä! leffan pääosassa loistivat
        Esa Niemelä ja Kati Outinen.


    • Anonyymi

      Nythän se on koko kaupunginosa rempassa uuden rakentamisen takia

    • Anonyymi

      Kontulan ostarilta Symppis ja muutoma baari pois. Kiitos!

    • Anonyymi

      Asuin Kontulassa lapsesta nuoreksi aikuiseksi asti. En ole jäänyt kaipaamaan mitään tuosta ajasta, yritän unohtaa enemmänkin. Toivottavasti sinne ei enää koskaan tarvitse mennä!

      • Anonyymi

        Vielä Topi on velkaa koko Kontulalle?


    • Anonyymi

      Saako Keinutien varrella olla auto ja kukonlaulun aikaan töihin lähtevä vaimo rauhassa?

      • Anonyymi

        Todellakin saa, oon asunu nyt 8v Kontulassa kaarikujalla eikä minkään näköisiä ongelmia tullut vastaan. Paikka yks lintukoto kunhan ei pyöri väärissä porukoissa.


    • Anonyymi

      Eräs sukulainen asuu Kontulankaaressa ja sanoo että iso talo jossa asuu on erittäin rauhallinen ja ympäristö on vihreä ja viihtyisä. Muutaman kerran käynyt siellä eikä ahdista yhtään !

    • Anonyymi

      Kontulan romanit ihan ok, vaikka joillakuilla
      romanimiehillä onkin päihdeongelma ja
      rikoskierre riesanaan, mutta
      Kontulan somaleista ja arabeista en tykkää.
      Epätasa-arvoa ja väkivaltaa huokuva Islam
      ei ole minun intohimoni.

      Somaliteinipojat häiriköineet kuulemma
      Kontulan ostarilla ja ryövänneet lompakoita
      ihmisiltä taikka muksineet vain ilokseen
      ohikulkijoita. Eivät näköjään integroidu kovin
      hyvin suomalaiseen demokraattiseen, tasa-
      arvoiseen ja kristilliseen ilmapiiriin, muslimit
      nimittäin vaikka tänne tulevatkin pakolaisina/
      maahanmuuttajina.

      Eron näkee selvästi Suomen ja Romanian
      romanien välillä, Suomen romanit ovat
      viimeisen päälle huoliteltuja mutta Romanian
      romanit ovat enempi suttuisemman näköisiä
      ja oloisia.

      • Anonyymi

        Vain Suomen romanit saavat pukurahaa ja toimeentulotuessa vaaterahaa.


    • Anonyymi

      Ainakaan asuntojen hinnat eivät ole romahtaneet samaan tapaan kuin Lauttasaaressa

      • Anonyymi

        Jos kyse on Anna Kontulasta, sanoisin makein paikka on tuossa noin vajaan metrin korkeudella. On hänellä kyllä komeat ryntäätkin. 💖💖💖


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe