Helluntailaiset ja sianliha

.,m.,m

Miten helluntailaiset suhtautuvat sianlihan syöntiin? Onko pekoni kiellettyä?

48

555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KTS (Ei kirj.)

Kaikki tuntemani helluntailaiset syövät myös sianlihaa yhtä kasvissyöjää lukuunottamatta.

• eikaikki kristittyjä

Ainahan pakanat ovat syöneet sianlihaa ja kaikkenlaisten saastaisten eläinten lihaa.
        Pakanat eivät ota ollenkaan todesta Jumalan ohjeita ja jaotuksia saastaisista eläimistä.
        Myöskin Jeesuksen aikaan oli tälläisia pakanoita, jotka eivät Jumalan ohjeista välittäneet.
        Myöskin Jesajan aikaan oli pakanoita jotka söivät sianlihaa ja saastaiset liemet oli heillä astioissaan.
        Pakanoita on ja tulee olemaan aina ajan loppuun asti.

• -k-

Hyvä muistisääntö:

"Kaikki hyvä ja hauska on kielletty"

• vastaanpa

En ole helluntailainen, mutta kaikki tuntemani helluntailaiset syövät myöskin sianlihaa. Sekoitatko heidät adventistei´hin ja jehoviin? Itse syön myöskin sianlihaa. Jeesus julisti kaikki ruoat puhtaiksi, paitsi verta ei sa syödä Raamtun mukaan!

• Kosher- uskova

Et tunne Raamattua, Jeesus ei sanonut mitään ruokaa puhtaaksi tai likaiseksi. Se oli Paavali joka sanoi, että syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään. Siis ISRAELIN lihakaupassa - myydään ja myytiin Paavalinkin aikaan kosher-lihaa.

Takuulla Israelilaisessa lihakaupassa ei ollut myytävänä verta, sikaa, äyriäisiä, jänistä ym.

Minä en syö noita ed. mainittuja lihoja, sillä uskon, ettei Jumala turhaan kieltänyt noiden syömistä.

Ainakin sika on myrkyllinen ja likainen eläin, se ei hikoile lainkaan ja siksi myrkyt eivät ollenkaan poistu sen lihasta, sen liha aiheuttaa syöpiä ym sairauksia.

Verta en ole koskaan vapaaehtoisesti syönyt, sillä minua inhottaa se niin paljon. Kosher-ruokaa olen syönyt siksikin, etten voi sietää juustoa ja sitähän Israelilaisissa kosher-liharuuissa ei ole ollenkaan, eikä kermaa, voita tai maitoa.

• KTS (Ei kirj.)
        Kosher- uskova kirjoitti:

Et tunne Raamattua, Jeesus ei sanonut mitään ruokaa puhtaaksi tai likaiseksi. Se oli Paavali joka sanoi, että syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään. Siis ISRAELIN lihakaupassa - myydään ja myytiin Paavalinkin aikaan kosher-lihaa.

Takuulla Israelilaisessa lihakaupassa ei ollut myytävänä verta, sikaa, äyriäisiä, jänistä ym.

Minä en syö noita ed. mainittuja lihoja, sillä uskon, ettei Jumala turhaan kieltänyt noiden syömistä.

Ainakin sika on myrkyllinen ja likainen eläin, se ei hikoile lainkaan ja siksi myrkyt eivät ollenkaan poistu sen lihasta, sen liha aiheuttaa syöpiä ym sairauksia.

Verta en ole koskaan vapaaehtoisesti syönyt, sillä minua inhottaa se niin paljon. Kosher-ruokaa olen syönyt siksikin, etten voi sietää juustoa ja sitähän Israelilaisissa kosher-liharuuissa ei ole ollenkaan, eikä kermaa, voita tai maitoa.

Taidat olla tyypillinen israelfanittaja-puolijudaisti, joak ei tunne Uutta Testamenttia:

Roomalaiskirje:
        14:3 Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa.

Kolossalaiskirje:
        2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,

Anna mun kaikki kestää! :O

• Yes..

Ensimmäinen kirje Timoteukselle 4

3. ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut ... Mutta epäpyhiä ämmäin taruja karta ja harjoita itseäsi jumalisuuteen.

• teapot

>Jeesus ei sanonut mitään ruokaa puhtaaksi tai likaiseksi.<

Jeesus kuitenkin otti kantaa ns. kultilliseen puhtauteen ja sianlihankielto voidaan lukea tähän. "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa? Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Mark.7:18,19.

-Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.-
        Mark.7:19 jakeen loppuosa.

>Se oli Paavali joka sanoi, että syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään. Siis ISRAELIN lihakaupassa - myydään ja myytiin Paavalinkin aikaan kosher-lihaa.<

Osittain totta. Varsinainen ajatuksesi on kuitenkin väärä. Kyseisessä raamatunkohdassa Paavali ei puhu israelilaisista lihakaupoista ja niiden kosher-tuotteista vaan korinttolaisista lihakaupoista jotka olivat nimenomaan pakanoiden ylläpitämiä myymälöitä.

>Kosher-ruokaa olen syönyt siksikin, etten voi sietää juustoa ja sitähän Israelilaisissa kosher-liharuuissa ei ole ollenkaan, eikä kermaa, voita tai maitoa.<

Asia on sinänsä ok, mutta älä tee omista mieltymyksistä ja sietämisistä uskonnollista kysymystä.

En minäkään pidä sianlihasta ja pyrin välttämään sitä. Ehdoton en kuitenkaan ole ostanpa joskus tuota mainittua pekoniakin, esim. paistinperunoiden lisukkeeksi. Naudanlihaa käytän vähän enemmän mutta en sitäkään kovin paljon.

Eniten käyttämäni liha on kalaa koska se on kevyttä ja sen rasva on terveellisempää kuin edellämainitut.

UT:n antama ohje on että kaikki pitäisi tehdä Jumalan kunniaksi ja nauttia kiittäen. Elämä on Jumalan lahja. Jumalan ja Häneltä saamamme pelastuksen kunnioittamiseen kuuluu pyrkimys terveisiin elämäntapoihin. Sianlihan syöminen ei siis sinällään ole syntiä mutta voi tulla synniksi jos ymmärrämme sen olevan meille epäterveellistä ja haitallista ja siitä huolimatta syömme...

Frank Mangs kertoo eräässä kirjassaan kuinka vatsaoireista kärsivä uskova tuli pyytämään häneltä rukousta että vaivat paranisivat - hän oli käynyt useiden saarnamiesten käsien alla rukoiltavana mutta mitään ei ollut tapahtunut ja ajatteli vielä kokeilla, jos ehkä Jumala toimisi Mangsin kautta. Mangs oli viisas eikä ryhtynytkään rukoilemaan vaan alkoi kysellä miehen ruokailutottumuksista ja antoi sitten ohjeita, lopuksi hän sanoi: ellei vaivasi näillä ohjeilla parane tule sitten uudelleen ja rukoillaan.!

Jos syömme holtittomasti mitä sattuu ja miten sattuu, ja sitten oletamme että Jumala pitää meidät terveinä, se on sama kuin joisimme litran viinaa ja sitten ajattelisimme, että Jumalan pitää vaikuttaa niin ettemme päihdy.

Ihmisellä on siis oma vastuunsa...
        On kuitenkin hyvä muistaa KTS:n siteeraamat raamatunkohdat ja 1.Tim.4:3. Jos en syö jotakin määrättyä ruokaa se on omantunnon kysymys josta en voi tehdä hengellistä sääntöä. En esimerkiksi juo kahvia ja katson että jos uudelleen aloittaisin kahvinjuonnin, josta Jumala on minut vapauttanut, se olisi minulle synniksi - en kuitenkaan ryhdy kieltämään kahvia toisilta tai pitämään heitä huonompina uskovina. En käytä myöskään alkoholia. En ensimmäistäkään lasillista. Alkoholikysymys on vakava kysymys ja henkilökohtaisesti ihmettelen uskovia jotka juovat - mutta tästäkään en voi tehdä hengellistä sääntöä!

Jos joku jolla ei ole ollut alkoholiongelmaa haluaa ruokailun yhteydessä nauttia lasin viiniä tai vaikkapa saunaoluen, se on hänen henkilökohtainen asiansa. Jos hän voi sen vilpittömin mielin tehdä Herransa edessä, ok. Se ei ole sinänsä synti kunhan ei ylitetä humaltumisen rajaa. Päihtymystarkoituksessa tapahtuva juominen on aina synti.

Raamattu antaa hyvinkin yksiselitteisen ohjeen että jos kutsumme uskovia ruokailemaan ja tiedämme veljemme tai sisaremme kielteisen kannan alkoholiin tai sianlihaan, vaikka itse voisimme mainittuja asioita hyvällä omallatunnolla nauttia, meidän on kunnioitettava heidän omaatuntoaan ja vakaumustaan.

"Mutta jos veljesi tulee murheelliseksi ruokasi tähden, niin sinä et enää vaella rakkauden mukaan. Älä saata ruuallasi turmioon sitä, jonka edestä Kristus on kuollut. Älkää siis antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi; sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä. Joka tässä kohden palvelee Kristusta, se on Jumalalle otollinen ja ihmisille kelvollinen. Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme. Älä ruuan tähden turmele Jumalan työtä. Kaikki tosin on puhdasta, mutta sille ihmiselle, joka syö tuntoansa loukaten, se on pahaa."
        Room.14:15-19.

• 1234567...
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

Taidat olla tyypillinen israelfanittaja-puolijudaisti, joak ei tunne Uutta Testamenttia:

Roomalaiskirje:
        14:3 Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa.

Kolossalaiskirje:
        2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,

KTS. . Jumalan sanat ovat kaikkein luotettavimmat, ja menee aina ihmisen sanomisien edelle. Paavali sanoi niinkin, että olisitte niinkuin hänkin ettekä menisi enään naimisiin, ja näistä sanoista on muuten aikaa kulunut.
        Jumala sanoo sanassaan, jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu SANOO HERRA (huom. sanoo Herra itse).
        Jumala kirjoitti kymmenen käskyä omalla sormellaan kahteen kivitauluun, ne ovat tauluissa ja pysyvät, myöskin sapatti käsky, jossa sanottaan "MUISTA".
        Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa. Jumala sanoo: En minä liittoani riko, enkä muuta sitä mikä on minun huuliltani lähtenyt.
        Jeesuskin sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt.

On olemassa uskovia joille Korkeimman Jumalan ohjeet ovat luotettavimmat kuin ihmisen antamat ohjeet.

Ilmestyskirjassa sanotaan: Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Ilmestyskirjasta ei löydy tekstiä: Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden jotka pitävät Paavalin käskyt ja Paavalin uskon hänhän oli vain ihminen, joka odotti Jeesuksenkin tulevan omana aikanaan, niinkuin apostolitkin.

• 1234567...
        Yes.. kirjoitti:

Ensimmäinen kirje Timoteukselle 4

3. ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut ... Mutta epäpyhiä ämmäin taruja karta ja harjoita itseäsi jumalisuuteen.

Vastine Yes. Tätä se pakanuus teettää monilla niinsanotuilla kristityillä.

Iltalehti 5.5.2012. Satoja käärmeitä ja kilpikonnia pelastui ruokapöydältä.
        Salakuljettajien hallusta löytyi kaikkiaan 555 kobraa ja 171 kilpikonnaa, joita oltiin viemässä syötäväksi muualle Aasiaan jne....

• ei merkitystä

Roomalaiskirje:

Kolossalaiskirje:

Todellisuudessa näille ei kelpaa Jumalan sana, vaan luulevat tässä kohdin lakia täyttämällä ja teeskentelemällä olevansa jotakin mitä eivät ole, pelastuvansa. Heille ei kuitenkaan kelpaa täysi laki. Raamattua sovelletaan parhaaseen heretistien tapaan, niinkuin itselle sopii.

Nämä eivät ole juutalaisia, eivätkä kristittyjä. Itseasiassa eivät mitään.
        He myös aliarvioivat Jumalan älynlahjat.

"Miten helluntailaiset suhtautuvat sianlihan syöntiin? Onko pekoni kiellettyä?"
        Who cares.

• pakanakristityt
        1234567... kirjoitti:

Vastine Yes. Tätä se pakanuus teettää monilla niinsanotuilla kristityillä.

Iltalehti 5.5.2012. Satoja käärmeitä ja kilpikonnia pelastui ruokapöydältä.
        Salakuljettajien hallusta löytyi kaikkiaan 555 kobraa ja 171 kilpikonnaa, joita oltiin viemässä syötäväksi muualle Aasiaan jne....

Helluntailaiset ja muut pakanakristityt syövät ja myövät kaiken mikä elää ja liikkuu, ja minkä he kiinni saavat.
        Jumalan antamalla jaotuksella ei ole heille mitään merkitystä.

• kunnioitusta

Miten niin ei ole maitoa kosher-ruissa? Sekoilet.

Lihaa ja maitotuotteita ei sekoiteta, eli eri aterialla syödään sallittua liharuokaa ja eri aterialla sallittua maitoruokaa. Maitoruualla syödään yleensä kalaa, myös kalojen suhteen on säännökset, mitä saa syödä, mitä ei.

Liha- ja maitoruuille on jopa omat astiansa. Tätä on kosher.
        Toisten uskonto ei ole leikki.

• KTS (Ei kirj.)
        1234567... kirjoitti:

KTS. . Jumalan sanat ovat kaikkein luotettavimmat, ja menee aina ihmisen sanomisien edelle. Paavali sanoi niinkin, että olisitte niinkuin hänkin ettekä menisi enään naimisiin, ja näistä sanoista on muuten aikaa kulunut.
        Jumala sanoo sanassaan, jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu SANOO HERRA (huom. sanoo Herra itse).
        Jumala kirjoitti kymmenen käskyä omalla sormellaan kahteen kivitauluun, ne ovat tauluissa ja pysyvät, myöskin sapatti käsky, jossa sanottaan "MUISTA".
        Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa. Jumala sanoo: En minä liittoani riko, enkä muuta sitä mikä on minun huuliltani lähtenyt.
        Jeesuskin sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt.

On olemassa uskovia joille Korkeimman Jumalan ohjeet ovat luotettavimmat kuin ihmisen antamat ohjeet.

Ilmestyskirjassa sanotaan: Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Ilmestyskirjasta ei löydy tekstiä: Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden jotka pitävät Paavalin käskyt ja Paavalin uskon hänhän oli vain ihminen, joka odotti Jeesuksenkin tulevan omana aikanaan, niinkuin apostolitkin.

Eli Paavalin tekstit eivät olekaan Jumalan Sanaa.

Jaaha. Onkos tätä Raamatun sivujen repimistä enemmänkin havaittavissa karismaattisen lössin piirissä?

• 1234567...

Jaaha. Onkos tätä Raamatun sivujen repimistä enemmänkin havaittavissa karismaattisen lössin piirissä?

KTS. Eikös Jumala sanonutkin: Lisääntykää ja täyttäkää maa.

Paavalin sanoja: Että olisitte niinkuin hänkin, ettekä menisi enään naimisiin.
        Kyllä Paavali sapattisin evankelioi matkoillaan ja piti sapatin pyhänäpäivänään samoin kuin Jeesus ja opetuslapset. Lue Apostolien teoista.
        Jumala on kuitenkin Korkein ja Hänen sanansa kaikkein luotettavin.

• 1234567...
        ei merkitystä kirjoitti:

Todellisuudessa näille ei kelpaa Jumalan sana, vaan luulevat tässä kohdin lakia täyttämällä ja teeskentelemällä olevansa jotakin mitä eivät ole, pelastuvansa. Heille ei kuitenkaan kelpaa täysi laki. Raamattua sovelletaan parhaaseen heretistien tapaan, niinkuin itselle sopii.

Nämä eivät ole juutalaisia, eivätkä kristittyjä. Itseasiassa eivät mitään.
        He myös aliarvioivat Jumalan älynlahjat.

"Miten helluntailaiset suhtautuvat sianlihan syöntiin? Onko pekoni kiellettyä?"
        Who cares.

Myöskin peto joka saa KAIKKI niin suuret kuin pienetkin kumartamaan itseään syöskentelee porukoineen sijanlihhaa.

• ei kaikki ole ruokaa
        teapot kirjoitti:

>Jeesus ei sanonut mitään ruokaa puhtaaksi tai likaiseksi.<

Jeesus kuitenkin otti kantaa ns. kultilliseen puhtauteen ja sianlihankielto voidaan lukea tähän. "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa? Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Mark.7:18,19.

-Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.-
        Mark.7:19 jakeen loppuosa.

>Se oli Paavali joka sanoi, että syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään. Siis ISRAELIN lihakaupassa - myydään ja myytiin Paavalinkin aikaan kosher-lihaa.<

Osittain totta. Varsinainen ajatuksesi on kuitenkin väärä. Kyseisessä raamatunkohdassa Paavali ei puhu israelilaisista lihakaupoista ja niiden kosher-tuotteista vaan korinttolaisista lihakaupoista jotka olivat nimenomaan pakanoiden ylläpitämiä myymälöitä.

>Kosher-ruokaa olen syönyt siksikin, etten voi sietää juustoa ja sitähän Israelilaisissa kosher-liharuuissa ei ole ollenkaan, eikä kermaa, voita tai maitoa.<

Asia on sinänsä ok, mutta älä tee omista mieltymyksistä ja sietämisistä uskonnollista kysymystä.

En minäkään pidä sianlihasta ja pyrin välttämään sitä. Ehdoton en kuitenkaan ole ostanpa joskus tuota mainittua pekoniakin, esim. paistinperunoiden lisukkeeksi. Naudanlihaa käytän vähän enemmän mutta en sitäkään kovin paljon.

Eniten käyttämäni liha on kalaa koska se on kevyttä ja sen rasva on terveellisempää kuin edellämainitut.

UT:n antama ohje on että kaikki pitäisi tehdä Jumalan kunniaksi ja nauttia kiittäen. Elämä on Jumalan lahja. Jumalan ja Häneltä saamamme pelastuksen kunnioittamiseen kuuluu pyrkimys terveisiin elämäntapoihin. Sianlihan syöminen ei siis sinällään ole syntiä mutta voi tulla synniksi jos ymmärrämme sen olevan meille epäterveellistä ja haitallista ja siitä huolimatta syömme...

Frank Mangs kertoo eräässä kirjassaan kuinka vatsaoireista kärsivä uskova tuli pyytämään häneltä rukousta että vaivat paranisivat - hän oli käynyt useiden saarnamiesten käsien alla rukoiltavana mutta mitään ei ollut tapahtunut ja ajatteli vielä kokeilla, jos ehkä Jumala toimisi Mangsin kautta. Mangs oli viisas eikä ryhtynytkään rukoilemaan vaan alkoi kysellä miehen ruokailutottumuksista ja antoi sitten ohjeita, lopuksi hän sanoi: ellei vaivasi näillä ohjeilla parane tule sitten uudelleen ja rukoillaan.!

Jos syömme holtittomasti mitä sattuu ja miten sattuu, ja sitten oletamme että Jumala pitää meidät terveinä, se on sama kuin joisimme litran viinaa ja sitten ajattelisimme, että Jumalan pitää vaikuttaa niin ettemme päihdy.

Ihmisellä on siis oma vastuunsa...
        On kuitenkin hyvä muistaa KTS:n siteeraamat raamatunkohdat ja 1.Tim.4:3. Jos en syö jotakin määrättyä ruokaa se on omantunnon kysymys josta en voi tehdä hengellistä sääntöä. En esimerkiksi juo kahvia ja katson että jos uudelleen aloittaisin kahvinjuonnin, josta Jumala on minut vapauttanut, se olisi minulle synniksi - en kuitenkaan ryhdy kieltämään kahvia toisilta tai pitämään heitä huonompina uskovina. En käytä myöskään alkoholia. En ensimmäistäkään lasillista. Alkoholikysymys on vakava kysymys ja henkilökohtaisesti ihmettelen uskovia jotka juovat - mutta tästäkään en voi tehdä hengellistä sääntöä!

Jos joku jolla ei ole ollut alkoholiongelmaa haluaa ruokailun yhteydessä nauttia lasin viiniä tai vaikkapa saunaoluen, se on hänen henkilökohtainen asiansa. Jos hän voi sen vilpittömin mielin tehdä Herransa edessä, ok. Se ei ole sinänsä synti kunhan ei ylitetä humaltumisen rajaa. Päihtymystarkoituksessa tapahtuva juominen on aina synti.

Raamattu antaa hyvinkin yksiselitteisen ohjeen että jos kutsumme uskovia ruokailemaan ja tiedämme veljemme tai sisaremme kielteisen kannan alkoholiin tai sianlihaan, vaikka itse voisimme mainittuja asioita hyvällä omallatunnolla nauttia, meidän on kunnioitettava heidän omaatuntoaan ja vakaumustaan.

"Mutta jos veljesi tulee murheelliseksi ruokasi tähden, niin sinä et enää vaella rakkauden mukaan. Älä saata ruuallasi turmioon sitä, jonka edestä Kristus on kuollut. Älkää siis antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi; sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä. Joka tässä kohden palvelee Kristusta, se on Jumalalle otollinen ja ihmisille kelvollinen. Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme. Älä ruuan tähden turmele Jumalan työtä. Kaikki tosin on puhdasta, mutta sille ihmiselle, joka syö tuntoansa loukaten, se on pahaa."
        Room.14:15-19.

teapot; Ruokaan ei kuulut sianliha. Jeesus ei sano, että sianliha olisi ruokaa, ei, ei... Sianliha ei kuulu syötäviin eläimiin sen enmpää, kun.trikiinimadotkaan.
        http://www.stanford.edu/class/humbio103/ParaSites2002/ascariasis/image012.jpg
        Pakanoille paistetut trikiinimadot on herkkua.

• KTS (Ei kirj.)
        1234567... kirjoitti:

KTS. Eikös Jumala sanonutkin: Lisääntykää ja täyttäkää maa.

Paavalin sanoja: Että olisitte niinkuin hänkin, ettekä menisi enään naimisiin.
        Kyllä Paavali sapattisin evankelioi matkoillaan ja piti sapatin pyhänäpäivänään samoin kuin Jeesus ja opetuslapset. Lue Apostolien teoista.
        Jumala on kuitenkin Korkein ja Hänen sanansa kaikkein luotettavin.

Eli onkos tätä Raamatun sivujen repimistä ja roskiin heittämistä laajemminkin helariherätyksen piirissä havaittavissa?

Mitäs sannoo jaikalit sun muut mohkaanit ja jukkavinlandit?

Mitä sannoo foorumin suurimmat rosvot???

• kunnioitusta!
        kunnioitusta kirjoitti:

Miten niin ei ole maitoa kosher-ruissa? Sekoilet.

Lihaa ja maitotuotteita ei sekoiteta, eli eri aterialla syödään sallittua liharuokaa ja eri aterialla sallittua maitoruokaa. Maitoruualla syödään yleensä kalaa, myös kalojen suhteen on säännökset, mitä saa syödä, mitä ei.

Liha- ja maitoruuille on jopa omat astiansa. Tätä on kosher.
        Toisten uskonto ei ole leikki.

Kosher on paljon enemmän kuin pelkkä lihan ja maidon erottaminen toisistaan, tai väärien tuotteiden karsimista. Myös valmistustapa on oleellinen. Jos ruoka on väärin valmistettu, se ei ole juutalainen kosher. En suosittele kuuntelemaan ja ottamaan oppia kristittyjen "kosher-opetuksista". En ole koskaan osallistunut kristittyjen pitämille "kosher-aterioille", sillä ne eivät ole kosher. Juutalaisilla aterioilla olen kylläkin tuhannet kerrat syönyt oikeaa kosheria.

• KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

KTS. . .Mielenkiintoinen kysymys, missä määrin uskomme perustuu Jumalan sanaan ja kuinka paljon Jumala ja ihminen ovat muuttaneet mielipiteitään sanomistaan ilmaisuista.

1000 vuotinen rauhanvaltakunta ei toteutunut Messiaan ilmestyessä näyttämölle, vaan ristin tapahtumat siirsivät sen ajan toiseen ulottuvaisuuteen.
        Aabraham sai Jumalan luopumaan uhkauksestaan hävittää kaikki Sodoman ja Gomodan asukkaat, mutta Loot perhekuntineen pelastui tuholta, paitsi hänen vaimonsa joka muuttui suolapatsaaksi.

Ei Raamattua tarvitse repiä jos profeetat ja Paavalikin näkivät asian tapahtuvan toisella tapaa, kuin ne tapahtuvat. Kyllä Paavalinkin silmät aukenivat kun Jeesuksen Kristuksen ilmestys Johanneksen kautta tuli tunnetuksi pidemmän aikakauden kautta kuin se mihin hän aikaisemmin uskoi viimeisistä ajoista.

Myöskin terveyslait ovat kokeneet muutoksen alkuperäisestä, sillä Jumala sanoi: Kaikki mikä elää ja liikkuu se olkoon teille ravinnoksi. Mutta kun eläimet sairastuivat ja söivät toisiaan lisääntyivät sairaudet jotka siirtyivät ihmiseen, ja niin Jumala joutui säätämään terveyslakinsa joka poikkesi alkuperäisestä sanomasta ja niin jaoteltiin puhtaat ja saastaiset eläimet toisistansa syömäkelpoisuutensa vuoksi.

Jumala loi täydellisen ihmisen joka langetessaan oli yhtä erehtyväinen kuin Paavalikin jolla oli omat arvionsa tapahtumien kulusta.

• Totuus !

Roomalaiskirje:

Kolossalaiskirje:

KTS. Ei tunne Uutta, eikä Vanhaa Testamenttia.

• ylifariseus_1 kirjoitti:

KTS. . .Mielenkiintoinen kysymys, missä määrin uskomme perustuu Jumalan sanaan ja kuinka paljon Jumala ja ihminen ovat muuttaneet mielipiteitään sanomistaan ilmaisuista.

1000 vuotinen rauhanvaltakunta ei toteutunut Messiaan ilmestyessä näyttämölle, vaan ristin tapahtumat siirsivät sen ajan toiseen ulottuvaisuuteen.
        Aabraham sai Jumalan luopumaan uhkauksestaan hävittää kaikki Sodoman ja Gomodan asukkaat, mutta Loot perhekuntineen pelastui tuholta, paitsi hänen vaimonsa joka muuttui suolapatsaaksi.

Ei Raamattua tarvitse repiä jos profeetat ja Paavalikin näkivät asian tapahtuvan toisella tapaa, kuin ne tapahtuvat. Kyllä Paavalinkin silmät aukenivat kun Jeesuksen Kristuksen ilmestys Johanneksen kautta tuli tunnetuksi pidemmän aikakauden kautta kuin se mihin hän aikaisemmin uskoi viimeisistä ajoista.

Myöskin terveyslait ovat kokeneet muutoksen alkuperäisestä, sillä Jumala sanoi: Kaikki mikä elää ja liikkuu se olkoon teille ravinnoksi. Mutta kun eläimet sairastuivat ja söivät toisiaan lisääntyivät sairaudet jotka siirtyivät ihmiseen, ja niin Jumala joutui säätämään terveyslakinsa joka poikkesi alkuperäisestä sanomasta ja niin jaoteltiin puhtaat ja saastaiset eläimet toisistansa syömäkelpoisuutensa vuoksi.

Jumala loi täydellisen ihmisen joka langetessaan oli yhtä erehtyväinen kuin Paavalikin jolla oli omat arvionsa tapahtumien kulusta.

Mutta Ekivaari - kaikelle on syynsä Raamatussa - jos Jumala >esmerkiksi< opetti israelilaisia uhraamaan "virheettömiä uhrilampaita" - oli silläkin syynsä - eikö vaan. Kun sitten se oikea "uhri" tuli voi sen tunnistaa oikealla tavalla .. ja samalla ne jotka olivat kuuliaisia ennen oikean ilmestymistä ovat osallisia siihen todelliseen uhriin.. ja lunastukseen..
        Myös veren pyhyys - Raamattuhan sanoo että ihmisen sielu (siis elämä) on hänen veressään - mikä taas opettaa meitä ymmärtämään lunastuksen paremmin - kun Jeesus uhrasi Pyhän (eli synnittömän) elämänsä -puhumme Jeesuksen antamasta veriuhrista..

Siis jos ymmärtää Raamattua on myös ymmärrettävä mistä Raamattu kertoo ja mikä on sen tarkoitus. No, kaipa sinä kaiken tämän jo tiesitkin ..

Sanottakoon nyt vielä kuitenkin että Raamatun tarkoitus EI ole tuomita - vaan pelastaa jo tuomionsa alla olevia - kuoleman omia >> elämään - sillä ainoalla tavalla mikä voi oilla mahdollista - se on täydellisessä Jumalallisessa oikeudenmukaisuudessa.. mikään muuhan ei olisi edes mahdollista..

alex :)

• varma tieto
        alex.kasi kirjoitti:

Mutta Ekivaari - kaikelle on syynsä Raamatussa - jos Jumala >esmerkiksi< opetti israelilaisia uhraamaan "virheettömiä uhrilampaita" - oli silläkin syynsä - eikö vaan. Kun sitten se oikea "uhri" tuli voi sen tunnistaa oikealla tavalla .. ja samalla ne jotka olivat kuuliaisia ennen oikean ilmestymistä ovat osallisia siihen todelliseen uhriin.. ja lunastukseen..
        Myös veren pyhyys - Raamattuhan sanoo että ihmisen sielu (siis elämä) on hänen veressään - mikä taas opettaa meitä ymmärtämään lunastuksen paremmin - kun Jeesus uhrasi Pyhän (eli synnittömän) elämänsä -puhumme Jeesuksen antamasta veriuhrista..

Siis jos ymmärtää Raamattua on myös ymmärrettävä mistä Raamattu kertoo ja mikä on sen tarkoitus. No, kaipa sinä kaiken tämän jo tiesitkin ..

Sanottakoon nyt vielä kuitenkin että Raamatun tarkoitus EI ole tuomita - vaan pelastaa jo tuomionsa alla olevia - kuoleman omia >> elämään - sillä ainoalla tavalla mikä voi oilla mahdollista - se on täydellisessä Jumalallisessa oikeudenmukaisuudessa.. mikään muuhan ei olisi edes mahdollista..

alex :)

Jos vastasit ylifariseukselle, niin tiedoksi ylifariseus ei ole ekivaari. He ovat kaksi eri ihmistä nimimerkkeineen.

• cuppe

Sianlihahan on kaikkein parhaimman makuista............
      Syön sitä mielummin kuin huonoa lehmää............

• ootko uskossa?

Siis kaikkein parastahan on käsin järsiä kunnon paistia leirinuotiolla, rasvan valuessa suupielistä. Luut kalutaan tarkkaan ja hampaat putsataan puukon tyvellä. Juodaan vahvat sumppikahvit. Päälle tanssitaan beduiinitanssi nuotion ympärillä ja lyödään samaanirumpua, jossa kittiläläisiä pyhäinkuvia.

Sitten käännetään kylkeä ja aletaan kuorsata, susien ja huuhkajien ulvoessa ympärillä.

• Mark.7

18. Ja hän sanoi heille: "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa?
      19. Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.

Tosin terveyden kannalta kannattaa miettiä mitä syö, Jumala kielsi vanhassa testamentissa sianlihan, siitä voi vetää omat johtopäätökset miten terveellistä se on. Nykyisin ei tosin kaupasta tahdo terveellistä ruokaa löytää, kiitos kaikenmaailman pastöroinnin ja lisäaineiden.

• Niko.

"Jos kerran olette yhdessä Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkuvoimien ulottuvilta, miksi yhä käyttäydytte tämän maailman mukaisesti ja alistutte sellaisiin sääntöihin kuin "älä tartu", "älä maista", "älä kosketa"? Tämä kaikkihan koskee sellaista, mikä käytön jälkeen häviää. Kysymys on vain ihmisten käskyistä ja opeista. Nämä omatekoista hurskautta, nöyryyden harjoitusta ja ruumiin kurittamista vaativat käskyt tosin näyttävät viisailta, mutta todellisuudessa ne ovat arvottomia ja tyydyttävät vain ihmisen ylpeyttä." ( Kolossalaisille )

• KTS (Ei kirj.)

No TÄSSÄ viestissä on jottain järkeä.

Tuskin on helari kysseessä tai sitten on harvinainen poikkeus...

• ällö uskonto

Olen huomannut, ns uskovat tartuvat, maistavat ja koskettavat kaikkea. Tottahan se on, että maaksi kaikki tulevat ja lopulta maistajat ja koskettelijat häitetään elleivät tee parannusta synneistään.

Niin monet koskevat ja tartuvat lapsiin makaavat heitä, maistelevat kaikkea huumeita, alkomaholia ja ties mitä inhottavaa ja samalla ylvästelevät uskonnollaan.

Harvassa on uskovat, jotka eivät ruumiinsa salli harjoittaa kaikkia viettelyksiä mitä mieleen juolahtaa.
        Uskovat ovat täällä ällöjä!

• Matt.11
        ällö uskonto kirjoitti:

Olen huomannut, ns uskovat tartuvat, maistavat ja koskettavat kaikkea. Tottahan se on, että maaksi kaikki tulevat ja lopulta maistajat ja koskettelijat häitetään elleivät tee parannusta synneistään.

Niin monet koskevat ja tartuvat lapsiin makaavat heitä, maistelevat kaikkea huumeita, alkomaholia ja ties mitä inhottavaa ja samalla ylvästelevät uskonnollaan.

Harvassa on uskovat, jotka eivät ruumiinsa salli harjoittaa kaikkia viettelyksiä mitä mieleen juolahtaa.
        Uskovat ovat täällä ällöjä!

16. Mutta mihin minä vertaan tämän sukupolven? Se on lasten kaltainen, jotka istuvat toreilla ja huutavat toisilleen
        17. sanoen: 'Me soitimme teille huilua, ja te ette karkeloineet; me veisasimme itkuvirsiä, ja te ette valittaneet'.
        18. Sillä Johannes tuli, hän ei syö eikä juo, ja he sanovat: 'Hänessä on riivaaja'.
        19. Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja he sanovat: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Ja viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa."

• Syntisten ystävä
        Matt.11 kirjoitti:

16. Mutta mihin minä vertaan tämän sukupolven? Se on lasten kaltainen, jotka istuvat toreilla ja huutavat toisilleen
        17. sanoen: 'Me soitimme teille huilua, ja te ette karkeloineet; me veisasimme itkuvirsiä, ja te ette valittaneet'.
        18. Sillä Johannes tuli, hän ei syö eikä juo, ja he sanovat: 'Hänessä on riivaaja'.
        19. Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja he sanovat: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Ja viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa."

Matt 11 kertoo Jeesuksesta.
        Jeesuksen seuraajat ovat harvassa. Jeesus ei syönyt sianlihaa, vaan syöksi sikalauman jyrkänteeltä alas, ajoi riivaajahenget sikoihin. Ruuasta ei kannata kiistellä, siis ruuasta, joka ruuaksi on tarkoitettu. Jos lihan syönti (ruuaksi tarkoitettu liha) jotain veljeä loukkaa on hyvä olla sitä syömättä, kun alkaa kiistellä ruuasta. Se, että pakanat syövät myös muuta, kun ruuaksi tarkoitettua, se ei ole este päästä jumalan valtakuntaan. Oppiessaan tuntemaan Vapahtajan ja hänen Sanansa. He kääntyvät seuraamaan Mestarin jalajälkiä.

Jeesuksen aikaan eivät kaikki uskoneet häntä. Monelta puuttui usko. Jeesus joutui pilkan kohteeksi. Juutalaiset sanoivat Jeesukselle: "Sinä olet samarialainen, ja sinussa on paha henki. Eikö asia olekin niin?" (Joh 8:48).
        Kaikki juutalaiset eivät ymmärtäneet sitä, että Jeesus söi syntisten luona. Jeesuksen tehtävä oli tulla pelastamaan syntisiä, ei hän voinut tehdä niitä puusepän töitä enää ja ansaita siten elantonsa. Hänen oli mentävä ja vietä pelastussanoma syntisten luo ja kohdattava heidät siten, että Sana täyttyi ja hänen tehtävänsä täyttyi ja löytyi niitä, jotka uskoivat Häneen ja profetoihin, jotka hänestä olivat ennustaneet. Jeesuksen maan päällinen omaisuus oli hänen vaatteensa, josta vielä löytiin arpaa kuka mitäkin sai. Jeesus antoi, henkensä syntisten edestä ja näin on jokaiselle syntiselle tie avattu ikuiseen elämään.

Monet kuvittelevat, että syntisten ystävä pelastaa ihmiset synteineen. Näin ei asia ole, vaan kääntymyksen ja parannuksen kautta voi syntinen pukeutua Jeesuksen vanhurskauteen.

Tänä aikana ihmiset mässäävät, syövät ja juovat kuten Nooan päivinä, kunnes loppu tulee... Viisaat ottavat Sanasta vaarin ja ovat lasten kaltaisia mieleltään, eivät kaiva komastuskviä toisten jalkojen alle.
        Mutta minä sanon teille: Sodoman maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sinun."( Matt. 11:24)

• sulasopu

No TÄSSÄ viestissä on jottain järkeä.

Tuskin on helari kysseessä tai sitten on harvinainen poikkeus...

>> No TÄSSÄ viestissä on jottain järkeä.>Tuskin on helari kysseessä tai sitten on harvinainen poikkeus...

• armosta
        sulasopu kirjoitti:

>> No TÄSSÄ viestissä on jottain järkeä.>Tuskin on helari kysseessä tai sitten on harvinainen poikkeus...

sulasopu: millä tavalla kaikki tuntemasi helluntalaiset ajattelee?

Alkeisvoimat hallitsee suurelta osalta uskovia. He ovat orjia, eivätkä tahdo Kristuksen avulla päästä niistä irti. "Pakanakristityt sanovat; olemmehan syöneet saastaisia eläimiä syntymästämme asti, miksi emme saisi jatkaa omia mieltymyksiämme ja isiemme perinnäistapoja ?" Olemmehan me elossa kaikesta huolimatta, eikä pakanasukumme ole kuollut?.

Onko sulasopun mielestä tämä opetus (3. Moos. 11) Herra Jeesuksen, Jumalan, vai Moosksen keksimää kirjoitusta? ( Vai sanotko, että se on maailman alkeisvoimista lähtöisin?).

Haluaako sulasopu ottaa vastaan raamatun kehoituksia?

• Kyllä Paavalin Texti On Jumalan Sana !!!

• KTS (Ei kirj.)

No alahan sitten tapella tän foorumin vallanneita puoljudaistisia, Paavalia kaivoon viskaavia israelfanittajia vastaan, niin lepäilen täsä sil välil...

• 1234567...

savonarola.
        Jeesus sanoi: En ole tullut kumoamaan lakia ja profeettoja, joten Jumalan siunaama ja pyhittämä lepoppäivä (lauantai) kuuluu kaikille ihmisille samoin kuin jokainen muukin käsky kymmenestä. Jeesus sanoi: Sapatti on annettu ihmistä varten.

• -T-

Ap.t. 15: 28,29

"28 Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän kannettavaksenne pidä panna mitään taakkaa. Annamme ainoastaan nämä välttämättömät ohjeet:
      29 karttakaa epäjumalille uhrattua lihaa, samoin verta ja sellaista lihaa, josta ei ole verta laskettu, sekä haureutta. Kun näitä vältätte, kaikki on kohdallaan. Voikaa hyvin."

• siinähän sitä..

- T- Ei kai noilla perusteilla voi suomalaisen lihakaupan tuotteita syödä kukaan.
        Verta niistä ei ole laskettu. Ensin on tapettu...
        Haureutta harstaa kaikki, ainakin Jumalaan nähden.
        Ilmankos ei hyvinvointia näe. Näkee vaan pahoinvointia.

• Markku Tampio

Adventistien, vai jehovienko "lakimiehet" ne ovat Vanhan Liiton lakia tulleet tänne helluntailaisuuteen julistamaan, vaikka enemmän olisi julistettava ristiinnaulitun Kristuksen veren evankeliumia Uuden Liiton ilosanomana ja härmålandian syntisen kansakunnan pelastajana?

Kun Jeesuksen veren evankeliumia julistetaan, niin Isä Jumala Henkensä kautta ohjaa uskovaa myös kaikessa muussakin, mikä uskonelämän rakentumiseen kuuluu, että uskova olisi kaikkiin hyviin tekoihin valmis..

• hyvä niin..

Markku Tampio; hyvä asia, että jotkut uskaltavat helluntalaisille tuoda totuuden Sanaa!

• .,m.,m

No hyvä, ettei ole kiellettyä. Minä nimittäin tykkään pekonista niin paljon. Sitä on kätevä ottaa mukaan joka paikkaan, jopa uimahallin uima-altaaseen evääksi, ettei nälkä pääse ylättämään kesken uinnin.

• helppo tie

..m,.m Oletko sinä valinnut oman tahdon tien ?

• .,m.,m
        helppo tie kirjoitti:

..m,.m Oletko sinä valinnut oman tahdon tien ?

En minä tiedä. Onko silloin omantahdontiellä, jos tykkää pekonista?

• Joh. 9:31

Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä; vaan joka on jumalaapelkääväinen ja tekee hänen tahtonsa, sitä hän kuulee.

• Anonyymi

Ei ole.Saa syödä possua ja pekonia,lammasta sekä nautaa.

• Anonyymi

Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.

• Anonyymi kirjoitti:

Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.

Kannabiskeksejä. Nam.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärtäväiset ymmärtävät, että luomisen alussa kaikki oli puhdasta, niin eläimetkin. Syntiinlankeemuksen jälkeen kaikki muuttui. Jumala joutui tekemään jaotuksen puhtaisiin ja saastaisiin eläimiin.
        Nykyään saastutetaan puhtaitakin eläimiä ihmisen toimesta, kuten hullunlehmän tauti.

YMMÄRTÄVÄISYYS ei ole jokaisen herkkua !

1234567---

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      123
      2477
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      432
      2258
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      98
      1220
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      14
      1043
    5. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      20
      936
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      45
      899
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      816
    8. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      810
    9. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      255
      802
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      33
      755
    Aihe