Auttaako vai pahentaako hieronta?

tuula-neiti

Miten teillä, auttaako vai pahentaako niskojen ja takaraivon hierominen migreenissä?
Itse sain juuri katkaistua lähes kaksi viikkoa kestäneen päänsärkykierteen käymällä hierojalla. Lääkkeistä ei ollut enää apua niin ajattelin kokeilla vielä hierontaa ja kyllä kannatti. Ainoa huono juttu siinä on että harvoin saa aikaa varattua hierojalle silloin kun sitä kaikkein kipeimmin tarvitsisi. Pitäisi olla joku päivystävä hieroja jolta saisi aina samalle päivälle jo hieronta-ajan.

5

4745

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hellällä kädellä

Hieronnan pitää olla ihan erilaista migreenissä, paljon kevyempää. Itse olen joltain hieronut migreenin pois. En ole ammattilainen, mutta ymmärrän päänsäryn luonnetta.

• Aurallinen migreeni

Voiko migreeniin auttaa niskojen ja takaraivon hieronta? En ole koskaan tästä kuullut, enkä lukenut mistään, eikä neurologinikaan ole tästä maininnut. Jännityspäänsärkyyn kyllä ko. hieronta varmaan auttaa.

Pääasia sulle Tuula-neiti oli tietenkin, että sait päänsärkykierteesi katkeamaan!

Mua ei pään alueelle voi edes koskea migreenin aikana. Mulla auraoireiden osana on pahat tuntohäiriöt ja kosketusarkuus, niin että hiusten pesu ja harjaus on tuskaa ja pelkkä kosketuskin sattuu. Takaraivon hieronta olisi mahdotonta.

• tuula-neiti

Minulla käy niin että jos migreeni pitkittyy päiväkausiksi, tulee lisäriesaksi väistämättä myös lihasjännityksestä johtuvaa päänsärkyä.

• voi kunpa!!!!!!!!

Kunpa olisikin niin helppoa!

Valitettavasti hieronta vain pahentaa migreeniä. Hieronta auttaa jännityspäänsärkyyn kylläkin.

• Hieronta ei sopinut

Olen kerran ollut vuonna 5 fysioterapeutilla hieronnassa niska-hartiakipujen ja päänsäryn takia. Oli viimeinen kerta. Käsittelyn jälkeen oli kaikkea muuta kuin rentoutunut olo, kun päänsärky koveni aivan hirvittäväksi ja oksetti. Niin, ettei hieronta kaikilla jännityspäänsärkyynkään auta. Tai sitten ko. fysioterapeutti ei osannut hieroa oikein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2405
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1387
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      75
      1200
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      4
      1117
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      845
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      790
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      43
      678
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      83
      672
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      25
      649
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      636
    Aihe