Pyysin enkeleitä suojelemaan minua matkallani -jouduin kolariin

ihmettelevätyttö

Lähdin ajamaan skootterilla ja matkalla rukoilin enkeliä/enkeleitä suojelemaan minua matkallani.

No, muutaman kilometrin päässä päälleni ajoi kolmion takaa auto.
Skootteri meni rikki mutta itse selvisin mustelmilla.

Nyt mietin, suojeliko enkeli minua? Hassua että silloin kun rukoilen heitä suojelemaan, niin jään elämäni ensimmäiseen kolariin.

31

933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entä jos onkin

      niin, että tuo rukous pelastikin sinut pahemmalta onnettomuudelta ja olikin siis turvanasi.

      • ...

        Siis minäkin ajattelin ihan heti ensimmäisenä että enkelit pelastivat aloituksen tekijän. Viimeinen lause hieman hämmensi


      • Perus selitys

        Maken järki


      • Herää pahvi...

        Tai sitten se todenmukaisin vaihtoehto: Aloittaja ei keskittynyt liikenteeseen vaan satuolentoihin jolloin ei kyennyt huomioimaan muuta liikennettä ja siksi joutui onnettomuuteen. On ihan typeristä typerintä satuilua jauhaa jotain henkiolento juttuja ja unohtaa ympärillä oleva realistinen maailma.


      • olen minä
        Herää pahvi... kirjoitti:

        Tai sitten se todenmukaisin vaihtoehto: Aloittaja ei keskittynyt liikenteeseen vaan satuolentoihin jolloin ei kyennyt huomioimaan muuta liikennettä ja siksi joutui onnettomuuteen. On ihan typeristä typerintä satuilua jauhaa jotain henkiolento juttuja ja unohtaa ympärillä oleva realistinen maailma.

        Realisitinenkin maailma muuttuu koko ajan.


      • HERÄÄ ITE
        Herää pahvi... kirjoitti:

        Tai sitten se todenmukaisin vaihtoehto: Aloittaja ei keskittynyt liikenteeseen vaan satuolentoihin jolloin ei kyennyt huomioimaan muuta liikennettä ja siksi joutui onnettomuuteen. On ihan typeristä typerintä satuilua jauhaa jotain henkiolento juttuja ja unohtaa ympärillä oleva realistinen maailma.

        Osoittaa mitä suurinta tyhmyyttä ivailla ja lytätä toisten kokemukset,jos ei itse usko mihinkään.Miksi pitää ilkeillä,olla niin kaikkitietäväinen,saatko siitä jonkunlaisen kiksin?ja mitä ihmettä roikut yleensä näillä sivuilla,vai etsitkö uusia provoaiheita.Älykäs ihminen kunnioittaa toisen uskontoa,mielipiteitä,kokemuksia,vaikka ne eivät ole samanlaisia kuin itsellä.


      • AmazingAtheist

        Tai sitten onkin että se ei tehnyt mitään, korkeintaan aiheutti kyseisen kolarin jos tuo tyttö rukoili samaan aikaan kun ajoi eikä keskittynyt liikenteeseen.


    • aikuisten satuleikit

      Eikös teidän höpsöjen mukaan jumalalla ole suunnitelma "meille kaikille"? Suunnitelma, jossa syntymän ja kuoleman hetkikin on sovitettu parhaaseen kohtaan. Noh, jos jumalan suunnitelmassa lukee, että mopotytön päälle ajetaan kolmion takaa ja tyttö kuolee, niin MILLÄ HITON OIKEUDELLA ENKELIT SOTKEE JUMALAN SUUNNITELMIA!!!!??? Kysyn vaan!

      Jos taas enkeli ei palstanutkaan tyttöä vastoin jumalan suunnitelmaa niin silloihan hänen aikansa jumlan suunnitelman mukaan ei vielä ollutkaan täysi JOTEN KOKO ENKELIHÖSSÖTYS ON TURHAA.

      Teidän on nyt valittava joko jumala-leikki tai enkeli-leikki. Molempia ei voi leikkiä samaan aikaan.

      • olen minä

        Tiesitkö että koko elämä on leikkiä? Siinä leikissä ei ole mitään sääntöjä. Jokainen valitsee itselleen sopivan leikin ja leikkii sen sitten miten parhaimmaksi katsoo. Lopuksi voimme siten tutkia miten leikki sujui ja voimme taas suunnitelma uutta leikkiä.


    • vastaaja.

      Kenenkään elämä ei ole täällä jo valmiiksi suunniteltu. Jumala antaa meidän itse valita elämämme ja elää se miten elämme. Emme me muuten tästä elämästä opi. Ja mitä tulee enkeleihin. Niin saavat he pelastaa meitä jos heitä kovasti rukoilemme.

      • Ei voi olla totta...

        Tuolla filosofialla sun jumalasi on egoistinen omaan napaansa tuijottaja. Odottaa vaan että ihmisten pitäisi sitä palvella ja uskoa siihen. Mutta sitten yksi pikku salaisuus... Tiesitkö että ihminen loi jumalan? Oletko koskaan miettinyt miksi esimerkiksi kissat eivät käy kirkossa?


    • Ndea

      Olin muutama vuosi sitten eräässä arabimaassa ja siellä lähdössä maanteitse läpi erämaan kaupungista toiseen satojen kilometrien pituiselle matkalle, hieman pelotti edellisenä iltana matkaanlähtö.
      Aamuyöllä herätessäni näin näyn, hahmon, josta en tiedä oliko mies vai nainen, kasvonpiirteitä en eroittanut, "hiukset" hulmuavat ja ikäänkuin korvien taakse sipaistu.
      Tämä hahmo oli siis kasvotuksin minuun, kääntyi sivuttain ja hävisi takana näkyvään erämaahan silmänräpäyksessä.
      Samalla hetkellä tajusin ettei tarvitse pelätä, matka oli jo läpikäyty, ennenkuin oli lähdettykään.
      Matka tehtiin ajallaan ja kaikki meni hyvin. En tiedä mikä tai kuka tuo hahmo oli mutta mieleen se on lähtemättömästi jäänyt.

      • Ei ei ei ei ei ei ei

        Ihan uteliaisuudesta kysyisin, että miten paljon käytät muita aineita kuin hamppua? Ja ei sitten tullut mieleen, että noita "näkyjä" kutsutaan myös uniksi, joita alitajunta syöttää kun nukut???


      • olen minä

        Oivalluksesi oli juuri se mitä tarvitsit tuossa hetkessä.

        Ei ole merkitystä miten ja millä tavalla oivallukset tulevat, vaan tärkeintä on se itse oivallus ja mitä se merkitsee ihmiselle itselleen ja kuinka se auttaa ihmistä eteenpäin omalla matkallaan.


    • ihmettelevätyttö

      vau, luulin ettei kukaan vastaisi :)

      Niin, kolarin jälkeen miettisinkin että mitä jos pelastuinkin ja mulle olisi voinut käydä huonomminkin, sillä skootteri oli aika romuna.
      Oli vaan jännää etten ole ikinä pyytänyt enkeleitä suojelemaan, kuin pari kertaa ennen ja sitten jouduin kolariin :D
      Kolari ei ollut vikani, enkä olisi voinut millään estää sitä tai aiheuttamaan sitä ajattelemalla "satuolentoja" :)

    • Järki käteen kiitos

      Olisti voinut estää onnettomuutta tapahtumasta varmuudella, mikäli et olisi lähtenyt mopollasi liikenteeseen. Ja olisit aivan varmasti voinut myös estää sitä tapahtumasta jollakin muulla tavalla jos oikein ajattelet tarkasti mitä teit / et tehnyt. Kannattaa nyt kuitenkin vaan luottaa enemmän siihen ajoneuvon hallintaan ja liikennesääntöihin kun johonkin enkeli ym. henkimaailma hömppään. Sehän vasta olisikin pelottavaa (meille muille tielläliikkujille siis) jos kaikki vaan toivoisivat jotaan suojelusta ja lähtisivät liikenteeseen "toivotaan-toivotaan" asenteella...

    • ihmettelevätyttö

      No käyn koulua niin minun oli pakko mennä skootterillani, ja olen aivan varma etten olisi voinut mitenkään estää autoa ajamasta kolmion takaa päälleni. En katsos ole ajatustenlukija, enkä voinut tietää että auto päätti painaa kaasua juuri silloin kun olen edessä.

      Hassua että joku ahdasmielinen jaksaa oikeasti tulla valittamaan?

    • lorna byrnen kirjat

      Suojelusenkelisi esti sen ettei käynyt pahemmin. Hän on kanssasi aina. Muista että voit milloin tahansa pyytä suojelusenkeliltäsi apua!

    • Enkeleitä on

      Itselleni on sattunut, että pimeällä ajaessa tuli tunne että pitäisi hiljentää. No hiljensin ja vastaan tuli hirvi. Jos en olisi hiljentänyt niin olisin ajanut päälle.

      Toisen kerran autoni pysähtyi isommalle tielle ajaessa, - ja juuri silloin ajoi toinen auto.
      Jos autoni ei olisi pysähtynyt, olisin jäänyt sen auton alle.

      Olen varma että enkeli oli asialla.

      On sattunut paljon muitakin samantapaisia asioita.

    • ihmettelevätyttö

      Mun piti tulla etsimään tämä sama aihe ja kertoa teille mitä tapahtui viime viikolla :)

      Voi olla että kuvittelen, tai sitten en.

      Olin kaverini kanssa autossa, kaverini ajoi 100 km/h. Yhtäkkiä etummainen auto jarruttaa ja automme menee sivuittain ja ei meinaa pysyä tiellä ja samalla näkyvyys on huono koska sataa lunta. Takaamme tulee kovaa vauhtia rekka. JOKA onnistui väistämään meitä. Ihmeen kaupalla autommekin kaveri sai tielle kaistalle taas ja matka jatkui.
      Kun tuo tapahtui, itselläni oli outo olo, ihan kun tietäisin että ei tässä mitään käy ja kaikki hyvin.

      Ennen matkaa pyysin enkeleiltä suojelua. Pyydän nykyään tosi harvoin, mutta ennen tota reissua ajattelin että nyt on aika.

      • Jumalan enkelit

        Hei ihmettelevä tyttö!

        Huomaatkos, että kun rukoilet enkeleitä niin jotain pahaa meinaa tapahtua???
        Enkeleitä kyllä on, mutta niitä ei pidä rukoilla, koska ne ovat vain palvelevia henkiä. Enkeleitä on sekä hyviä, että pahoja. Hyvät enkelit noudattavat Jumalan käskyjä ja pahat eivät. Siksi on tärkeää, että rukoilet Jeesusta/Jumalaa avuksi, niin hän antaa enkeleilleen käskyn suojella ja varjella sinua.

        Olen kuullut jonkun verran tosikertomuksia ihmisen ja enkelin kohtaamisesta. Viimeisin oli puolitoista viikkoa sitten, kun eräs vanha rouva kertoin olleensa vaikeassa elämäntilanteessa. Hän oli maannut hereillä sängyssään kun oli nähnyt sänkynsä päädyssä enkelin. Enkeli oli tullut hänen viereensä ja halannut. Rouva sanoi, että muistaa vieläkin miten hänelle oli tullut turvallinen olo kun enkeli oli halannut, vaikka tapahtumasta oli kulunut jo 17vuotta.

        Taivaan Isän siunausta sinulle ja enkeleitä tiellesi! :)


      • ottoalli
        Jumalan enkelit kirjoitti:

        Hei ihmettelevä tyttö!

        Huomaatkos, että kun rukoilet enkeleitä niin jotain pahaa meinaa tapahtua???
        Enkeleitä kyllä on, mutta niitä ei pidä rukoilla, koska ne ovat vain palvelevia henkiä. Enkeleitä on sekä hyviä, että pahoja. Hyvät enkelit noudattavat Jumalan käskyjä ja pahat eivät. Siksi on tärkeää, että rukoilet Jeesusta/Jumalaa avuksi, niin hän antaa enkeleilleen käskyn suojella ja varjella sinua.

        Olen kuullut jonkun verran tosikertomuksia ihmisen ja enkelin kohtaamisesta. Viimeisin oli puolitoista viikkoa sitten, kun eräs vanha rouva kertoin olleensa vaikeassa elämäntilanteessa. Hän oli maannut hereillä sängyssään kun oli nähnyt sänkynsä päädyssä enkelin. Enkeli oli tullut hänen viereensä ja halannut. Rouva sanoi, että muistaa vieläkin miten hänelle oli tullut turvallinen olo kun enkeli oli halannut, vaikka tapahtumasta oli kulunut jo 17vuotta.

        Taivaan Isän siunausta sinulle ja enkeleitä tiellesi! :)

        "Jumalan enkelit" on tämän ketjun ylivoimaisesti paras ja selkeyttävä juttu.

        Alan miehet asialla.



        Kiitos kirjoittajalle !


    • IskänTyttö

      Yksi uskova rekkamies todisti seurakunnalla. Sanoi että Pyhä Henki oli varoittanut että vastaan tulee kaistalle liiraava auto, jota ei pidä säikähtää. Näin oli sitten käynyt, ja rekkamies sanoi, että oli ihmeellistä katsoa, kun tuo auto TÖNÄISTIIN pois tieltä, eikä yhteentörmäystä tapahtunut. Kun rukoilemme Taivaallisen Isämme varjelusta, Hän lähettää enkelit niihin tilanteisiin!

    • Järki hoi

      Oletteko noin yksinkertaisia? Tarkoitan te, jotka tuollaisiin satuolentoihin uskotte? Sehän on samalla kuin sormella osoittamista niitä kohtaan, jotka ovat joutuneet ilman omaa syytään jonkun idiootin auton yliajamaksi, tai jonkun vielä suuremman idiootin ampumaksi (Jokela Kauhajoki). Eikö heissä ollut teidän mielestänne yhtäkään, tarpeeksi arvokasta pelastettavaksi, tai suojeltavaksi? Ei ole olemassa mitään enkeleitä, eikä jumalia, sillä ne kaikki, ovat syntyneet ihmisen pelosta luonnonvoimia kohtaan. Kyllä te tämän ymmärrätte, jos käytätte vähän munuaisianne, jos ei aivoja satu olemaan

    • Enkelit! :3

      Auttoi enkeli sua! :) Jos pyydät suojelusta se auttaa... :)

    • jurikakka3

      Ne jotka ei usko niin ei tarvitse tulla tänne pätemään .... Olen parikin kertaa voinut kuolla tai käydä pahasti mutta uskon että enkelit ovat pelastaneet mut .

    • rebekka7

      Tiedätkö että rukouksesi todennäköisesti pelasti henkesi. Se että rukoileminen yleensä tuli mieleesi, tuntuu jo tarpeeksi ihmeelliseltä koska Jumala sanoo että anokaa niin Teille annetaan. Jumala suojelee kaikkia ihmisiä vaikka olisivat kääntäneet hänelle selkänsä muuten koska täällä maan päällä eläessään he kuuluvat sellaisen statuksen alle että Jumala kutsuu heitä yhteyteensä.Se että erikoisesti pyysit tuota luultavasti pelasti Sinut pahemmalta. Olen kuullut että enkeli oli pysäyttänyt erään varkaan varastaman auton moottorin tilanteessa, jossa pieni 4-5 vuotia lapsi oli auton kyydissä ja pyysi Jumalaa pysäyttämään auton. Lapsi näki nekelin, auto pysähtyi ja kertoi siitä äidilleen jälkeen päin. Äiti ei uskonut mutta kun hinautti auton seuraavana päivänä korjaamoon, josta soitettiin että moottoori on palanut ihan pieneksi kappaaleeksi vähän tyyliin että mitä Teitte autollanne? Varas pakeni auton pysähtyessä. Pienempi paha tapahtui ja suojelu. Rukoile Isää Jeesuksen nimessä että antaisi Sinulle hyvän suojeluksen ja ottaa Sinut yhteyteensä koska siihe Sinut on tarkoitettukin.

    • 20+4

      Minulle on käynyt lapsena niin, että tuli yhtäkkinen tarve rukoilla suojelusta rakkailleni. Muutaman tunnin sisällä eräs lähisukulaiseni soitti järkyttyneenä kertoen todella vaarallisesta tilanteesta liikenteessä, josta oli pelastunut ihmeen kaupalla.

      Eikä tämä ole ainoa kerta, jolloin olen saanut konkreettisia rukousvastauksia.

      Uskon rukouksen voimaan ja toivon, että muutkin uskoisivat.

    • Herkin tunnoin

      Varmaan ehkä joskus jotenkin vaistoamme vaaran ja sen, etä apuakin olisi saatavilla. Vaarana on, että alamme kuvittelemaan vaaroja ja uhkia. Silloin sekoamme ja olemme väärillä urilla. Noita tuntemuksia ei pidä liikaa ajatella, mutta kylläkin elää nöyrällä ja Jumalan armoa ja rakkautta, suojaa ja siunausta pyytävällä mielellä.

    • Nimimerkkini

      Aikaisemmasta keskustelusta pohdin, että miksi mielipiteiden pitää aina olla poissulkevia?

      On ihan hyvä elää jalat maassa -periaatteella ja tietyllä tavalla skeptistisenä ja epäilevänä, mutta vaikka niin eläisikin, ei se tarkoita ettei voisi uskoa Jumalaan. Elämää voi katsoa monelta kantilta samaan aikaan jos on vain siihen kykeneväinen.

    • kiitos Jeesukselle

      Jumala varjeli sinua Pyhän henkensä ja suojelusenkelisi kautta kehoittamalla sinua rukoilemaan. Tuo tapaus oli sinulle myös opetus siitä, että Jumala on ja että Hän pitää huolen niistä, jotka Häneen turvaavat.

      Kaikella on tarkoituksensa. Kolari ei tullut siksi, että rukoilit, vaan rukoilit siksi, että säästyisit pahemmalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1935
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1350
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1331
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe