Kateeks käy...

Vaikeaa on

Mulla on yksi lapsi, toinen tulossa. Omat vanhempani ovat tukena ja tykkäävät kovasti lapsestani, mutta mieheni äiti... voi herrajestas.

Voiko olla pahempaa kuin etäinen anoppi? Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 12 vuotta. Matkan varrelle on mahtunut monenlaista asiaa. Koskaan mieheni äiti ei luultavasti ole minusta pitänyt, tai ainakin minulle on tullut sellainen tunne hänen jääkylmästä ja etäisestä asenteestaan. Tosin, ei ole paljon kyllä pitänyt poikansakaan kanssa yhteyttä...

Ehdin jo elätellä toivetta siitä, että välimme lämpenisivät, kun tulin raskaaksi. Soittelimmekin jonkin verran, ja kävin hänellä jopa kylässä. Tilanne tosin muuttui, kun vauva syntyi. Hän oli alkuun meillä jonkin verran, auttoi ristiäisten järjestelyssä ja muussa. Olen aina pitänyt häntä sivistyneenä ja fiksuna ihmisenä, ehkä tämänkin johdosta koen huonommuutta tai jotain sellaista hänen lähellään, olen niin tunteella elävä ja dramaattinen tapaus...

Sairastuin masennukseen lapseni ollessa 10 kk. Melkein erosimme mieheni kanssa. Otin irtioton ja lähdin 3 viikoksi muualle asumaan, jotta mieheni sai miettiä, mitä itse haluaisi ja samaa mietin itsekin. Tästä taisi anoppi vetää loput(kin) herneet nenään, sillä luulen, että tämä on asia jota hän ei tule koskaan antamaan minulle anteeksi. Emme ole asiasta puhuneet. Hänen kanssaan ei voi jutella vaikeista asioista. Jos yrittää, hän vaihtaa puheenaihetta.

Tätä lähtöäni en kadu koskaan. Tajusin, että minun on muutettava itseäni ja ymmärsin, että miehessäni ei ole kaikki vika. Parisuhteemme voi tänä päivänä paremmin kuin koskaan, rakastan ja kunnioitan häntä.

Esikoinen on nyt 4-vuotias. Anoppini tapaa häntä ehkä kerran kaksi vuodessa. Hän on joka kerta hyvin kohtelias, mutta en näe hänen käytöksessään minkäänlaista lämpöä tai aitoutta lastenlastaan kohtaan. En ole kuin itkenyt. En voi ymmärtää hänen asennettaan, sillä lapseni rakastaa mummuaan ja puhuu hänestä usein. Anoppini asuu meistä vajaa 40 kilometrin päässä.

Nyt elämäntilanteemme on äärimmäisen haastava. Anoppini tietää, mitä käymme läpi. Tuleva lapsemme on mahdollisesti sairas. Saamme tietää lapsivesipunktion tulokset reilun viikon päästä. Meillä on taloudellisesti tukala tilanne ja terveys on reistaillut. Alkuvuosi on ollut helvetti.

Anoppini ei ole kertaakaan tarjonnut minkäänlaista apua tilanteeseemme. Hän on soittanut pikaisesti miehelleni kaksi kertaa koko vuoden aikana. Puhelut ovat olleet hyvin muodollisia. Koska en tällä hetkellä voi liikkua ja minun tulee levätä (minulla on voimakkaita supistuksia ja lapsiveden valumista), meillä kävi mieheni kanssa mielessä pyytää hänen äitiään lapsenvahdiksi viikonlopun ajaksi. Mieheni soitti äidilleen ja hän kertoi, että hänellä on muuta menoa.

Minulta tuli itku. En voi uskoa tätä. Omat vanhempani ovat olleet meille tukena kaikessa, onneksi.

Mitä minun tulisi tehdä? En enää tiedä. Haluaisin puhua hänen kanssaan, en vain osaa enkä tiedä, miten hänen kanssaan saisi juteltua. Olen ehdottanut miehelleni, että kysyisi äidiltään, jos hän ei vaikka pidä minusta ja sen takia välttelee lapsenlastaan, että vaikka ei näkisi minua enää ikinä, kävisi kuitenkin pikku tyttöämme katsomassa ja ottaisi hänet luokseen aina silloin tällöin. Minua surettaa lapseni vuoksi, sillä hän ei ole syypää mummonsa käytökseen.

16

374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap

      Ja kateeks käy siis niitä, joilla on anoppi ja mummu lapsille. Tämä oli otsikkoni tarkoitus... Jos joku ei ymmärtänyt.

    • ajattelennäin

      No voit sitten lopettaa itkemisen tuosta asiasta, kun sinulla näköjään on muutakin itkeskelyn aihetta.

      Miehesi äiti ei nyt sitten halua kuulua teidän yhteisöön sillä tavalla kuin sinä toivoisit. Jotain hän ilmeisesti tekee lapsen läsnäollessa oikeinkin, jos kerran "pieni niin rakastaa mummiaan", mikäli ei tuo nyt sitten vain ollut sinulta joku tunteisiin vetoava korulause (jonka merkitystä et tullut loppuun asti miettineeksi).

      Toisia ei voi muuttaa ja elämä on, ei tälle mitään voi. Tietysti on kurjaa sinulle, ja varmaan miehellesi vielä kurjempaa, mutta nämä ovat semmoisia asioita joille ei sitten vain mitään voi. Parempi miettiä ja suunnata energiansa sellaisiin joille jotain voikin.

    • Syvälle sydämeen sattuu

      Tilanne voi olla toisinkin.. Tyttäreni sai lapsen kuukausi sitten. Vävyni inhoaa minua sekä tyttäreni siskoja. Erityisesti minua. Syytä hän ei ole kertonut mutta koska en oikeasti häntä edes tunne ja ovat olleet yhdessä vasta 1,5 vuotta niin tuskin hänkään minua. Olemme tavanneet raskausaikana noin kerran viikossa kun olen heillä käynyt. Mies ei ole puhunut minulle mitään vaikka olen yrittänyt saada häntä keskusteluihin mukaa.än. Tyttäreni pääsi raskausaikana satunnaisesti käymään mutta siitä tuli aina riita heille. Kuten myös siitä että tyttäreni halusi katsomaan sisartaan sairaalaan.

      Vauvan synnyttyä tilanne paheni. Mies esti vauvan syliini ottamisen, se kiellettiin siis tyystin. Kun kysyin sopiiko heille että tulen käymään, tytär joutuu keksimään tekosyita miksi en voi mennä. Tyttären kanssa olemme puhuneet tästä ja tytär siskolleen purkaa asiaa jonka vuoksi on ahdistunut.

      Nyt minua ei huolita ristiäisiin. Kerroin tyttärelleni rakastavani häntä ja olevani tarvittaessa tukena kaikissa tilanteissa mutta koska olemassaoloni aiheuttaa heidän välilleen hurjia riitoja, en halua pahentaa tilannetta. Jouduin siis eristetyksi tyttärentyttäreni elämästä. Odotin mummina olemista hirmuisesti, nyt joudun luopumaan haaveesta. Tuntuu siltä että sydäntä revitään irti..

      Kysymyksessä hyvin nuori pari.
      En ole tehnyt miehelle tai heidän suhteelleen mitään pahaa, mies ei vaan pidä minusta.

      • huolestunut mummu

        Tyttäresi mies on luonnevikainen narsisti. Mene vaika väkisin heidän luo kylään , tyttäresi on vielä niin nuori ettei ymmärrä miten sairas miehensä on.
        Mitä oma miehesi sanoo tästä , eikö hän välitä mitä lapselleen ja lapsenlapselleen tapahtuu? Ottakaa vävypoika puhutteluun ja sanokaa että teidän lihaa ja verta ei niin kohdella. Vai haluatko lukea otsikoita lehdistä viimeistään vuoden kuluttua.?


      • Syvälle sydämeen sattuu
        huolestunut mummu kirjoitti:

        Tyttäresi mies on luonnevikainen narsisti. Mene vaika väkisin heidän luo kylään , tyttäresi on vielä niin nuori ettei ymmärrä miten sairas miehensä on.
        Mitä oma miehesi sanoo tästä , eikö hän välitä mitä lapselleen ja lapsenlapselleen tapahtuu? Ottakaa vävypoika puhutteluun ja sanokaa että teidän lihaa ja verta ei niin kohdella. Vai haluatko lukea otsikoita lehdistä viimeistään vuoden kuluttua.?

        Tiedostan vävyni persoonallisuushäiriön, jopa tytär on vaivasta tietoinen. Ei kuitenkaan halua lähteä suhteesta. Tyttäreni isä myös tietää mutta ei toimi koska pelkää menettävänsä "kyläilyoikeuden" itsekin. Toivon tyttäreni järkiintyvän tai miehensä muuttavan mielensä suhteeni. Pidän yhteyttä lapseeni mutta sovimme tapaamiset luokseni. Tytär oli sitä mieltä että jatkossa tulee vaikka väkisin. Ristiäispäivä tänään.. Tuska on hirveä. Eilen vielä yritin lupaa osallistua. Tytär sanoi ensin toivovansa että tulen. Myöhemmin miehensä eväsi luvan ja tytär ei halua/uskalla vastustaa enkä siis sinne päässyt. Hurja ikävä tytärtä ja vauvaa.


    • alkuperäinen kirjoit

      Ajattelennäin: Olet kyllä ihan oikeassa. Mulla on muutakin itkeskelyn aihetta tällä hetkellä. Ja suoraan sanottuna en oo 4 kk:n muuta tehnytkään, kun koko ajan tulvii huonoja uutisia. Siksi juuri harmittaa, kun hätä on suurin, ei apua tule sieltä lähimmältä tasolta. Ja voi olla, että annan ollakin... ja suuntaan energiani sinne, mihin voin. Ei kai sitä muutakaan voi, kun en ole varma, voinko ottaa häneen itse yhteyttä...? En tiedä, rakastaako lapseni varsinaisesti mummuaan, mutta puhuu hänestä usein, ja on sanonut, että haluaisi mummulle kylään. Kyllähän minä tämän rakkaudeksi tulkitsen, ainakin tämä mummu osaa olla rauhallinen ja johdonmukainen, ja lapseni pitää tällaisesta.

      Syvälle sydämeen sattuu: Olen tosi pahoillani puolestasi. Kuulostat oikein mukavalta, hyvää tarkoittavalta ja lämpimältä ihmiseltä. Toivon kovasti, että välinne säilyvät hyvänä. Vävylläsi taitaa olla jotain ongelmia... pidä yhteyttä tyttäresi kanssa.

    • Turhaa kitinää

      Unohda se koko akka. Parempi kun et mieti sitä ollenkaan. Sitä paitsi, on monia, jotka eivät tod. saa vanhemmiltaan mitään apua, vaan hoitavat itse lastensa lisäksi myös sairaita vanhempiaan...

      • Kolikon kääntöpuoli

        Ottamatta lainkaan kantaa nimenomaisesti tähän anoppi-miniäsuhteeseen haluan muistuttaa, että on paljon naisia, mummoja ja äitejä, jotka kavahtavat sairautta ja pelkäävät hoitaa potilasta. Eivät luota itseensä, vaan pelkäävät tekevänsä pahan virheen. Sama koskee myös miehiä, jotka eivät senkään vertaa uskalla auttaa kuin naisväki.

        Moni vakavasti sairastunut ihminen kertoo, että ystävät kaikkoavat. Apua ei tulla antamaan, vaikka jokainen osaisi viedä roskapussin tai tiskata tiskit sairastuneen huushollissa. Pelätään eikä tulla.


    • foiasjdignsdoi

      Juu, näköjään on vallitseva trendi. Ajatellaan, että ei enää tarvi välittää kersoista ku ne on jo aikuisia ja nyt alkaa se oma elämä, kun kaikki on ensin "uhrattu" lasten vuoksi... Mun mielestä ainoastaan nuoruusaika on sitä huoletonta. Sen jälkeen kun tulee lapset, hoidetaan niitä. Sitten ne saa lapsia ja autetaan aina välillä, sitä on lähimmäisistä huolehtiminen. Kun itse tulee vanhaksi, omat lapset auttaa sitte vanhempia. Eikö se oo sitä normaalia elämän kiertokulkua?

    • Kevätlemmikki kai

      Älä ainakaan enää kiusaa miestäsi tuolla äiti-asialla. MInä kysyn sinulta ihminen, miksi anopppisi on noin tärkeä ihmin en sinulle kun sinulla tuntuu olevan ympärillä omaakin perhettä? Mikä pakkomielle tuollainen on?
      Olet tehnyt ongelman asiasta jonka ei pitäisi olla ongelma. KUn luen juttuasi, alan ymmärtää anoppiasi.
      Pahoittelen epäonnea tulevan lapsen kanssa. Miten ihmeessä kuvittelet, että anoppi tarvitsee tuota uutta lasta?. Sehän on teidän projektinne.
      Joillekin isovanhemmuus on tärkeämpi kuin toiselle, mutta ei sillä kannat ihmistä mitata. Anoppisi on hoitanut elämässä osuutensa ja sen ansiosta sinulla on nyt tuo ihana mies ja odotuksia tuntuu riittävän.

      • khsgoöahi

        Toivottavasti et ole jonkun mummu/vaari..... huhhuh mitä skeidaa!


      • ap

        Mitä tulee sairaaseen lapseen, se ei ole projekti. Hän on ihminen. Mikä SINUA vaivaa??? Oletko sitä mieltä, että jos lapsesta tulee vammainen, mummun ei tarvitse häntä haluta? Vaikutat todella kylmältä ja sydämettömältä ihmiseltä, hyi kamala!! Anteeksi vaan. Tässä siis tunteellisen ihmisen draamapurkaus... Ja asiaan.

        Olen ymmärtänyt, että omat lapset ovat aina omia lapsia, vaikka vielä aikuisinakin. On kamalaa, että joku ajattelee, että nyt siitä riesasta on päästy. Kyllä hänkin vanhenee, ja tarvitsee lapsiaan ja lapsenlapsiaan sinne vanhainkotiin käymään. Joillakin vanhuksilla on niin hyvä tuuri, että lapset hoitavat kotona. Harvinaista tänä päivänä, ikävä kyllä.

        Kyllä ihminen mitataan juuri sillä, miten hän lähimmäisiään kohtelee. On olemassa kylmiä ihmisiä, lämpimiä ihmisiä, välinpitämättömiä ihmisiä ja välittäviä ihmisiä. On olemassa näköjään itsekkäitäkin ihmisiä... Miten ja mihin ryhmään näistä itsesi mittaisit?

        Kuvailet suhdettani anoppiini pakkomielteiseksi. Tätä se ei ole. Onko kohtuutonta pyytää anoppi jouluksi kylään (kieltäytynyt, joka vuosi) ja kysellä kuulumisia aina silloin tällöin, pyytää käymään (kieltäytynyt ja selitellyt kiireitään, joka kerta) ja käydä kylässä anopilla sillon tällöin kylässä, kun on asiaa kotikunnilla. Omasta puolestani yritin kyllä, mutta nyt jotenkin tuntuu aika kohtuuttomalta hänen käytöksensä. Lapseni mummu on soittanut kaksi kertaa koko vuoden aikana, aina töistä, miehelleni. Kertaakaan ei ole kysynyt, mitä lapsellemme kuuluu ja puhelu loppuu aina :Oho, nyt pitää lopettaa, tuli töitä. Seuraavan kerran saa taas uutta nopeaa puhelua odottaa, jopa kuukausia. Anoppini pitää yhteyttä poikaansa ainoastaan silloin, kun jokin paikka pitäisi korjata tai laittaa kuntoon. Olenkin häneltä todella paljon "odottanut ja vaatinut", tähän mennessä. Outoa ainoastaan, että ristiäisissä hän auttoi, ihan minun pyytämättäni. En ole anopiltani apua koskaan omaehtoisesti pyytänyt ja olin kiitollinen hänen avustaan. En tiedä, teinkö ristiäisten jälkeen jonkin etikettivirheen, sillä tämän jälkeen hän ei ole yhteyttä liiemmilti pitänyt ja loppukin yhteydenpito loppui siihen, että suhteemme mieheni kanssa oli karikolla. Kuten jo kerroin, ne ovat menneitä asioita ja sekä minä että mieheni vahvistuneet ja kasvamassa aikuisiksi kaiken keskellä.

        Kirjoituksesi satutti minua, sillä se on kirjoitettu katkeruudella. Jos sinulla on lapsenlapsia/lapsia, toivon, että unohdat tuon asenteesi. Joka tapauksessa, toivon sinulle kaikkea hyvää ja enemmän henkistä kasvua elämällesi.


    • elämä on

      No tuskin on millekään asialle eduksi että ap ottaa anoppiinsa yhteyttä. Hän nyt toivoo apua enemmän kuin tältä anopilta on mahdollista saada, ja sillä siisti. Ikävää että on näin, mutta taitaa olla niin, että anoppi tosiaan haluaa nyt elää omaa elämäänsä; saattaa olla myös niin, että anoppia pelottaa ap:n tapaisen "herkän tunneihmisen" vuolas tunteminen, joka peittää alleen hiljaisempien ihmisten tunneilmaisut (jotka eivät ehkä ole niin värikkäitä), ja kuulumiset yleensä.

      • Niisku-10

        Yritähän piristäytyä! Kyllä asioilla on tapana järjestyä. Tosin tämä sinun anoppi-asia ei tule muuttumaan. Meillä on myös sama juttu, että minun omat vanhempani jumaloivat meidän lapsia. He touhuavat heidän kanssaan ja välit ovat parhaat mahdolliset. Mutta sitten mieheni vanhemmat ovat ihan toista luokkaa. Ei heitä kiinnosta omat lapsenlapset. He eivät edes muista, milloin lasten syntymäpäivät ovat. Tai ei heitä yleensäkään kiinnosta yhtään mikään, mikä liittyisi meidän perheeseen. Mieheni huomasi, miten pahasti lapsemme pahoittivat mielensä moisesta käyttäymisestä ja katkaisi välinsä kokonaan vanhempiinsa. Täytyy myöntää, että tämä oli ehdottomasti paras ratkaisu tähän tilanteeseen. Miksi meidän pitäisi yrittää opettaa isovanhemmat väliittämään lapsistamme, jos heitä ei yksinkertaisesti kiinnosta? Älä siis sinäkään enää yritä pitää yhteyttää anoppiisi, jos häntä ei kiinnosta. Toki tämä on hankala asia yrittää selvittää lapsille, mutta parempi kertoa totuus, kuin kaunistella tilannetta.


    • ap

      En tiedä osuiko kirjoitukseni joitain tänne vastanneita arkaan paikkaan, jotenkin kärkkäitä kommentteja tullut... :)

      No kuitenkin... olen itse aika sukurakas ja meillä on hyvät välit sukulaisten kesken. Mieheni suku on kieltämättä hieman eri planeetalta. Olen lapsesta saakka saanut sellaisen itsestään selvän käsityksen siitä, että lähimmäisiään autetaan ja että perhe on aina ykkönen. Anteeksi, jos jonkun mielestä ei näin saisi ajatella.

      Tämän vuoksi tuntuu pahalta. Jos anopillani olisi vaikea sairaus ja hätä, auttaisin häntä ihan ilman pyytämättä. Kyseessähän on nyt ainoastaan hänen poikansa, jonka kanssa hän ei halua olla tekemisissä. Ei ole halunnut olla ilmeisesti ennen minunkaan kuvioihin tuloani.

      Tämän tajusi mieheni. En ole koskaan liiemmälti kiinnittänyt asiaan niin paljon huomiota, sillä omat vanhempani eivät ole etäisiä, päin vastoin. Siksipä en huomannut mieheni tuskaa, kun minun vanhempani käyvät meillä, teemme paljon asioita yhdessä ja olen pitänyt tällaista asiaa itsestään selvänä. Koska välini anoppini kanssa ovat aina olleet etäiset, en kiinnittänyt aluksi itse asiaan huomiota lainkaan, ennen kuin mieheni otti asian puheeksi kanssani. Eli sen, että hänen oma äitinsä ei välitä. Minusta oli aika raskasta tajuta tämä asia myös. Voin ainoastaan etäisesti ajatella, miltä miehestäni mahtaakaan tuntua, kun itsestäni asia tuntuu pahalta.

      Tällä hetkellä olemme tulleet siihen johtopäätökseen, että emme pidä tähän ihmiseen yhteyttä ennen kuin hän omaehtoisesti ja oma-aloitteisesti tulee meillä käymään, niin kuin me olemme hänellä kyläilleet ja niin monesti hänet meille kutsuneet.

      Oma on asiansa. Edestään löytää kyllä varmasti, sillä lapset kasvavat ja on harmi, kun eivät mummuansa tunne. Tämän asian kanssa lapseni ja meidän perheemme on siis elettävä. Hän voi ihan rauhassa nauttia omasta vapaasta ajastaan, ainakin minun puolestani.

    • Frozen_granma

      Kylläpä näitä samanlaisia kohtaloita riittää!
      Meilläkin mieheni äiti, lastemme mummo, ei häntä kiinnosta käydä meillä (välimatkaa hukeat 5km) vaikka on pyydetty ja sanottu että saa tulla millon vaan. Ja erityisesti voisi joskus kävästä katsomassa lapsia kun ovat tulleet koulusta mutta mummo ei käy. Sen olen huomannut, että hän odottaa aina yhteydenottoa sinnepäin eli lastenkin pitäs mummolle soitella. Meidän lapset ei kuitenkaan hänelle halua soittaa, kun ei heillä ole asiaa, kun eivät ole läheisiä eikä mummo (mun mielestä aikuisen pitäs ottaa lapsiin yhteyttä eikä toisinpäin) ota heihin yhteyttä.

      Täysin käsittämätön tilanne mulle, en olis voinu kuvitella että näin voi käydä. Ja yritin minäkin aikanaan niin paljon olla läheisissä väleissä anopin kanssa, mutta kun mummo on etäinen ja itsekäs eikä välitä meidän lapsista, niin se ei onnistu. Miehen sisko on erittäin läheinen (joskus tuntuu että riippuvainen) äitinsä kanssa ja heidän lapset viettävätkin aikaa paljon mummolassa ja heiidän kanssaan reissataan ja harrastetaan.

      V...tuttaa, mutta minkäs teet?? En minä ainakaan halua viettää elämääni miettimällä mitä mummon kanssa pitäisi tehdä. Mieheni on myöskin sanonut äidilleen ja isälleen muutaman kerran, että olkaa meidänkin lasten kanssa, kun ne kasvaa ja kohta eivät enää halua olla teidän kanssa, kun jäävät etäisiksi. Ei mummo suostu ymmärtämään, että hänessä olisi vikaa. Vikahan siis on meissä, kun emme käy (mummolassa on aina mieheni sisko lapsineen ja emme saa puhua mummon kanssa ikinä rauhassa) enää kylässä kuten ennen jaksettiin käydä ja yrittää. Jostain syystä ihana pappa käy kuitenkin meillä, melkein joka viikko! Siitä olemme iloisia!

      Määräänsä enempää ei eriarvoisuutta pidäkään sietää. Minua ei haittaa, jos mummo viettää enemmän aikaa muiden lasten kanssa, kunhan meidänkin lasten kanssa silloin tällöin olis. Käytännöllisesti katsoen hän ei koskaan pyydä meidän lapsia sinne. "Piti pyytää teidänkin lapset" ja "piti soittaa teidänkin lapsille" on aika usein kuullut fraasit jotka ei paljon mieltä lämmitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1375
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1096
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      81
      931
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      827
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      74
      773
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      713
    8. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      61
      704
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe