Olen kovasti ihmetellyt sitä suunnatonta hinkua muutta diesel henkilöauto pakettiautoksi.
Onkohan lainsäädännöllä estetty bensiini henkilöauton muuttaminen pakettiautoksi, kuka kertoisi totuuden; miksi diesel on tässäkin asiassa muka parempi.
Pakettiautoksi bensaa käyttävä henkilöauto
10
9531
Vastaukset
- wefwfw
no ehkä se vaikuttaa kun dieselissä käyttövoimavero putoo viidesosaan ja bensa vehkeessä ei putoo kuin nopeus ....
laki ei kiellä jos malli sellainen joka täyttää vaatimukset..... - Verotus,.?
Verotuksen minimointia vaan näyttää olevan. Saisi kyllä loppua ja heti. Liikenneministeri ei tee asialle mitään ja valtioinvarain ministeri tyytyväisenä pyörittää peukaloitaan.
- Trafiiiiiiiiiiii
Valtionvarainministeriötä ei kiinnosta pätkänvertaa menetettävät verorahat, ja liikenneministeriön alainen Trafi suorastaan kehottaa kikkailemaan ohjeillaan; tee henkilöautosta pakettiauto.
- Autoilija vai?
Trafiiiiiiiiiiii kirjoitti:
Valtionvarainministeriötä ei kiinnosta pätkänvertaa menetettävät verorahat, ja liikenneministeriön alainen Trafi suorastaan kehottaa kikkailemaan ohjeillaan; tee henkilöautosta pakettiauto.
Mutta, mutta.
Jos haluat käyttövoimavero hyödyn, niin penkit saavat olla vain yhdessä rivissä. Eli ainoastaan kuljettajan vieressä saa olla penkkejä.
Mutta jos kyseessä on uuhdehko auto, on mahdollisuus ALV. hyötyyn. Voit muuttaa auton pakettiautoksi jossa on esim 4 istumapaikkaa, kunhan kuorman kantavuus on kilon enemmän kuin henkilökantavuus. (yksi henkilö 75 kg, eli 75 kg x 4 = 300 kg henkilökuorma) Mutta tällöin et saa käyttövoimavero hyötyä.
Jos penkit ovat vain yhdessä rivissä, niin saat molemmat hyödyt.
Kuorman kantavuuden lasket. miinustamalla kokonaismassasta omamassan. Esim 2000 kg - 1300 kg = 700 kg.
Omamassassa on aina mukana kuljettaja, paitsi yhdeksänkymmentäluvun alun autoissa, tällaisissa tapauksissa on aina
parempi kysäistä konttorilta.
Sitten se istuimien määrä ja kuorman kantavuus jonka piti olla 1 kg enemmän, kuin henkilökantavuuden.
700 kg / 2 = 350 kg
eli 75 kg x 4 = 300 kg
kuljettaja eli 5 henkeä menee ko. autoon. ja saa ALV. palautuksen. Siis jos kyseessä on uudehko auto. Tarkemmat päivämäärät ALV:n palautuksesta saa verottajalta. - Pakettiautoksi
Trafiiiiiiiiiiii kirjoitti:
Valtionvarainministeriötä ei kiinnosta pätkänvertaa menetettävät verorahat, ja liikenneministeriön alainen Trafi suorastaan kehottaa kikkailemaan ohjeillaan; tee henkilöautosta pakettiauto.
Trafin sivuilta en löydä ohjetta henkilöauton muuttamiseksi pakettiautoksi.
Minkäköhän linkin takaa tämä ohje löytyy? - 15
Autoilija vai? kirjoitti:
Mutta, mutta.
Jos haluat käyttövoimavero hyödyn, niin penkit saavat olla vain yhdessä rivissä. Eli ainoastaan kuljettajan vieressä saa olla penkkejä.
Mutta jos kyseessä on uuhdehko auto, on mahdollisuus ALV. hyötyyn. Voit muuttaa auton pakettiautoksi jossa on esim 4 istumapaikkaa, kunhan kuorman kantavuus on kilon enemmän kuin henkilökantavuus. (yksi henkilö 75 kg, eli 75 kg x 4 = 300 kg henkilökuorma) Mutta tällöin et saa käyttövoimavero hyötyä.
Jos penkit ovat vain yhdessä rivissä, niin saat molemmat hyödyt.
Kuorman kantavuuden lasket. miinustamalla kokonaismassasta omamassan. Esim 2000 kg - 1300 kg = 700 kg.
Omamassassa on aina mukana kuljettaja, paitsi yhdeksänkymmentäluvun alun autoissa, tällaisissa tapauksissa on aina
parempi kysäistä konttorilta.
Sitten se istuimien määrä ja kuorman kantavuus jonka piti olla 1 kg enemmän, kuin henkilökantavuuden.
700 kg / 2 = 350 kg
eli 75 kg x 4 = 300 kg
kuljettaja eli 5 henkeä menee ko. autoon. ja saa ALV. palautuksen. Siis jos kyseessä on uudehko auto. Tarkemmat päivämäärät ALV:n palautuksesta saa verottajalta.Puhut kaksikäyttöautosta. Henkilö (matkustajat) painoksi katsotaan näissä 68 kg, ei 75 kg. Samoin kuin monikäyttöajoneuvojen suhteen. Varusteasetus 9§ muistaakseni.
- Anonyymi
Autoilija vai? kirjoitti:
Mutta, mutta.
Jos haluat käyttövoimavero hyödyn, niin penkit saavat olla vain yhdessä rivissä. Eli ainoastaan kuljettajan vieressä saa olla penkkejä.
Mutta jos kyseessä on uuhdehko auto, on mahdollisuus ALV. hyötyyn. Voit muuttaa auton pakettiautoksi jossa on esim 4 istumapaikkaa, kunhan kuorman kantavuus on kilon enemmän kuin henkilökantavuus. (yksi henkilö 75 kg, eli 75 kg x 4 = 300 kg henkilökuorma) Mutta tällöin et saa käyttövoimavero hyötyä.
Jos penkit ovat vain yhdessä rivissä, niin saat molemmat hyödyt.
Kuorman kantavuuden lasket. miinustamalla kokonaismassasta omamassan. Esim 2000 kg - 1300 kg = 700 kg.
Omamassassa on aina mukana kuljettaja, paitsi yhdeksänkymmentäluvun alun autoissa, tällaisissa tapauksissa on aina
parempi kysäistä konttorilta.
Sitten se istuimien määrä ja kuorman kantavuus jonka piti olla 1 kg enemmän, kuin henkilökantavuuden.
700 kg / 2 = 350 kg
eli 75 kg x 4 = 300 kg
kuljettaja eli 5 henkeä menee ko. autoon. ja saa ALV. palautuksen. Siis jos kyseessä on uudehko auto. Tarkemmat päivämäärät ALV:n palautuksesta saa verottajalta.Alv palautusta ei saa , jos auto on päivänkin rekisteröity yksityishenkilölle . Olkoon kuinka uudehko tahansa .
- Anonyymi
Autoilija vai? kirjoitti:
Mutta, mutta.
Jos haluat käyttövoimavero hyödyn, niin penkit saavat olla vain yhdessä rivissä. Eli ainoastaan kuljettajan vieressä saa olla penkkejä.
Mutta jos kyseessä on uuhdehko auto, on mahdollisuus ALV. hyötyyn. Voit muuttaa auton pakettiautoksi jossa on esim 4 istumapaikkaa, kunhan kuorman kantavuus on kilon enemmän kuin henkilökantavuus. (yksi henkilö 75 kg, eli 75 kg x 4 = 300 kg henkilökuorma) Mutta tällöin et saa käyttövoimavero hyötyä.
Jos penkit ovat vain yhdessä rivissä, niin saat molemmat hyödyt.
Kuorman kantavuuden lasket. miinustamalla kokonaismassasta omamassan. Esim 2000 kg - 1300 kg = 700 kg.
Omamassassa on aina mukana kuljettaja, paitsi yhdeksänkymmentäluvun alun autoissa, tällaisissa tapauksissa on aina
parempi kysäistä konttorilta.
Sitten se istuimien määrä ja kuorman kantavuus jonka piti olla 1 kg enemmän, kuin henkilökantavuuden.
700 kg / 2 = 350 kg
eli 75 kg x 4 = 300 kg
kuljettaja eli 5 henkeä menee ko. autoon. ja saa ALV. palautuksen. Siis jos kyseessä on uudehko auto. Tarkemmat päivämäärät ALV:n palautuksesta saa verottajalta.Eli katsastuksen ajaksi vaan takapenkki pois.
- Anonyymi
Kysyttiin saako verohelpotusta muuttaessaan bensiinikäyttöisen farmariauton pakuksi?
Kiinnostaisi kovasti tietää- Anonyymi
Kyy Trafista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 244772
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu333553Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka543444Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu203350Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1232950Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod282690Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint142370Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1162360MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142185Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S331774