Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Rukinta tietoa kaipailen (KIIRE)

Ylläpitoon

Siis mulle ja mun kamulle on tulossa (ehkä) tossa alkukesästä ylläpito hevonen.
Mietittyttää vain tuo ruokinta.. Hevonen asuisi pihatossa, mistä on vapaa pääsy pihalle ja ulos.

Kysymykseni (vastaathan rehhellisesti, ettei satu vahinkoja)

- Voiko hevonen syödä villiheinää koko vuorokauden kesällä?
- Mistä yleensä ähky tulee? .. Tiedän suunnilleen mutten ole varma asiasta.
- Voiko pihaton tehdä ylijäämä laudoista?
- Kuinka pitkiä maasto matkoja hevosen kanssa voi tehdä, ilman että täytyy antaa muita rehuja?

Jos viititte antaa muita tietoja hevosen ylläpidosta, kirjottakaa mulle.
Älkää viitsikö huutaa että: oon liian nuori ja oota vielä.
Sillä oon ratsastanu 4v ja oon 14v tyttö.
Ja mun mummilla on ollu 2 hevosta, sillonkun mun äiti on ollu lapsi, että en oo täysin avuton kakara.

6

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haloo ihmiset

      Voisitteko ihmiset vastata!! Todella ärsyttävää täällä istuskella ja ootella että voisko joku vastata!

    • heppa

      Sinun täytyy ottaa heinäanalyysi jos haluat tietää varmasti, jos tarvitset lisätä jotain muuta vai ei.

    • _katherine_

      Olet aivan liian nuori yksin ottamaan vastuuta hevosesta. 14v. on vielä ihan lapsi ja 4-vuotta on todellä vähän aikaa.
      Toivottavasti sun vanhemmat on valmiit ottamaan sen vastuun siitä hevosesta.

      - Voiko hevonen syödä villiheinää koko vuorokauden kesällä?
      Riippuu hevosesta ja heinän laadusta.

      - Mistä yleensä ähky tulee? .. Tiedän suunnilleen mutten ole varma asiasta.
      Ähky voi johtua monesta syystä:
      Hevonen saa liikaa ruokaa suhteessa liikuntaan, heinä on pilaantunutta tai siinä on haitallisia kasveja, hevonen saa heinän mukana vatsaansa hiekkaa/mutaa (hiekkaähky), hevonen saa liian vähän vettä...

      - Voiko pihaton tehdä ylijäämä laudoista?
      voi, mikäli niistä saa tehtyä ohjeiden mukaisen pihaton. Googlaamalla löytyy lait ja säädökset jotka koskee hevosen pitoa.

      - Kuinka pitkiä maasto matkoja hevosen kanssa voi tehdä, ilman että täytyy antaa muita rehuja?
      Jos hevonen on terve ja hyväkuntoinen, eikä sää ole kovin kuuma, se jaksaa varmasti n. 3-4h maastolenkit. Pidemmillä maastolenkeillä tulee hevonen juottaa välillä.

    • Vastaus: Ylläpidolle

      Hevonen voi syödä villiheinää vuorokauden

      Ähky tulee jos se saa liikaa ruokaa mutta ei tule heinästä omatkin hevoset on vuorokausia syömässä vapaana laitsalla heinää eikä ole tullut ähkyä mutta muuta ruokaa jos antaa liika niin siitä tulee ähky

      voi tehdä ylijäämistä laudoista kunhan vain ei ole teräviä kulmia joihin hevonen voi satuttaa itsensä!

      No voi tehdä noin tunnin mittaisia maastomatkoja mutta muista välillä löysin ohjin käyntiä niin hevosesi saa levätä

      TIEDÄN JA ON KOKEMUSTA ON OMIA HEVOSIA 4

      • Namimaiskis...

      • voeha kakka
        Namimaiskis... kirjoitti:

        Tämä on herkkua:

        http://www.hvitfelt.com/tuotteet.htm

        No onpa hyvä, että liha kelpaa, en sitte tiiä, mitä hait kommentillasi. Luultavasti halusit ärsyttää hevosharrastajia. No ehkä sääkin joku päivä kasvat :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2474
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1555
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1508
    8. 54
      1370
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe