Miten teillä, auttaako vai pahentaako niskojen ja takaraivon hierominen migreenissä?
Itse sain juuri katkaistua lähes kaksi viikkoa kestäneen päänsärkykierteen käymällä hierojalla. Lääkkeistä ei ollut enää apua niin ajattelin kokeilla vielä hierontaa ja kyllä kannatti. Ainoa huono juttu siinä on että harvoin saa aikaa varattua hierojalle silloin kun sitä kaikkein kipeimmin tarvitsisi. Pitäisi olla joku päivystävä hieroja jolta saisi aina samalle päivälle jo hieronta-ajan.
Auttaako vai pahentaako hieronta?
5
4274
Vastaukset
- hellällä kädellä
Hieronnan pitää olla ihan erilaista migreenissä, paljon kevyempää. Itse olen joltain hieronut migreenin pois. En ole ammattilainen, mutta ymmärrän päänsäryn luonnetta.
- Aurallinen migreeni
Voiko migreeniin auttaa niskojen ja takaraivon hieronta? En ole koskaan tästä kuullut, enkä lukenut mistään, eikä neurologinikaan ole tästä maininnut. Jännityspäänsärkyyn kyllä ko. hieronta varmaan auttaa.
Pääasia sulle Tuula-neiti oli tietenkin, että sait päänsärkykierteesi katkeamaan!
Mua ei pään alueelle voi edes koskea migreenin aikana. Mulla auraoireiden osana on pahat tuntohäiriöt ja kosketusarkuus, niin että hiusten pesu ja harjaus on tuskaa ja pelkkä kosketuskin sattuu. Takaraivon hieronta olisi mahdotonta. - tuula-neiti
Minulla käy niin että jos migreeni pitkittyy päiväkausiksi, tulee lisäriesaksi väistämättä myös lihasjännityksestä johtuvaa päänsärkyä.
- voi kunpa!!!!!!!!
Kunpa olisikin niin helppoa!
Valitettavasti hieronta vain pahentaa migreeniä. Hieronta auttaa jännityspäänsärkyyn kylläkin. - Hieronta ei sopinut
Olen kerran ollut vuonna 5 fysioterapeutilla hieronnassa niska-hartiakipujen ja päänsäryn takia. Oli viimeinen kerta. Käsittelyn jälkeen oli kaikkea muuta kuin rentoutunut olo, kun päänsärky koveni aivan hirvittäväksi ja oksetti. Niin, ettei hieronta kaikilla jännityspäänsärkyynkään auta. Tai sitten ko. fysioterapeutti ei osannut hieroa oikein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83276MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758