Ootteko kasvattaneet koskaan ämpäriperunoita? Minkälaisia kokemuksia? Tuliko pottua?
Ämpäriperunoita
8
210
Vastaukset
Ei oo kokemusta, mutta mahtaisko moinen toimia sisätiloissa, ikkunan edessä? Ei varmaankaan. Parvekkeella vois olla pientä mahdollisuutta. Tai no tiijä sitten..
- Puhurix
Miksei se toimis sisälläkin? Voisit kokeilla.
Semmoseen kehikkoon laitoin pottua tulemaan. Kovalle hiekkamaalle kehikko, pohjalle suodatinkangas ja sisälle multaa, hiekkaa ja siemenperunat. Päälle kateharso lämmittämään. Itse ei syödä pottua kuin Jussina uudet perunat, sieltä kehikosta voi sitten kaivella luomupotut ruokavieraille.
- Puhurix
Mulla on ihan sama juttu. Peruna kuuluu vain juhannukseen ja jouluun. Mut silloin täytyy olla. Arkisin ei ole perunoita eikä leipää.
- Kokeillu olen,
ja hyvin onnistu. Otin kaikki syksyn kasvihuoneesta tulleet vihannesten mullat, ja kukista jääneet mullat talteen isoon saaviin. Keväällä siihen multaa laitoin ihan itämättömiä puikulaperunoita, pidin mullan kosteana, en märkänä, ja hyvin tuli perunaa.
Noin 60 litran saavi, ja siihen upotin 6 perunaa, niin olipa makoisia puikuloita jo heinäkuun lopulla. Hyvin ne kasvaa, eikä tarvitse multailla.
Onnea kokeiluun, onnistuu se sankossakin, senkin olen kokeillu.- Puhurix
Ei taida nyt onnistua.
Yksi surkea epäonnistunut kokeilu on ämpäriperunankasvatuksesta. Mulla tais olla liian pieni(10 l) ja umpinainen ämpäri ja liian tiukkaa multaa. Yhtään pottua ei kasvatuksestani noussut.:)
- Puhurix
Arvaa mitä! Ei taida nousta mullakaan. Torilta se on potut juhannuksena haettava.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381955Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071009- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4899Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812