Auttaako vai pahentaako hieronta?

tuula-neiti

Miten teillä, auttaako vai pahentaako niskojen ja takaraivon hierominen migreenissä?
Itse sain juuri katkaistua lähes kaksi viikkoa kestäneen päänsärkykierteen käymällä hierojalla. Lääkkeistä ei ollut enää apua niin ajattelin kokeilla vielä hierontaa ja kyllä kannatti. Ainoa huono juttu siinä on että harvoin saa aikaa varattua hierojalle silloin kun sitä kaikkein kipeimmin tarvitsisi. Pitäisi olla joku päivystävä hieroja jolta saisi aina samalle päivälle jo hieronta-ajan.

5

4768

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hellällä kädellä

Hieronnan pitää olla ihan erilaista migreenissä, paljon kevyempää. Itse olen joltain hieronut migreenin pois. En ole ammattilainen, mutta ymmärrän päänsäryn luonnetta.

• Aurallinen migreeni

Voiko migreeniin auttaa niskojen ja takaraivon hieronta? En ole koskaan tästä kuullut, enkä lukenut mistään, eikä neurologinikaan ole tästä maininnut. Jännityspäänsärkyyn kyllä ko. hieronta varmaan auttaa.

Pääasia sulle Tuula-neiti oli tietenkin, että sait päänsärkykierteesi katkeamaan!

Mua ei pään alueelle voi edes koskea migreenin aikana. Mulla auraoireiden osana on pahat tuntohäiriöt ja kosketusarkuus, niin että hiusten pesu ja harjaus on tuskaa ja pelkkä kosketuskin sattuu. Takaraivon hieronta olisi mahdotonta.

• tuula-neiti

Minulla käy niin että jos migreeni pitkittyy päiväkausiksi, tulee lisäriesaksi väistämättä myös lihasjännityksestä johtuvaa päänsärkyä.

• voi kunpa!!!!!!!!

Kunpa olisikin niin helppoa!

Valitettavasti hieronta vain pahentaa migreeniä. Hieronta auttaa jännityspäänsärkyyn kylläkin.

• Hieronta ei sopinut

Olen kerran ollut vuonna 5 fysioterapeutilla hieronnassa niska-hartiakipujen ja päänsäryn takia. Oli viimeinen kerta. Käsittelyn jälkeen oli kaikkea muuta kuin rentoutunut olo, kun päänsärky koveni aivan hirvittäväksi ja oksetti. Niin, ettei hieronta kaikilla jännityspäänsärkyynkään auta. Tai sitten ko. fysioterapeutti ei osannut hieroa oikein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan bisneksillä ei mene hyvin

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      304
      1340
    2. Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja

Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1107
    3. 64
      897
    4. Voiko meidän välit

Koskaan parantua tästä?
      Ikävä
      72
      891
    5. Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta

Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html
      Maailman menoa
      434
      797
    6. Onko kaivattusi

Kummallinen jossakin suhteessa?
      Ikävä
      47
      659
    7. Mies, olenko ymmärtänyt oikein?

Ystävyys/salainen suhde/molemmat ovat täysin poissuljettuja asioita? Nainen
      Ikävä
      73
      625
    8. Kiteen Pallon superpesisjoukkue pelaa huumeiden vaikutuksen alaisena

Huumerikos. Yleisesti uskotaan, että se seikka, että eräs KiPan pelaaja kärähtää huumeista, on vain jäävuoren huippu. M
      Kitee
      82
      604
    9. Kauanko olet kaivannut kaivattuasi ja

koska hänet löysit?
      Ikävä
      38
      592
    10. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      459
      588
    Aihe