Hyvänlaatuinen asentohuimaus

Pelokas

Hei!

Eli mulla nyt todettiin eilen, että minulla on hyvän laatuinen asentohuimaus, ikä 17. Lääkäri kertoi minulle miten asentoliikkeitä miten saisin sakan liikkumaan. Olen nyt kuitenkin vieläkin oksennellut aina välillä ja yrittänyt pysyä poissa sängystä ja en ole pystynyt oikeen syömäänkään mitään kun ei maistu. Haluaisin kysyä teiltä muilta "taudin" omaavilta, että kauanko tämä pahinvaihe kestää? Miten itse hoiditte tätä? Kannattaisiko minun mennä oikein korvalääkärille? Kuinka usein harjoituksia pitää tehdä ja muuta tärkeää informaatiota.

Kiitos :)

6

4132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

Lisäisin vielä, että onko normaalia kun tuntuu kuin oikea (eli "vika" korva) olisi koko ajan lukossa ja tinnittäisi ja liittyykö tähän pahaaoloa, koska itsellä on nytten melkein koko ajan.

t ap

• ,

Pakko vielä lisätä yksi juttu. Onko tietokoneen ääressä istumisella merkitystä asiaan. Koulussa on ainakin n. 20h tietokoneella ja kotona jatkuu yleensä n. 4h.

t. ap, anteeksi kun vastailen koko ajan lisää :(

• 15+15

Asentohuimaus oli ja meni. Meni itsekseen viikossa, mutta siihen löytyy apua asiansa osaavalta lääkäriltä, joka tietää mitä tekee. Hoitotoimenpide on pään kääntely tietyillä liikeradoilla ja nopeuksilla yms. jotka lääkäri tietää. Niillä konsteilla saadaan tasapainoelimessä oleva moska liikkeelle.

• E

Hei! Onpas "kiva", että täältä löytyy asiaani ihan tuoretta keskustelua.

Epäilen, että minua vaivaa tuollainen asentohuimaus, joka tuntuu välillä todella häijyltä. Pari päivää sitten tein ominpäin huimauksen syitä selvitellessäni muutaman netistä löytämäni ohjeen mukaisen hoitoliikkeen - aivan kamalaa huimausta noiden liikkeiden aikana ja kova paha olo. Sen jälkeen kuitenkin helpotti, eikä tuon jälkeen ole huimausta juurikaan ollut.

• huiskis

Hei,
      Minulla todettiin äskettäin hyvänlaatuinen asentohuimaus vasemmalla puolella. Oireet olivat tosi pelottavia kun huimaus oli niin kovaa, että pelkäsin pyörtyväni...Kävin lääkärin lähetteellä fysioterapeutilla ja sain jumppaohjeet, joita nyt alkuun teen aamulla ja illalla. Maailma on taas kirkastunut ja olo parantanut kovasti. Fysioterapeutti suositti että teen liikkeitä viikon ajan kahdesti pävässä ja sen jälkeen tarvittaessa. Olen huomannut, että esim. salilla käynti helpottaa oloa, kävellesssä huimaus voimistui. Jumppaliikkeet ovat helppoja ja vievät reilu kymmenen minuuttia. Kannattaa kuitenkin käydä lääkärin luona ensiksi:)

• apuja tarvitseva

Minulla on varmaan tuo sama ruokaakin joutuu väkisin syömään eikä oikein maistu oksentelua ei ole ollut ja mahassa tuntuu kuin vähän olisi painetta ja huimaa vähäsen lääkäri sanoi 3pv sitten että istun liikaa koneella että niskat olisivat jumissa ja huomenna uudestaan lääkärille kertokaa apuja miten tän saa pois kun olen lukenut että tämä voi kestää jopa 10 vk tai enemmän

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1729
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      239
      1493
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      874
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      842
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      819
    Aihe