Ahkerimmat ovat jo aloittaneet tältä viikonlopulta. Pitäisi tulla sievoinen tienesti, ja kelikin on mitä mainioin.
Nyt pulloja keräämään!
35
3419
Vastaukset
- Joskus keräilevä
Eikös ne pullonkerääjät aloita pullobisnekset Vapusta ?
Viime kesänä tuli kerättyä pulloja ja tölkkejä ja vajaa 150 euroa tuli saldoksi.
Ei ole muuten mitään kevyttä työtä tuo pullojen kerääminen.
Raskaintahan siinä on aikaisin aamulla herääminen.
Nämä aktiiviset pullonkerääjät lähtee liikkeelle varmaan jo klo 04.00 jälkeen.
Muutaman kerran olin liikkeellä 04.30 jälkeen ja näykyin silloin jo näitä pullonkerääjiä pyörällä ja pullokassin kanssa liikkuvan.
Myöhemmin ei edes kannata lähteä liikkeelle, koska kaikki pullo/tölkkiläjät on kerätty ja myöhemmin voi löytää yksittäisiä tölkkejä/pulloja, mutta matkat on jo suhteettoman turhauttavia muutaman pullon/tölkin takia.
Nykyään alkaa oleen enemmän näitä pullonkerääjiä, koska kaikilla tuntuu olevan taloudellisesti tiukkaa.
Meikäläinen on senverran aamu-uninen, että ei taida enää jaksaa tuota pullonkerystä, täytys kehitellä joku muu bisnes, josta sais rahaa.
Pyörän kumejakin joutu paikkaamaan aika monesti, kun aina niitä lasinsiruja on joka paikassa aamuisin.
No kohta on siellä eteläsuomessa taas niitä romanikerjäläisiä, jotka vie suomalaisilta pullonkerääjiltä suuren osan niistä pullorahoista. - ....................
Kaivopuisto on yksi hyvä apaja, itse tullut siellä kerättyä pulloja joskus sekä oltu istuskelemassa siellä. Hyvät bensarahat saa autoon. =)
- Joskus keräilevä
No sieltä Helsingistä ja muista suurkaupungeista löytää enemmäb pulloja, kun pullon tiputtajiakin on enemmän.
Toista se on täällä pikkukaupungissa, jossa on vähemmän juomien juojia.
Toisaalta taitaa siellä sitten olla enemmän pullonkerääjiä ja heillä sitten omat
reviirit eli siellä on pullojen kerääminen vaarallisempaa, mitä olen lukenut, että joku on mennyt toisen alueelle ja se vakiokerääjä on suuttunu eli kateus kukoistaa myös tällä alallla, vaikka ei luulisi.
Toisaalta onhan siellä kyse paljon suuremmista rahasummistakin.
Ajatelkaa, jos tölkit ja pullot muuttus pantittomiksi, niin kohta olisi kaikki paikat täynnä tyhjiä pulloja ja tölkkejä.- askartelija
Tai pulloista tehtäisiin huonekaluja, esim. tuoleja:
http://www.google.fi/search?tbm=isch&hl=fi&source=hp&biw=1224&bih=781&q=bottle&gbv=2&oq=bottle&aq=f&aqi=g10&aql=&gs_nf=1&gs_l=img.3..0l10.2338.3760.0.4114.6.6.0.1.1.0.139.561.2j3.5.0.FJoaXbqgTXQ#hl=fi&gbv=2&tbm=isch&sa=1&q=bottle chair&oq=bottle chair&aq=f&aqi=g-L1&aql=&gs_nf=1&gs_l=img.3..0i19.9835.14454.0.15105.8.8.1.3.4.0.161.585.0j4.4.0.vUMSZyF1Z58&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=f13ba2c0cfa4d627&biw=1224&bih=781
- NainenVM83
Joo. Jossain vaiheessa tulla kaikkiin mehutölkkeihin pantit kanssa, mutta enpä oo nähny kun muutamassa muovipullossa. Olis kätevää. Olis taas vähemmän roskia:). Itellä ollu aina tapana poimia kun tulee pulloja vastaan. Muutaman kerran oon lähtenyt viikonloppunakin liikkeelle. Tulee tosiaanki hyvä lenkki:). Viime vappuna tuli kans monta pussia kerättyä vaikka olinkin ite juhlimassa kaveriporukassa. Aina pysähtelin poimimaan ja kaverit huokaili:D. Nyt tarkotus tehdä sama homma
Täällä tosin kans hemmetisti noita romanikerjäläisiä ja heille tuntuu menevän melkeen kaikki pullot!! Ärsyttävää. Se on ollu niin mukava keino ansaita hiukan lisää opiskelijan kukkaroon niin on heidän ollu pakko tunkea tänne. En muutenkaan romanikerjäläisistä pidä, enkä anna heille yhtään rahaa. Ärsyttää kun osa ihmisistä antaa. Niin kauan kun rahaa tulee niin heistä ei tässä maassa pääse millään eroon. Phuuh.. - Hyvää tulee..
Muutaman satasen saadan taas perheelle kun vappuna menen keräilemään. Tuli tuossa aamulla jo 30 euroa.
- juorukirjan lukija
Maksoitko verot?
- Hyvää tulee...
juorukirjan lukija kirjoitti:
Maksoitko verot?
Lainkuuliaisena ihmisinä maksoin luonnollisesti kaikki verot ja maksut. Aamulla 500 euron edestä tölkkejä ja pulloja...
aha minä taas kerasin yhteensä jos näma vuodet lasketaan olen sitten keränny yhteensä 800 euroa
- Verottomana
Kyllä se niin on, jotta ei pullojen/tölkkien keräämisestä tarvi veroja periä, koska se on jo veron maksamista, kun joku niitä kerää pois ympäristöstä.
Pullonkerääjä tekee työn täysin ilmaiseksi ja saa korvauksen pelkästään kerättyjen pullojen/tölkkien perusteella.
Sehän on ympäristö teko, kun kerää nämä roskat pois.
Kaikki ne, jotka muistuttaa, että niistä pitää maksaa verot, ei kerää pulloja/tölkkejä.
Ajatelkaa, jos kerääjät lopettas keräämisen, niin jo olis kaikki paikat täynnä tölkkiä ja pulloa ja siihen työhön työntekijän palkkaaminen se vasta maksais.
Eikä se työntekijä niitä pulloja/tölkkejä veis kierrätykseen, vaan laittas kaatopaikkaroskiin.
Ja sille työntekijölle pitäs maksaa palkkaa, vaikka se ei keräis pullon pulloa.
Menkää kaikki kerään niitä pulloja/tölkkejä, jotka vaatii sille verotusta, niin näette, että onko se niin helppoa työtä, että siitä rahaa virtaa taskuun. - läpimätää
Aika hullua on pullojen keruun vero?
Asuntoetu ja autoetu ovat työsuhde etuja, eikä niistä veroteta, ovat kyllä aivan toista luokaa kun joku pantin haku pullosta on pantin maksanut siten hakija tai ei...
Läpimätää- dorkalle tietoa
Asunto- ja autoedusta edun saaja maksaa veroa.
- oma-auto on
Oman auton kilometri korvaukset ovat myös 40 % puhtaana käteen. autot kuluttavat huomattavasti vähemmän kuin ennen.
- pullot pussiin
Täällä pohjosempana pullonkerääjät liikkuvat ympäri vuoden, meillä kun ei pelätä lunta eikä pakkasta toisin kuin etelässä
- Ei pulloille!
No en kyllä alennu pulloja keräämään vaikka kuinka on rahat lopussa. pulloja keräämällä menetät loputkin kasvoista, jos niitä nyt ikinä on ollutkaan. Pullonkerääjä leimaantuu heti todelliseksi köyhäksi? kuka nyt haluaisi leimaantua? Kyllä ne pullonkerääjät ovat oikeasti ihan rahattomia ja heille kasvojen menetys ei merkitse enää yhtään mitään, ylpeys on nielty jo aikojapäiviä...itsearvosta puhumattakaan.
- oldmetall
Voi typeryyksien , typeryys!! Pitäsikö köyhyyttä hävetä ja sitä , että paikkailee kukkaroansa vaikkapa pulloja keräämällä.?
Mitä ihmeen kasvojen menetystä? Jokainen taaplaa tyylillään, mutta minä en todellakaan välitä siitä mitä ulkopuoliset ja täysin vieraat ihmiset ajattelevat.
Keräsin pulloja työttömänä ollessa ja kun olin Rolling Stones konsertissa v 95 työttömänä ollessani niin mulla oli pari litteää jättikassia följysessä ja kun poistuin "pelipaikalta" niin kotimatkkalla keräsin pulloja sen verran runsaasti, että sain siihen aikaan 100mk ja herkkuja pöytään kersoille. Itsearvo ei karissut tippaakaan Still rock´n roll ja vieläkin mulla on käsilaukussa muovipussi ja plokkaan tölkin tai pullon jos kohdalle osuu vaikka olenkin työllinen.
Kun olin työtön, eronnut ja köyhä niin mulla oli terve itsetunto eikä typerä ylpeys ja paremmaksi tekeytyminen toisten silmissä jotka ovat tosiaan minulle ihan yhdentekeviä ja saavat vapaasti ajatella mitä haluavat.
Mikään ei ole niin ihmismieltä jäytävä olotila kuin typerä ja tarpeeton häpeä.
Mitäs sille rahattomuudelle köyhä mahtaa.?Muuten kevään mittaan keräämilläni pullo- ja tölkkipanteilla sain säästettyä itselleni Shamppanjapullo rahat. Kuten Sielun Veljien sanoin sanoisin: Olen vain köyhä tiskirätti, mutta ylpeä sellainen. - no nii just!
Eihän me mitään jaappanilaisia samuraita täällä Suomessa ainakaan olla, joten unohda tommoset lapselliset "kasvojen menettämiset". Eikä ne jaappanilaisetkaan enää semmosia funtaa. Siellä ne nuoretkaan ei tee muuta kun pelaa konsolipelejä. Laiskoja kun mitkä, eikä ne saa mitään muutenkaan aikaiseksi. Niin ne ajat muuttuu sielläkin.
Köyhä se tietää elämän realiteetit paljon paremmin, kuin joku pumpulissa elänyt rikas toope. Semmoset toopet kuolee ekana kun elämä vähänkin muuttuu kovemmaksi. Muistan kun riparileirillä Lapsissa vaelluksella joskus vuonna 1984 se rikkaan perheen mukula oli ainoa, joka siellä itki sitä kun äiti ei ollut pyllyjä pyyhkimässä. Varsinainen neiti ja siellä oli ihan oikeitakin neitejä ja ne sentään pärjäs paljon paremmin. - nuukuus kunniaan
Minä puolestani olen nähnyt, kuinka isoilla autoilla tullaan tonkimaan lasinkeräyssäiliöistä pulloja ja jos löytyy ehjiä, ne palautetaan viereiseen kauppaan. Eivät ne ihmiset ole köyhiä, eivätkä myöskään turhan ylpeitä.
Nostan itsekin lasipullon maasta aina kun sellaisen näen, ettei se rikkoutuisi, ja palautan sen kauppaan. Tölkit jätän mieluummin alan yrittäjille.
Pullojen ja tölkkien kerääminen on ympäristöteko, eikä siinä ole mitään häpeämistä, kuten ei siinäkään, että kerää niitä rahaa saadakseen. Raha ei haise, rikkaat jos ketkä sen tietävät. - Hejssan
Ite oon 12v tyttö ja keräilen usein pulloja. Kukaan enää 2017 vuonna toisia leimaa sen perusteella köyhäks, on sullakin jutut:)
- Ei pulloille!
Oldmetall! Hengitä ny vähän? Asia on niin että pienessä kaupungissa menee kasvot jos alat tosissas aamuyöstä pulloja noukkimaan? Kaikkihan sulle nauraa ja saat ikuisesti otsaasi köyhänleiman, ja jos vielä tällä keräilijällä on lapsia koulussa niin johan saa kovat kiusaukset niskaan ja aletaan syrjimään jne jne....ei siis todellakaan ainakaan täällä Pohjanmaalla moinen köyhäily kannata! Täällä meillä on muutama ns vakiokerääjä ja ne ovat hmmm no jääköön nyt sanomatta. On eriasia jos jossain ihan muualla keräilee niin ettei kukaan tuttu satu vaan näkemään.
- oldmetall
Minä hengitän aivan vapaasti ja olen edelleen sitä mieltä, että sulla on varsinaisen typerä asenne.
Muuten luuletko sä, että ihmiset vahtaavat ikkunoissa aamuyöllä? Eiköhän ihmiset nuku tuolloin. Minä tunnen myös Pohjalaisia ihmisiä enkä ole törmännyt noin luutuneeseen ajatuskuvioon.
Minun lapsiani ei kiusattu eikä syrjitty vaikka olin 90-luvun alussa, köyhä, työtön ja eronnut ja keräilin pulloja ja kävin dyykkaamassa kauppojen roksiksista.
Lähdin siitä , että olen täysivaltainen Suomen kansalainen ja noudatan lakia ja elän omaa elämääni.
Lehsitähän sitä on saanut lukea surullisia uutisia kun on ollut vääränlaista ylpeyttä ja liikaa välitetty toisten täysin yhdentekevien ja vieraiden ihmisten mielipiteistä niin ennemmin on murhattu perhe kuin menetetty kasvot. - oldmetall
Kersani eivät valittaneet , että heille olisi naurettu ja nyt pyyhkii lapsilla aivan hyvin.
Niin ja niin mullakin menee kohtuullisesti kun onnistuin vielä työllistymään.
Mutta pulloja keräämällä sain lantin jos toisenkin ja saatoin ostaa kissoille ruokaa ja lapsille sain lisää syötävää. Mulla on oikea metallileidin tiukka ja vahva itsetunto.
Kun kävin dyykkaamassa niin kauppojen roskikisista löytyi kelvollista tavaraa, herkkujuustoista ja hyvistä leikkeleistä lähtien.
Kyllä mullekin tultiin russuttamaan, mutta mulla on onneksi sana hallussa ja kuittailin niin lahjakkaasti, että pulionat loppuivat siihen paikkaan.
niin mulle on aivan se ja sama mitä täysin mulle tuntemattomat ja yhdentekevät ihmiset ovat toiminnastani mieltä
EI KÖYHYYS OLE HÄPEÄ! EIKÄ NEUVOKKUUS JA KATUNOKKELUUS OLE HÄPEÄ!
HÄPEÄSEN SIJAAN ON TYPERÄSTI NAURAA TOISTEN IHMISTEN TOIMILLE JOS EI RIKOTA LAKIA!
Mulle eikä perheelleni siis lapsilleni ole mitään jälkeä jättänyt mun rahattomuus etenkin kun työllistyin.Ja se, että olinko yh-äippä vai joinko niin katsoin, että se ei kuulu V:ttuakaan joillekin juoruileville törkyturville. - ggghhhhffffff
Kainuussa tiedän ihan tavallisia työssäkäyviä pariskuntia, jotka aamulenkeillään keräävät pulloja. entinen naapuri kerää kanssa, on ihan raivoraitis sairaseläkeläinen - vappuna, juhannuksena yms. kerää koko yön alkuillasta alkaen. Välillä käy vaan tyhjentämässä lastin ja haukkaamassa välipalaa ja sitten jatkaa.
- Pullokas....
Jummi jammi.. tonnin edestä löytyi puloi ja tölkkei.... Huh kun tääll hesas ryypätään...
- 24
Oho :D
No siinä kyllä oli raahaamista. Ihan kivat kevättienestit olet kyllä tehnyt.
- Joskus keräilevä
Toivottavasti ihmiset jois enemmän näitä juomia, joista saa 0,20 ja 0,40 pantin.
Tietenkin 0,15 pantti on myöskin mukava löytää.
Toisaalta 0,40 sentin panttipulloja ei mahu, kuin muutama muovipussiin.
Sitä vähän ihmettelen, että miksi 0,5 litran työlkistä saa vaan saman, kuin puolta piennemmästä tölkistä, vaikka siinä on alumiinia puolet enemmän.
Kyllä siitä oikean laskuopin mukaan pitäs saada puolet enemmän tai ainakin 0,20 senttiä.
Sitten nämä lasiset kaljapullot, joista saa vaan 0,10 senttiä.
Niitä ei niin mielellään keräisi, kun yski muovikassillinen tyhjiä lasikaljapulloja painaa niin paljon, että meinaa muovipussi hajota ja sit ne vielä pitää kauheeta kilinää, jos täysi pussillinen tyhjiä kaljapulloja kolahtaa vaikka pyörän kylkeen, kun pyörällähän niitä kauppaan kuskataan, muutoin menee muutaman tölkin pantti polttoaineisiin, jollei sitten samalla kertaa toimita kauppa-asioita, vaikka nekin yleensä polkupyörällä tulee toimitettua.
Sitä on aivan turha tuntea olevansa huonompi ihminen ja nöyristellä ihmisille, että jos joku sattuu näkemään ja ajattelemaan, että siinäpä on köyhä ihminen, kun roskia kerää.
Tuskin yksikään näistä näkevistä antaa sinulle rahaa, jos heiltä sitä pyytäisin.
Saisit varmaan kuulla, ettei asiasi heitä kiinnosta, eikä heille kuulu.
Joten ei se kuulu heille yhtään mitään, jos keräät pulloja, eikä sen takia tarvi ketään nöyristellä, kerää vaan pulloja ja tölkkejä.
Määrällisestihän enemmän muovikassiin sopii näitä 0,15 sentin tölkkejä, kuin vastaavasti 0,40 sentin pulloja.
Käytiin tässä maalla ja ojanpientareita tulee katseltua, niin kyllä siellä tölkkejä ja pulloja näkyy aika tiheään, mutta eipä autolla arvaa alkaa joka tölkin/pullon kohdalla pysähtymään, on liikenneturvallisuuden kannalta arveluttavaa.
Sitten kun 0,40 sentin pullo menee ojassa ohi, niin sillon vois kyllä melkeen seisahtua, jopa autolla liikkuessa.- Tekoköyhä!
No pysäytäppäs kuule autos motarille ja jos jepet sattuu näkemään niin siinä menee sun 10 vuoden pullorahat taivaan tuuliin! Hei! pientä rajaa tohon köyhäilyyn, mikä tuskin edes pitää oikeesti paikkaansa. Täällä monet ns kermaperseet ruikuttavat ja saavat siitä jotain tyydytystä niin tasaiseen ja rikkaaseen arkeensa vailla huolenhäivää.
- ggghhhfffff
Tekoköyhä! kirjoitti:
No pysäytäppäs kuule autos motarille ja jos jepet sattuu näkemään niin siinä menee sun 10 vuoden pullorahat taivaan tuuliin! Hei! pientä rajaa tohon köyhäilyyn, mikä tuskin edes pitää oikeesti paikkaansa. Täällä monet ns kermaperseet ruikuttavat ja saavat siitä jotain tyydytystä niin tasaiseen ja rikkaaseen arkeensa vailla huolenhäivää.
Olen nähnyt tuonkin, että auto pysäytetään motarille (Kuopiossa) pullon hakemista varten. Siinä kyllä taitaa pysähdyksessä mennä jo löpöä sen 20 sentin edestä.
- töny
ggghhhfffff kirjoitti:
Olen nähnyt tuonkin, että auto pysäytetään motarille (Kuopiossa) pullon hakemista varten. Siinä kyllä taitaa pysähdyksessä mennä jo löpöä sen 20 sentin edestä.
Jep, itekkin oon nähnyt, tais olla vielä joku perheenäiti jolla oli lapset kyydissä. Mutta aika hiljaa saa ajaa moottoritiellä että kerkee suunnilleen pullon kohdalle pysähtyä.
Mut motarilla onkin pulloja senverran paljon kun kukaan ei sieltä säännöllisesti kerää. Niittokone ne vaan kesäisin silppuaa.
- ylös1
Täytyisi tuo pullopantti saada isommaksi, muistan -60 luvulla että yhdellä tyhjällä 1/3 pullolla sai 20 penniä. Sillä sai kaksi jenkki purukumia ja yhdessä jenkissähän oli viisi tyynyä.
- Anonyymi
12300 euroa on paras saldo 1 vuoden aikana mutta yleensä pyörii tuossa 10000 euron paikkeilla
- Anonyymi
Toiset makaa sohvalla sossutukien varassa ja valittaa koko ajan köyhyyttä.
Kyllä se on totta että laiska ei tienaa kuin kunnan töissä.
- Anonyymi
Markka aikana pulloista sai 50 penniä, nyt euroaikana 40 senttiä, joten on alaspäin menty. Euro on käyhdyttänyt suomalaiset, kaikki ollan käyhiä oli sitten kotona tai töissä, niin kukaan ei selvii ilman tukia.
- Anonyymi
Siitä pullosta, mistä nyt saa 40 senttiä, markka-aikaan sai 2,50mk, ei tuo lasku niin hirveä ole, että ketään köyhdyttäisi.
- Anonyymi
Parvekkeelle oli kertynyt kokonaista 2 kassillista pulloja/purkkeja ja kun vien ne huomenna kauppaan, niin se tarkoittaa 8 €, millä saa jo ostaa kohtuullisesti ihan tavallisia peruselintarvikkeita.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1212642Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J691094Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2101054- 39982
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38931- 47894
- 36876
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123853- 4829
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35812