Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eklund-green

– Tulokset olivat positiivisempia kuin olimme itse odottaneet. Meistä oli hienoa lukea ja kuunnella, kuinka selkeästi ja kypsästi peruskoulun yhdeksäsluokkalaiset esittivät ja perustelivat näkemyksiään, sanovat tutkimuksen tehneet Hanna Lehti-Eklund ja Maria Green-Vänttinen.

http://www.helsinki.fi/ajankohtaista/uutisarkisto/1-2012/24-14-24-25.html?rs

• Ylenantoa?

Opetus- ja kulttuuriministeriö Ruotsin kielen opetuksen kehittämisryhmän raportti 7.5.2012

http://yle.fi/uutiset/ruotsia_lukujarjestykseen_jo_ennen_teiniahdistuksen_alkamista/6085009

Kotimaa 7.5.2012 klo 12:00 | päivitetty 7.5.2012 klo 12:09

Ruotsia lukujärjestykseen jo ennen teiniahdistuksen alkamista?
      Kielityöryhmän mielestä ruotsin kielen opintojen aloittaminen vasta seitsemännellä luokalla on hankala ajankohta. Ruotsia ujutettaisiin alakouluun myös osaksi muita oppiaineita.

Suomenkieliset puhuvat ruotsia osin niin huonosti, ettei perustuslain ja kielilain takaama oikeus kaksikielisiin palveluihin täyty. Palvelutiskien lisäksi kieli kangertelee myös liike-elämässä. Bisnestä tehdessä englanniksi voi toki viestiä, mutta kaupat tehdään Pohjoismaissa yleensä skandinaaviskaksi.
      Teini-iässä aloitetun ruotsin huonot oppimistulokset pakottavat korkeakoulut järjestämään kertauskursseja - eikä viidennes opiskelijoista silti saavuta riittävän hyvää virkamiesruotsin tasoa.
      Opetusministeriön pyynnöstä ruotsin opiskelua pohtinut kielityöryhmä ehdottaa, että ruotsin kielen opiskelu pitäisi aloittaa nykyistä aikaisemmin. Seitsemättä luokkaa raportissa pidetään huonona ajankohtana.
      Työryhmä ehdottaa muun muassa, että peruskouluikäisille tarjotaan mahdollisuus nykyistä laajemmille ruotsin opinnoille. Työryhmä haluaa myös ujuttaa ruotsin kieltä ja kulttuuria alakoulun muihin oppiaineisiin.
      Raportin mukaan lisäksi erityisesti kaksikielisillä paikkakunnilla korkeakoulujen kurssitarjottimia pitäisi sekoittaa, ja maahanmuuttajien ruotsiin satsata työllistymisen nimissä.

Mistä on kyse?
      Ruotsin kieli halutaan kouluaineeksi jo ennen seitsemättä luokkaa
      Ruotsi voisi alakoulussa näkyä muutenkin kuin kieliaineena
      Huono ruotsintaitoa paikataan englannilla niin palvelutiskeillä, virastoissa kuin liike-elämässäkin
      Suomenkieliset puhuvat ruotsia osin niin huonosti, ettei perustuslain ja kielilain takaama oikeus kaksikielisiin

• ällksdg

”Suomenkieliset puhuvat ruotsia osin niin huonosti, ettei perustuslain ja kielilain takaama oikeus kaksikielisiin palveluihin täyty.”

Tässähän tämä pakkoruotsin tärkein peruste on sanottu julki.
        Reilu viisi miljoonaa koulutetaan palvelemaan herrakansaa.

• Raporttia pukkaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      176
      1520
    2. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      725
    3. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      88
      718
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      578
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      536
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      126
      536
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      518
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      516
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      500
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      483
    Aihe