Näittekö miten SuperMarjolla syödään vain eineslaatikoita ym?

Osaatko tehdä???

Tosi terveellistä ja monipuolista tuntuu olevan syöminen. Siellä pistettiin lounaaksi esim. einesmakaronilaatikkoa mikroon muksuille.
Toi akka ei koskaan tunnut siivoavan tai tekevän mitään ruokaa. Noikin mikrolämmitykset teki se säälittävä mies.

53

3149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • strösööstä iltaa

Kukas tää kyseine dooris on, en ole kuullut tollasesata, onko tukkiaisia?

• halppista

Niin näky einekset lämpiävän ja ruokaostokset oli tehty lidlistä.
      Eipä ollut kummoinne se kahvitarjoilu, lidlin pullaa ja keksiä...
      nakkeja...mut kaipa se heille oli sitä glamouria arjen keskellä.Tärkeämpää kuin terveellinen ruoka on julkisuus, se vauvakin oli niin laiha ruipelo että ihan säälitti. Eihän sitä lihava tartte olla mutta ei muutama kilo tekis pahaa olisivat paremman näköisiä.

• Melkein myyntikelvot

Jos ne ovat saaneet ruuat Lidlistä ilmatteeks` (best före lähellä), kun ovat luvanneet vilauttaa pakkauksia telkussa.

• KapeaKatseisia ootte

Just joo. Oottepa aika kapeakatseisia. Siis jos kerran ohjelmassa on näkynyt eineslaatikkoa ja Lidliä niin teidän mielikuva on että Marjo laittaa VAIN eineksiä ja käy VAIN Lidlissä. Siis minkä ikäisiä tällä palstalla oikein kirjoittelee??

Ja jospa se TV-kamera ei käy silloin kuin siivotaan.

• LiideliN laadeli

Moikka Marjo!

• masa täällä
        LiideliN laadeli kirjoitti:

Moikka Marjo!

smoukking hot Marjo

• Se on niin SUPERIA

Sitäpaitsi Sofian ja Hennan työsopimukseen kuuluu kasi kertaa viikossa siivous Marjolla.Tästä hyvästä ne saa käyttää Solariumia kerran vuodessa Arin luvalla ja valvonnassa.Hollolan K-kauppias lahjoittaa viim myyntipäivän omaavat eiekset Riitalle(superin äiti)jota vastaa Marjon tytöt soittaa hanuria kesäjuhlissa 0,5 tuntia ja Sofia lurauttaa aluksi Maamme-laulun(englanniksi)Rap-muodossa.Henna viskoo taustalla litran hinkkejään.

• Outoa..

HEH se kahvipöytä oli kyllä mainio, jotain kuivunutta einespullaa sun muuta, oli köyhän näköistä...
      Kun kerran Marjo kovasti kertoo miten hän tekee kaiken ja kaikki on niin terveellistä, miksi ruoka on pelkkää einesshittiä ja kahvillakin tarjoillaan kuivaa einespullaa?
      En ole itse mikään kokkikolmonen, mutta teen silti kotiruokaa muutaman kerran viikossa ja aina jos tulee viereita, leivon edes jotakin, usein makean ja suolaisen piirakan, ei ole vaikeaa eikä mene aikaa paljoa ja on sata kertaa parempaa kuin einesjutut.
      Meillä lapsi ei kyllä edes suostuisi syömään jotain iljettävän makuista eineslaatikkoa mikrossa. Tottunut itse tehdyn kotiruoan makuun.
      Jänskää miten Super Marjo onkaan... en pidä itseäni superina vaikka teen 8t pvä vastuullista duunia, opiskelin aikoinaan duunin ohella yliopistossa maisterin tutkinnon, on iso ok-talo ja siivoan kaiken itse ja lapsikin on suht pieni eikä kukaan koskaan hoitamassa...
      Tuntuu Marjolla se äitikin olevan 24h vrk apuna.

• äikkämaikka

"Meillä lapsi ei kyllä edes suostuisi syömään jotain iljettävän makuista eineslaatikkoa mikrossa."

Miksi lapsi pitäisi tunkea mikroon syömään? Ymmärrän hyvin jos hän sitä vastustaa :)

• vähemmän super

Se joka ei KOSKAAN tarjoa eineksiä, saa minun mielestäni arvostella muita. Toiset pitäkööt suunsa supussa. Itse en ainakaan ole niin Super, ettenkö joskus laittaisi ruuaksi eineksiä, vieläpä ihan hyvällä omalla tunnolla ja kaikille maistuu.

• Häpeällistä!

Mitä mitä?? Eikös super-marjon pitänyt olla SUPER!?? Ei tuo nyt kovin superilta vaikuttanut että syödään einesmakaronilaatikkoa!!!! Siis niin helppo perusruoka eikä sitä itse tehdä. Voi noloo. En ikinä tarjoais omille lapsilleni muutenkaan einesruokaa, puhumattakaan "kaupan" makaroonilaatikosta.

• RiceCupsolo

No hoh hoh. Veikkaan kyllä, että Lidlin einesmakaronit hakkaat teikäläisten surkeat kokkailut mennen tullen. Itselleni ainakin tuttavapiirin lapsiperheissä tarjottu aivan kammottavia ruuantekeleitä "terveellisenä itsetehtynä kotiruokana". Uusavuttomien kokkaustaidot nyt ei kertakaikkiaan ole millään edes kohtuutasolla. Sitten netissä kysellään Vauva-lehden foorumilla ohjetta, että voiko kaks kuukautta sitten terassin pöydälle unohtunutta grillipihviä vielä syödä tai edes vieraille tarjota :D

• kotiruokaa11

* Itselleni ainakin tuttavapiirin lapsiperheissä tarjottu aivan kammottavia ruuantekeleitä "terveellisenä itsetehtynä kotiruokana".*

Ruoan laittaminen kuuluu yleissivistykseen. Sitä opetetaan myös kouluissa. Joten jokainen TODELLAKIN osaa laittaa parempaa makaronilaatikkoa, kun nuo yököttävät Lidlin einekset ovat. Einekset sisältävät lisäksi kaikkea ei toivottua lisäainetta, joka ei ole ainakaan lapsille suotavaa.

• KokkiKolmonenIII

Voi kulta rakas, jokainen ei todellakaan osaa tehdä makaronilaatikkoa, montakin tällaista tunnen. Itse olen mieheksi poikkeuksellisen taitava keittiössä, en toki mikään kokki, mutta innokas harrastaja.
        Siinä olemme kyllä samaa mieltä, että eineksiin on lisätty hyvä määrä lisäaineita, jotka eivät ole kenellekään hyväksi.

• totuusontässä0

superimario on tykittänyt kaikki lidlit läpi ja saanut sponssin - niin joutuu nyt syömään sitä lidlin roskaeinestä kauan: kunhan tuo lidlin logo vilahtaa aina siellä täällä ohjelmassa:)

Onnea hienosta sponssista. Money talks:)

• Haloo marjo!!!

Hyi helvata mitä tekeleitä kehtaa mukuloilleen tarjota! En koskis kaupan valmisruokiin pitkällä tikullakaan. Sitten ollaan niin urheilullisia ja täydellisiä että oksat pois. Ei nyt oikein näyttäisi ihan superia tuo elo ollakaan. Esitetään täysin muuta mitä ollaan =))

• Hyi yök yök

Sama juttu. IKINÄ ei syödä kaupan valmisruokia, yöks mitä eineksiä, ollaan joskus kokeiltu, mutta maku on sairaalloisen kuvottava. Itse tulen perheestä jossa äiti teki joka päivä kunnon kotiruoan. Itse teen noin joka toinen päivä ja pariksi päiväksi kerralla, ei ole vaikeaa tehdä esim. keittoja, laatikkoja, kastiketta ja pastaa tai perunaa, tai vaikkapa broiskufileitä ja riisiä!
      Meidän muksu ei kyllä suostuisi noita eineksiä syömään.
      Ja ok, jos löytyisi hyvän makuisia eineksiä mutta kun sellaisia ei ole olemassa!
      Joitakin kertoja olen ainoastaan ruokakaupan omalta kotiruokatiskiltä ottanut jotain mukaan, ne ovat olleet ihan ok.
      Huomasin myös miten Marjon ukko se pistää muksuille einesmakaronilootaa mikroon. HYI niiiiin kauheen makuista että miten ne likat suostuu syömään??? Ja mitä se Marjo tekee? Kun ei tee ruokaa eikä edes kai lämmitä ruokaa?
      Siinä Tuurijunttisarjassa oli osa, johon täällä oli linkki, jossa myös söivät herkullista pakaste-eineskakkua... yökkkk!

• Kotiruoka kunniaan

Komppaan sinua täysin. Kotiruoka on hyvän ravitsemuksen perusta etenkin lapsille. Tuntuu aivan uskomattomalta, että lapsille syötetään päivittäin kaiken maailman lisä- ja säilöntäaineita. Jokainen vähänkin järkevä osaa päätellä, jotta miksi einekset kaupan hyllyssä kestävät pilaantumatta jopa viikkoja.

Ruuan laitto voi olla hauskaakin ja kun sitä oppii tekemään, niin ei tavallisen arkiaterian tekeminen edes kestä pitkään. Vaikkapa kaalikeiton, jota meillä rakastetaan, tekemiseen menee käsityöaikaa jotain 10-15 min. Lopun hoitaa liesi. Lisäksi se on halpaa ja terveellistä. Olen laskennut joskus annoksen (jättiannokset) hinnan ja hinnaksi on tullut jotain 1,20-1,50 €uroa/annos lihasta riippuen. Siihen ruisleipää tai näkkäriä ja juustosiivut päälle, niin varmasti maittaa ainakin niille, jotka kaalista ja ruisleivästä tykkää. Ihan samalla tavalla tulee lihakeitto kunhan vaan vaihtaa kaalin perunoihin.

Jauhelihakastiketta voi tehdä ison padallisen ja pakastaa tähteet, mitkä jää jäljelle päivän ruokailusta. Joskus tekee perunamuussia ison annoksen ja ylimääräisen laittaa uunivuokaan ja pakkasesta sulatettu jauhelihakastike sekaan, vähän juustoraastetta päälle ja uuniin. Niin on valmis hyvä ruoka muutaman minuutin uurastuksella. Ihan sama karjalanpaistilla. Tekee ison padallisen ja loput ruokailun jälkeen pakkaseen. Viikon parin päästä perunat kiehumaan ja paisti pakkasesta uuniin. Jo vaan meni pari minuuttia, kun pesi perunat.

Joskus kun viittii tehdä päivän pari kotihommia, niin etenkin syksyllä, kun toripöydät ja kauppojen hyllyt notkuvat kotimaisia tuotteita ja niitä myydään aivan pilkkahinnalla, niin saa likimain ilmaseksi pakkaseen hyviä raaka-aineita, joita voi hyödyntää ruuan laitossa pitkin talvea.

Nykyään on vaan niin laiskoja tai uusavuttomia peukalo keskellä kämmentä olevia perheenäitejä/-isiä, että ihan pistää vihaksi, kun perheenjäsenet kyllästetään kaikella moskalla.

• hgfdss

hyvää päivää

• bambini

No voi että on kamalaa jos joskus eineksiä kehtaa syödä, varmasti se mikä näkyy telkkarissa ei kerro tuon perheen koko totuutta syömisten sun muiden suhteen. Uskallan väittää ettei taida tälläkään palstalla vierailevat ns. täydelliset kotiäidit tuntea omantunnontuskia jos joku päivä mennään einestiskin kautta kotiin.

• luuviulu

En muista mikä jakso, mut sipsipussi on kans kuvassa vilahtanut. Niitä Lidlin, ei meidän taffeleita. Muija näyttää ihan tikkarilta. Yhdessä jaksossa se äijä sanoi että ottakaa kaljamahaäijät mallia siitä eukosta kun se juoksi siellä metsässä. En kyllä menisi arvostelemaan muitten valintoja, mitä se sille idiootille kuuluu kenellä on maha, huolehtisi vain omista asioista. Enkä itse ehdottaisi ylipainoiselle juoksemista vaan uimista ja pyöräilyä. Se muija ei edes näytä juoksijalta, juoksijoilla on lihaksia, se on aivan tikku, niinkuin tikkari, iso pää ja tikku päässä.

• Bää-bää

Saiko se lammas sanoa jotakin ilman rouvan lupaa?

• luuviulu
        Bää-bää kirjoitti:

Saiko se lammas sanoa jotakin ilman rouvan lupaa?

Luulen et nekin sanat tais rouva asettaa ukollensa sopiviks.

• Hävetkööt mokomat!

Siinä sitä on täydellinen perhe :DD Ollaan niin urheilijoita että..mutta sitten mätätään einesmakaronilaatikkoa, voi nolous mitä sakkia. Mulla on 4 lasta iästä 12-24 enkä ole ikinä, en siis koskaan ostanut eineksiä. Eikä mulla ole ollut äitiä apuna vaan käynyt vielä töissä ja hoitanut eläimet. Leivätkin teen itse ruisleipää lukuunottamatta.

• En tee ruokaa

Itse en ole syönyt varmaan kymmeneen vuoteen kuin kaupan eineksiä tai sitten olen syönyt ulkona. En oikeastaan tarvitse jääkaappia kuin valon takia. Asun Hgin keskustassa ja täällä on helppo mennä edulliselle lounalle tai pizzalle 24/7. Eineksen syön saman tien kun tulen töistä. Jää sitten enmmän vapaa aikaa harrastuksille.

• mummi Möttönen

Osaan tehdä makaroonilaatikkoa, mutta se ei maistu miltään!! Teen ohjeen mukaan ja laitan mausteita joskus enempi, joskus vähempi, mutta maku on surkea. Omat lapseni oppivat köksätunnilla tekemään laatikkoa ja se on todella hyvää. Niinpä, kun tulevat mummolaan on aina makaroonilaatikon teko edessä. Siispä, kun tekee mieli makaroonilaatikkoa, ostan eineslaatikkoa kaupasta ja laitan päälle voita, joka sulaa sitten mikrossa. On ihan hyvää, eikä ole vielä pahaa tappanut, olen 70 v.

• Ham Ham Hankkijalipi

Olettepas te hyviä ihmisiä, kun ette syö eineksiä. Aivan 10 vuotta sitten viimmeksi varovasti maistoitte ja pahaahan se oli! Siis aivan karmeaa!! Supermarjonkin perhe on kauhea kriminaalisakki ja uusavuttomia kun joskus einestä napostelevat!

Väittäisin, että kyseisessä perheessä lapset ovat kyllä paljon monitaitoisempia kuin monessa muussa perheessä ja vaikkei todisteita nyt julkisuudessa olekaan, niin varmasti osaa siinä perheessä myös muksut tehdä jonkinlaista terveellistä kotiruokaa...

Täällä taas kateelliset nillittää, kun yhdessä jaksossa näkevät jotain lidlin pullaa. Luultavasti valtaosassa normaaleja, tavallisia, hyvin toimeentulevia perheitä niitä eineksiä syödään enemmän ja vähemmän. Välillä tehdään koko ateria alusta loppuun itse ja välillä vedetään jotain valmista. So?

• Höpö-ohjelma

Jos kerran super-äitiä esitetään, niin olettaa sopii, että super-äiti myös laittaa ihan tavallista ruokaa. Oletko koskaan yhdessäkään ohjelmassa nähnyt Marjon laittavan perheelleen ruokaa tai osallistuvan kotitöihin?

• ihantavallinen

Ei tässä mistään kateudesta ole kysymys, mutta eihän tuo miltään superilta kuulosta. Mä en kyllä ole ohjelmaa katsonut, mutta mainoksista sain sellaisen kuvan, että Marjo olisi joku Superäiti. Mutta ilmeisesti kyse on jostain muusta.

Minä en kyllä syö eineksiä, vegetaristille niitä on aika hintsusti tarjollakin. Kun ei ole lapsia ja mies ulkomailla töissä, niin ei ole ongelma eikä mikään laittaa itse se sapuska minkä syö. Yleensä syön salaattia ja leipää tai jotain hyvää keittoa. Viikonlopulla jotain parempaa.

Meillä kotona äiti teki kaikki ruoat alusta asti itse ja olen sitäkin kautta jäänyt vähän eineskammoiseksi. Mutta sen allekirjoitan kyllä, että suurin osa lapsiperheistä syö eineksiä ja paljon. Minä kun kyttäilen toisten ostoksia supermarketissa niin ne suojakaasuun pakatut hampurilaiset ja hodarit ynnä metripitsat ja makaronilaatikot löytyvät hihnalta ylivoimaiselta enemmistöltä.

Mainittakoon vielä, että en itse ole mikään super, kaukana siitä, mutta se, että dissaan eineksiä, ei johdu kateudesta Marjoa kohtaan.

• SuperLuigi

Mitä se sitten ois pitänyt tehdä?

• Kunnon äippä-68

Jos kersoja on niin kyllä niille pitää viitsiä tehdä kunnollista ruokaa eikä valmista jossa on säilöntäaineita ja mitä kökköä. Joskus ne on paikallaan,mutte aina!!!!
      Ei kai näille bimboille aika riitä kun ittesä näyttämiselle ja muulle hörhöilylle!
      Säälin noita lapsia!

• kokki333

Käläkäti käläkäti! Kauhia paikka ku joskus on ihan kaupasta ostettua ruokaa! Kerronpa teille elintarvikealan työläisenä, että ne Atrioisten sapuskat on valmistettu taatusti puhtaasti ja tarkastetuista aineksista. Hyvän hygieniatason ja kylmäsäilytyksen takia myyntiaika on sitten aika pitkä. Kotiruuat ei täytä hetikään noita vaatimuksia esim. bakteerien suhteen. Raaka-aineet on laadukkaita ja ravintopitoisuudet tarkkaan tutkittuja ja laatu tasaista. Valmisruokiin saa makua maustamalla ja esillepanolla, sekä esim. lisukkeilla. Jos sen valmislaatikon lämmittää posliinivuuassa uunissa, maustaa vähän ja laittaa nätisti tarjolle, niin ei varmaan kukaan sano, että yök valmisruokaa. Marinoidut broilerinfileet pannulla paistettuina ei kyllä vastaa mun käsitystäni kunnon kotiruuasta. Tosi kyllä on, että itse valmistamalla saa halvempaa ruokaa ja reseptejä voi muunnella loputtomiin. Niihin valmisannoksiin kyllästyyy aika pian.
      Ja kyllä, teen oikeaa kotiruokaa lähes joka päivä, mutta toisinaan tarjoan perheelle eineksiäkin hyvällä omalla tunnolla!

• pikku mainos

Taisipa edellisen tekstin lähetysosoitteena olla Atria/ markkinointiosasto.

• Bestdamnwoman

Ja täältä kaupan kassan näkökulmaa. Voin kertoa, että niitä eineksiä löytyy sitten jokaisen perheäidin ostoskorin sisällöstä lähes poikkeuksetta. En ymmärrä mistä täällä voi olla muka näin monta henkilöä, ketkä eivät muka osta mitään eineksiä. Ainoa ihmisryhmä joka ei eineksiä ostele on ituhippihörhöt ja sellaisen henkilön tunnistaa jo vaatetuksenkin perusteella tai hiusten.

• ei-ituhippi

Aijaa? Mites meidän perheen ostoskärristä ei löydy noita valmisshittejä juuri koskaan? Ja ollaan ihan siistejä ja normaaleja, kaikkea muuta kuin "ituhippihörhön" näköisiä. Muiden ostoskärreistä en tiedä, ei ole ollut tapana kyylätä. Tuttavapiirissä on kuitenkin paljon perheitä, jotka tekevät ruuat pääasiassa itse. Tottakai silloin tällöin voi eineksiäkin ostella, en usko että Lucifer sen vuoksi tulee ja vie. En tiedä minkälaisten linssien läpi sä maailmaa siellä tiskin takana kattelet, mutta ota ne kuitenkin pois ja lopeta tuo yleistys.

• höpsistäkeikkaa

Tikkari on super siksi koska on aina töissä 24/7. Arvosteli mm. äitejä jotka kaukalon laidalla katselee lastensa luistelua ja juo kahvia. Itse hän tekee töitä sen ajan! Kyllä minä ainakin mielelläni katselen lapseni harrastamista ja hänen kehittymistään siinä, varmaan lapsestakaan ei tunnu kivalta kun läppäri on tärkeämpi.

• tyyttit

Niin, periaatteessahan perheen äiti ei ole lapsensa takia siellä katsomossa vaan ihan aikaa säästääkseen. Kummallista, jos tuota voidaan kutsua lapsensa harrastukselle omistautumisena.

• Hirveitä makuja

Ihan sama onko itse tehtyä tai eineksia muuten, mutta einesten maku on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin järkky, että vaikka yritän, en pysty niitä syömään.
      Odotan aikaa, jolloin einekset ovat maultaan itsetehdyn ruoan makuista.
      Siksi en niitä osta ja on pakko tehdä itse kotiruokaa. Se vaan on niin hyvän makuista. Lapsi ei myöskään suostu syömään eineksiä, maun takia.

• .PELSEPUUPI.

Sehän on vain lapsen konrollointia. Siitä ikävä kyllä on tuloksena tahdoton tempun tekijä. Lapsia on helppo manipuloida, koska he ovat viattomia ja sen tähden alttiita kaikelle, mitä vanhempien narsistinen mielikuvitus ja kunnian himo saakaan aikaan. Uteliaisuuttani seurasin pätkän jaksosta eikä se suuremmin nostanut mielialaani, vaan jäi jotenkin paskamaku suuhun ja toivo, että lapset oppisivat käyttämään myös omia aivojaan.

• peppilotta

kammoan tätä tv.ohjelmaa ja ihmistä. Tällaistako on ihmisten ellämä. siinähän saa sydärin jo ennen 50-vuotispäiviä. Itse ostan joskus kaupan maksalaatikkoa
      ihan vain päästäkseni vähällä. Säästyneen ajan luen, ulkoilen tai teen käsitöitä tai vaan löhöilen ja katselen tv:tä.

• he

OPETTELE MARJO lastesi kanssa ruokaa tekemään,ettei ketju jatkuisi.
      Lapset häpeää muuten sinua loppuikänsä. Nyt luulisi oevan järkeä vielä
      opetella, netistä löytyy helppoja, nopeita ruokia jos on kiire. KOITA JÄRKIINTYÄ..
      8LAPSEN ÄITI....

• HyperMarjo

Varsinainen superpirkkojen superpalsta kyllä tämäkin ;-)

• ....

Marjo on kamala ihminen. Hänessä ei ole mitään aitoa, KAIKKI mitä hän tekee on pinnallista show-offia. Marjo pilaa oman ja latensa elämän vain sen takia että yhteiskunta pitäisi häntä super-ihmisenä. Koska kiireellisyys on "muotia". Get a life Marjo! Vanhana varmaan kaduttaa ettei ole ehtinyt viettää lastensa kanssa tarpeeksi aikaa, kun ovat äitiä eniten tarvinneet.

• Marjo Sucks

Marjo on luurankonaamainen feikki ja 'miehensä' tossun alla oleva vätys. Koko sarja paskaa, Katja Nyqvist -tason kiinteistökuningatar-kusetusta

• Super-Vihtori

SUPER??? Super? Suuperhe? Suuret perunat? Hauskinta koko sarjassa on Marjon puoliso. Suomen surkein häviäjä.

• Naapurista raikaa
        Super-Vihtori kirjoitti:

SUPER??? Super? Suuperhe? Suuret perunat? Hauskinta koko sarjassa on Marjon puoliso. Suomen surkein häviäjä.

Onko se kynnysmatto vai mies? Kannatti varmaan työntää naamansa ruutuun, nyt naapuritkin nauravat.

• en tajua...

Musta tää perhe on sairas.

• hah hih ja hah

Pahasti... ainakin emäntä. Ja sillä hiirelläkin (isännäksi kutsuttu) on pahoja ongelmia.

• laiha on kaunis

Mitä nyt ettekö ole ilmoittaunut Super-marjon ohjelmaan,siellä opetetaan perheitä että ensin aamu aloitetaan herkuilla suklaa ym.keittiöpöytä pitää olla niin pieni ettei sinne mahdu kuin jukurtti tai vanukas purkit.Lapset pitää olla kalpeita laihoja .Siivous nyt jännittää katsoa ,varmaan lapset esittää näytelmiä ja hanurin soittoa.liv kyllä ei välitä lasten kärsimyksistä kun vetää narsistin ruutuun.Kaikki jotka on joutunut elään narsisti perheessä tuntee taudin oireet.Onko naapurisi mukana.

• Kaukana superista

Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota siihen ettei tuossa perheessä syödä ollenkaan terveellistä ja itsetehtyä ruokaa eikä mitään muuta kuin jotain eineksiä ja niitäkin harvoin? Marjon perheessä aamu alkaa suklaakekseillä ja jollain jäätelöllä. Päivälliseksi karkkia, sipsiä, keksejä, kakkua, jotain pikkunaposteltavaa ja väipaloja. Ei mitään kunnon lämmintä ateriaa tai salaattia ym. Liikkuvat kuin hullut ja sitten syövät vain makeaa, ei tuo kyllä mene ihan niin kuin pitäisi. Liikuntaa kohtuudella ja säännöllinen ja terveellinen ruokavalio. Mitä se liikunta hyödyttää jos ei syö terveellisesti? Kunnon ruokaahan se pitäisi olla eikä mitään tuollaista mitä tämä perhe syö. Kaikki tässä perheessä tehdään oudosti ja jotenkin väkinäisesti, tuntuu siltä ettei mikään tule aidosti. On alkanut jo perheen Sara tyttö oireilemaan, saanut mm. jonkun sairauskohtauksen ja jounut sairaalaankin, johtuukohan se huonosta ruokavaliosta ja vitamiinien ja ravintoaineiden puutteesta?

• Ihan tavallinen äiti

Huvittaa tuo aiempi einestappelu. Väitättekö kirkkain silmin, ettette KOSKAAN osta valmisruokaa tai eineksiä vaikkapa töihin evääksi? Tai sille jälkikasvulle hätävaraksi, jos ette ehdi harrastusten tai töiden takia ajoissa kotiin tekemään sitä maittavaa ja terveellistä kotiruokaa? Kyllä minäkin teen vähintään joka toinen päivä itse ruokaa (seur.pvä syödään sen kotiruoan tähteitä), mutta kyllä tuo 12-vuotias joskus itsekin hakee jonkun mikrosapuskan lähikaupasta, jos tietää että äiti kotiutuu tänään vähän myöhemmin, eikä tähteitä edelliseltä päivältä ole, tai ei tykkää siitä mitä olen tehnyt. Eikä muuten yhtään pistä pahakseen, eikä ole alipainoinen, sairaalloinen tai lisäaineiden kyllästämä. Eikä äitikään, joka syö töissä JOKA PÄIVÄ jonkin valmisruoan (pinaattilettuja, maksalaatikkoa, valmissalaatin tms).

Pikkuisen eri asia kuin tää Super-Marjo, joka ei KOSKAAN tee itse ruokaa, joka tarjoilee aamiaisella kakaroille vanukasta ja muffinssia tai suklaakakkua, ja jonka mies lämmittelee einesruokia ruoaksi joka jumalan päivä. Eihän ne ole terveen näköisiä kukaan siinä perheessä...

• Jotain rajaa

Kyllä ostan mutta en syö niitä jatkuvasti ja pelkästään kuten Marjon perheessä tehdään. Kasvavat lapset tarvitsevat paljon ravintoa ja niitä ei saa einesmoskasta. Kunnon ravintoa ja riittävästi unta. Nukkuukohan nuo Marjon lapsetkaan kunnolla? Marjo on itse sanonut nukkuvansa yössä korkeintaan 2 tuntia. Sehän on ihan jumalattoman vähän, miten hän jaksaa tehdä yhtään mitään? Itse en kykenisi tuollaiseen elämänrytmiin. Se veisi voimat ihan täysin.

• Joka toista haukkuu

Nykymaailma tekee mahdottomaksi sen, että jokainen päivä tehtäisiin kotiruokaa. Ennen ei tarvinnut vaimon käydä töissä ja oli aikaa tehdä ruokaa vaikka koko päivä. Itse teemme kotiruokaa mieheni kanssa about 6 kertaa viikossa ja yhtenä päivänä viikossa syödään ulkona tai saarioisten äitien ruokaa. Mieluummin, jos on kiire ja väsynyt laitan sen saarioisten valmis maksalaatikon, ehdin hieman lepään ja oleen pirteämpi lapsien kanssa. Lapsi ei kärsi jos joskus syö valmisruokaa vaan elää onnellisempana vanhempien kanssa, jotka eivät ota turhaa suorituspainetta ihan joka asiasta. Inhottaa aina täälläkin nähdä niitä äitejä, jotka ovat toisilleen niitä "susia" muka toistaan parempia. Eikös tärkeintä ole keskittyä oman perheen hyvinvointiin, nostamatta itseään jalustalle muita parjaten?? Jos tämmöisiä toisissa arvostelee niin hieman voisi miettiä omaa välittämäänsä roolimallia!!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe