Eikö Suomen torjuntavoitto kesällä 1944 perustunut siihen, tehtiin paljon vastahyökkäyksiä?
Kurskissa Stalin tahtoi hyökätä mutta Zukov ja muut upseerit taivuttelivat Stalinin antamaan saksalaisten ensin hyökätä ja uuvuttaa itsensä. Sen jälkeen alkoi puna-armeijan massiivinen vastahyökkäys. Saksalaiset menettivät lopullisesti aloitteen itä-rintamalla, se oli lopun alku.
Nyrkkeilyssä Muhammad Ali käytti samaa strategiaa kuuluisimmassa ottelussaan Zairessa vuonna 1974 otellessaan maailmanmestari George Foremania vastaan. Ali oli hävinnyt pisteillä Joe Frazierille ja Ken Nortonille. Voittanut heidät uusintaotteluissa pisteillä. Foreman oli murskannut niin Frazierin kuin Nortonin, kukaan asiantuntija ei uskonut että Alilla olisi mitään mahdollisuutta voittamattomana pidettyä Foremania vastaan. Ali näytti ottelun alussa heikolta väkivahvan Foremanin käsittelyssä. Foreman takoi Alin vartaloa, Ali oli köysissä. Köysiin ei missään tapauksissa saa mennä! Niin vaan kävi että Foreman iski itsenä uuvuksiin, Ali aloitti vastahyökkäyksen ja tyrmäsi väsyneen Foremanin kahdeksannessa erässä.
Vastahyökkäys on paras puolustus?
3
83
Vastaukset
- Kyllä niitäkin
tehtiin, mutta niissä pakkasi tulemaan erityisen suuret tappiot.
"Eikö Suomen torjuntavoitto kesällä 1944 perustunut siihen, tehtiin paljon vastahyökkäyksiä?"
Torjuntavoitto perustui paljolti taitavaan tykistötulen ja ilmavoimien käyttöön.- hölmön tölväys
Mannerheimnin vastahyökkäystä talvisodasa kutsutaan nimellä Hölmön tölväys.
- Kyseessä oli
hölmön tölväys kirjoitti:
Mannerheimnin vastahyökkäystä talvisodasa kutsutaan nimellä Hölmön tölväys.
kenrali Öhqvistin haluama ja johtama hyökkäys. Mannerheim antoi siihen vastahakoisesti luvan viivyteltyään niin kauan, että valmisteluaika jäi liian lyhyeksi.
Onnistumisen eväät olivat muutenkin pienet, sillä vastustaja oli panssareiden suojaamissa "linnaleireissä". Ilman tykistön tukea ja pst-aseita niille ei mahdettu mitään.
Mannerheim haukkui Ö:n uudelleen vielä sodan jälkeen ja otti häneltä armeijakunnan pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711111
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55539Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä295533Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37531Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49477
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45472