Tässä tyhmässä päässäni mietiskelen,
Kuvitellaan, että saan asuntolainan 100 000 €... Kämpän arvo kattaa tuosta 75 % eli takaus pitäis keksiä 25 000 €:lle, eikö?
Mitäpä jos mulla loisisi tilillä tuo 25 000 € riihikuivaa, onko mahdollista tai olisko sitä järkevää käyttää tuohon ja mitenkäs sellainen onnistuisi? Tai jotenkin jos sen voi hyödyntää niin, etten tarvitse toisen henkilön takausta lainalle.
Asuntolainan takaus tms
5
207
Vastaukset
- joopa..
Kämpän arvo 70-75% valtion takaus 15% mikäli ensi asunto kyseessä. Tarvitset siis 10 tonnin omaa rahaa tai jonkun sen takaamaan sinulle...
- 33
Kyseessä ei ole ensiasuntoni, mutta tällä hetkellä omaa asuntoa ei ole vaan asun vuokralla.
Saan kyllä lainalle takaajan, mutta mietin lähinnä miten käteinen olisi fiksuinta käyttää.
Nämä summat mistä puhuin oli vähän hatusta heitetty, mutta ajatus tärkein.
Käyttäisinkö käteisen asuntoon, arvopapereihin vai pidänkö tilillä loisimassa. Pankkivirkailija kun kuitenkin ehdottaa ratkaisua, joka on hänelle/pankille paras niin kyselen etukäteen. - joopa..
33 kirjoitti:
Kyseessä ei ole ensiasuntoni, mutta tällä hetkellä omaa asuntoa ei ole vaan asun vuokralla.
Saan kyllä lainalle takaajan, mutta mietin lähinnä miten käteinen olisi fiksuinta käyttää.
Nämä summat mistä puhuin oli vähän hatusta heitetty, mutta ajatus tärkein.
Käyttäisinkö käteisen asuntoon, arvopapereihin vai pidänkö tilillä loisimassa. Pankkivirkailija kun kuitenkin ehdottaa ratkaisua, joka on hänelle/pankille paras niin kyselen etukäteen.Et sinä niitä rahoja tilillesi saa vaan takaaja vastaa 25,000 euron osuudellaan velastasi. Eli otat 100,000 velat ja vastaat koko velasta. Mikäli et hoida maksujasi niin takaaja joutuu omista rahoistaan maksamaan sen 25,000 euroa. Jos nyt takaaja antaa lainalle käteistä 25,000 vakuudeksi niin ne menee vakuustilille mihin sinulla ei ole mitään käyttöoikeutta koko laina aikana ja palautetaan sitten vakuuden antajalle aikanaan...
- 33
joopa.. kirjoitti:
Et sinä niitä rahoja tilillesi saa vaan takaaja vastaa 25,000 euron osuudellaan velastasi. Eli otat 100,000 velat ja vastaat koko velasta. Mikäli et hoida maksujasi niin takaaja joutuu omista rahoistaan maksamaan sen 25,000 euroa. Jos nyt takaaja antaa lainalle käteistä 25,000 vakuudeksi niin ne menee vakuustilille mihin sinulla ei ole mitään käyttöoikeutta koko laina aikana ja palautetaan sitten vakuuden antajalle aikanaan...
Et nyt ilmeisesti aivan ymmärtänyt pointtiani...
Jos yritän selkeemmin:
Käyttötilolläni loisii rahaa. Miten "käyttäisin" ne fiksuiten? - ...
33 kirjoitti:
Et nyt ilmeisesti aivan ymmärtänyt pointtiani...
Jos yritän selkeemmin:
Käyttötilolläni loisii rahaa. Miten "käyttäisin" ne fiksuiten?Ota valtion takaus ja maksa se 10 000. Pidä loput jemmassa pahan päivän varalta. Jos haluat sijoittaa niin valiste vapaasti; osakkieta, rahastoja, vakuutuksia... kaikkee on, eri asia miten ne toimii.
Jemmaraha, jos sitä ei siis tarvitse akuutisti mutta ei halua ottaa sijoitusriskiä, kannattaa sitten pistää jollakin mahdollisimman korkeakorkoiselle tilille. Tosin tilien korot verrattuna inflaatioon ovat niin pienet että tappiota tulee kumminkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078