Ensimmäinen Runo

Veikon virsi

Tulen impi laskeutuu magmaan. Tulen ja Taivaan raskauttamana hän tekeytyy tulen emoksi. Saattana tekee pesän tulen emon povelle, ja munii siiheen 6 hopeista ja yhden kustaisen metallimunan, munat murskaantuvat povelta ja hienontuvat laavaksi, joista muodostuivat Taivas, Tuuli, Tuli, Vuori, Suo, Vesi, Salamat Ukkosineen ja Maa.... Tulen emo luo kuvia, värejä ja massoja ja kovia sanoja erilaisilla pistekobinaatioilla Taivaan avaruuksiin. Veikkomainen syntyy Tulen emosta Saimista jo valmikksi vanhana miehenä ja ajelehtii mielisairaalasta mielisairaalaan kunnes päätyy kouluun takaisin....

1. Runo
Aivoni minun ajattelivi, mieleni minun mieteskelevi
lähteäni rokkaamaan, jeseni järjestelemähän,
sukuvirttä sökeltämään, lajivirttä ujeltamahan.
Jeset janoissani juopuvat, puhehet punastelevat,
kielelleni kirjoittuvat, hampaani hajoilevat...

Sisko ja veli kullat, kauniit kasvinkumppanini!
Lähtekää nyt edes räppiä hokemahan, järjen kanssa jesettelemähän.
Yhteen yhyttäkäämme, kahtehen muillekin maille kääntymähän!
Vaikka vain harvoin toisemme tapaamme, pääsemme toisemme näkemähän, näillä raukoilla rajamailla, poloisilla Pohjan ländeillä.

Lyökäämme lätkät kätehen, sormet ristiin rukoillaksemme Jumalilta tahdon selville saa'aksemme, ettemme enää vain kuolisi nuorina ja kypsinä naitettuina kuolevaisina.
Tehkäämme Pajassa Sepon Uusi Sampo, josta ei materiaa enää ole, edes vaikka vain säästäviä valehia, toden turhia tuhoja paetaksemme....

Vieläkin on lisää sanoja minulla, apinointeja kuninkaallisia jalopeuralle,
Siitäkään ei enempää järjestelyä saa, kuin sääntöjen ja lakien etsinnän ihmiselle.
Jos ja kun vielä pelaamme pelejä, emme pelikureja kunnioittaen kuin häpäisyn ja tappion saadaksemme.
Pelikuurit alkavat ja televisiomme sammuvat ja aukeavat, siinä on niin suuri lukema, etteivät edes Jumalat sitä yhdistelmää kiveksi koskaan saa, tapahtuessa vain suuren todennäköisyyden.

2

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaksi hokemaa

Kuolevaisuuden kulta ei ennen ollut harvinaista, mutta joskus saattaa olla.
      Kuolemattomuuden massakulta on mahdotonta kuolevaisille itse luoda.

• Yksi hokema

On vain Yksi Yrjö ja Yö tuhansine klooneineen...
        Miksi aina sen nukutte?
        Eikö kanntaisi valvoakin, jos joskus isoveljen asemaan pääsette?
        Mika, Miika, Mikko ja Miko parhaita kyseilijöitä, sitä ei ole vaikea uskoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      314
      6781
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      65
      3829
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      207
      3096
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2787
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1922
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      146
      1682
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      210
      1672
    8. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1528
    9. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      163
      1521
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1408
    Aihe