Olen kovasti ihmetellyt sitä suunnatonta hinkua muutta diesel henkilöauto pakettiautoksi.
Onkohan lainsäädännöllä estetty bensiini henkilöauton muuttaminen pakettiautoksi, kuka kertoisi totuuden; miksi diesel on tässäkin asiassa muka parempi.
Pakettiautoksi bensaa käyttävä henkilöauto
10
7280
Vastaukset
- wefwfw
no ehkä se vaikuttaa kun dieselissä käyttövoimavero putoo viidesosaan ja bensa vehkeessä ei putoo kuin nopeus ....
laki ei kiellä jos malli sellainen joka täyttää vaatimukset..... - Verotus,.?
Verotuksen minimointia vaan näyttää olevan. Saisi kyllä loppua ja heti. Liikenneministeri ei tee asialle mitään ja valtioinvarain ministeri tyytyväisenä pyörittää peukaloitaan.
- Trafiiiiiiiiiiii
Valtionvarainministeriötä ei kiinnosta pätkänvertaa menetettävät verorahat, ja liikenneministeriön alainen Trafi suorastaan kehottaa kikkailemaan ohjeillaan; tee henkilöautosta pakettiauto.
- Autoilija vai?
Trafiiiiiiiiiiii kirjoitti:
Valtionvarainministeriötä ei kiinnosta pätkänvertaa menetettävät verorahat, ja liikenneministeriön alainen Trafi suorastaan kehottaa kikkailemaan ohjeillaan; tee henkilöautosta pakettiauto.
Mutta, mutta.
Jos haluat käyttövoimavero hyödyn, niin penkit saavat olla vain yhdessä rivissä. Eli ainoastaan kuljettajan vieressä saa olla penkkejä.
Mutta jos kyseessä on uuhdehko auto, on mahdollisuus ALV. hyötyyn. Voit muuttaa auton pakettiautoksi jossa on esim 4 istumapaikkaa, kunhan kuorman kantavuus on kilon enemmän kuin henkilökantavuus. (yksi henkilö 75 kg, eli 75 kg x 4 = 300 kg henkilökuorma) Mutta tällöin et saa käyttövoimavero hyötyä.
Jos penkit ovat vain yhdessä rivissä, niin saat molemmat hyödyt.
Kuorman kantavuuden lasket. miinustamalla kokonaismassasta omamassan. Esim 2000 kg - 1300 kg = 700 kg.
Omamassassa on aina mukana kuljettaja, paitsi yhdeksänkymmentäluvun alun autoissa, tällaisissa tapauksissa on aina
parempi kysäistä konttorilta.
Sitten se istuimien määrä ja kuorman kantavuus jonka piti olla 1 kg enemmän, kuin henkilökantavuuden.
700 kg / 2 = 350 kg
eli 75 kg x 4 = 300 kg
kuljettaja eli 5 henkeä menee ko. autoon. ja saa ALV. palautuksen. Siis jos kyseessä on uudehko auto. Tarkemmat päivämäärät ALV:n palautuksesta saa verottajalta. - Pakettiautoksi
Trafiiiiiiiiiiii kirjoitti:
Valtionvarainministeriötä ei kiinnosta pätkänvertaa menetettävät verorahat, ja liikenneministeriön alainen Trafi suorastaan kehottaa kikkailemaan ohjeillaan; tee henkilöautosta pakettiauto.
Trafin sivuilta en löydä ohjetta henkilöauton muuttamiseksi pakettiautoksi.
Minkäköhän linkin takaa tämä ohje löytyy? - 15
Autoilija vai? kirjoitti:
Mutta, mutta.
Jos haluat käyttövoimavero hyödyn, niin penkit saavat olla vain yhdessä rivissä. Eli ainoastaan kuljettajan vieressä saa olla penkkejä.
Mutta jos kyseessä on uuhdehko auto, on mahdollisuus ALV. hyötyyn. Voit muuttaa auton pakettiautoksi jossa on esim 4 istumapaikkaa, kunhan kuorman kantavuus on kilon enemmän kuin henkilökantavuus. (yksi henkilö 75 kg, eli 75 kg x 4 = 300 kg henkilökuorma) Mutta tällöin et saa käyttövoimavero hyötyä.
Jos penkit ovat vain yhdessä rivissä, niin saat molemmat hyödyt.
Kuorman kantavuuden lasket. miinustamalla kokonaismassasta omamassan. Esim 2000 kg - 1300 kg = 700 kg.
Omamassassa on aina mukana kuljettaja, paitsi yhdeksänkymmentäluvun alun autoissa, tällaisissa tapauksissa on aina
parempi kysäistä konttorilta.
Sitten se istuimien määrä ja kuorman kantavuus jonka piti olla 1 kg enemmän, kuin henkilökantavuuden.
700 kg / 2 = 350 kg
eli 75 kg x 4 = 300 kg
kuljettaja eli 5 henkeä menee ko. autoon. ja saa ALV. palautuksen. Siis jos kyseessä on uudehko auto. Tarkemmat päivämäärät ALV:n palautuksesta saa verottajalta.Puhut kaksikäyttöautosta. Henkilö (matkustajat) painoksi katsotaan näissä 68 kg, ei 75 kg. Samoin kuin monikäyttöajoneuvojen suhteen. Varusteasetus 9§ muistaakseni.
- Anonyymi
Autoilija vai? kirjoitti:
Mutta, mutta.
Jos haluat käyttövoimavero hyödyn, niin penkit saavat olla vain yhdessä rivissä. Eli ainoastaan kuljettajan vieressä saa olla penkkejä.
Mutta jos kyseessä on uuhdehko auto, on mahdollisuus ALV. hyötyyn. Voit muuttaa auton pakettiautoksi jossa on esim 4 istumapaikkaa, kunhan kuorman kantavuus on kilon enemmän kuin henkilökantavuus. (yksi henkilö 75 kg, eli 75 kg x 4 = 300 kg henkilökuorma) Mutta tällöin et saa käyttövoimavero hyötyä.
Jos penkit ovat vain yhdessä rivissä, niin saat molemmat hyödyt.
Kuorman kantavuuden lasket. miinustamalla kokonaismassasta omamassan. Esim 2000 kg - 1300 kg = 700 kg.
Omamassassa on aina mukana kuljettaja, paitsi yhdeksänkymmentäluvun alun autoissa, tällaisissa tapauksissa on aina
parempi kysäistä konttorilta.
Sitten se istuimien määrä ja kuorman kantavuus jonka piti olla 1 kg enemmän, kuin henkilökantavuuden.
700 kg / 2 = 350 kg
eli 75 kg x 4 = 300 kg
kuljettaja eli 5 henkeä menee ko. autoon. ja saa ALV. palautuksen. Siis jos kyseessä on uudehko auto. Tarkemmat päivämäärät ALV:n palautuksesta saa verottajalta.Alv palautusta ei saa , jos auto on päivänkin rekisteröity yksityishenkilölle . Olkoon kuinka uudehko tahansa .
- Anonyymi
Autoilija vai? kirjoitti:
Mutta, mutta.
Jos haluat käyttövoimavero hyödyn, niin penkit saavat olla vain yhdessä rivissä. Eli ainoastaan kuljettajan vieressä saa olla penkkejä.
Mutta jos kyseessä on uuhdehko auto, on mahdollisuus ALV. hyötyyn. Voit muuttaa auton pakettiautoksi jossa on esim 4 istumapaikkaa, kunhan kuorman kantavuus on kilon enemmän kuin henkilökantavuus. (yksi henkilö 75 kg, eli 75 kg x 4 = 300 kg henkilökuorma) Mutta tällöin et saa käyttövoimavero hyötyä.
Jos penkit ovat vain yhdessä rivissä, niin saat molemmat hyödyt.
Kuorman kantavuuden lasket. miinustamalla kokonaismassasta omamassan. Esim 2000 kg - 1300 kg = 700 kg.
Omamassassa on aina mukana kuljettaja, paitsi yhdeksänkymmentäluvun alun autoissa, tällaisissa tapauksissa on aina
parempi kysäistä konttorilta.
Sitten se istuimien määrä ja kuorman kantavuus jonka piti olla 1 kg enemmän, kuin henkilökantavuuden.
700 kg / 2 = 350 kg
eli 75 kg x 4 = 300 kg
kuljettaja eli 5 henkeä menee ko. autoon. ja saa ALV. palautuksen. Siis jos kyseessä on uudehko auto. Tarkemmat päivämäärät ALV:n palautuksesta saa verottajalta.Eli katsastuksen ajaksi vaan takapenkki pois.
- Anonyymi
Kysyttiin saako verohelpotusta muuttaessaan bensiinikäyttöisen farmariauton pakuksi?
Kiinnostaisi kovasti tietää- Anonyymi
Kyy Trafista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p682949Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta
Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul4152849Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,1002256Timo Vornanen kilahti
Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise882070- 731914
Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis111854Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.71840Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen
EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti1521818Tollokin tajuaa että Timo Vornanen
oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest3271671Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä
https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d61632