Siilinjärven vuokra-asuntotilanne?

Piiku

Nyt näyttää siltä, että tulee muutto Siilinjärvelle kesän aikana.

Kertokaapas paikalliset, minkälainen asuntotilanne Siilinjärvellä on? Hakusessa on kolmio/neliö. Onko Siilinjärvellä asuinalueita joita kannattaa ehdottomasti välttää?

Kaikki tieto otetaan kiitollisena vastaan, nimim. Ikinä en ole siellä päin edes käynyt :)

10

3317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Simonsalo

      "Onko Siilinjärvellä asuinalueita joita kannattaa ehdottomasti välttää?" Nää nyt on niitä joka KAUPUNKIIN liittyviä kysymyksiä, mutta tässä tästä pienestä 7.000 asukkaan kirkonkylästä:

      - arvostetuin kerrostalo asuinalue on Kirkonmäki (noin 500 asukasta), mutta neljän huoneen asunnot ovat siellä harvinaisia; Kirkonmäen hinnat menevät talo talolta - on hyviä taloja ja sellaisia betonikuutioita, joita koko Suomi on täynnä
      - Siilinjärvellä on jopa klaustrofobisia/ankeita kerrostaloja (pitkät porrasnousut, ahtaat portaat, asunto on jätetty sillensä sitten valmistumisensa jälkeen kuten 1970-luvun liesi)
      - kakkosena Kirkonmäen jälkeen ovat muut ihan keskustan läheiset alueet (mulla on rivariasuntoja Salmintiellä, ja hyvin menivät vuokralle tuttaville - Siilinpäässä on vain 2 kunnan vuokrataloa Peltotiellä)
      - rivariasunnot ovat ostettuna selvästi kerrostaloasuntoja kalliimpia - yksityisiä vuokrarivareita ei juuri ole
      - kunnan vuokra-asunto keskittymät ovat Simonsalossa ja Leppäkaarteessa, mutta molemmissa paikoissa on myös hyviä omistusasuntoja; ehkä näissä paikoissa kovalla pakkasella on hiukan hankalaa lähteä maitokauppaan ilman autoa
      - Harjamäeltä saat edullisesti vuokra-asunnon
      - kunnan vuokra-asunnot (en nyt muista linkkiä) ovat yleensä yleensä max. kolmioita ja ihan kaikki ovat alle sata neliötä - isoja kunnan asuntoja ei ole
      - Päivärinteellä on kivoja kunnan vuokra-asuntoja, Itse asun Päivärinteellä omakotitalossa.

      LYHYESTI

      1. Ei ole olemassa "huonoja" alueita (sosiaalisesti ongelmallisia) vuokrata asunto.
      2. Kauempaa toria ja kirkkoa voi olla huonoa ostaa asunto, kun ihan keskusta on halutumpi.
      3. Siilinjärvi on kylä ei kaupunki. Ei ole "hienoa" osoitetta kuten Helsingin eteläinen kantakaupunki. PK-seudun ulkopuolella ei muuten ole "hienoa" kaupunginosaa; Lahden Jalkarannassa on betonimörskiä, Kuopion Rönössä ja Turun Hirvisalossa osaomistusasuntoja.
      4. Jos "hienoa" haluat Savossa niin varakkaat asuvat joko omakotitalossa tai Kuopion keskustassa. Valkeisenlammella on pari taloa ja Rönössä asuu joitain.

      • Lisäisin tuohon....

        Leppäkaarteessa, Simonsalossa ja Harjamäessä on kuitenkin julkisen liikenteen bussiyhteydet Siilinjärven keskustaa, Vuorelaan ja Kuopioon. Ilman omaa autoa tulee kyllä näissäkin toimeen.

        Lähiöissä on aikoinaan tehty sellainen ratkaisu, että mitään varsinaisia vuokratalokeskittymiä ei ole luotu, vaan erilaisia omistusasuntoja on aivan samoilla alueilla. Mikään alue ei ole merkittävästi leimautunut puhtaasti vuokra-asuntoalueeksi.


      • keskustaan

        Taitaa kirjoittaja asua Kirkonmäellä, kun sitä väittää arvostetuimmaksi kerrostaloalueeksi. Kirkonmäeltähän on jo vähän matkaa palvelujen äärelle ja välissä on Nilsiäntien ylittäminenkin. Uudempia taloa on mm molemmin puolin Asematien yläosassa ja Kasurilantien varressa Akuliinan vierestä aina Mantun kentälle asti.


      • pokan pidettävä
        keskustaan kirjoitti:

        Taitaa kirjoittaja asua Kirkonmäellä, kun sitä väittää arvostetuimmaksi kerrostaloalueeksi. Kirkonmäeltähän on jo vähän matkaa palvelujen äärelle ja välissä on Nilsiäntien ylittäminenkin. Uudempia taloa on mm molemmin puolin Asematien yläosassa ja Kasurilantien varressa Akuliinan vierestä aina Mantun kentälle asti.

        Kirkonmäki on miellyttävä, yllättävän rauhallinen alue. Totta on, että talot alkavat olla vanhoja. Jotkin taloyhtiöt, kuten asuntojen omistajatkin, ovat hoitaneet remonttiasiansa hyvin, toiset eivät ole päivityksiä yhtä aktiivisesti tehneet. Kirkonmäellä tulee suht harvoin asuntoja myyntiin ja ne menevät nopeasti kaupaksi. Sekin pitää paikkansa, että alueen topakimmat kerrostalokyttääjät ovat haukankatseista väkeä, joilla on pokkaa.


    • vuokralla.

      joo kirkonmäestä,siellä taitaa asua ehkä parhaimmat kerrostalokyttääjät.

    • o98ytrhb

      Kyllä kunnan vuokra-talot ovat tosi ala-arvoisia esim. Simonsalossa Jussintie, Anteronkierto jne.... Leppäkaarre älä ainakaan muuta kerrostaloon ....tein sen virheen.... asunto on todella vanhanaikainen kerrostalo 1970, 3 krs ei hissiä, vanha liesi, ei peltejä, maalit vaan rapisee niskaan , kun yrittää siivota..... ja kun katsot ikkunasta toinen harmaa samanlainen talo tuijottaa takaisin ja joka suunnasta...älä muuta jos ei ole pakko ainakaan näihin jos et ole masentunut valmiiksi muutosta , näissä taloissa masennut ja sairastut varmasti
      kokemus on totta ja on edelleen
      Ja vuokra on yli 600-700e/kk et silleen kyllä raha osataan ottaa täälläkin...;(

    • ,´09´v0m

      Älä muuta jos ei ole pakko... kokemuksesta tän sanon, ei ole muuta kuin päälisteleviä savolaisia uteliaita jne...... kaikki tietää sitten sun asiat paremmin kuin sä itse..... kysy vaan kylältä siellä kaikki "luulee tietävänsä" ja tietää luulevansa....

      • Vuokralla asunut

        Ite en muuttaisi Simonsaloon enkä Leppäkaarteeseen jos ei ole pakko. Ihan Siilin keskusta, Kasurila, Vuorela ok. Toivalasta ei oo kokemuksia.


    • Anonyymi

      Minä asun vuokralla ja vuokranantajalla on maksusitoumus kuntaan. Töissä en käy enkä mene, kunta maksaa vuokran vuokranantajalle kun olen sosiaalihuollon tapaus.

      • Anonyymi

        Tommosia pummeja täällä pöljällä riittää.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2136
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe