Vapputunnelma hakusessa!

PerErik

Täs kahveeta hörppiessä tuli mieleen, jotta mittee sitä Vappuna touhuilis. Lähtiskö Liminganlahdelle bongaileen tirpusia, kun set onpi tullut jo vähän niinkuin tavaksi näin vappuna. Hanhien muutto ajoittuu useinmiten näin vapun tienoihin ja päiväpetolintuja ( lähinnä haukkoja ja kotkia) sekä kahlaajia on vielä runsaasti liikkeellä.
Tai vetäiskö perskännit ja kävis katteleen noit katukottaraisia..., no jos nyt ei kuitenkaan noita kännejä, mutta muutama paukku ei liene pahasta?

Pakko kuunnella kunnon vappumusaa, että osaa tehdä oikeita päätöksiä ja pääsee kunnon tunnelmaan :))

http://www.youtube.com/watch?v=wTLScFjXZXE

59

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suositteli-ja;)

      Suosittelen katumunahaukkojen salamyhkäistä seuraamista kuinka ne 2-3 promillen kännykässä onnistuvat pesiytymään, jopa pariutumaan :)

      En ole sovinisti, en rasisti, en sadisti, en masokisti. Olen tavallinen kansalainen.

      • PerErik

        Kuis set miun tarpeita tyydyttää, jos pelkästään seurailen noita munahaukkoja tai näinhän se on, että katsoa saa muttei koskea :)
        Mua taas on nimitelty kaikilla noilla epämiellyttävillä, inhoa aiheuttavilla sanoilla, mutta jätkä sen kun porskuttaa :)) Tosin en tunnista itsessäni tuollaisia piirteitä olevan, mutta niinhän sitä sanotaan, että lähelle on vaikea nähdä :))


    • Mä näin viime keskiviikkona kuusi valkoposkihanhea. Olivat kyllä sen näköisiä, että missä me ollaan. Ja niille irvileuoille, jotka ihmettelevät jotta miten mä nyt tommottisen näin, ni kyllä näin ku kävelin metrin päästä ohi.

      • PerErik

        Net pirulaiset säikyttelee toisinaan Vermossa hevoset laukalle, monet sataset on mennyt niiden lintujen takia :)
        Niin noista Jäämeren pesijöistä tuli kaupunkilintuja, tais siinä muutamat tarhakarkulaiset edesauttaa asiaa pariutumalla villien hanhien kanssa. Ei tommottis ois vielä 20v sitten uskonut millään tapahtuvan. Nyt niitä on jo tuhansia pareja Itä-meren rannikkokaupungeissa ja osassa sisämaan kaupunkejakin.
        Saa siinä golfarit putsailla kenkiensä pohjia, kun nurmi on liukumiinoja täynnä valkkareiden ruokailun jäljiltä :)
        Niin se luonto ja sen eläimet muuttuu ihmisen myötävaikutuksella. Kanadalainen istukki kuuluu samaan gategoriaan, niitä pesii jo täällä pohjolan perukoillakin.


    • Myöhästyinkö

      vapun vietosta? Minä ainakin aion viettää vappua vasta ensi viikolla. Mutta eikö se niin ole, että kun ajoissa alottaa, niin kerkee sairastaa useamman vappukrapulan?

      • PerErik

        Ei mulla nykyisin krapulaa ole/tule! Olen oppinut sen kuuluisan korjaustaidon tai paremminkin korjaussarjassa on oikeat avaimet.
        Tää pohdiskelu on vaan sellaista esivalmistelua vai oliko se esileikkiä jatkoa ajatellen :)


      • KuIottaja
        PerErik kirjoitti:

        Ei mulla nykyisin krapulaa ole/tule! Olen oppinut sen kuuluisan korjaustaidon tai paremminkin korjaussarjassa on oikeat avaimet.
        Tää pohdiskelu on vaan sellaista esivalmistelua vai oliko se esileikkiä jatkoa ajatellen :)

        Se on tuo krapulan korjailu vähän kuin pärekaton kulotus, saattaa mennä överiksi helposti.


      • PerErik
        KuIottaja kirjoitti:

        Se on tuo krapulan korjailu vähän kuin pärekaton kulotus, saattaa mennä överiksi helposti.

        Näinhän se on ja aika monesti se ompi mennyt pieleen ja seuraavana aamuna on ollut vielä gamalampi kankkunen!


      • annikoo..
        PerErik kirjoitti:

        Näinhän se on ja aika monesti se ompi mennyt pieleen ja seuraavana aamuna on ollut vielä gamalampi kankkunen!

        Krapula ruuista puhuttiin Vapunvieton yhteydessä......onko sellaista....voiko joku syödä krapulaan.....täytyy sanoa että en oikeastaan ole kokenut krapulaa..ainakaan kovin isona kankkusena....mutta migreenin sitäkin useammin....voi vertailla


      • PerErik
        annikoo.. kirjoitti:

        Krapula ruuista puhuttiin Vapunvieton yhteydessä......onko sellaista....voiko joku syödä krapulaan.....täytyy sanoa että en oikeastaan ole kokenut krapulaa..ainakaan kovin isona kankkusena....mutta migreenin sitäkin useammin....voi vertailla

        Kyllähän se jonkinlainen suolainen ruokapuoli on tervetullutta krapulaiselle, jos se sattuu pysymään sisällä. Jos ei vesikään pysy sisällä niin suosittelen rautatasapainon vuoksi naututtavaksi pari kourallista kolmihaarakoukkuja :)
        Migreeniä ei onneksi ole pahemmin ollut, mutta muutamia kaameita kankkusia kylläkin.


      • annikoo..
        PerErik kirjoitti:

        Kyllähän se jonkinlainen suolainen ruokapuoli on tervetullutta krapulaiselle, jos se sattuu pysymään sisällä. Jos ei vesikään pysy sisällä niin suosittelen rautatasapainon vuoksi naututtavaksi pari kourallista kolmihaarakoukkuja :)
        Migreeniä ei onneksi ole pahemmin ollut, mutta muutamia kaameita kankkusia kylläkin.

        Meinaan on se migreenikin paha tauti.....kun kaikki tulee jossakin vaiheessa ylös vatsanpohjalta ....ja päässä jomottaa
        Kolmihaarakoukku....kompa.....tulee mieleen ongenkoukku....mikä se semmonen koukku on.


      • PerErik
        annikoo.. kirjoitti:

        Meinaan on se migreenikin paha tauti.....kun kaikki tulee jossakin vaiheessa ylös vatsanpohjalta ....ja päässä jomottaa
        Kolmihaarakoukku....kompa.....tulee mieleen ongenkoukku....mikä se semmonen koukku on.

        Onhan se ikävä tunne, kun elimistössä alkaa hissi pelaamaan ja lopuksi saa jo oksentaa sappinesteitä, aika karvaan makuista eritettä :(
        Kolmihaarakoukkuja käytetään uistimissa ja tasaripilkkien (värikoukkua) alakoukkuna.


      • annikoo..
        PerErik kirjoitti:

        Onhan se ikävä tunne, kun elimistössä alkaa hissi pelaamaan ja lopuksi saa jo oksentaa sappinesteitä, aika karvaan makuista eritettä :(
        Kolmihaarakoukkuja käytetään uistimissa ja tasaripilkkien (värikoukkua) alakoukkuna.

        Asiasta kolmihaaraan....oletko katsonut Hailuodon sääksipesää....onko mielestäsi viimevuotinen pariskunta....


      • PerErik
        annikoo.. kirjoitti:

        Asiasta kolmihaaraan....oletko katsonut Hailuodon sääksipesää....onko mielestäsi viimevuotinen pariskunta....

        Kyl mä yhden kerran sitä vilkaisin ja kuulopuheiden mukaan ainakin toinen puoliskoista ois vaihtunut, tiedä sitten pitääkö se paikkansa. Hyvä homma kuitenkin, että hyväksyvät uuden tekopesän pesäkseen.
        Nyt lensi unihiekkaa silmille, joten Ötysiä mun puolesta!


      • annikoo..
        PerErik kirjoitti:

        Kyl mä yhden kerran sitä vilkaisin ja kuulopuheiden mukaan ainakin toinen puoliskoista ois vaihtunut, tiedä sitten pitääkö se paikkansa. Hyvä homma kuitenkin, että hyväksyvät uuden tekopesän pesäkseen.
        Nyt lensi unihiekkaa silmille, joten Ötysiä mun puolesta!

        Sitä minäkin ajattelin kun toinen rengastettu......silmät lurpsahtee jo ...öitä vaan


    • ;))

      Ota taskumatti (huom. pieni) bongauskaveriksi, muuten yksinäinen kohde voi näyttää parvelta :)

      • PerErik

        Ka, saatan mie senkin tehä, mutta kuka maksaa viulut jos tipun tornista? Miun taskumatti on vähintään puolikas litrainen, joka on valmistettu muovista ja sisältää monenmakuista humalluttavaa elämän nektaria :)
        Voihan sitä maastakin käsin bongailla rantakaislikossa, jos vaikka sattuis näkeen Viiksitimalin tai Arosuohaukan. Ovat jonkinsortin harvinaisuuksia lahdella!


      • ;))
        PerErik kirjoitti:

        Ka, saatan mie senkin tehä, mutta kuka maksaa viulut jos tipun tornista? Miun taskumatti on vähintään puolikas litrainen, joka on valmistettu muovista ja sisältää monenmakuista humalluttavaa elämän nektaria :)
        Voihan sitä maastakin käsin bongailla rantakaislikossa, jos vaikka sattuis näkeen Viiksitimalin tai Arosuohaukan. Ovat jonkinsortin harvinaisuuksia lahdella!

        Puolikas litraisesta jo hiekompipäinen bongailija visertelee itse :)
        Piti näin kaupunkilaisena käydä googlettamassa toi viiksitimali, ei tuntunun laisisinkaan linnulta :) Nythän jokainen tietää, et kyseessä on partatiainen :))


      • PerErik
        ;)) kirjoitti:

        Puolikas litraisesta jo hiekompipäinen bongailija visertelee itse :)
        Piti näin kaupunkilaisena käydä googlettamassa toi viiksitimali, ei tuntunun laisisinkaan linnulta :) Nythän jokainen tietää, et kyseessä on partatiainen :))

        Niin, olenhan mä aika mainio matkiin lintuja ja eläimiä. Sitä oppii kaikenlaista, kun tarpeeksi kuuntelee ja harjoittelee. Kyllä tolla määrällä voi jo Viskisiepon ääntä yrittää vihellellä :))
        Äänestä tunnistan reilu 300 eri lintulajia ja näkemällä toisen mokoman lisää. On jonkun kerran ollut tuurit kohdallaan ja on saanut tutustua tuohon Partatiaiseenkin ja katsella sen kiikkumisia rantaruvikossa.


      • ;))
        PerErik kirjoitti:

        Niin, olenhan mä aika mainio matkiin lintuja ja eläimiä. Sitä oppii kaikenlaista, kun tarpeeksi kuuntelee ja harjoittelee. Kyllä tolla määrällä voi jo Viskisiepon ääntä yrittää vihellellä :))
        Äänestä tunnistan reilu 300 eri lintulajia ja näkemällä toisen mokoman lisää. On jonkun kerran ollut tuurit kohdallaan ja on saanut tutustua tuohon Partatiaiseenkin ja katsella sen kiikkumisia rantaruvikossa.

        Mulla toi lintutuntemus jää about kolmeenkymmeneen :)
        Sä osaatkin sit kertoo. et mikä lintu livertelee monel äänel yömyöhään puun latvassa.


      • PerErik
        ;)) kirjoitti:

        Mulla toi lintutuntemus jää about kolmeenkymmeneen :)
        Sä osaatkin sit kertoo. et mikä lintu livertelee monel äänel yömyöhään puun latvassa.

        Pistetään muutama vaihtoehto niin voit käydä kuunteleen mikä se näistä on. Laulurastas, Punakylkirastas, Punarinta tai ehkäpä sittenkin monitaituri Satakieli?

        Aika monta lintuahan siekin tunnistat. Mun bongatut harvinaisuudet on Harjalintu, Turturikyyhky, Harmaapäätikka ja Lehmähaikara täällä nähtyjä.


      • PerErik
        ;)) kirjoitti:

        Mulla toi lintutuntemus jää about kolmeenkymmeneen :)
        Sä osaatkin sit kertoo. et mikä lintu livertelee monel äänel yömyöhään puun latvassa.

        Täs vielä linkki, mistä löytyy jonkinverran lintuja ja niiden lauluääniä!

        http://www.lintukuva.fi/


      • Etkö tunnista
        PerErik kirjoitti:

        Täs vielä linkki, mistä löytyy jonkinverran lintuja ja niiden lauluääniä!

        http://www.lintukuva.fi/

        wiskisieppoa, munahaukkaa ja yökiitäjää? Älä sitte valita jos et saanu seuraa vapuks. Sillon sulla meni vappu v''''s.


      • ;))
        PerErik kirjoitti:

        Pistetään muutama vaihtoehto niin voit käydä kuunteleen mikä se näistä on. Laulurastas, Punakylkirastas, Punarinta tai ehkäpä sittenkin monitaituri Satakieli?

        Aika monta lintuahan siekin tunnistat. Mun bongatut harvinaisuudet on Harjalintu, Turturikyyhky, Harmaapäätikka ja Lehmähaikara täällä nähtyjä.

        Ei mulle taida kuuntelulla selvitä mikä se noista vaihtoehdoista olis :) Nyt tais mennä lintukirjan ja kiikareiden ostoks :)) Sen verran viel tästä livertäjästä, joskus tuntuu, et se matkii muita lintuja.
        Noista sun harvinaisuuksista tunnistan vaan loppuosat : lintu, kyyhky, tikka ja haikara ;))


      • PerErik
        Etkö tunnista kirjoitti:

        wiskisieppoa, munahaukkaa ja yökiitäjää? Älä sitte valita jos et saanu seuraa vapuks. Sillon sulla meni vappu v''''s.

        Herra luu herra vää, on niin pimiä ettei nää!
        Kujakoppelot ja katukottaraiset on ihan mukavia bongattavia. Jos ei vappuna "vaolla", niin ei sitten koko kesänä asiaa vai miten se potunistuttaja loihti sanomaan :)


      • ;))
        Etkö tunnista kirjoitti:

        wiskisieppoa, munahaukkaa ja yökiitäjää? Älä sitte valita jos et saanu seuraa vapuks. Sillon sulla meni vappu v''''s.

        Sulta unohtu kapakkakottarainen ja tollasten lintujen pesiin mä en muniani laita :)


      • PerErik
        ;)) kirjoitti:

        Ei mulle taida kuuntelulla selvitä mikä se noista vaihtoehdoista olis :) Nyt tais mennä lintukirjan ja kiikareiden ostoks :)) Sen verran viel tästä livertäjästä, joskus tuntuu, et se matkii muita lintuja.
        Noista sun harvinaisuuksista tunnistan vaan loppuosat : lintu, kyyhky, tikka ja haikara ;))

        Sit jää vain kaks vaihtoehtoa, joko Satakieli tai Laulurastas. Kottarainen on myös hyvä matkija, jolta löytyy melkoinen ääniskaala, mutta lauleskelee paremmin aamuisin ja päivisin!
        Suosittelen lintukirjan ja kiikareiden ostoa, on tää sen verran mukanansa vievää touhua. Kaiken lisäksi tästä saa kuntoilua ja erittäin hyvän mielen :) Mä olen bongaillut jo n. 40v, eikä vieläkään kyllästytä :))


      • ;))
        PerErik kirjoitti:

        Täs vielä linkki, mistä löytyy jonkinverran lintuja ja niiden lauluääniä!

        http://www.lintukuva.fi/

        Tosta linkistä selvis : Laulurastas


      • tunnistaja;)
        PerErik kirjoitti:

        Sit jää vain kaks vaihtoehtoa, joko Satakieli tai Laulurastas. Kottarainen on myös hyvä matkija, jolta löytyy melkoinen ääniskaala, mutta lauleskelee paremmin aamuisin ja päivisin!
        Suosittelen lintukirjan ja kiikareiden ostoa, on tää sen verran mukanansa vievää touhua. Kaiken lisäksi tästä saa kuntoilua ja erittäin hyvän mielen :) Mä olen bongaillut jo n. 40v, eikä vieläkään kyllästytä :))

        Minä tunnistan 100% varmuudella Pakilan Satakielen Erkki Junkkarisen äänen ja vihellyksen. Muita lintuja en tunne. Tai, oliko Edid Piaf joku lintu kutsuma nimeltään?


      • Pääsikö
        PerErik kirjoitti:

        Herra luu herra vää, on niin pimiä ettei nää!
        Kujakoppelot ja katukottaraiset on ihan mukavia bongattavia. Jos ei vappuna "vaolla", niin ei sitten koko kesänä asiaa vai miten se potunistuttaja loihti sanomaan :)

        sulla unohtumaan pääsiäisen pälvisellainen? Jos ei pääsiäisenä saa kanaa, ei sitte koko vuonna.


      • PerErik
        ;)) kirjoitti:

        Tosta linkistä selvis : Laulurastas

        Hyvä!
        Olen mäkin joutunut aina joskus turvautuun tohon linkkiin ja kuunteleen lauluääniä uusiksi :))


      • PerErik
        Pääsikö kirjoitti:

        sulla unohtumaan pääsiäisen pälvisellainen? Jos ei pääsiäisenä saa kanaa, ei sitte koko vuonna.

        Eiku hyräilen täs Mikkihiirtä...mättähältä mättähälle käy!


      • .
        tunnistaja;) kirjoitti:

        Minä tunnistan 100% varmuudella Pakilan Satakielen Erkki Junkkarisen äänen ja vihellyksen. Muita lintuja en tunne. Tai, oliko Edid Piaf joku lintu kutsuma nimeltään?

        varpunen ja Dannyn isoisä kuskas kanssa varpusia


      • ;))
        PerErik kirjoitti:

        Hyvä!
        Olen mäkin joutunut aina joskus turvautuun tohon linkkiin ja kuunteleen lauluääniä uusiksi :))

        Yllytä viel vähän lisää :) niin musta tulee tosissaan lintubongari :))


      • ;)) kirjoitti:

        Yllytä viel vähän lisää :) niin musta tulee tosissaan lintubongari :))

        Lintubongaus on suurinpiirtein parasta ajankulua, pilkkimisen ja onkimisen kanssa, jota housut jalassa tehdään!
        Eiks nää kehut jo riitä vakuuttamaan homman olevan selviön :))
        Tää tulee nyt rekattuna, kun kävin lukemassa sähköpostin täältä 24:ltakin!


      • ;))
        kerbiili62 kirjoitti:

        Lintubongaus on suurinpiirtein parasta ajankulua, pilkkimisen ja onkimisen kanssa, jota housut jalassa tehdään!
        Eiks nää kehut jo riitä vakuuttamaan homman olevan selviön :))
        Tää tulee nyt rekattuna, kun kävin lukemassa sähköpostin täältä 24:ltakin!

        Uskotaan kehut ja tuleehan siinä samalla liikuttua luonnossa. Mites muuten, onks sulla koskaan kameraa mukana noilla reissuillasi?
        Mä taidan lähtee bongailee unia ;)) Jatketaan joskus jutusteluu.


    • Bongailu vappuna ehottomasti kannattaa...aina..Aivan sama mitä bongaa, kunhan bongaa..Ja välillä pienet neuvoa-antavat kiikareista...;o)...

      Mun ei tartte miettiä miten vappusen viettää..Kas vappu menee perinteiseen malliin silkan työn touhussa..työläisnaisella...;o)...

      • PerErik

        Noinhan se menee, pääasia et bongailee ja siinä asiassahan ei ole rajoja :)

        Mä oon irti noista työhommista ja voin keskittyä kaikenlaisen kivan bongailuun. Vappupuheita nyt en kuitenkaan mene kuuntelemaan se on varma :)
        (jo on vaikea kirjoittaa klasit päässä :( )


      • PerErik kirjoitti:

        Noinhan se menee, pääasia et bongailee ja siinä asiassahan ei ole rajoja :)

        Mä oon irti noista työhommista ja voin keskittyä kaikenlaisen kivan bongailuun. Vappupuheita nyt en kuitenkaan mene kuuntelemaan se on varma :)
        (jo on vaikea kirjoittaa klasit päässä :( )

        Tervetuloa klasillisten kerhoon...;o)... Kyl se siitä...kai...;o)...

        Vsppupuheita en aio minäkään kuunnella..Joskus pikkulikkana altistuin niille niin, et sain yliannostuksen koko loppuiäkseni...;o)...


      • PerErik
        muisquli kirjoitti:

        Tervetuloa klasillisten kerhoon...;o)... Kyl se siitä...kai...;o)...

        Vsppupuheita en aio minäkään kuunnella..Joskus pikkulikkana altistuin niille niin, et sain yliannostuksen koko loppuiäkseni...;o)...

        On nää klasit ollut mulla Marraskuusta lähtien, mut nää on kaukoklasit, kun en vielä tartte lukemiseen suurennosta. Nyt tulee välillä katottua "pirunikkunaa" niin ei nää tekstiä ilman klaseja :)
        Jotenkin huvitti ennen tuo marssiminen, alkumatkasta rivistö oli pitkä kuin nälkävuosi, mutta lyheni joka ravintolan kohdalla niin paljon, että työväentalolla siinä ei ollut enää kuin lipunkantajat ja "saarnamiehet/naiset". Kovin olivat janoista väkeä :))


      • PerErik kirjoitti:

        On nää klasit ollut mulla Marraskuusta lähtien, mut nää on kaukoklasit, kun en vielä tartte lukemiseen suurennosta. Nyt tulee välillä katottua "pirunikkunaa" niin ei nää tekstiä ilman klaseja :)
        Jotenkin huvitti ennen tuo marssiminen, alkumatkasta rivistö oli pitkä kuin nälkävuosi, mutta lyheni joka ravintolan kohdalla niin paljon, että työväentalolla siinä ei ollut enää kuin lipunkantajat ja "saarnamiehet/naiset". Kovin olivat janoista väkeä :))

        Aatteen palo on niin ankara,että se korventaa sisäpuolelta.


      • PerErik kirjoitti:

        On nää klasit ollut mulla Marraskuusta lähtien, mut nää on kaukoklasit, kun en vielä tartte lukemiseen suurennosta. Nyt tulee välillä katottua "pirunikkunaa" niin ei nää tekstiä ilman klaseja :)
        Jotenkin huvitti ennen tuo marssiminen, alkumatkasta rivistö oli pitkä kuin nälkävuosi, mutta lyheni joka ravintolan kohdalla niin paljon, että työväentalolla siinä ei ollut enää kuin lipunkantajat ja "saarnamiehet/naiset". Kovin olivat janoista väkeä :))

        Minullapas onkin kahdet lasit..Sellaset normilasit..kauko-ja hajataittoon..ja sit nää kokemuslasit..Jotkut ilkiämielisesti saattaapi kutsua niitä ikälaseiksi..(ikänäkö)..Huoh..Niillä laseilla mä sit luen kaikkee toooooosi sivistävää...;o)...


        Se tuo marssiminen janottaa...Nestehukkahan siinä tulee ja suutakin kuivaa, kun pitä into piukeana lauleskella vappuaiheisia laulelmia..Siis näin mä luulen..;o)...


      • PerErik
        LaardiBee kirjoitti:

        Aatteen palo on niin ankara,että se korventaa sisäpuolelta.

        Niin se toisinaan näytti ja joutuipa joskus ankarimmat "saarnaajat" kiihkoissaan turvautumaan sairaskyytiin ja lasarettiin. Ajat on muuttuneet ja arvot tasoittuneet.


      • ;)
        muisquli kirjoitti:

        Minullapas onkin kahdet lasit..Sellaset normilasit..kauko-ja hajataittoon..ja sit nää kokemuslasit..Jotkut ilkiämielisesti saattaapi kutsua niitä ikälaseiksi..(ikänäkö)..Huoh..Niillä laseilla mä sit luen kaikkee toooooosi sivistävää...;o)...


        Se tuo marssiminen janottaa...Nestehukkahan siinä tulee ja suutakin kuivaa, kun pitä into piukeana lauleskella vappuaiheisia laulelmia..Siis näin mä luulen..;o)...

        Mä en laula enää vapaaehtoisesti missään. Jos laulan vaikka kadulla, vaadin keikkapalkkiota. Liksat on nousseet viime laulamisen. Vaikka en silloinkaan saanut kuin melkein turpiini. Olisiko 800 euroa sellainen 15 minuutin setti? Mutta paremmin pitää tienata kuin väärin soittavat ulkolaisjalkakäytävämuusikot:)


      • PerErik
        muisquli kirjoitti:

        Minullapas onkin kahdet lasit..Sellaset normilasit..kauko-ja hajataittoon..ja sit nää kokemuslasit..Jotkut ilkiämielisesti saattaapi kutsua niitä ikälaseiksi..(ikänäkö)..Huoh..Niillä laseilla mä sit luen kaikkee toooooosi sivistävää...;o)...


        Se tuo marssiminen janottaa...Nestehukkahan siinä tulee ja suutakin kuivaa, kun pitä into piukeana lauleskella vappuaiheisia laulelmia..Siis näin mä luulen..;o)...

        Kahdet klasit mullakin, tosin yksien hinnalla (mainoksen uhri). Mä tartten eniten näitä klaseja tuolla liikenteessä, kun tahtoi tulla ajeltua ohi noista pienemmillä kylteillä merkityistä tiehaaroista. Jostain kumman syystä Optikkokin kyseli, että ethän vaan tullut autolla :))
        Kyllä mä henkilöautolla saisin ajaa ilman klasejakin, siihen ei kriteerit ole niin tiukat, mutta mitä tuota korttia huonontamaan :))

        Muistan minäkin kuinka armeijassa aina marssin jälkeen oli mahoton jano :))


      • ;) kirjoitti:

        Mä en laula enää vapaaehtoisesti missään. Jos laulan vaikka kadulla, vaadin keikkapalkkiota. Liksat on nousseet viime laulamisen. Vaikka en silloinkaan saanut kuin melkein turpiini. Olisiko 800 euroa sellainen 15 minuutin setti? Mutta paremmin pitää tienata kuin väärin soittavat ulkolaisjalkakäytävämuusikot:)

        Voi, kun ei sitä uskalla laulaa enää yleisillä paikoilla ollengan..Het rapsahtaa teostomaksut..ja verottajakin saattaapi kärkkyä nurkan takana..Aikast riskaapelia on myöskin lauleskella kylpyammeessa..Saattaapi naapurit kuulla..ja teostohan siitä taas maksun vaatii...No..asia on toinen, jops omiaan lurittelee..;o)...


      • PerErik kirjoitti:

        Kahdet klasit mullakin, tosin yksien hinnalla (mainoksen uhri). Mä tartten eniten näitä klaseja tuolla liikenteessä, kun tahtoi tulla ajeltua ohi noista pienemmillä kylteillä merkityistä tiehaaroista. Jostain kumman syystä Optikkokin kyseli, että ethän vaan tullut autolla :))
        Kyllä mä henkilöautolla saisin ajaa ilman klasejakin, siihen ei kriteerit ole niin tiukat, mutta mitä tuota korttia huonontamaan :))

        Muistan minäkin kuinka armeijassa aina marssin jälkeen oli mahoton jano :))

        Pakko tunnustaa, et en ole vielkään tottunut kakkuloihin, vaik olen yrittänyt totutella niihin yli nelkyt vuotta...;o)...Voi olla et vaatii toiset nelkyt, ennen kuin totun...:o/...


      • PerErik

        Niin tais mennä! Jokohan noi kerkis hakea pontikat vai olivatkohan net vasta menossa hakemaan kotipolttoista?
        Tapahtumapaikkahan on virallinen suomen keskipiste!


      • KuIottaja
        PerErik kirjoitti:

        Niin tais mennä! Jokohan noi kerkis hakea pontikat vai olivatkohan net vasta menossa hakemaan kotipolttoista?
        Tapahtumapaikkahan on virallinen suomen keskipiste!

        Tuli tuosta auto-onnettomuudesta mieleen kun kolmisen viikkoa sitten ajelin Jyväskylän rantaväylää siellä oli uusi Mini nokka rutussa. Baarilla juuri veivät ihmistä ambulanssiin. Lehdestä sitten luin, että oli puhaltanut jotain yli 0.7 promillea. Oli kertonut juoneensa yhden siiderin kolarin jälkeen. Tuhtia siideriä on pitänyt olla tai iso pullo.

        Jospa lähtisi mökille vappuna ja koskelle kalaan. Taitaa vielä olla tosin kahlauskieltoja joissain koskissa.


      • PerErik
        KuIottaja kirjoitti:

        Tuli tuosta auto-onnettomuudesta mieleen kun kolmisen viikkoa sitten ajelin Jyväskylän rantaväylää siellä oli uusi Mini nokka rutussa. Baarilla juuri veivät ihmistä ambulanssiin. Lehdestä sitten luin, että oli puhaltanut jotain yli 0.7 promillea. Oli kertonut juoneensa yhden siiderin kolarin jälkeen. Tuhtia siideriä on pitänyt olla tai iso pullo.

        Jospa lähtisi mökille vappuna ja koskelle kalaan. Taitaa vielä olla tosin kahlauskieltoja joissain koskissa.

        Kyl noissa ulosajoissa on aika usein alkoholi mukana yhtenä osatekijänä.
        Melkoisen sidukkapullon on juonut, jos tuollaiset lukemat yhdestä pullosta tulee :)

        Täällä tulvahuippu parhaimmillaan, ei ole mitään asiaa jokien varsille, mutta tulvapelloilta vois atraimella käydä muutaman hauen nitistään. En suosittele kalastusmuotoa muille, koska kutupyynti keväisin atraimella on kiellettyä :))


    • Se Liminganlahti kuulostaa todella mielenkiintoiselta paikalta, tiedä vaikka kesällä tulee siellä piipahdettua ohimennen.:) Lintuset pitää todella konserttia pitkälle yöhön saakka, elämää on luonto täynnä, oikein ihanaa aikaa tämä kevät.:)
      Jos sä vedät perskännit, niin onko sinusta katsomaan edes niitä katukottaraisia?;))
      Hauskaa vappua vaan.;)

      • PerErik

        Juu, kyllä se ihan käynnin arvoinen paikka on. Ympäristöstä löytyy useampikin lintutorni ja sinne kannattaa mennä retkeileen koko päiväksi eväineen päivineen. Kovasti laulaa linnut, mutta juuri nyt oli ulkona lähes hiljaista, taitaa enteillä yöksi pientä pakkasta.
        Kyllä mä jätän noi perskännien vetämiset toisille ainakin tänä vappuna.
        Klara Vappen myös sinulle :)


      • PerErik kirjoitti:

        Juu, kyllä se ihan käynnin arvoinen paikka on. Ympäristöstä löytyy useampikin lintutorni ja sinne kannattaa mennä retkeileen koko päiväksi eväineen päivineen. Kovasti laulaa linnut, mutta juuri nyt oli ulkona lähes hiljaista, taitaa enteillä yöksi pientä pakkasta.
        Kyllä mä jätän noi perskännien vetämiset toisille ainakin tänä vappuna.
        Klara Vappen myös sinulle :)

        Pakkasta oli viime yönä, aamulla noin kolmisen astetta...klaaraa vappua ainakin minä vietän töitten merkeissä ja katselen aamulla, miten törkyiset on kadut vappujuhlijoitten jälkeen.:)


    • :(

      Olet vetänyt jo ne pers... k.....et vain huomaa :)
      Tuossa iässä ei saa muita , kuin laitapuolen variksia kottaraisista puumattakaan.
      Koitteleen voi mennä joo mutta aamulla voipi haista pahalle pese kädet , kun tulet ja lämmitä sauna. Muista laudeliina.
      Hanhet on jo muuttaneet kaksi viikkoa sitten jos et ole huomannut.

      • PerErik

        Tosi on, monet perskännit olen vetänyt ja sitä ei voi olla huomaamatta.
        Ikä nyt on vaan numeroita, mutta jo lapsena saatu ikuinen katkeruus voi ollakin paha kitkeä itsestään pois myöhemmin. Se tahtoo lisääntyä vaan iän myötä, mutta kait sen kanssa on pakko elää? :)
        Kyl mä tänään näin Hanhia useamman tuhat kipaletta, joten ei ainakaan täällä ole muutto vielä ohi.


    • Hyvää vappua hyppyrotalle :)
      Ei tarvitse vastata :)

      • PerErik

        Oikein Hyvää Vappua myös Sinulle White Eagle :)
        Vastasin nyt kuitenkin, kun olin vielä koneella, mutta nyt taidan painua pehkuihin, joten Hyvät Yöt samoin tein :)


    • ha haa joku mustis kohta hyökkää :)))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1820
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe