Olen kovasti ihmetellyt sitä suunnatonta hinkua muutta diesel henkilöauto pakettiautoksi.
Onkohan lainsäädännöllä estetty bensiini henkilöauton muuttaminen pakettiautoksi, kuka kertoisi totuuden; miksi diesel on tässäkin asiassa muka parempi.
Pakettiautoksi bensaa käyttävä henkilöauto
10
8981
Vastaukset
- wefwfw
no ehkä se vaikuttaa kun dieselissä käyttövoimavero putoo viidesosaan ja bensa vehkeessä ei putoo kuin nopeus ....
laki ei kiellä jos malli sellainen joka täyttää vaatimukset..... - Verotus,.?
Verotuksen minimointia vaan näyttää olevan. Saisi kyllä loppua ja heti. Liikenneministeri ei tee asialle mitään ja valtioinvarain ministeri tyytyväisenä pyörittää peukaloitaan.
- Trafiiiiiiiiiiii
Valtionvarainministeriötä ei kiinnosta pätkänvertaa menetettävät verorahat, ja liikenneministeriön alainen Trafi suorastaan kehottaa kikkailemaan ohjeillaan; tee henkilöautosta pakettiauto.
- Autoilija vai?
Trafiiiiiiiiiiii kirjoitti:
Valtionvarainministeriötä ei kiinnosta pätkänvertaa menetettävät verorahat, ja liikenneministeriön alainen Trafi suorastaan kehottaa kikkailemaan ohjeillaan; tee henkilöautosta pakettiauto.
Mutta, mutta.
Jos haluat käyttövoimavero hyödyn, niin penkit saavat olla vain yhdessä rivissä. Eli ainoastaan kuljettajan vieressä saa olla penkkejä.
Mutta jos kyseessä on uuhdehko auto, on mahdollisuus ALV. hyötyyn. Voit muuttaa auton pakettiautoksi jossa on esim 4 istumapaikkaa, kunhan kuorman kantavuus on kilon enemmän kuin henkilökantavuus. (yksi henkilö 75 kg, eli 75 kg x 4 = 300 kg henkilökuorma) Mutta tällöin et saa käyttövoimavero hyötyä.
Jos penkit ovat vain yhdessä rivissä, niin saat molemmat hyödyt.
Kuorman kantavuuden lasket. miinustamalla kokonaismassasta omamassan. Esim 2000 kg - 1300 kg = 700 kg.
Omamassassa on aina mukana kuljettaja, paitsi yhdeksänkymmentäluvun alun autoissa, tällaisissa tapauksissa on aina
parempi kysäistä konttorilta.
Sitten se istuimien määrä ja kuorman kantavuus jonka piti olla 1 kg enemmän, kuin henkilökantavuuden.
700 kg / 2 = 350 kg
eli 75 kg x 4 = 300 kg
kuljettaja eli 5 henkeä menee ko. autoon. ja saa ALV. palautuksen. Siis jos kyseessä on uudehko auto. Tarkemmat päivämäärät ALV:n palautuksesta saa verottajalta. - Pakettiautoksi
Trafiiiiiiiiiiii kirjoitti:
Valtionvarainministeriötä ei kiinnosta pätkänvertaa menetettävät verorahat, ja liikenneministeriön alainen Trafi suorastaan kehottaa kikkailemaan ohjeillaan; tee henkilöautosta pakettiauto.
Trafin sivuilta en löydä ohjetta henkilöauton muuttamiseksi pakettiautoksi.
Minkäköhän linkin takaa tämä ohje löytyy? - 15
Autoilija vai? kirjoitti:
Mutta, mutta.
Jos haluat käyttövoimavero hyödyn, niin penkit saavat olla vain yhdessä rivissä. Eli ainoastaan kuljettajan vieressä saa olla penkkejä.
Mutta jos kyseessä on uuhdehko auto, on mahdollisuus ALV. hyötyyn. Voit muuttaa auton pakettiautoksi jossa on esim 4 istumapaikkaa, kunhan kuorman kantavuus on kilon enemmän kuin henkilökantavuus. (yksi henkilö 75 kg, eli 75 kg x 4 = 300 kg henkilökuorma) Mutta tällöin et saa käyttövoimavero hyötyä.
Jos penkit ovat vain yhdessä rivissä, niin saat molemmat hyödyt.
Kuorman kantavuuden lasket. miinustamalla kokonaismassasta omamassan. Esim 2000 kg - 1300 kg = 700 kg.
Omamassassa on aina mukana kuljettaja, paitsi yhdeksänkymmentäluvun alun autoissa, tällaisissa tapauksissa on aina
parempi kysäistä konttorilta.
Sitten se istuimien määrä ja kuorman kantavuus jonka piti olla 1 kg enemmän, kuin henkilökantavuuden.
700 kg / 2 = 350 kg
eli 75 kg x 4 = 300 kg
kuljettaja eli 5 henkeä menee ko. autoon. ja saa ALV. palautuksen. Siis jos kyseessä on uudehko auto. Tarkemmat päivämäärät ALV:n palautuksesta saa verottajalta.Puhut kaksikäyttöautosta. Henkilö (matkustajat) painoksi katsotaan näissä 68 kg, ei 75 kg. Samoin kuin monikäyttöajoneuvojen suhteen. Varusteasetus 9§ muistaakseni.
- Anonyymi
Autoilija vai? kirjoitti:
Mutta, mutta.
Jos haluat käyttövoimavero hyödyn, niin penkit saavat olla vain yhdessä rivissä. Eli ainoastaan kuljettajan vieressä saa olla penkkejä.
Mutta jos kyseessä on uuhdehko auto, on mahdollisuus ALV. hyötyyn. Voit muuttaa auton pakettiautoksi jossa on esim 4 istumapaikkaa, kunhan kuorman kantavuus on kilon enemmän kuin henkilökantavuus. (yksi henkilö 75 kg, eli 75 kg x 4 = 300 kg henkilökuorma) Mutta tällöin et saa käyttövoimavero hyötyä.
Jos penkit ovat vain yhdessä rivissä, niin saat molemmat hyödyt.
Kuorman kantavuuden lasket. miinustamalla kokonaismassasta omamassan. Esim 2000 kg - 1300 kg = 700 kg.
Omamassassa on aina mukana kuljettaja, paitsi yhdeksänkymmentäluvun alun autoissa, tällaisissa tapauksissa on aina
parempi kysäistä konttorilta.
Sitten se istuimien määrä ja kuorman kantavuus jonka piti olla 1 kg enemmän, kuin henkilökantavuuden.
700 kg / 2 = 350 kg
eli 75 kg x 4 = 300 kg
kuljettaja eli 5 henkeä menee ko. autoon. ja saa ALV. palautuksen. Siis jos kyseessä on uudehko auto. Tarkemmat päivämäärät ALV:n palautuksesta saa verottajalta.Alv palautusta ei saa , jos auto on päivänkin rekisteröity yksityishenkilölle . Olkoon kuinka uudehko tahansa .
- Anonyymi
Autoilija vai? kirjoitti:
Mutta, mutta.
Jos haluat käyttövoimavero hyödyn, niin penkit saavat olla vain yhdessä rivissä. Eli ainoastaan kuljettajan vieressä saa olla penkkejä.
Mutta jos kyseessä on uuhdehko auto, on mahdollisuus ALV. hyötyyn. Voit muuttaa auton pakettiautoksi jossa on esim 4 istumapaikkaa, kunhan kuorman kantavuus on kilon enemmän kuin henkilökantavuus. (yksi henkilö 75 kg, eli 75 kg x 4 = 300 kg henkilökuorma) Mutta tällöin et saa käyttövoimavero hyötyä.
Jos penkit ovat vain yhdessä rivissä, niin saat molemmat hyödyt.
Kuorman kantavuuden lasket. miinustamalla kokonaismassasta omamassan. Esim 2000 kg - 1300 kg = 700 kg.
Omamassassa on aina mukana kuljettaja, paitsi yhdeksänkymmentäluvun alun autoissa, tällaisissa tapauksissa on aina
parempi kysäistä konttorilta.
Sitten se istuimien määrä ja kuorman kantavuus jonka piti olla 1 kg enemmän, kuin henkilökantavuuden.
700 kg / 2 = 350 kg
eli 75 kg x 4 = 300 kg
kuljettaja eli 5 henkeä menee ko. autoon. ja saa ALV. palautuksen. Siis jos kyseessä on uudehko auto. Tarkemmat päivämäärät ALV:n palautuksesta saa verottajalta.Eli katsastuksen ajaksi vaan takapenkki pois.
- Anonyymi
Kysyttiin saako verohelpotusta muuttaessaan bensiinikäyttöisen farmariauton pakuksi?
Kiinnostaisi kovasti tietää- Anonyymi
Kyy Trafista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3492997Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011463En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841292- 1081291
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591235- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi781037Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24931- 33837