Tapasin n kk sitten erään tubbetun ADV kirkon jäsenen, jonka kaikki varmasti tuntevat.. Hän sanoi : " Olen pikkuhiljaa oppinut ymmärtämään sen, että olen uskonnonon uhri"
Joillakin menee vuosikymmenet hukkaan elämässä "kuivassa erämaassa" , jos ovat ottaneet todesta ADV kirkon kaikki 26 opinkappaletta.
-Joita ovat mm: Ellen White Jumalan "viimeinen profeetta" ; ns "profetian Henki"
-ADV-kirkko Jumalan jäännöskansa.
- 1844 aikalaskelmat
- Sapatti/sunnuntaikikkailu.
Tätä kaikkea Kirkko opettaa, se johtaa sisäiseen ristiriitaisuuteen , ylpeyteen, farisealaisuuteen, luttamaan lakiin pelastajan.
kaikki tämä saa aikaan sen tärkeimmän asian puuttumisen , elikkä Jeeuksen Käskyn mukaisen evankeliumin levittämisen puuttumisen!!
Kansa huokaa : " Miksi kukaan ei julista evankeliumia??
SIIS MIKSI KUKAAN ADV KIRKOSTA EI JULISTA EVA`NKELIUMIA
Traumatisoiva ADV -kirkko
12
79
Vastaukset
Hei
Kaikki tuo vaatii viitseliästä tutkimista. On hyvin laaja paketti tiedon suhteen.
Mahdotonta mitenkään lähteä vaikeimmasta päästä ja kaikki tieto perustuu aina siihen että se rakentuu edellisen tiedon päälle.
Lisäksi tarvitaan täysin vilpitön halu orientoitua Hengen johtoon ja Jumalan rakkauteen kaikessa.
Pistä käsi sydämelle ja tee omantuntosi mukaan Jumalan edessä.
Jätä se mikä tuntuu hankalalta tuonnemmaksi. Tuonnempana selviävät kaikkein hankalimmat asiat kun aika on kypsä.
Ei nuo kysymykset ole oikea alku evankeliumin asioissa lähteä kaikkein vaikeimmista teologioista.
Kaikissa piireissä on ihmisiä olemassaolevan pyhityksen, tiedon määrän mukaan, etene kaikessa uskossa rauhassa itse Jumalan rakkaudessa riippuen ja Jumalaa rakastaen niin Jumala itse ohjaa Sinut, puhuttelee kaikessa.
Niin on tarkoitus aina.
Ihmisiin aina petyt ja hyvin harvalla kirkossa on olemassa sellaisia opettajan lahjoja joka kuuluu asiaan että huomoi vastaanottajankin eikä halua tuputtaa ensin kaikkea mahdollista mitä tietää itsensä vuoksi.
Vastaanottajan huomioiminen on aina kaiken viestinnän perusta. Empatia siinä.
Kyllä kirkossa on Jeesus ja evankeliumi aivan ensin kaikessa. Ihan vaan Jeesus ja Jumalan lain asema näkyy kyllä koska sitä aina halukkaimmin poljetaan ja koko pelastushistoriassa ei koskaan ole kyse muusta ollut kuin Jeesuksesta ja Jumalan laista. Ilm 14:12, 12:17, Hebr 12:14 on minun mielestäni kaikki toimitus avaimet käteen taivasten valtakuntaan ja uuten maahan. Rakkaudessa. Rakkautta ei saa unohtaa sillä rakkaus on ainoa vaikutin mikä pätee ja millä voi saada lisää jotakin. 1 Joh 4:8, 16, 5:3.
Kaikki muu on turhaa kuin rakkaus ja ilman rakkautta ei ole koskaan kyse kristinuskosta. Monenlaista vaikutinta on kristikunnassa ollut ajan saatossa. Vain rakkaus pätee ja toimii.
1 Kr 16:14, Ef 5:2,
1 Kr 8:1, 13:4, tieto paisuttaa mutta rakkaus rakentaa.
Hengen hedelmät Gal 5:22.
Kyllä A-kirkossa on nimenomaan evankeliumin asioista kyse.
Älä rasita itseäsi aivan ensin kaikkien hankalimmilla asioilla.
Koska ko kysymykset ovat täällä esillä mistä puhut ne voivat tuntua turhan korostuneelta tietysti.
Mene itse katsomaan.
Rakasta Herraa kaikesta sielustasi ja mielestäsi koko voimastasi.
- Yksimielisyys raamatussa ei tarkoita että jokainen olisi kaikessa samaa mieltä
aina vaan yhteyttä Herrassa.
Monista syistä ihmisiä on aina erilaisen tiedon varassa ja jokaisen tehtäviin kuuluu ymmärtää ja olla sen verran sovussa teolgioiden kanssa mitä itse ymmärtää eikä sen mukaan mitä joku jossakin esittää ja mitä ei ymmärrä.
yst. jari- uskova 47
Jari Jari !!
Koko raamatun punainen lanka kytkeytyy Jeesukseen ja Jumalan rakkauteen ja armoon.
Lihan vallassa oleva ihminen ajattelee toisin. Se pälyilee kokoaika lain suuntaan. Luullen sieltä saavansa lohtua , edes helpoimman;sapattikäskyn pitämisen muodossa : MUKA !! Uskova sensijaan Katsoo vain Jeesuksen suuntaan, joka vaain voi auttaa ja antaa PYHÄN HENGEN sydämmeen ja halun seurata Jeesusta!!
Raamattu kertoo Juamlan lahjasta ja siittä miten tuon lahajn tuomassa pyhän Hengen kasteessa eletään armosta armoon - punainen lanka.
uskova 47 kirjoitti:
Jari Jari !!
Koko raamatun punainen lanka kytkeytyy Jeesukseen ja Jumalan rakkauteen ja armoon.
Lihan vallassa oleva ihminen ajattelee toisin. Se pälyilee kokoaika lain suuntaan. Luullen sieltä saavansa lohtua , edes helpoimman;sapattikäskyn pitämisen muodossa : MUKA !! Uskova sensijaan Katsoo vain Jeesuksen suuntaan, joka vaain voi auttaa ja antaa PYHÄN HENGEN sydämmeen ja halun seurata Jeesusta!!
Raamattu kertoo Juamlan lahjasta ja siittä miten tuon lahajn tuomassa pyhän Hengen kasteessa eletään armosta armoonKauanko olet ollut adventtikirkossa ja miksi sapattia ei sydämestä käsin uudenliiton kristitty voi elää, jos Pyhä Henki on voimana ja se rakkauden kohta on kirjoitettuna sydämeen?!!
Onko se jotenkin eri mittana, kuin lähimmäisen kunnioittaminen, sekä rakkaus Jumalaan?
Kun Jeesus itse opettaa, kuinka Hänen lakiinsa, armoistuimen kautta on suhtauduttava, ja opetettava niin kauan, kuin taivas ja maa on, niin onko se omantunnon luonnollinen laki, jossa itse on itselleen laki, niin ristiriidassa tähän Pyhyyden lakiin,... Eli mikä sinusta siinä on ongelmallista.
Sinähän omantuntosi katsannolla mittaat sitä Jumalallista tahtoa, mitä pitäisi opettaa.
Menkää kaikkeen maailmaan, saarnatkaa evankeliumia, joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä olen teitä käskenyt pitää.
ts. Pyhä Henki on voima, mutta eikö Henki saa lupaa 47 sydämessä kaikkeen siunaukseen, siis omalla kohdallasi, ja sen mukaan ei suusi halua sitä jakaa lähimmäisellekään, eli siihen orjuuteenko pitäisi jäädä.
Kerro, kerro, me kuunnellaan. uskova 47 kirjoitti:
Jari Jari !!
Raamattu kertoo Juamlan lahjasta ja siittä miten tuon lahajn tuomassa pyhän Hengen kasteessa eletään armosta armoonHei
Olet aivan oikeassa. Jumalattomalla ei ole rauhaa.
A-kirkossa tiedetään kuitenkin varsin hyvin ja sanoisin että A-kirkon oppi opettaa lepopäiväkäskyn perustuvan kuuliaisuuteen. Ei minkään ansaitsemiseen.
Näin on aivan varmasti.
Jeesuksen seuraamisen ideologia tunnetaan ja opetetaan varsin hyvin A-kirkossa kyllä.
Jumalan Henki itse kutsuu jokaista minuakin.
Joka kuulee "tule" merkitsee se juuri tuota kutsua. Ilm 22:17.
yst. jari
freelancerpunainen lanka. kirjoitti:
Kauanko olet ollut adventtikirkossa ja miksi sapattia ei sydämestä käsin uudenliiton kristitty voi elää, jos Pyhä Henki on voimana ja se rakkauden kohta on kirjoitettuna sydämeen?!!
Onko se jotenkin eri mittana, kuin lähimmäisen kunnioittaminen, sekä rakkaus Jumalaan?
Kun Jeesus itse opettaa, kuinka Hänen lakiinsa, armoistuimen kautta on suhtauduttava, ja opetettava niin kauan, kuin taivas ja maa on, niin onko se omantunnon luonnollinen laki, jossa itse on itselleen laki, niin ristiriidassa tähän Pyhyyden lakiin,... Eli mikä sinusta siinä on ongelmallista.
Sinähän omantuntosi katsannolla mittaat sitä Jumalallista tahtoa, mitä pitäisi opettaa.
Menkää kaikkeen maailmaan, saarnatkaa evankeliumia, joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä olen teitä käskenyt pitää.
ts. Pyhä Henki on voima, mutta eikö Henki saa lupaa 47 sydämessä kaikkeen siunaukseen, siis omalla kohdallasi, ja sen mukaan ei suusi halua sitä jakaa lähimmäisellekään, eli siihen orjuuteenko pitäisi jäädä.
Kerro, kerro, me kuunnellaan.Hei
Onko viesti minulle tarkoitettu ja kysymys ?
Siis tämä joka päättyi näin: "Kerro, kerro, me kuunnellaan."
Oliko se minulle suunnattu ?
yst. jari- 47 tarkoitin
jarlau kirjoitti:
Hei
Onko viesti minulle tarkoitettu ja kysymys ?
Siis tämä joka päättyi näin: "Kerro, kerro, me kuunnellaan."
Oliko se minulle suunnattu ?
yst. jariJari.. heippa.
kirjoitus oli 47. tarkoitettu, siksi se pieni "mutkanuoli" vasemmassa nurkassa kertoo, että hänen viestiin vastasin.
Se puuttuisi jos olisin linkittänyt vastaukseni sinun aikaisempaan kirjoitukseesi //
jarlau 8.5.2012 12:22 ja olisi tuon 47 alla ilman sitä mutkanuolta.
terveisin punainen lanka 8.5.2012 18:44
mutta tältä 47 loppui sanat koska hän ei ole vastannut.
- YKSIN JEESUS
Evankeliumia kaipaavat kaikki!!!
Jeesus kristus on TIE TOTUUS JA ELÄMÄ.
Ei siis ole muuta TOTUUTTA. - prof.
Onhan muuta totuutta?
ns. ADVENTTITOTUUS!!!!!
Kysy vaikka Tri. Flinkiltä tai Kai Aalta.
Heidän mielestään ei ole muuta totuutta, kuin heidän USA:sta kotoisin olevan lahkonsa ilmoittama ja pääkonferenssin hyväksymä ja muokkaama ns. totuus.
No kukaan adventisti ei tiedä, että mikä se adventtitotuus on.
Se on vain sellainen fraasi, johon vedotaan, kun ei muuta keksistä.
Adventismi nykymuodossaan on tosin kaukana totuudesta, joka on Jeesus itse.- pyh!
ja pyh!
adventtitotuus = Jeesus. - proffalle.
Sinä prof. riehut, kirjoittelet sanaa vastaan, siinä sivussa puhut kuin venäläinen kuuma peruna suussa joutavia ja hoet tyhjänpäiväisyyksiä.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10622248#comment-55042103
Tarkastele tuolta kirjoituksiasi, niin huomaat, miksi kenenkään ei kannata mökäyksiäsi ottaa huomioon.
Ja jos joku vastaisi kirjoitukseesi, et sinä osaa lukea, ymmärtääksesi asioita, vaan sinä jatkat samaa Jumalasi ruoskimista päivästä toiseen.
Parempi olis jättää kirjoituksesi jokaisen rauhaan, niin suusi syntisi oli pienempi tilinteonpäivänä.
Minäkin naapurina käsitän adventtitotuuden, minkä perään jatkuvasti huutelet.
Voisin jopa kiteyttää lukemani tiedon takia sen yhteen sanaan.
JEESUS.
.. ymmärtääkö hän?
Minulta alkaa nousta savu korvienvälistä, kun eri hengellisien palstojen vakioräyhääjät jänkäävät, eivätkä ymmärrä, eivätkä opi, eivätkä halua oppia.
kuten tämä prof, von, ilmiantaja, se ja se nimimerkkien käyttäjä.
Unohditko että Adventtikirkko opettaa syntien anteeksi saamista Jeesuksen lunastuksesen kautta, se tosiasiassa se tärkein asia mitä Adventtikirkko opettaa.
:) alex- pyh!
Elät näköjään jossain virtuaalimaailmassa, kun et mitään tiedä ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh761954Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971683- 1481240
- 215694
- 59688
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6656- 55581
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako193557- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472