Maamme-laulu ja jääkiekko

Oi maamme

Miksi jääkiekko-ottelujen alussa aina esitetään Maamme-laulu?.Onko jääkiekko niin arvokasta ja isänmaallista toimintaa että joka ainoan ottelun alussa täytyy seisaalleen nousten esittää Suomen kansallislaulu?.
Mistä kyseinen tapa on tullut Suomeen?.Ovatko jääkiekkoilijat tavallista isänmaallisempia?.Haiskahtaa jopa yltiöisänmaallisuudelta!.
Säästetään Maamme-laulu arvokkaampien tilaisuuksien alkuun.

Jotenkin tuntuu että siinä kyllä Maamme-laulu alennetaan arkipäiväiseksi ralliksi,eikä ainakaan jääkiekko-ottelut ansaitse niin arvokasta hymniä joka kerta.Voisi sanoa että tappelupukareille riittäisi vaikka Säkkijärven polkka!.
Yleensähän kansallishymni esitetään kansainvälisissä kisoissa voittaneelle joukkueelle ottelun jälkeen.

11

2048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomi on kauniimpi

      Kun Suomi isännöi näitä MM pelejä osittain käyttäen Ruotsissa olevia halleja, niin soitetaanko niissä Maamme-laulua? Suomihan voitti viimeiset kisat ja täten on saanut kunnian isännöidä kisoja - Ruotsi toimii tässä vain Suomen nöyränä apulaisena.

      • 50/50

        Kisaisännyys on jaettu kahden maan kesken.

        Tämä vaan tarkennukseksi.


      • Mukana oleva
        50/50 kirjoitti:

        Kisaisännyys on jaettu kahden maan kesken.

        Tämä vaan tarkennukseksi.

        "50/50"

        Tiedäthän, että näin tapahtuu ensimmäistä kertaa nykykiekon historiassa?


    • edfvf

      Samalla soi Viron kansallislaulu ,Eikä virolaiset ole edes pelaamassa

      • Mää oon sammaa miält

        Joo ,kyllä toi Maamme-laulu ei kanssa mielestäni kuulu jääkiekkoon. Sehän esitetään aina Sm-liigafinaalien alkajaisiksikin. Olin eilen katsomassa paikan päällä koripallofinaalia eikä siellä Maamme-laulua laulettu eikä sitä siellä kukaan kaivannutkaan. Täällä Loimaalla menee koris jääkiekon edelle kiinnostavuudessa
        tällä hetkellä. Siksi olen ehkä vähän jäävi kommentoimaan tätä ,mutta olen silti sitä mieltä ,että Maammelaulu pitäisi urheilussa soittaa vain ,kun Suomi tai Suomen edustaja voittaa arvokisoissa. Kuulemme sen siis yhä harvemmin ,mutta näin laulu säilyttäisi sille kuuluvan arvokkuutensa.
        Maajoukkuepelaaja käyttää muuten itsestään jääkiekossa nimitystä Leijona ,joka esiintyy Suomen vaakunassa. Eikös tämäkin ole vähän surkuhupaisaa hurskastelua?


      • Silenta/Peltor
        Mää oon sammaa miält kirjoitti:

        Joo ,kyllä toi Maamme-laulu ei kanssa mielestäni kuulu jääkiekkoon. Sehän esitetään aina Sm-liigafinaalien alkajaisiksikin. Olin eilen katsomassa paikan päällä koripallofinaalia eikä siellä Maamme-laulua laulettu eikä sitä siellä kukaan kaivannutkaan. Täällä Loimaalla menee koris jääkiekon edelle kiinnostavuudessa
        tällä hetkellä. Siksi olen ehkä vähän jäävi kommentoimaan tätä ,mutta olen silti sitä mieltä ,että Maammelaulu pitäisi urheilussa soittaa vain ,kun Suomi tai Suomen edustaja voittaa arvokisoissa. Kuulemme sen siis yhä harvemmin ,mutta näin laulu säilyttäisi sille kuuluvan arvokkuutensa.
        Maajoukkuepelaaja käyttää muuten itsestään jääkiekossa nimitystä Leijona ,joka esiintyy Suomen vaakunassa. Eikös tämäkin ole vähän surkuhupaisaa hurskastelua?

        Katsomossa rumpuja hakaavien persvakopoikien takia en pysty menemään koripallo-otteluja katsomaan.

        Saatanmoista epämusikaalista pärinää.
        Rumpalit pitää saada pois.
        " Sata" ihmistä on mulle aiheesta puhunut.

        Sitä en tiedä onko loimaalla annettu lupa
        häiritä katsojia.


      • Tekopyhää saataana!
        Silenta/Peltor kirjoitti:

        Katsomossa rumpuja hakaavien persvakopoikien takia en pysty menemään koripallo-otteluja katsomaan.

        Saatanmoista epämusikaalista pärinää.
        Rumpalit pitää saada pois.
        " Sata" ihmistä on mulle aiheesta puhunut.

        Sitä en tiedä onko loimaalla annettu lupa
        häiritä katsojia.

        Rumpuja hakataan joka jääkiekkomatsissakin. Tiedoksi sulle ,joka et ilmeisesti ole niissäkään käynyt. Nyt oli kysymys arvokkaasta Maamme-laulun esittämisestä.
        Kas kun ei vielä lueta Isä Meidän...


      • Lyömäsoitintaiteilij
        Tekopyhää saataana! kirjoitti:

        Rumpuja hakataan joka jääkiekkomatsissakin. Tiedoksi sulle ,joka et ilmeisesti ole niissäkään käynyt. Nyt oli kysymys arvokkaasta Maamme-laulun esittämisestä.
        Kas kun ei vielä lueta Isä Meidän...

        Herra vääpeli joka istut toimistossa...


    • -

      Suomen kansallislaulu vesittyy tai on jo vesittynyt sen takia, että sitä vähän joka puulaakiottelussa lauletaan.

      Vaihdettakoon Sibeliuksen Finlandia kansallishymniksi, ja rajoitettakoon sen käyttö vain todella arvokkaisiin tilaisuuksiin.

    • Anonyymi

      Finlanfia-hymni nyt ja heti Suomen kansallislauluksi!

    • Anonyymi

      Kyllä se on kansainvälinen tapa, esim USA:ssa soitetaan kansallislaulu (välillä myös Kanadan) kaikissa lukion otteluissa.

      Jääkiekko on osa kansallistuntoa ja keino kasvattaa hyväkuntoisia ja isänmaalle uskollisia kansalaisia.

      Onko tässä jotain vikaa?

      Jos on, niin voit hyvin muuttaa johonkin muuhun maahan, kuten Libyaan / Syyriaab / Iraniin / Afganistaniin.

      Suomi tarvitsee fiksuja, kovakuntoisia, isänmaallisia ihmisiä. Jollet kuulu tähän ryhmään ja kehtaat vielä arvostella, niin ole hyvä muuta pois!

      Veikkaan että et ole edes armeijaa käynyt, mutta arvostelet sitä miten sinunkin olemassaolosi turvataan.. Venäjällä olisit jo vankileirillä, joten pidä suusi kiini ja arvosta sitä työtä, mitä vahvat ihmiset Suomelle tekevät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5005
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe