Huimaava keskinopeus

miksi kaivetaan aina

Ajattelin että kun lähtee aiemmin töistä näin perjantaina niin pääsee ruuhkan alta pois, no lähdin kolmen aikaan Hernesaaresta ja kohteeni oli Pohjoishelsinki, ajattelin heti alkumetreillä että nyt ei aivan suju suunnitelmien mukaan, no Hietalahdessa joku vitun kaivanto jumiutti heti liikenteen.
Siitä kun päästiin puolentunnin odotuksen jälkeen niin sitten Tullinpuomissa jämähti taas, ei saaatana sentään, Ruskeasuolla joku vitun toinen kaivanto jumittaa taas. Siis kun ajoin liikennesääntöjen mukaan, nopeus korkein sallittu, ei punaisia päin, pysähdyit suojatien eteen pysähtyneen viereen, et tukkinut risteävää liikennettä, et ajanut bussikaistaa, niin kaikkiko nämä yhdessä aiheutti moisen ajankulun, 13 km ja 1,5 tuntia. Paljonkohan olisi aikaa jäänyt muihin harrasteisiin jos olisi ajanut niinkuin virulaiset, bussikaistalla, suojatien eteen pysähtyneen ohitus pysähtymättä, päin punaisia, reipasta ylinopeutta.

11

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aeshdjyh

      Kierrä suosiolla ykköstä siellä kun on pakko pitää järjestelyt auki.

      • miksi kaivetaan aina

        "Kierrä suosiolla ykköstä siellä kun on pakko pitää järjestelyt auki."

        Pitää sanoa ettei oikein auennut, siis kiertää ykköstä, ei onnistu pitkänaikaa kun on automaatti. Eikä Hietalahdessa ole ainakaan kehäykköstä.
        No ei sen väliä.


    • kekekekekek

      Vaikka miten ajaisit päin punaista, ylinopeutta, jalankulkijoita vaarantaen ja muutenkin aivan päin persettä, niin ne kaivannot olisivat silti siellä.

    • mittee ois

      Pyörällä ajelisit tuon matkan reilussa puolessa tunnissa. Jos mahdollista, niin harkitse vakavasti.

    • joojoo....

      Kierrä sellaista reittiä jossa ei ole liikennevaloja. Laittamalla jokaiseen mahdolliseen risteykseen valot saataisiin liikenneruuhka vaikka ivaloon. Esimerkiksi tehtaankatua tai rantaa pitkin pääsee itäpuolelle keskustaa, ja sieltä rantatielle ja sieltä mäkelänkadulle.... Tai minne sitten menetkin. :D Haha. Joo. Kokeile eri reittejä.

    • joojoo....
    • Suomen peli?

      Tiistaina eduskuntatalon nurkalta Ruskeasuolle 1,5 h ja matkaa vain 5 km, lienee tanan jääkiekon syytä kun jengi lähtenyt yhtäaikaa duunista?

    • Jeputi

      Njoo, ongelmansa kullakin... Itse kun lähden kolmen aikaan Rovaniemeltä ajelemaan niin tuon 1,5 tunnin päästä eli puol viis olen Kittilässä, home sweet home. Tuommoinen pieni 150 km siirtymä samaan aikaan kuin sinun 13 km... Muuta tänne niin et tarvitse tuskailla tuolla pikku asialla...

      • opyöo8

        No mukava että joku tuon ymmärtää. Aina puhutaan pohjoisen pitkistä välimatkoista mutta etelässä ei kertakaikkiaan pääse sujuvasti oikein mihinkään. Ja jos Helsingistä puhutaan niin on varattava vielä ylimääräinen puolituntinen parkkipaikan etsiskelyyn. Tosiasia ainakin omalla kohdallani kuitenkin se, että töitähän sitä olisi saatava, lienee kortilla siellä kun on täälläkin. Rovaniemen liepeillä näyttäisi asunnotkin olevan aika kalliita jos vaikka töitä sieltä saisikin. Kittilässähän voi olla edullistakin, mutta eipä taida irrota meikäläiselle sellaisia palkkoja että voisin ajella 300 km päivässä työmatkaa. Raja silläkin on paljonko niitä verotuksessa voi vähentää....


      • Lars-Staffan
        opyöo8 kirjoitti:

        No mukava että joku tuon ymmärtää. Aina puhutaan pohjoisen pitkistä välimatkoista mutta etelässä ei kertakaikkiaan pääse sujuvasti oikein mihinkään. Ja jos Helsingistä puhutaan niin on varattava vielä ylimääräinen puolituntinen parkkipaikan etsiskelyyn. Tosiasia ainakin omalla kohdallani kuitenkin se, että töitähän sitä olisi saatava, lienee kortilla siellä kun on täälläkin. Rovaniemen liepeillä näyttäisi asunnotkin olevan aika kalliita jos vaikka töitä sieltä saisikin. Kittilässähän voi olla edullistakin, mutta eipä taida irrota meikäläiselle sellaisia palkkoja että voisin ajella 300 km päivässä työmatkaa. Raja silläkin on paljonko niitä verotuksessa voi vähentää....

        "Rovaniemen liepeillä näyttäisi asunnotkin olevan aika kalliita jos vaikka töitä sieltä saisikin."...nojoo.

        Kukin arvostaa mitä haluaa. Tunnen monia opettajaperheitä, joilla ei ole varaa muuttaa pk-seudulle. Ei kerta kaikkiaan paukut riitä elämiseen...ekonomi- ja inssitutuilla sen sijaan ei suurempaa hätää.

        En minäkään tänne hesan ruuhkiin kovasti kaipaisi, mutta fakta on se että työt tässä maassa on valumassa pikku hiljaa kaikki kehä 3:n sisäpuolelle. Ainakin omaa koulutusta vastaavat. Olisihan se kiva maata puoli-ilmaisessa asunnossa jossain syrjäseudulla ja ruikuttaa kehnoista bussiyhteyksistä samalla kun antaa pk-kehyskuntalaisten maksaa niitä veroja yhteiseksi hyödyksi...


    • miksi kaivetaan aina

      Vitunpitkä työmatka tulisi, lähdettävä samoilla lämmöillä takaisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe