Ilmainen uskonto?

Usko vaakalaudalla

Kysyn vakavasti, että mikä uskonto on sellainen, mikä ei vaadi veroja eikä mitään muutakaan maksua?
Kiitän vastauksesta.

14

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Oikea usko on sydämessä, kukaan ei vaadi antamaan kirkossa enempää kolehtia kuin varat sallivat. Kirkollisvero on tietty.
      Minkä mielelläsi annat keräyksiin, on Jumalan tahdon mukaista.
      Armo on ilmaista.

    • kirkasotsa

      Kaikki kirkkokunnat ja uskonnolliset yhdistykset tarvitsevat toimintaansa rahaa. Uskominen sinänsä on ilmaista ja vapauttavaa.

    • Saagapolku

      Mihin sä tarvitset uskontoa?
      Etkö usko itseesi?

    • Uskomattomuus, jossa kaikenlainen usko on päättynyt, ja se tapahtuu kun ymmärrämme sen miksi uskomme ja mistä tuo usko alkuisin, sekä miksi se seuraa meitä psykologisena permänä.
      Tuo permä on sama oli uskovainen tai ateisti

      Uskomaton elämä joka syntyy kaiken uskon päättymisestä, johtaa
      tosiuskonnolliseen elämään jossa ei ole uskoa lainkaan

    • "Kysyn vakavasti, että mikä uskonto on sellainen, mikä ei vaadi veroja eikä mitään muutakaan maksua?
      Kiitän vastauksesta"

      Vastaus: Kristinusko!

      (Uskonnolliset järjestöt keräävät rahaa, mutta se ei ole edellytys uskolle)

    • Kaikki tarvittavahan löytyy nykyään netistä.

      Jos tykkää valmiista uskonnoista, esimerkiksi Ihmeiden oppikurssista, Urantia-kirja-uskosta, unitaariuniversalismista tai liberaaleista kveekareista, sen kun harjoittaa uskoansa netitse. Melkein aina kun porukka kokoontuu johonkin fyysiseen paikkaan, aiheutuu kuluja.

      Raamattu, Koraani, Bhagavad-Gita, Tao Te Ching jne. löytyy netistä.
      Kalevala vissiin jostain löytyy sekin. Olemmehan me suomalaisetkin kirjojen kansaa, kun meillä on Venäjän kanssa yhteinen Kalevala.

      Siihen aikaan kun Venäjä oli osa Suomea, meillä on
      Dostojevskit, Tolstoit, Puskinit ja Tshehovit ja ne muut.

      Muun muassa sivultani:

      http://www.iki.fi/manninen/religion.html

      löytyy linkit mm. Ihmeiden oppikurssin Urtext-versioon
      ja esimerkiksi linkki The Lazy Man's Guide To Enlightenment'iin...

      t. varaväkevä

    • Jeesus on Herra

      Mikään USKONTO ei ole ilmainen, mutta USKO Jeesukseen henkilökohtaisena Vapahtajana ei maksa mitään. Verellään Jeesus lunasti meidät, mutta meillä on vapaa tahto joko ottaa vastaa tai hylätä Jumalan kädenojennus.

      "Sillä ARMOSTA te olette pelastetut uskonne kautta, ette itsenne-se on Jumalan LAHJA- ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi."(Efes. 2:8,9)

    • Aha? Todistapas filosofisesti tai tieteellisesti tuo "vapaa tahtosi".

    • Brina

      Usko on ilmaista, mutta uskominen jonkun systeemin tai uskonnon mukaan voi viedä sinulta rahat!

    • olen minä

      Henkisyys on ilmaista, sillä olet henki. Henkesi on vapaa. Siitä ei tarvitse maksaa veroa eikä muitakaan maksuja.

      Henki (henkisyys) ei ole riippuvainen rahasta ellet itse anna valtaa itsesi ulkopuolelle. Tällöin sidot oman henkisyytesi itsesi ulkopuolelle muiden määriteltäväksi ja ulkopuoliset voivat vaativa maksua siitä että "saat" kuulua heidän joukkoonsa.

      Todellisuudessa henkisyys ei ole sidottu mihinkään itsensä ulkopuoliseen joten voit vapaasti uskoa ilman muiden määritelmiä, maksuja tai totuuksia asioista.

      Etsi oma tiesi älä muiden teitä.

    • Sanoisin että usko omaan itseen ja sieltä löytyviin oivalluksiin ovat oikeansuuntaista uskoa.
      Eikä maksa mitään.
      Oikea totuus on sisimmässämme, uskontoja ei tarvita ollenkaan.

    • Nerho

      "Se ei ole minun asiani, mitä sinä ajattelet minusta."

      • Oikea fraasi.
        Jkaisella on oma elämä elettävänä....


    • RavenStar

      Niitä on monia:wicca,asatru,feri,druidismi,suomenusko yms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe