Kun olin lapsi adventtikirkossa opetettiin,että adventistit saavat taivaassa kruunun ja siinä kruunussa on jalokiviä sen mukaan mitä on saanut ihmisiä käännytettyä adventtiuskoon/Jeesukselle.
Vieläkö tähän uskotaan ja jos uskotaan niin nyt vaadin tälle opille raamatunkohtia?
Löytyykö?
Siis kruunussa timantteja sen mukaan kuinka paljon on saanut käännynnäisiä.
Ei mulla muuta.Heippa.
TÄMMÖNEN JUTTU VAAN
15
168
Vastaukset
- pyh
Sulle on ihan turha lukea raamattua.Et sitä kuitenkaan ymmärrä ja sitäpaitsi;meille riittä kun Ellen White on niin sanonut.Me luotamme häneen.
- pyh!
ja mikäs pyh sinä oikein kuvittelet olevasi?
- Jeesuksen kautta
Jeesuksessa on iankaikkisuuden avaimet. Tavoittele vanhurskautta, uskoa, rakkautta, kärsivällisyyttä, hiljaisuutta ja luo Jeesuksen kautta uutta elämää ympärillesi, että mahdollisimman moni olisi saava elmän kruunun. Älä laskeskele timantteja, ne ovat kovia, eivätkä voi ketään pelastaa.
Jospa kerran saisit sinäkin armosta elämän kruunun ja se on sanoinkuvaamattoman kirkas ja loistava.
Jes. 28:5 Sinä päivänä Herra Sebaot on oleva loistava kruunu ja kunnian seppele kansansa jäännökselle
Jaak. 1:12 Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat!
Onkos sinulle kerrottu, että jos olet oikein kiltti saat joulupukilta lahjoa. Mitä kiltimpi sen enemmän lahjoja ja totut kurkkii ikkunasta kuinka kiltti olet?- tototototototototooo
Joidenkin ikkunasta sitä kurkkii "totut" :D Hmm, mitähän NE ovat,heh .))))
- vanha jytky
Nuo raamatunkohdat eivät vastanneet kysymykseeni.
Missä raamatunkohdassa sanotaan että joku saa kruununsa enemmän timantteja kuin toinen ja perusteena on kännynnäisten määrä?
Jos ei sellaista raamatunkohtaa ole,niin on todettava että tuo Ellenin lausunto oli hänen omaa mielikuvitustaan.Siitä herää kysymys:"onko Ellenin lausunnoissa muutakin pelkkää mielikuvituksen tuotetta?"
En ole siis menettänyt mitään kun olen jättänyt adventismin.
En halua uskoa mielikuvitukseen vaan tosiasioihin.
Alanpa siis lukemaan uudelleen raamattua.- **tähdetkruunussa**
Kyllä asia suoraan Raamatusta on, vaikka ei siellä puhutakaan "timanteista kruunussa". Eräässä laulussa on tämmönen kohta, joka juuri viittaa samaan asiaan: "Onko tähtiä kirkkaita kruunussani, kun on taistelut päättyneet maan."
Tässä Raamatunkohta siitä, mistä EGW kirjoittaa:
Dan. 12:3
"Oikeat opettajat loistavat niin kuin säteilevä taivaankansi, ja ne, jotka ovat opastaneet monia vanhurskauteen, loistavat kuin tähdet, aina ja ikuisesti."
Ja nämä Raamatun kohdat liittyvät edelliseen:
Hes. 3:19
"Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut."
Näissä Raamatun kohdissa puhutaan seppeleestä ja kruunusta:
2. Tim. 4:8
"Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat."
Ilm. 3:11
"Minä(Jeesus) tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi."
- Jeesuksen kautta
Älä tavoittele timantteja, vaan ikuista elämää. Emme pysty ketään käännyttämään uskoon, koska usko saadaan Sanan kautta, Jumalasta. Ihmisen käännyttäminen on turhaa. Jos ihminen käännyttää ihmisen, niin pian hän on taas omilla teillään. Siihen ei sinun kannata ryhtyä. Vain Sana voi muuttaa ihmistä, ei sinun käännytystyö. Pidä siis Sanaa esillä sopivalla ja sopimattomalla hetkellä. Emme tiedä kenen sydämeen se jää kytemään ja virvoittaa elämään. Voimme rakkaudessa vaan viedä evankeliumia ihmisille, jonka sydän on vastaanottavainen se kuulee Herran äänen ja kääntyy omilta teiltään Kristus tielle, Kristuksen ansioin tähden, ei sinun ansioin.
Palkan maksu ajallaan, mutta iloitse siitä, jos Jumala armossaan sinut pelastaa, koska vaivoin vanhurskaskin pelastuu.
En tiedä timattien määrää, eikä se kiinnosta! Tarpeeksi on taistelua jo muutenkin. Elämän kruunu on riittävä, sen kirkkaus riittää, joka tulee Kristukselta.- +++
Nimimerkki "Jeesuksen kautta" kirjoittaa hyvin. Siihen voi sanoa vain Aamen.
- syttöjä, jos syttyis
Olisiko vanha jytky sitten parempi,, että sinulla olisi kruunu ja sitten perillä sinut tehtäisiin Jumalan temppeliin pylvääksi"? Tykkäisitkö valkoisesta kivestä, joka on nimetty nimellesi? Olisiko täällä ajassa jytkyllä minkälainen kerskauksemme kruunnu olemassa? Olisiko se jotenkin mukana Herramme Jeesuksen edessä, kun hän tulee?? ts. jotenkin ajatellen, että voisit sanoa voitetuista, että "te olette meidän kunniamme ja ilomme.. ts. tämän kruunun kerskauksen kruunun yhteydessä. Meinaan mielenkiintoinen yhtälö Uudessa testamentissa kirjoitettuna.
Voisitko ajatella, rakkaat ja ikävöidyt veljeni, te minun iloni ja kruununi? Seisokaa näin Herrassa lujina, rakkaat"!!! ... hmm..
Sitten sitätaustaa vasten, Mutta, jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, //jalokivistä// , puusta, heistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin, sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy. tuli on kotteleva.
Olisiko kruusussa olkia, kultaa, hopeaa, puuta, ... jotenkin mukavasti nivoutuu tämä raamatullinen kielenkäyttö.. näin maallikollekin.
Joko jytkyllä sytytti? - vanha jytky
En pidä raamatun sanojen vääristelystä.varsinkaan sellaisen joka on n.s. profeetta.
Profeetta ei saa lausua omiaan.Jos hän tekee niin on hän vääräprofeetta.
Minun Jumalani ei sano sanassaan samaa kuin Ellen.
Minun Jumalani ei minua harhauta.
Minun Jumalani profeetat eivät kerro omiaan,ne jotka raamatussa ovat.
Olen mielelläni taivaissa yhdessä Jeesuksen kanssa,mutta etsin ne tiedot raamatusta en Ellenin valheellisilta huulilta ja kirjoituksista.
Kyllä vanhalla jytkyllä sytytti.
En ole menettänyt mitään jätettyäni adventtikirkon.- uusia syttöjä odotet
Siis hetki, kysyit kruunusta ja jalokivistä.
Maallikkona mielenkiinnosta vilkaisin sanaa ja sieltä ongin esille rikasta kieltä.
Aivan selkeää ajatusta, rikasta, mikä siinä meni vääristelyksi?
Mutta, se "Minun", siis sinun, siis sitä, mitä sanot "" Minun" ajatuksella.
Eikös nyt ollakin mielenkiintoisella kentällä, "sinun, minun ketälläsi"!..
Mitä raamattu sanoo tuosta "sinun, minun ketästä"""?..
Tiedossa se on vajavaista, ja mihin asti? Siihen asti, kun tulet maaliviivalle.
Maaliviivan jälkeen, kun Herrassa lunastettuna astuu perille, tämä vajavaisuus päättyy ja jos Herra on antanut sinulle valkoisen kiven, nimelläsi, niin vasta sitten "sinun, minun tietosi on täydellistä"!..
Jos omaa profetiakykyäsi ajattelen, niin missä se voisi olla täydellinen?
Olisiko siinä, että lukisit raamattua suoraan, lisäämättä siihen mitään"?
Tämä arvostettu Laato sanoi, kun opetti vanhaa sananpuolta, testamentissa, niin se profetoiminen oli sen sanan lukua.
Sitten toinen veli Herrassa, kun esitteli seurakunnassa Raamattu Kansalle käännöksen Raamattukirjaa, joka Kiinan puolella painetaan, olisikohan jo valmis? Niin hän nosti paksun Raamatun esiin ja sanoi, "tässä ei ole yhtään virhettä"!,
Sitten avasi kirjan ja jokainen sivu oli vielä tyhjä tekstistä. Se oli vielä painamatta.
Mutta olsikohan siinä painon jälkeen virheitä..
No, mitäpä vanhalle jytkylle nousee mieleen ajatuksista?
Piipahdan tuolla kaupungilla etsimässä sähköhellaan korvaa tässä odotellessa, meinaan emannuus vahingossa nojasi ja meni särki.
Mutta kirjoittele, kyllähän loppupuolella aikaa valakeeta annetaan lisää hengenlliselle puolen, mutta kovin suuri kirjo on selitysteoksia olemassa, itsellänikin, eri suunnista.
Onnistuisiko sinulla jytkyn painos, jossa profetoitaisiin jetsulleen, ettei sitä sitten tarvitseisi vääräksi katsoa, eli tietosi olisi jo taivaallisen varma.?!! - pyh!
Olet menettänyt kaiken sanoessasi Jeesuksen edustajaa valehtelijaksi.
- mä ja 7 kääpiötä
pyh! kirjoitti:
Olet menettänyt kaiken sanoessasi Jeesuksen edustajaa valehtelijaksi.
Jos kirjoitat itsestäsi Jeesuksen edustajana,niin salli mun nauraa.Olet haudasta nousuut pelle,jonka sopii mennä sinne takaisin,ennenkuin saa enemmän vahinkoa aikaan.
Jos ihmiset ei kerro sinusta "pyh" totuutta,kivet huutavat.
Kaltaisesi pellet ovat pahimpia Jeesuksen sanoman pilaajia ja siksi ansaitsevat gehennan tuomion.Aivan niin kuin kaikki muutkin hörhöt jotka ovat kuin "valkeiksi kalkittuja hautoja.Ulkoa kyllä puhtaita mutta sisältä täynnä kakkia saastaa."
Nyt kirjoitan sinusta nimimerkki:"pyh".
Olet helvetin lähettiläs.
Hei
Jokainen sälli on samanarvoinen, mutta ainoa jae joka hiukankin viittaa sellaiseen että jollakin olisi jotakin speciaalia on juuri tuo jae.
Mistähän jae löytyisi ? En nyt etsi enkä muista mutta itse etsit kun kysyt.
Tuo jae on yksi irrallinen jae jota jotkut ovat tulkinneet hiukan noin, mutta ei se kirkon virallinen oppi ole, vaan jae josta jotkut tulkitsevat että voisi olla jotakin asiaan sellaiseen liittyvää.
Ei kirkossa opeteta lähetysasoita käyttäen metodina tuota jaetta, ei toki niin pössöjä ole kukaan.
Ei tuosa mitään tarkkaa laskusysteemiä ole ilmoitettu että täsmälleen moinen määrä timantteja, mutta kukaan ei saa koskaan ketään käännytettyä eikä uskoon se tiedetään A-kirkossa.
Vain Jumalan Henki on se joka kerää pisteet ja saa uskoon, puhuttelee, lohduttaa, opettaa, nuhtelee, tuomaroi ja syyttää, jne.
Heippa vaan.
yst. jari- jalokivien loistetta
Paavi on jo varulta vallinnut kruunun päähänsä ja samoin moni muu.
Timantein Mitrat ym. kruunut...
http://www.google.fi/search?q=tiara&hl=fi&prmd=imvnsr&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=tS2mT_qSNsXJhAepq6XQAg&sqi=2&ved=0CK4BELAE&biw=1152&bih=665
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh962356Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1901939- 1841527
- 82932
- 248927
- 62809
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11806- 55712
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako213643Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349631