Pakettiautoksi bensaa käyttävä henkilöauto

Bensa Mersu

Olen kovasti ihmetellyt sitä suunnatonta hinkua muutta diesel henkilöauto pakettiautoksi.
Onkohan lainsäädännöllä estetty bensiini henkilöauton muuttaminen pakettiautoksi, kuka kertoisi totuuden; miksi diesel on tässäkin asiassa muka parempi.

10

8750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wefwfw

      no ehkä se vaikuttaa kun dieselissä käyttövoimavero putoo viidesosaan ja bensa vehkeessä ei putoo kuin nopeus ....

      laki ei kiellä jos malli sellainen joka täyttää vaatimukset.....

    • Verotus,.?

      Verotuksen minimointia vaan näyttää olevan. Saisi kyllä loppua ja heti. Liikenneministeri ei tee asialle mitään ja valtioinvarain ministeri tyytyväisenä pyörittää peukaloitaan.

      • Trafiiiiiiiiiiii

        Valtionvarainministeriötä ei kiinnosta pätkänvertaa menetettävät verorahat, ja liikenneministeriön alainen Trafi suorastaan kehottaa kikkailemaan ohjeillaan; tee henkilöautosta pakettiauto.


      • Autoilija vai?
        Trafiiiiiiiiiiii kirjoitti:

        Valtionvarainministeriötä ei kiinnosta pätkänvertaa menetettävät verorahat, ja liikenneministeriön alainen Trafi suorastaan kehottaa kikkailemaan ohjeillaan; tee henkilöautosta pakettiauto.

        Mutta, mutta.

        Jos haluat käyttövoimavero hyödyn, niin penkit saavat olla vain yhdessä rivissä. Eli ainoastaan kuljettajan vieressä saa olla penkkejä.

        Mutta jos kyseessä on uuhdehko auto, on mahdollisuus ALV. hyötyyn. Voit muuttaa auton pakettiautoksi jossa on esim 4 istumapaikkaa, kunhan kuorman kantavuus on kilon enemmän kuin henkilökantavuus. (yksi henkilö 75 kg, eli 75 kg x 4 = 300 kg henkilökuorma) Mutta tällöin et saa käyttövoimavero hyötyä.

        Jos penkit ovat vain yhdessä rivissä, niin saat molemmat hyödyt.

        Kuorman kantavuuden lasket. miinustamalla kokonaismassasta omamassan. Esim 2000 kg - 1300 kg = 700 kg.
        Omamassassa on aina mukana kuljettaja, paitsi yhdeksänkymmentäluvun alun autoissa, tällaisissa tapauksissa on aina
        parempi kysäistä konttorilta.

        Sitten se istuimien määrä ja kuorman kantavuus jonka piti olla 1 kg enemmän, kuin henkilökantavuuden.

        700 kg / 2 = 350 kg
        eli 75 kg x 4 = 300 kg
        kuljettaja eli 5 henkeä menee ko. autoon. ja saa ALV. palautuksen. Siis jos kyseessä on uudehko auto. Tarkemmat päivämäärät ALV:n palautuksesta saa verottajalta.


      • Pakettiautoksi
        Trafiiiiiiiiiiii kirjoitti:

        Valtionvarainministeriötä ei kiinnosta pätkänvertaa menetettävät verorahat, ja liikenneministeriön alainen Trafi suorastaan kehottaa kikkailemaan ohjeillaan; tee henkilöautosta pakettiauto.

        Trafin sivuilta en löydä ohjetta henkilöauton muuttamiseksi pakettiautoksi.
        Minkäköhän linkin takaa tämä ohje löytyy?


      • 15
        Autoilija vai? kirjoitti:

        Mutta, mutta.

        Jos haluat käyttövoimavero hyödyn, niin penkit saavat olla vain yhdessä rivissä. Eli ainoastaan kuljettajan vieressä saa olla penkkejä.

        Mutta jos kyseessä on uuhdehko auto, on mahdollisuus ALV. hyötyyn. Voit muuttaa auton pakettiautoksi jossa on esim 4 istumapaikkaa, kunhan kuorman kantavuus on kilon enemmän kuin henkilökantavuus. (yksi henkilö 75 kg, eli 75 kg x 4 = 300 kg henkilökuorma) Mutta tällöin et saa käyttövoimavero hyötyä.

        Jos penkit ovat vain yhdessä rivissä, niin saat molemmat hyödyt.

        Kuorman kantavuuden lasket. miinustamalla kokonaismassasta omamassan. Esim 2000 kg - 1300 kg = 700 kg.
        Omamassassa on aina mukana kuljettaja, paitsi yhdeksänkymmentäluvun alun autoissa, tällaisissa tapauksissa on aina
        parempi kysäistä konttorilta.

        Sitten se istuimien määrä ja kuorman kantavuus jonka piti olla 1 kg enemmän, kuin henkilökantavuuden.

        700 kg / 2 = 350 kg
        eli 75 kg x 4 = 300 kg
        kuljettaja eli 5 henkeä menee ko. autoon. ja saa ALV. palautuksen. Siis jos kyseessä on uudehko auto. Tarkemmat päivämäärät ALV:n palautuksesta saa verottajalta.

        Puhut kaksikäyttöautosta. Henkilö (matkustajat) painoksi katsotaan näissä 68 kg, ei 75 kg. Samoin kuin monikäyttöajoneuvojen suhteen. Varusteasetus 9§ muistaakseni.


      • Anonyymi
        Autoilija vai? kirjoitti:

        Mutta, mutta.

        Jos haluat käyttövoimavero hyödyn, niin penkit saavat olla vain yhdessä rivissä. Eli ainoastaan kuljettajan vieressä saa olla penkkejä.

        Mutta jos kyseessä on uuhdehko auto, on mahdollisuus ALV. hyötyyn. Voit muuttaa auton pakettiautoksi jossa on esim 4 istumapaikkaa, kunhan kuorman kantavuus on kilon enemmän kuin henkilökantavuus. (yksi henkilö 75 kg, eli 75 kg x 4 = 300 kg henkilökuorma) Mutta tällöin et saa käyttövoimavero hyötyä.

        Jos penkit ovat vain yhdessä rivissä, niin saat molemmat hyödyt.

        Kuorman kantavuuden lasket. miinustamalla kokonaismassasta omamassan. Esim 2000 kg - 1300 kg = 700 kg.
        Omamassassa on aina mukana kuljettaja, paitsi yhdeksänkymmentäluvun alun autoissa, tällaisissa tapauksissa on aina
        parempi kysäistä konttorilta.

        Sitten se istuimien määrä ja kuorman kantavuus jonka piti olla 1 kg enemmän, kuin henkilökantavuuden.

        700 kg / 2 = 350 kg
        eli 75 kg x 4 = 300 kg
        kuljettaja eli 5 henkeä menee ko. autoon. ja saa ALV. palautuksen. Siis jos kyseessä on uudehko auto. Tarkemmat päivämäärät ALV:n palautuksesta saa verottajalta.

        Alv palautusta ei saa , jos auto on päivänkin rekisteröity yksityishenkilölle . Olkoon kuinka uudehko tahansa .


      • Anonyymi
        Autoilija vai? kirjoitti:

        Mutta, mutta.

        Jos haluat käyttövoimavero hyödyn, niin penkit saavat olla vain yhdessä rivissä. Eli ainoastaan kuljettajan vieressä saa olla penkkejä.

        Mutta jos kyseessä on uuhdehko auto, on mahdollisuus ALV. hyötyyn. Voit muuttaa auton pakettiautoksi jossa on esim 4 istumapaikkaa, kunhan kuorman kantavuus on kilon enemmän kuin henkilökantavuus. (yksi henkilö 75 kg, eli 75 kg x 4 = 300 kg henkilökuorma) Mutta tällöin et saa käyttövoimavero hyötyä.

        Jos penkit ovat vain yhdessä rivissä, niin saat molemmat hyödyt.

        Kuorman kantavuuden lasket. miinustamalla kokonaismassasta omamassan. Esim 2000 kg - 1300 kg = 700 kg.
        Omamassassa on aina mukana kuljettaja, paitsi yhdeksänkymmentäluvun alun autoissa, tällaisissa tapauksissa on aina
        parempi kysäistä konttorilta.

        Sitten se istuimien määrä ja kuorman kantavuus jonka piti olla 1 kg enemmän, kuin henkilökantavuuden.

        700 kg / 2 = 350 kg
        eli 75 kg x 4 = 300 kg
        kuljettaja eli 5 henkeä menee ko. autoon. ja saa ALV. palautuksen. Siis jos kyseessä on uudehko auto. Tarkemmat päivämäärät ALV:n palautuksesta saa verottajalta.

        Eli katsastuksen ajaksi vaan takapenkki pois.


    • Anonyymi

      Kysyttiin saako verohelpotusta muuttaessaan bensiinikäyttöisen farmariauton pakuksi?
      Kiinnostaisi kovasti tietää

      • Anonyymi

        Kyy Trafista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ja taas ammuttu kokkolassa

      Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      72
      6298
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

      Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      138
      5692
    3. Helena Koivu on äiti

      Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      474
      3542
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

      Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      113
      1944
    5. Kuvaile elämäsi naista

      Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      39
      1331
    6. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

      Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      387
      1310
    7. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

      Että näinkö se menee
      Ikävä
      68
      1118
    8. Sydämeni on sinun luona

      Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      47
      1014
    9. Trump ja Venäjä

      Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      110
      952
    10. Jatkuva stressitila

      On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      54
      920
    Aihe