Pakettiautoksi bensaa käyttävä henkilöauto

Bensa Mersu

Olen kovasti ihmetellyt sitä suunnatonta hinkua muutta diesel henkilöauto pakettiautoksi.
Onkohan lainsäädännöllä estetty bensiini henkilöauton muuttaminen pakettiautoksi, kuka kertoisi totuuden; miksi diesel on tässäkin asiassa muka parempi.

10

9205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wefwfw

      no ehkä se vaikuttaa kun dieselissä käyttövoimavero putoo viidesosaan ja bensa vehkeessä ei putoo kuin nopeus ....

      laki ei kiellä jos malli sellainen joka täyttää vaatimukset.....

    • Verotus,.?

      Verotuksen minimointia vaan näyttää olevan. Saisi kyllä loppua ja heti. Liikenneministeri ei tee asialle mitään ja valtioinvarain ministeri tyytyväisenä pyörittää peukaloitaan.

      • Trafiiiiiiiiiiii

        Valtionvarainministeriötä ei kiinnosta pätkänvertaa menetettävät verorahat, ja liikenneministeriön alainen Trafi suorastaan kehottaa kikkailemaan ohjeillaan; tee henkilöautosta pakettiauto.


      • Autoilija vai?
        Trafiiiiiiiiiiii kirjoitti:

        Valtionvarainministeriötä ei kiinnosta pätkänvertaa menetettävät verorahat, ja liikenneministeriön alainen Trafi suorastaan kehottaa kikkailemaan ohjeillaan; tee henkilöautosta pakettiauto.

        Mutta, mutta.

        Jos haluat käyttövoimavero hyödyn, niin penkit saavat olla vain yhdessä rivissä. Eli ainoastaan kuljettajan vieressä saa olla penkkejä.

        Mutta jos kyseessä on uuhdehko auto, on mahdollisuus ALV. hyötyyn. Voit muuttaa auton pakettiautoksi jossa on esim 4 istumapaikkaa, kunhan kuorman kantavuus on kilon enemmän kuin henkilökantavuus. (yksi henkilö 75 kg, eli 75 kg x 4 = 300 kg henkilökuorma) Mutta tällöin et saa käyttövoimavero hyötyä.

        Jos penkit ovat vain yhdessä rivissä, niin saat molemmat hyödyt.

        Kuorman kantavuuden lasket. miinustamalla kokonaismassasta omamassan. Esim 2000 kg - 1300 kg = 700 kg.
        Omamassassa on aina mukana kuljettaja, paitsi yhdeksänkymmentäluvun alun autoissa, tällaisissa tapauksissa on aina
        parempi kysäistä konttorilta.

        Sitten se istuimien määrä ja kuorman kantavuus jonka piti olla 1 kg enemmän, kuin henkilökantavuuden.

        700 kg / 2 = 350 kg
        eli 75 kg x 4 = 300 kg
        kuljettaja eli 5 henkeä menee ko. autoon. ja saa ALV. palautuksen. Siis jos kyseessä on uudehko auto. Tarkemmat päivämäärät ALV:n palautuksesta saa verottajalta.


      • Pakettiautoksi
        Trafiiiiiiiiiiii kirjoitti:

        Valtionvarainministeriötä ei kiinnosta pätkänvertaa menetettävät verorahat, ja liikenneministeriön alainen Trafi suorastaan kehottaa kikkailemaan ohjeillaan; tee henkilöautosta pakettiauto.

        Trafin sivuilta en löydä ohjetta henkilöauton muuttamiseksi pakettiautoksi.
        Minkäköhän linkin takaa tämä ohje löytyy?


      • 15
        Autoilija vai? kirjoitti:

        Mutta, mutta.

        Jos haluat käyttövoimavero hyödyn, niin penkit saavat olla vain yhdessä rivissä. Eli ainoastaan kuljettajan vieressä saa olla penkkejä.

        Mutta jos kyseessä on uuhdehko auto, on mahdollisuus ALV. hyötyyn. Voit muuttaa auton pakettiautoksi jossa on esim 4 istumapaikkaa, kunhan kuorman kantavuus on kilon enemmän kuin henkilökantavuus. (yksi henkilö 75 kg, eli 75 kg x 4 = 300 kg henkilökuorma) Mutta tällöin et saa käyttövoimavero hyötyä.

        Jos penkit ovat vain yhdessä rivissä, niin saat molemmat hyödyt.

        Kuorman kantavuuden lasket. miinustamalla kokonaismassasta omamassan. Esim 2000 kg - 1300 kg = 700 kg.
        Omamassassa on aina mukana kuljettaja, paitsi yhdeksänkymmentäluvun alun autoissa, tällaisissa tapauksissa on aina
        parempi kysäistä konttorilta.

        Sitten se istuimien määrä ja kuorman kantavuus jonka piti olla 1 kg enemmän, kuin henkilökantavuuden.

        700 kg / 2 = 350 kg
        eli 75 kg x 4 = 300 kg
        kuljettaja eli 5 henkeä menee ko. autoon. ja saa ALV. palautuksen. Siis jos kyseessä on uudehko auto. Tarkemmat päivämäärät ALV:n palautuksesta saa verottajalta.

        Puhut kaksikäyttöautosta. Henkilö (matkustajat) painoksi katsotaan näissä 68 kg, ei 75 kg. Samoin kuin monikäyttöajoneuvojen suhteen. Varusteasetus 9§ muistaakseni.


      • Anonyymi
        Autoilija vai? kirjoitti:

        Mutta, mutta.

        Jos haluat käyttövoimavero hyödyn, niin penkit saavat olla vain yhdessä rivissä. Eli ainoastaan kuljettajan vieressä saa olla penkkejä.

        Mutta jos kyseessä on uuhdehko auto, on mahdollisuus ALV. hyötyyn. Voit muuttaa auton pakettiautoksi jossa on esim 4 istumapaikkaa, kunhan kuorman kantavuus on kilon enemmän kuin henkilökantavuus. (yksi henkilö 75 kg, eli 75 kg x 4 = 300 kg henkilökuorma) Mutta tällöin et saa käyttövoimavero hyötyä.

        Jos penkit ovat vain yhdessä rivissä, niin saat molemmat hyödyt.

        Kuorman kantavuuden lasket. miinustamalla kokonaismassasta omamassan. Esim 2000 kg - 1300 kg = 700 kg.
        Omamassassa on aina mukana kuljettaja, paitsi yhdeksänkymmentäluvun alun autoissa, tällaisissa tapauksissa on aina
        parempi kysäistä konttorilta.

        Sitten se istuimien määrä ja kuorman kantavuus jonka piti olla 1 kg enemmän, kuin henkilökantavuuden.

        700 kg / 2 = 350 kg
        eli 75 kg x 4 = 300 kg
        kuljettaja eli 5 henkeä menee ko. autoon. ja saa ALV. palautuksen. Siis jos kyseessä on uudehko auto. Tarkemmat päivämäärät ALV:n palautuksesta saa verottajalta.

        Alv palautusta ei saa , jos auto on päivänkin rekisteröity yksityishenkilölle . Olkoon kuinka uudehko tahansa .


      • Anonyymi
        Autoilija vai? kirjoitti:

        Mutta, mutta.

        Jos haluat käyttövoimavero hyödyn, niin penkit saavat olla vain yhdessä rivissä. Eli ainoastaan kuljettajan vieressä saa olla penkkejä.

        Mutta jos kyseessä on uuhdehko auto, on mahdollisuus ALV. hyötyyn. Voit muuttaa auton pakettiautoksi jossa on esim 4 istumapaikkaa, kunhan kuorman kantavuus on kilon enemmän kuin henkilökantavuus. (yksi henkilö 75 kg, eli 75 kg x 4 = 300 kg henkilökuorma) Mutta tällöin et saa käyttövoimavero hyötyä.

        Jos penkit ovat vain yhdessä rivissä, niin saat molemmat hyödyt.

        Kuorman kantavuuden lasket. miinustamalla kokonaismassasta omamassan. Esim 2000 kg - 1300 kg = 700 kg.
        Omamassassa on aina mukana kuljettaja, paitsi yhdeksänkymmentäluvun alun autoissa, tällaisissa tapauksissa on aina
        parempi kysäistä konttorilta.

        Sitten se istuimien määrä ja kuorman kantavuus jonka piti olla 1 kg enemmän, kuin henkilökantavuuden.

        700 kg / 2 = 350 kg
        eli 75 kg x 4 = 300 kg
        kuljettaja eli 5 henkeä menee ko. autoon. ja saa ALV. palautuksen. Siis jos kyseessä on uudehko auto. Tarkemmat päivämäärät ALV:n palautuksesta saa verottajalta.

        Eli katsastuksen ajaksi vaan takapenkki pois.


    • Anonyymi

      Kysyttiin saako verohelpotusta muuttaessaan bensiinikäyttöisen farmariauton pakuksi?
      Kiinnostaisi kovasti tietää

      • Anonyymi

        Kyy Trafista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olen miettinyt kauan

      miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      29
      2390
    2. Archie ja Iida ero.

      Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2303
    3. Olen levoton takiasi

      Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2054
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      36
      1716
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

      Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1668
    6. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      27
      1049
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

      Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1037
    8. Mitä sanoisit mulle?

      Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      995
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

      Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      932
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

      Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      904
    Aihe