Entäs ne pyhät vitsit?

Sarjassamme

Yksi hauska piirre tällä palstalla on, että itse ortodokseista löytyy huumoria.
Joskus tällä palstalla on ollut lystiä, kun ortodoksit ovat veistelleet omia hyväntahtoisia ja veikeitä huomioitaan.

Eikös olisi välillä aika kertoa vitsejä?

On mahdottomasti ort.vitsejä, ne kaikki ovat kuulleet.
Aloitan neutraalisti ja odotan jatkoa.

Mikäs on mustalaisen (romaani nykyisin) lempivirsi?
No sehän on: "Armollas ruunaa kaunista".

Mikäs on dementikon lempivirsi?
= "Oi muistatko vielä sen virren?"

Mikäs on ortodoksin lempivirsi/veisu/?
= ?

Mitä muita "pyhiä" vitsejä, kertokaa?

20

1223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -007

"Mikäs on ortodoksin lempivirsi/veisu/?
      = ?"

Sisä olet minun Jumalani, Sinuun minä turvaan. Sinua huutaa minun sieluni kuumassa ja nääntyvässä, vedettömässä maassa.

Mites teillä muilla?

• Helppo!

"Mikäs on ortodoksin lempivirsi/veisu/?"

Veisatkaa Herralle uusi vitsi, veisatkaa Herralle, kaikki maa.

• Eipähän

Tämä se on:

Kirkasta, oi Kristus, meille!

• .
        Eipähän kirjoitti:

Tämä se on:

Kirkasta, oi Kristus, meille!

Autoterroristi meni tuonpuoleisiin.Pietari tuli vastaan."Missä se meidän paratiisi on?"
        Pietari rapsutti korvallistaan." Ka,empä osaa neuvoa."

• opettava tarina

Laitapuolenkulkija sattui kuolemaan ja kuinka ollakkaan saapui taivaan porteille mutta Pietari ei päästänytkään häntä sisään.
      Laitapuolen mies siihen että päästä nyt kaveritkin tuolla lahaalla kannustavat ja katsovat kiikareilla kun minä menen taivaaseen.

Pietari siihen sanoi että valitettavasti se ei nyt kay.Näyttää olevan koskenkorvapullon pohjat jotka tuolla alhaalla vilkkuu eikä kiikarit.

Näinkin voi käydä...

• uskovan lemmikit

Jeesus katselee sinua!

Eräänä yönä murtovaras murtautui taloon. Hän katseli taskulampun valossa ympärilleen etsien arvoesineitä. Juuri kun hän oli nostamassa CD soitinta säkkiinsä, kaikui pimeydestä outo ääni sanoen: ”Jeesus katselee sinua.”

Murtovaras sai melkein sydänkohtauksen, sammutti taskulamppunsa ja jähmettyi paikalleen.
      Kun hetkeen ei kuulunut mitään, jatkoi hän etsimistään. Juuri kun hän oli irrottamassa stereon johtoja, kuului pimeydestä kirkas ääni: "Jeesus katselee sinua".

Täysin sekopäisenä pelosta, murtovaras alkoi katsella taskulampun valossa ympärilleen etsien äänen alkuperää. Lopulta taskulampun valokeila osui huoneen nurkassa olevaan papukaijanhäkkiin.

”Sinäkö puhuit äsken", murtovaras kysyi papukaijalta. "Minä se olin", papukaija tunnusti.
      "Yritän vain varoittaa sinua". Murtovaras rentoutui, "Varoittaa sinua, kuka sinä oikein luulet olevasi?" ”Mooses", vastasi papukaija.

”Mooses", murtovaras nauroi, "Minkälaiset ihmiset antavat papukaijalleen nimeksi Mooses?"
      ”Sellaiset, jotka antavat rottweilerilleen nimeksi Jeesus", vastasi papukaija.

• Kadilo

Kännikala putosi Kolera-altaaseen ja hukkui.

Taivaan portilla jaettiin oikeutta. Kännikalalle sanottiin että oikeastaan sinä kuuluisit tuonne alakerran jonoon, mutta kun siellä taitaa olla jo täyttä, niin tule sitten tänne, ei meilläkään aamuryyppyjä jaeta ...

• Ortoilevo doksi

Joo nämä jutut ovat kyllä Lutherialaiselta puolelta.

• Vitsinnappaaja

Pappi saapui aikanaan sellaiselle Karjalan seudulle, missä ei ollut totuttu pääsiäistervehdykseen. "Kristus nousi kuolleista!" hän kajautti juttusille pyrkivälle ukolle. "Ka niinpä tuo kuulu tehneen", vastasi ukko.

• Jatkoa!

Nyt päästiin ortotoksiselle puolelle!

Ei pelkästään kännijuttuja vaan muutakin.

(Mikä noissa kännijutuissa niin viehättää?)

• Lisää vitsejä

Tämä ei ole vitsi, mutta ihan hyvä juttu - "mitä turhia".

Aikoinani - ja siitä on aikaa - kävin synnintunnustuksella isä Savvan luona ennen kirkonmeininkiä (kuten tapaan kuului).

Isä Savva kysyi: "Vihaatko ketään". Sanoin että en.
      Ja siinä se. Sain synnit anteeksi, oli lyhyt toimitus.

Syvä oivallus.

Niin, ja ei kai 9-vuotiaalla niin kauheasti syntejä vielä ole ehtinyt tulla.

Kun muistelen kouluaikojani, niin ort uskonnonopettajat olivat vitsikkäitä, oli hauskaa uskonnontunneilla. Sellaista vilpitöntä hauskaa.
      Samanlaista vilpitöntä vitsiä tapasin myös Bulgariassa ort. kirkossa.

• Mette Maarit

Tämän vitsin kuulin todella pyhältä mieheltä, alias Arkkipiispa Paavalilta, eräässä kahvitilaisuudessa Ilomantsissa.

" Joitakin aikoja sitten minun piti ostaa kotiin uusi jääkaappi. Jääkaappi tuotaisiin minulle ovelle, niinkuin tapahtuikin. Osoitelapussa luki: Paavi Paavali, Karjalankatu 1, Kuopio."

• Enwald

Kuinka tsasouna tuuletetaan?

Klikataan ikonia, jolloin ikkuna avautuu.

• Tietokoneaikaa

Tämä oli ihan todentuntuinen juttu.

Kerron tässä tositapahtuman, mikä sivuaa tätä (vaikka ei olekaan pyhä vitsi):

Tyttäreni oli töissä tietokoneneuvontapalvelussa. Asiakas soitti ja kysyi jotain. Tyttäreni neuvoi, että pitäisi avata ensin "ikkuna".

Tuli pitkä tauko, ja lopulta asiakas tuli takaisin puhelimeen ja sanoi: "No nyt olen käynyt avaamassa kaikki ikkunat, mitäs nyt tehdään?"

• Pöö....

Höpö höpö
      Suvi virsi.... sinulle

• parittomat

Plussaan heti jos joku löytää savolaisen käännynnäisortodoksivitsin jossa kyseinen henkilö ei ole halvennettuna.Vielä parempaa jos savolainen on lihava yh-äippä joka vaikkapa pääsee näpäyttämään vitsissä jotain porvarillista synty karjalais nationalisti ortodoksia nenälle oikein kutkulleen.

Mielellään savon murteella.

• pe-naali
    • Ortodoksinen vitsi

Joo, aina joku tulee pilaamaan mauttomuuksilla hyvän keskustelunaiheen.

Oli kyse siis ort.vitseistä.

Pysykää asiassa!

Kohta ollaan tavanomaisissa typerissä "sellaisissa" jutuissa.
      Kun useimmiten käy näin.

Kaikki on hauskaa, ja sitten tulee ilonpilaaja (pe-naali).

Kaikki muut:

Jätetään väliin ja jatketaan viattomilla hauskoilla jutuilla

TAI JÄTETÄÄN TÄHÄN!

• ryans steak house

kukas se sinä olet tuomitsemaan... nauroit vitsille kuitenkin

• Loogisesti

Jaha, taisi tulla luteri tai hellari palstalle?

No joo, tähän nämä pyhät vitsit sitten loppuivatkin.

Oli kuiteskin kivaa jonkin aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      61
      15147
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      27
      3184
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      267
      2410
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      128
      1743
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      127
      1463
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      354
      1383
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1203
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      12
      1105
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      74
      936
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      895
    Aihe