Teistinen Evoluutio harhaoppi!

jopa valitutkin

Kuuntelin eilen Aki Miettisen uusinta opetusta. Aki puhui Jeesuksen tunnetuimmasta lopunajan puheesta (Matt. 24). Jeesus aloittaa sen sanoilla: Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä --- ja Hän toistaa tämän varoituksen vain 12 jaetta käsittävän puheensa aikana kolmesti. Puheen, jossa Jeesus käy läpi lopunajat niiden alusta niiden loppuun asti !!!!!

Jae 5 on ollut minulle ongelma: 24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.


Olen "odottanut" (ehkä monen muun tavoin) sitä hetkeä, jolloin näitä vääriä Kristuksia alkaa ilmaantua. Kaikki muu tuossa Jeesuksen puheessa kertoo aivan selkeästi juuri tästä ajasta, mutta tuo "Minä olen Kristus" ei ole tähän mennessä avautunut minulle.


Eilen se avautui.


Lue liite. Siinä se on selitetty --- ja nyt, kun se on selitetty, se on täysin selvä; selkeä ja yksinkertainen viesti, joka sopii täydellisesti muuhun kokonaisuuteen. Tietenkin se sopii; kyseessähän on meidän Herramme puhe, mutta tarkoitan sitä, että tuo osa siitä puheesta ei ole sopinut --- minun päähäni. Se ei ole ennen "istunut" minun ymmärrykseeni.


Liitteessä selitetään sana väärä kristus. Se on alkukielellä yhdyssana (pseudochristos), jonka alkuosa tarkoittaa väärää ja loppuosa yksinkertaisesti voideltua = henkilöä, joka luulee, että hänellä on tehtäväänsä Jumalan voitelu. Hän väittää, että hänellä on sekä Jumalallinen ilmestys (Raamattu) että Jumalan hänelle antama "terve järki", jota hän on "viisaasti" käyttänyt mm. tieteellisen todistusaineiston tutkimiseen "Jumalan Sanan valossa"… …ja saanut näin MUITA PAREMMAN YMMÄRRYKSEN julistaa Sanaa.


Kaikkein pahin tällaisen julistuksen muoto on TEISTINEN EVOLUTIONISMI. Itse en osannut vielä 5 vuotta sitten kuvitellakaan, että kukaan voisi koskaan edes yrittää yhdistää evoluutioteorian ja Jumalan Sanan. Tänään sellainen on ihan "normaalia" ja jokapäiväistä. Teistisen evoluution julistajat eivät tyydy ainoastaan esittämään uutta vaihtoehtoa Raamatun tulkinnalle. He syyllistävät jokaisen Raamattuun kirjaimellisesti uskovan kristityn. He halveksivat meitä avoimesti. Me olemme tyhmiä, koska me emme heidän mielestään ymmärrä käyttää Jumalalta saamaamme järkeä oikealla tavalla. Heidän tavallaan…


Minun mielestäni teistinen evolutionismi on juuri se eksytys, joka eksyttää, jos mahdollista, valitutkin. Minäkin ihmettelin vielä 5 vuotta sitten, että miten valitut voivat eksyä. Kun he pitävät vain rohkeasti ja tiukasti kiinni Jumalan Sanasta, niin he eivät voi eksyä.

Niinpä niin… …he pitävät kiinni "jumalan sanasta", --- mutta se sana ei ole enää Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan Sanaa.


Eilinen päivä avasi minun silmäni aivan uudella tavalla näkemään teistisen evoluutio-eksytyksen kaikessa karmeudessaan. Olen toki ymmärtänyt sen olevan väärää evankeliumia, mutta vasta eilen tajusin, miten hirvittävät seuraukset sen julistamisella tulee olemaan. Itse Jeesus varoitti kolmesti meitä juuri tästä eksytyksestä puhuessaan juuri tästä ajasta, jossa me nyt elämme. KYLLÄ: Jeesus varoitti meitä nimenomaan juuri teistisestä evoluutiosta puhuessaan tämän ajan eksytyksestä. Teistinen evoluutio ON nimenomaan, vain ja ainoastaan TÄMÄN AJAN EKSYTYS. Sitä ei ole ennen ollut.


Oppia ikä kaikki. Jumalan Sana on sellainen aarreaitta, josta avautuu jatkuvasti uusia ja ihmeellisiä asioita. Tämä oli jälleen eräs esimerkki siitä, että vain Sanan tutkiminen voi saada aikaan näiden aarteiden löytymisen. Ne eivät tule meidän luoksemme, ellemme me "kutsu" niitä.

16

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LaD

      Minä kykenen.kääntämään Raamatun itseään vastaan ja todistettavasti väittämään että jumala on saatana

      • Laki-aki

        Lainaa: LaD
        Minä kykenen.kääntämään Raamatun itseään vastaan ja todistettavasti väittämään että jumala on *******

        Oikeesti, LaD tutki sanaa, niin huomaat että lain kirouksen vankila se on, kuten Paavali sanoi, koska kukaan muu kuin Jeesus ei noudattanut Mooseksen lakia, ja jättänyt meuhkaamatta Perrkelleeen murhavoimilla muita ihmisiä vastaan.....

        "Älä Tapa", tuhottiin ja jätettiin noudattamatta, kyllä Mooseksen itsensä toimesta kyllä montakin kertaa, mikäli oli totta, että hän tapatti kivittämällä mm. jonkun sapatin aikaan halkoja keräilleen! Ei sellaista voisi nykyään hyväksyä, mutta ihminen olisi silloin Lapsi ja Laki-Sotilas....
        Ja kaikki vanhan testamentin profeetat kilpailivat vain lähinnä sillä, kellä oli isoin kirous......
        Onneksi tuli Jeesus, ja vähän muutti maailmamme suuntaa ylöspäin.....
        Minä en ole Kristus vaikka tässä istuksinkin, minä olen Agison Aukino.....


      • Pakstori
        Laki-aki kirjoitti:

        Lainaa: LaD
        Minä kykenen.kääntämään Raamatun itseään vastaan ja todistettavasti väittämään että jumala on *******

        Oikeesti, LaD tutki sanaa, niin huomaat että lain kirouksen vankila se on, kuten Paavali sanoi, koska kukaan muu kuin Jeesus ei noudattanut Mooseksen lakia, ja jättänyt meuhkaamatta Perrkelleeen murhavoimilla muita ihmisiä vastaan.....

        "Älä Tapa", tuhottiin ja jätettiin noudattamatta, kyllä Mooseksen itsensä toimesta kyllä montakin kertaa, mikäli oli totta, että hän tapatti kivittämällä mm. jonkun sapatin aikaan halkoja keräilleen! Ei sellaista voisi nykyään hyväksyä, mutta ihminen olisi silloin Lapsi ja Laki-Sotilas....
        Ja kaikki vanhan testamentin profeetat kilpailivat vain lähinnä sillä, kellä oli isoin kirous......
        Onneksi tuli Jeesus, ja vähän muutti maailmamme suuntaa ylöspäin.....
        Minä en ole Kristus vaikka tässä istuksinkin, minä olen Agison Aukino.....

        Ei teistinen evoluutio ole paha yritys, vaan ihan hyvä yritys saada rauha aikaan tiedemaailmassa, ja Raamattukin sanoo, että "Rauhantekijällä on tulevaisuus, sodalta se on jo loppunut."
        Ei ihmisen kuulu tietää aikoja ja paikkoja, ei ihminen itse ole aika tai paikka, ei yksikään niistä fysiikan suureista, että tietäisi mitä ne on, vaikka Fyysikot narraavat esim. että Isaac Newton on Voima, F = M*a.... Ja Coulomb noin neliöjuuri siitä, varaus....


      • LaD
        Laki-aki kirjoitti:

        Lainaa: LaD
        Minä kykenen.kääntämään Raamatun itseään vastaan ja todistettavasti väittämään että jumala on *******

        Oikeesti, LaD tutki sanaa, niin huomaat että lain kirouksen vankila se on, kuten Paavali sanoi, koska kukaan muu kuin Jeesus ei noudattanut Mooseksen lakia, ja jättänyt meuhkaamatta Perrkelleeen murhavoimilla muita ihmisiä vastaan.....

        "Älä Tapa", tuhottiin ja jätettiin noudattamatta, kyllä Mooseksen itsensä toimesta kyllä montakin kertaa, mikäli oli totta, että hän tapatti kivittämällä mm. jonkun sapatin aikaan halkoja keräilleen! Ei sellaista voisi nykyään hyväksyä, mutta ihminen olisi silloin Lapsi ja Laki-Sotilas....
        Ja kaikki vanhan testamentin profeetat kilpailivat vain lähinnä sillä, kellä oli isoin kirous......
        Onneksi tuli Jeesus, ja vähän muutti maailmamme suuntaa ylöspäin.....
        Minä en ole Kristus vaikka tässä istuksinkin, minä olen Agison Aukino.....

        Jumala käskee: älä tapa.

        Mutta jostain kumman syystä hän myös käskee käymään luvatulla maalla asuvien kimppuun, eli antaa luvan tappaa.
        Lisäksi hän rikloo omia sääntöjään raamatussa useaan kertaan, sekinvie uskottavuude.


      • Pakstori
        LaD kirjoitti:

        Jumala käskee: älä tapa.

        Mutta jostain kumman syystä hän myös käskee käymään luvatulla maalla asuvien kimppuun, eli antaa luvan tappaa.
        Lisäksi hän rikloo omia sääntöjään raamatussa useaan kertaan, sekinvie uskottavuude.

        Jumala käskee: älä tapa.

        Mutta jostain kumman syystä hän myös käskee käymään luvatulla maalla asuvien kimppuun, eli antaa luvan tappaa.
        Lisäksi hän rikloo omia sääntöjään raamatussa useaan kertaan, sekinvie uskottavuude.

        Emme tiedä rikkoisiko Jumala? Israeli rikkoi, muttei tietenkään pahemmin kuin pakanat. Rikkoiko Jeesus? Kyllä saattoi muutamissa puheissaan muutamia ihmisiä kuolemaan, mutta kaikestahan olisi voinut vielä keskustella, ja toivoa armahduksia, ei Jeesuksenkaan muutamat tappavat sanat olleet "armottomia", vaan niissäkin jätettiin auki se, kääntyivätkö nuo pahat ihmiset....

        Israelhan menetti sitä asemaansa mikä sillä olisi ollut lähi-idän suurvaltiona, jos se olisi pitänyt Mooseksensa lain.... Sotia käytäisiin siitäkin huolimatta, vaikkei tappaa saisi, koska eihän tappamatta jättäminenkään ketään estä kuolemasta, sitten sairastuu vahnuuteen raihnaisena ja heikkona, ei se ole niin komeaa kuin kuolla SODASSA! Siksi Jumala ARMAHTI Daavidin vaikka hän oli valhetelematta väkivaltaisin ja sotaisin Israelin kuninkaista....


      • Laki-aki
        Pakstori kirjoitti:

        Jumala käskee: älä tapa.

        Mutta jostain kumman syystä hän myös käskee käymään luvatulla maalla asuvien kimppuun, eli antaa luvan tappaa.
        Lisäksi hän rikloo omia sääntöjään raamatussa useaan kertaan, sekinvie uskottavuude.

        Emme tiedä rikkoisiko Jumala? Israeli rikkoi, muttei tietenkään pahemmin kuin pakanat. Rikkoiko Jeesus? Kyllä saattoi muutamissa puheissaan muutamia ihmisiä kuolemaan, mutta kaikestahan olisi voinut vielä keskustella, ja toivoa armahduksia, ei Jeesuksenkaan muutamat tappavat sanat olleet "armottomia", vaan niissäkin jätettiin auki se, kääntyivätkö nuo pahat ihmiset....

        Israelhan menetti sitä asemaansa mikä sillä olisi ollut lähi-idän suurvaltiona, jos se olisi pitänyt Mooseksensa lain.... Sotia käytäisiin siitäkin huolimatta, vaikkei tappaa saisi, koska eihän tappamatta jättäminenkään ketään estä kuolemasta, sitten sairastuu vahnuuteen raihnaisena ja heikkona, ei se ole niin komeaa kuin kuolla SODASSA! Siksi Jumala ARMAHTI Daavidin vaikka hän oli valhetelematta väkivaltaisin ja sotaisin Israelin kuninkaista....

        Uskokaa kun sanon, ettei ole suurta merkitystä sillä MINKÄ LAIN ottaa noudattaakseen, kunhan sitä vain sitten noudattaa.... Siksihan maailmassa on vielä tietoja ja taitoja ja pelejä, että ihmiset noudattavat ammattikuntansa sääntöjä, ja vain lapsenusko niitä noudattaessa aluksi johtaa menestykseen.
        Ei PALKKA-murhaajaa pitäisi tuomita toisenlaisen lain omaksuneen laintajun mukaan, vaan sen minkä Tuomari saa ongittua hänen omaksi oikeudentajukseen.... Ihmisille ei kenellekään kuitenkaan järjettömän muita lakeja ole annettu, kuin Hammurabin ja Mooseksen lait, vaikka se oli sitä ihmiskunnan lapsuutta ja sen "kulta-aikaa", sitten tuli huonompia metalleja....

        http://personal.inet.fi/koulu/karppi/kortti.htm

        Jos tämä näyttää vain "lapselliselta", ja vain sillä ruutuhäpeä-viiva kuningattarella yhdistetyltä, tulette pettymään, en usko asian olevan pohjimmiltaan ihan noin "skitsofreeninen" kuin tässä korttipakassa olisi kyse....
        Lapsenmielinen pääsee tästä portista sisään, ei voi aluksi lähestyä pieniäkään lakeja, mitä tahansa siten luuleekin laeista tietävänsä, että voisi ne HETI ottaa vanhan ja viisaan tavoin, vaan alussa täytyy olla suorastaan kuin vauva...
        Tuossa "pakassa" siis Explorer näyttä maa-merkit oikein, muut näyttävät hivenen vääriä merkkejä....

        Jumala ei miestä pidä isona, jos hän ei mitenkään taistele paikastaan elämässä, heikot kaatuvat elon tiellä, on Sattanistien slogani ja valitettavasti totta, varsinkaan jos heikot, mutta silti Jumalalle rakkaat eivät pysy VAHVAN luona ja hänen suojaamanaan....


    • Palstan mittapuulla jopa raikas avaus! Mitäpä te Perkeleen jallittamat evoteistit sanotte näin väkevään (jopa 96 tilavuus-%) julistukseen?

      • tieteenharrastaja

        Myönnän auliisti avaajalle oikeuden uskoa Jumalaan halutessaan vaikkapa näinkin. En hyväksy hänen väitettään, että se on ainoa oikea tapa.

        Mielestäni vähemmälläkin kuin hänen raamatunselitystaidollaan voi perustella Raamatun puhuvan myös teistisen evoluution puolesta.


    • "Palstan mittapuulla jopa raikas avaus! Mitäpä te Perkeleen jallittamat evoteistit sanotte näin väkevään (jopa 96 tilavuus-%) julistukseen?"

      Saapihan sitä Raamattua tulkita omaan korvasyyhyynsä miten tahtoo.

      • Portilla Portto....

        "Palstan mittapuulla jopa raikas avaus! Mitäpä te Perkeleen jallittamat evoteistit sanotte näin väkevään (jopa 96 tilavuus-%) julistukseen?"

        Saapihan sitä Raamattua tulkita omaan korvasyyhyynsä miten tahtoo.

        Juuri siksi,"Pyhiä kirjoituksia ei voida tehdä tyhjiksi"(Jeesus).
        Yksinkertaisesti siitä syystä, että vasta sitten, kun voidaan osoittaa syy-seuraussuhde, jokaiselle esim. Raamatun kirjoittajan ajatuskuviolle, ulottuen jopa viimeiseen - kaikkien aikojen viimeiseen lukijaansa, on Pyhät Kirjoituksetkin tulleet täytetyiksi. Jeesus näki aikojen loppuun, ja sanoi: "Se on täytetty, kun näki sen hetken milloin palaa maan päälle, eli hetki tuonelan porteilla viivähtämisensä jälkeen, jossa Tuonela Totteli Jeesusta, ja Sitoi Saattanan suun kuonokoppaan.... Se oli pimeä paikka: Apokfryfit kertovat, että Jeesus sanoi Tuonelassa oleville:"Tuonelan Porttiot, nostakaa Päänne!" Portot aukenivat, ja moni kuolemaan uneen nukkunut nousi Kristuksen Valossa ylös, siinä valossa, jonka hän lainaisi Auringoltaan, sen Auringonpimennyksen aikana....


    • Salomon opissa

      Teistinen evoluutio ON nimenomaan, vain ja ainoastaan TÄMÄN AJAN EKSYTYS. Sitä ei ole ennen ollut.

      Luepas Salomon kirjoittama kirja, Salomon Viisauden Kirja, se on apokryfi...
      http://www.finbible.fi/head/raam.htm

      Sen viimeiset säkeet kuvaava evoluutiota:
      17. Mutta heidät lyötiinkin sokeudella, niinkuin lyötiin nuo toiset hurskaan miehen ovella, silloin kun he kukin etsivät synkeän pimeyden ympäröiminä pääsyä sisälle hänen ovistaan.
      18. Sillä niinkuin kielisoittimessa sävelten tahti vaihtelee, vaikka sointi pysyy samana, samoin alkuaineiden keskinäinen suhde on vaihtelevainen, mikä on selvästi havaittavissa, kun katsellaan silloin tapahtuneita asioita.
      19. Sillä maaeläimet muuttuivat vesieläimiksi ja uivat siirtyivät maalle.
      20. Tuli kiihtyi vedessä itseäänkin väkevämmäksi, ja vesi unohti sammuttavan voimansa.
      21. Toisaalta liekit eivät kuluttaneet niissä liikkuvien, muuten helposti tuhoutuvien eläinten lihaa, eikä sulanut taivaallinen ruoka, vaikka se laadultaan oli helposti sulavaa, jään näköistä.
      22. Sillä sinä, Herra, olet tehnyt kansasi suureksi ja kunniakkaaksi kaikessa etkä ole sitä halveksinut, vaan olet aina ja joka paikassa seisonut sen rinnalla.

      Eli jo kuningas Salomo tiesi evoajatuksen....

    • Kannatan teististä evoluutiota ja avauksen vuodatus sai minut vain hymähtämään ja naurahtamaan. Jeesus siinä synoptisessa apokalypsissä tuskin puhui mistään "tästä ajasta" (pikaista maailmanloppua kun odotti apostolien tavoin) ja vielä vähemmän mistään "teistisestä evoluutiosta".

      • Ikuisuus päättyy?

        Kannatan teististä evoluutiota ja avauksen vuodatus sai minut vain hymähtämään ja naurahtamaan. Jeesus siinä synoptisessa apokalypsissä tuskin puhui mistään "tästä ajasta" (pikaista maailmanloppua kun odotti apostolien tavoin) ja vielä vähemmän mistään "teistisestä evoluutiosta".

        Ikuisuus on ääretön aika, mutta se tulee ymmärtää, että monimutkaiset konstrukitiot tekevät äärettömistäkin aikajanoista vain HETKEN ylöspäin nousseen kuvion, ja vaikka se nousisi KOKO akselinsa äärettömyyteen täyttäen pinnan, sekin olisi kaksi ulottuvuutta ylempänä vain yksi hetken ylösnpäin mennyt jana, TANGENTIN kannalta, voi käyttää arcusta tai cotangenttia jos haluaa, mutta idea on sama.... Siksi aikakin päättyy, kuten Joh. Ilm. sanoo, kaikki laitteet ja bio-olennot ovat järkyttäviä aikasyöppöjä, ja niiden ylläpito ei ole välttämättä helpompaa kuin planeetarisen todellisuuden....


    • Onko Kanada 1?

      Kanada kiilaisi voitollaan Ryssistä, jos finaalisssa kohtaavat, niiden ohi.
      Se olisi kyllä OIKEIN, koska kyseessä kansallispelinsä, mutta eihän sillä koskaan liikaa merkitystä ole, onko joku oikein, ei esim. briteillä 3-4 osaan hajonneen jalkapalloilansakaan takia ole, kuin joku ihan pieni määrä MM-mestaruuksia, jalkapallossa....

    • Asuuko Pakstori samassa päänupissa kuin Aukino?

      • Apo-Calypso

        Asustaapi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      191
      4469
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      120
      2811
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2264
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      132
      2245
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1952
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1516
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      113
      1434
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1352
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe