Olen ollut yrittäjänä 17 vuotta. Pari vuotta sitten mieheni jäi työttömäksi ja perheen(2 aikuista) elättäminen jäi kokonaan minun harteilleni.
Hiljaisimpina aikoina maksut jäi laahaamaan, josta aiheutui sanktiona luottotietojen menetys. Se taas aiheutti, kuten arvata saattaa, aikamoista taiteilua. Kuitenkin on ollut pakko jatkaa yrittäjyyttä, sillä ikääkin on sen verran ettei toisen palvelukseen enää ole asiaa.
Kaikki omaisuus on myyty mikä on mennyt kaupaksi ja nyt yrityksen ja elämän pyörittämiseen on tullut seinä vastaan.
Kuinka pitää menetellä yrityksen lopettamisen kanssa? Kestääkö kauan ennekuin pääsee työttömyyspäivärahalle lopettamisen jälkeen?
Tietenkin voi soittaa työvoimatoimistoon, mutta nyt ei oikein jaksaisi alkaa selittelemään tilannettaan työkkärissä, joten olisiko kellään neuvoja?
Näinkö se sitten meni
wonderlife
2
95
Vastaukset
- Pikaset täältä
Lueskele täältä vaikka perusohjeet miten menetellä.
http://www.yrittajat.fi/yrittajaihmisena/yrittajan_tyottomyysturva/yritystoiminnan_keskeyttaminen_ja_lopettaminen
Yritysmuotonne, Tmi, Oy vaikuttaa jonkin verran.
Jos myy Osakeyhtiön työkaluineen kaikkineen jollekin, niin sen perästä lakkaa välittömästi olemasta yrittäjä. Muuten noita karenssiviikkoja tuppaa tulemaan väliin väkisinkin.
Työkkärin ja KELA:n sivuilla on lopettamisen jälkeisistä karensseista lisätietoja.- wonderlife
Kiitos linkistä, tämä selvitti paljon;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462