Miten teillä, auttaako vai pahentaako niskojen ja takaraivon hierominen migreenissä?
Itse sain juuri katkaistua lähes kaksi viikkoa kestäneen päänsärkykierteen käymällä hierojalla. Lääkkeistä ei ollut enää apua niin ajattelin kokeilla vielä hierontaa ja kyllä kannatti. Ainoa huono juttu siinä on että harvoin saa aikaa varattua hierojalle silloin kun sitä kaikkein kipeimmin tarvitsisi. Pitäisi olla joku päivystävä hieroja jolta saisi aina samalle päivälle jo hieronta-ajan.
Auttaako vai pahentaako hieronta?
5
4461
Vastaukset
- hellällä kädellä
Hieronnan pitää olla ihan erilaista migreenissä, paljon kevyempää. Itse olen joltain hieronut migreenin pois. En ole ammattilainen, mutta ymmärrän päänsäryn luonnetta.
- Aurallinen migreeni
Voiko migreeniin auttaa niskojen ja takaraivon hieronta? En ole koskaan tästä kuullut, enkä lukenut mistään, eikä neurologinikaan ole tästä maininnut. Jännityspäänsärkyyn kyllä ko. hieronta varmaan auttaa.
Pääasia sulle Tuula-neiti oli tietenkin, että sait päänsärkykierteesi katkeamaan!
Mua ei pään alueelle voi edes koskea migreenin aikana. Mulla auraoireiden osana on pahat tuntohäiriöt ja kosketusarkuus, niin että hiusten pesu ja harjaus on tuskaa ja pelkkä kosketuskin sattuu. Takaraivon hieronta olisi mahdotonta. - tuula-neiti
Minulla käy niin että jos migreeni pitkittyy päiväkausiksi, tulee lisäriesaksi väistämättä myös lihasjännityksestä johtuvaa päänsärkyä.
- voi kunpa!!!!!!!!
Kunpa olisikin niin helppoa!
Valitettavasti hieronta vain pahentaa migreeniä. Hieronta auttaa jännityspäänsärkyyn kylläkin. - Hieronta ei sopinut
Olen kerran ollut vuonna 5 fysioterapeutilla hieronnassa niska-hartiakipujen ja päänsäryn takia. Oli viimeinen kerta. Käsittelyn jälkeen oli kaikkea muuta kuin rentoutunut olo, kun päänsärky koveni aivan hirvittäväksi ja oksetti. Niin, ettei hieronta kaikilla jännityspäänsärkyynkään auta. Tai sitten ko. fysioterapeutti ei osannut hieroa oikein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931448Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1931431Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901135
- 841000
- 81995
- 39962
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66915Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6857