Oksettaa kuunnella aina kun alvin tilitys päivä tulee miten paljon taas joutuu veroja maksamaan joku yrittäjä. Alv on suoraan ostajan pussista. Sellaista rahaa jonka eteen et ole tehnyt mitään se raha vain kiertää yrittäjän käsien kautta.
Eli mtäs jos lopettaisitte ne pask* puheet siitä miten yrittäjä maksaa veroja. Suomessa yrittäjä ei tunnetusti maksa penniäkään veroja :)
Yrittäjät EI MAKSA veroja
18
1244
Vastaukset
- 6+10
Milläs se yrittäjä elää. Kai se palkkaa nostaa ja maksaa siitä verot. Ihmisillä mennee sekaisin (ja usein yrittäjillä myös) yrityksen rahat ja omat rahat.
Jos yrityksessä on kassavirtaa niin että palkkoihin jää rahaa niin yrittäjä on yksi duunareista. tosin muiden duunareiden palkat on etuoikeutettuja. Kun ostat kuluttajana kaupasta tuotteen, niin katsotko sen verollista vai verotonta hintaa? Niinpä. Eli oliko se alv sittenkään pelkkä läpikulkuerä...
- 16+1
Yrittäjä saa vähentää laskustaan ALV:n mutta omasta myntihinnastaan maksaa täyden veron eli menee jo tavallisen kuluttajan käsityskyvyn yli.
Eli ei ymmärretä että jokaisesta lisäpanoksesta joka jokaisessa myyntiportaassa tehdään ja nosta hintaa maksetaan ALV yrityskohtisesti.
Eli jos ostan eurolla ja muun kahdella niin maksan erotukseen liittyvään ALV:n itse.
- Jor1123
Pitäähän tuossa yrittäjän ponnistella, jotta saa tuon alvinkin myytyä asiakkaalle... Toiset sen vaan onnistuu ammattitaidollaan myymään ja toiset ei..
Loppuviimeinhän kaiken (myös sen tuloksen) maksaa asiakas, joten idioottien nillitystä tuo aloittajan viesti.. Ei tosin ihme tällä palstalla, suurin osa demareita!- 30 vuotta yrittäjä
"Suomessa yrittäjä ei tunnetusti maksa penniäkään veroja :) "
Jää sinäkin pois sieltä kunnalta ja rupea yrittäjäks saat verovapauden!!
- rfhejhrehjkwe
Suomen yrittäjät eivät ole maksaneet verojaan penneissä kymmeneen vuoteen.
- Maksakoon muut
Minä en maksa alveja. En voi toimia ilmaiseksi valtion veronkerääjänä. Minusta sopia komissio verojen keruusta olisi 30%. Mielestäni valtio jää joka kerta 7% velkaa, kun jätän verot maksamatta ja laitan ne omaan taskuun.
Ei yritys voi toimia ilmaiseksi veronkerääjänä. - 800 € tiskin ali
Valtiolla ja Kunnalla palkkatöissä olevat rividemarit lällättelevät, että ei ne yritykset ja yrittäjät mitään veroja maksa. Mielestään he itse maksavat valtaosan maan veroista.
Omilla töillänsä julkishallinnolla, ja ihan heidän omista palkoista ne verot Suomen Valtiolle kerätään ja maksetaan, ja siitä tämä hyvinvointi tulee.
Ei yrittäjä noille kaikille voi alkaa talousopin alkeita opettaa. Mutta pas-kaakos tässä yrittäjinä raatajat muiden haukuttavanakaan viitsii olla. Laitetaan yrittäjinä ihan oikeasti se raha piiloon, eikä mahdollisuuksien mukaan tosiaan maksella niitä Alveja eikä muita veroja.
Eilen juuri myin elintarvikekauppaa pitävälle yritykselle käteisellä 800 euron hintaisen uuden koneen, hajonneen tilalle. Kauppias tekee itsekin paljon käteiskauppaa, ja pystyi helposti käteisellä oston maksamaan. Minä tulin vastaan hinnassa.
Meille käteen seteleinä tullut raha ei takuulla lähtenyt siitä minnekään ALV-tilityksiin kiertämään. Eikä 149,59€ ALV-osuus koskaan tule löytämään tietänsä Valtion ja Kataisen käteen ja Kreikkaan tuhlattavaksi.
Eihän tuo raha päivää kohden kovin paljon ole. Mutta tulee siinä ihan hyvä mieli kun saa jonkun roposen aina pelastettua itselleen ja penskoille, Valtion kynsistä.
Ne Kunnalla ja Valtiolla tilipussejaan odottelevat jäävät nyt ihmettelemään, kun ei heidän palkkojaan voidakaan nyt maksaa.
Puuttuu kuulemmma 149,59€ verran verorahaa julkishallinnon kassasta. Ja alv-verokertymät ovat jatkuvasti vain pienenemään päin.
Suomen Valtio ja Euroopan Unioni ja EKP ovat jo myyneet oman moraalinsa. Kaikki ne ovat rikkoneet omia, *lakiin kirjoitettuja* sääntöjänsä.
Minäkin olen laittamassa tässä omaa moraaliani omaa lain tulkintaani ihan uuteen uskoon. Noiden isojen esimerkkinä näyttävien perässä tässä mennään, Kreikan Italian ja Espanjan elätettävien vanavedessä. Harmaata kauppaa lisää vaan meillekin. - Verottajan kamu
Voi jeesus taas näitä. Menestyvä yrittäjä maksaa veroja ja paljon, mulla on 25 työntekijää, jotka kaikki maksavat veroja. Itse maksan veroja palkastani joka kuu ja lisäksi vuoden lopussa verottaja muistaa verottaa siitä mitä jää viivan alle, viime vuonna meni 50 000€ suoraan verottajalle. Maksatko itse enemmän veroja?
Mä ainakin maksan mielelläni veroja, mitä enemmän maksan veroja sitä varmemmin se tietää sitä, että mä jään 40 vuotiaana elääkkelle teidän verorahoilla tietysti ;) - Verot ja eläkkeet
>Mä ainakin maksan mielelläni veroja, mitä enemmän maksan veroja sitä
>varmemmin se tietää sitä, että mä jään 40 vuotiaana elääkkelle teidän
>verorahoilla tietysti ;)
Verojenmaksamisella ja eläkkeelle menemisellä / pääsemisellä ei ole mitään syy-seuraussuhdetta. Verojansa ikänsä pimittänyt pääsee eläkkeelle siinä missä Kataiselle kiltisti Kreikan-rahoja maksellut veronmaksajakin. Takuueläkkeen pohjaosahan taitaa olla sen 700 €/kk tasoa ihan kaikille.
Jos pimeänä tehnyt on onnistunut laittamaan 10-20 vuoden ajan rahaa sopivasti sijoituksiin, varjoon ja suojaan, maan rajojen ulkopuolelle, niin sieltä on kiva VISA-kortille sitten nostella niitä rahoja eläkepäivinä Suomessa.- Verottajan kamu
Juuri nimenomaan on. Mä en tee mitään pimeänä, vaan maksan kaikesta verot, mielelläni. Tiedän monia yrittäjiä, joiden kaikki aika menee siihen, että ne pähkäilee miten ne vois kiertää veroja. Mä käytän mielummin aikani ja energiani siihen, että miten mä voisin kehittää firmaani ja tehdä entistä parempaa tulosta = maksaa enemmän veroja = minulle jää paljon enemmän rahaa = jään 40 vuotiaana eläkkeelle.
Yksinkertaista :)
- Hauska nimimerkki
Joo. Helppoahan tämä on. Senkun kerää vaan rahaa joka paikasta, eikähän niitä veroja tietenkään riistopaskat maksele. Ala ihmeessä sinäkin yrittäjäksi "Realisti" (hoh-hoh!).
- yrittäjän verot
alv-verohan on vain pieni osa yrittäjän veroista. = vain 23%
palkasta menee noin 25% veroa
yrityksen voitosta menee se 27% veroa ( Oy )
sitten maksan ennakkoveroa noin 8%
kun käyn tankaamassa niiin siitä maksetaan veroa kaikista ostoista veroa
-yel vakuutus
-omaisuusvakuutus
-autovakuutus
- henkivakuutus
-tapaturmavakuutus
-vastuuvakuutus
- toimitilavakuutus
yms...
ei jää kyllä penniäkään tästä yrittämisestä!!!
- ¨r9ogtw495
Kaikki yrityksen kulut, palkat, materiaalit, toimitilakulut yms yms maksaa asiakas. Myös verot.
Kyllä yritykset veroja maksaa ja paljon. Miksi muuten kunnat kilpailee siitä kuka saa eniten houkuteltua yrityksiä rajojensa sisäpuolelle? Siksi että kunnat saa oman osuutensa yritysten maksamista veroista.
Omasta verollisesta liikevaihdosta noin 60% on veroja ja veroluonteisia maksuja. - Yrittäjä, tuskin vaa
>>...vaan maksan kaikesta verot, mielelläni...
Mä käytän mielummin aikani ja energiani siihen, että miten mä voisin kehittää firmaani ja tehdä entistä parempaa tulosta = maksaa enemmän veroja = minulle jää paljon enemmän rahaa = jään 40 vuotiaana eläkkeelle.
Yksinkertaista :) >>
Veikkaan että ihan oikeasti et ole ollut päivääkään yrittäjänä.
Todennäköisesti olet joku Valtion hommissa lokoileva virkamies. Kallispalkkainen, pitkiä 10 viikon kesälomia nautiskeleva pehmoinen virkaansa leipääntynyt valtion elättisetä taikka täti.
Kyllä yritykset ja yrittäjätkin kovioa verojansa makselee. Mutta eivät oikeasti lainkaan noin mielellään ja tyytyväisenä kuin sinä sanot makselevasi. Vaan siksi että eivät joutuisi veronkierrosta kiinni, veromätkittäväksi tai pahimmassa tapauksessa tiilenpäitä lukemaan.
Kyllä tässä nykyaikana on ihan oikeasti oman työ- ja maksumoraalin kestämistä yrittäjällä on.
Kun katsoo miten valtavia satojen tuhansien terveiden ja työkykyisten ihmisten laumoja elätetään Suomessa sosiaaliluukun kautta ruokkimalla. Sen lisäksi maan Hallitus on on vienyt miljardeittain rahaa Kreikan ja EU-velkakriisin tukemiseen Keski-Euroopan jättipankkien pankkiireille.
Kun oma bruttopalkka yrittämisestä on 1500€/kk, niin aika Ihme eläjä pitää olla, jos sanomallasi tavalla noin kamalan tyytyväisenä makselee veroja, ja suunnittelee omaa 40 vuotiaana eläkkeelle menoa.
Aivan bullshittiä kirjoitit. Etkä tosiaankaan oikeasti ole mikään yrittäjä. Sitä en nyt vaan tällä kertaa kirjoituksesi perästä usko. - Konkurssi Suomi 2014
On kahdenlaista yrittämistä. Valtion suojeluksessa olevaa jota virkamiehet lainsäädännällään tukee. ... esim Fortum. Neste Outokumpu. Finnair jne
Toiseksi , pien yrittämistä eli itsensä työllistämistä . Joka on laillista riistämistä Valtion toimesta. Monella lopullinen veroprosentti on kovempi , kuin palkan saajalla. Tämän on todennut Suomen verottaja.
Samalla ihmetellään miksi Suomessa ei kukaan halua yrittäjiksi.
Mitä korkeammin koulutettu , sitä vähemmän on kiinostusta yrittämisestä.
Kaikki haluaa paljon vapaa aikaa ja paljon palkaa.
Tai virkamieheksi
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662288Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381883Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241578Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711550Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.901318Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841214Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1111135Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241130En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9952- 77949