Adventistipastori mielistelee petoa kullalla

korkein kunnia

71

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valon Viesti

Siinähän on tehty oikein Jumalan kuva.
      Kymmenen käskyn lailla on siis pyyhitty "hanuria".

Osoittaa kiistatta adventismin ulkokultaiseksi kultiksi.
      Ei ihme, että jäsenet katoaa adventtikirkoista.
      Viihdyttäjät ja "pellet" jää adventtikirkon palkkalistoille.

• @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

"Valon Viesti":lle

Sinä olet totisesti syyttäjähengen riivaama ihminen, joka hakee kokoajan epätoivon vimmalla syyttämisenaihetta lähimäisistään, Kristuksen lunastamista adventisteista. Jeesus tuli lunastamaan tänne sellaisia jotka lunastusta tarvitsevat, siis syntisiä.

Oletko sinä itse synnitön mielestäsi? Minä sanon sinulle, et ole, sillä syyttäjähenki ei asu vanhurskautetun sydämessä, koska Jeesus on puhdistanut sen omalla viattomalla verellään. Uskova ihminen näkee omat virheensä, eikä hae niitä toisista.

Senvuoksi juuri viihdyt näillä sivuilla, koska haluat päivästä toiseen, vuodesta toiseen esittää kaunaisia syytöksiäsi ja suoranaisia valheitasi adventistien pään menoksi.

Mutta tiedä, että sinä tulet häviämään tämän taiston, koska sinä taistelet itseään Kristusta vastaan samalla kun suollat valheitasi Hänen synnistä lunastamiensa päälle.

Saatanalla ei ole tarjottavana sinulle iankaikkista elämää, vaikka niin luulet, kun olet uskonut käärmeen valheen;"eette te suinkaan kuole".

• kristitty

Totta, jos tuo on adventistien tekemä raha, niin kyseessä on törkeä ilkityö!
        Eikös Jeesus joka on sen näkymättömän Jumalan kuva sanonut rahasta " Kenen kuva ja päällekirjoitus tässä on"? " Keisarin" Jumalan kansa vastasi. Keisari oli tuohon aikaan jumala. Myöhemmin Paavi sai saman arvon: " Herra jumala paavi"

Tästä adventistien rahasta Jeesus sanoo: " Antkaa Jumalalle se, joka Jumalan on, ja keisarille se mikä keisarin on"

Adventtikirkko, Jumalan lakia pitävä seurakunta, on antanut Jumalan kuvalle, Jeesukselle, käsin tehdyn Jumalan kuvan! Ei voi muuta kuin hävetä Kuka saa tuon rahan käsiinsä, murskkatkoon sen, jauhakoon hienoksi, ja juottakoon adventtikansalle.." Voi tämä kansa on tehnyt suuren synnin! He ovat tehneet itselleen jumalan kullasta" 2 Moos 32: 31

"Jos tahdot päästä elämään sisälle, pidä käskyt! " Herra vastaa adventtikansalle: " Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani" ..jae 32 Kyllä itkettää tää adventtikansan jumalaton meno...

• kristitty kirjoitti:

Eikös Jeesus joka on sen näkymättömän Jumalan kuva sanonut rahasta " Kenen kuva ja päällekirjoitus tässä on"? " Keisarin" Jumalan kansa vastasi. Keisari oli tuohon aikaan jumala. Myöhemmin Paavi sai saman arvon: " Herra jumala paavi"

Tästä adventistien rahasta Jeesus sanoo: " Antkaa Jumalalle se, joka Jumalan on, ja keisarille se mikä keisarin on"

Adventtikirkko, Jumalan lakia pitävä seurakunta, on antanut Jumalan kuvalle, Jeesukselle, käsin tehdyn Jumalan kuvan! Ei voi muuta kuin hävetä Kuka saa tuon rahan käsiinsä, murskkatkoon sen, jauhakoon hienoksi, ja juottakoon adventtikansalle.." Voi tämä kansa on tehnyt suuren synnin! He ovat tehneet itselleen jumalan kullasta" 2 Moos 32: 31

"Jos tahdot päästä elämään sisälle, pidä käskyt! " Herra vastaa adventtikansalle: " Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani" ..jae 32 Kyllä itkettää tää adventtikansan jumalaton meno...

Eiköhän tämä "Jumala" lähettänyt Poikansa maailmaan, että voisimme luoda kuvan Jumalasta.
        Suosittelisin pistämään sormesi hänen haavoihinsa, että tämä kuva ei jäisi näkemättä.
        Jo luomakuntakin todistaa Jumalasta, saati Hänen Poikansa.

Pojasta, Immanuel, Jumala meidän kanssamme, tunnustamme suumme, sävelten, sekä taiteessa kätten kautta. Näitten todistusten merkitys on siinä, että kuvaa ei kumarreta, tahi ihmisen todistusta, huultenhedelmänä, vaan sen sanoman sisältöä,
        t.s.

Jeesusta.

• mitä höpäjät??
        kristitty kirjoitti:

Ei se ole raha. Se on laatta, jossa on kuvattuna Jeesuksen paluu.

• kristitty
        helluntalainen kirjoitti:

Eiköhän tämä "Jumala" lähettänyt Poikansa maailmaan, että voisimme luoda kuvan Jumalasta.
        Suosittelisin pistämään sormesi hänen haavoihinsa, että tämä kuva ei jäisi näkemättä.

Pojasta, Immanuel, Jumala meidän kanssamme, tunnustamme suumme, sävelten, sekä taiteessa kätten kautta. Näitten todistusten merkitys on siinä, että kuvaa ei kumarreta, tahi ihmisen todistusta, huultenhedelmänä, vaan sen sanoman sisältöä,
        t.s.

Jeesusta.

Muistutan helluntalaista, että Jeesus sanoi: " Kosketelkaa minua, en minä ole henki, sillä hengellä ei ole lihaa eikä luita, niinkuin näette minulla olevan" Jeesus

En ole tavannut käsintehtyä jumalan kuvaa,..jolla olisi lihat ja luut ..ja haavat ilman syytä!

Me odotamme Herramme Jeesuksen ilmestymistä..mutta epäjumalien haavojen reikiin emme koske..Meidän Jumalamme on elävä Jumala..ei kuollut, käsin tehty jumalan kuva..jolla aina on palvelija

• helluntalainen nimim
        kristitty kirjoitti:

Muistutan helluntalaista, että Jeesus sanoi: " Kosketelkaa minua, en minä ole henki, sillä hengellä ei ole lihaa eikä luita, niinkuin näette minulla olevan" Jeesus

En ole tavannut käsintehtyä jumalan kuvaa,..jolla olisi lihat ja luut ..ja haavat ilman syytä!

Me odotamme Herramme Jeesuksen ilmestymistä..mutta epäjumalien haavojen reikiin emme koske..Meidän Jumalamme on elävä Jumala..ei kuollut, käsin tehty jumalan kuva..jolla aina on palvelija

No, otapa raamattusi käteen, kuinka siellä esitetään "Jumalan kuva, vaikkapa Poika"!?

Musteella ja aakkosilla, on lauseita, sekä pisteitä ja pilkkuja, kirjoitettu puhtaalle paperille. Käsin tehty, jopa käännökset ihmismielin ajateltu.

ts. asian sisällöstä on kyse, taiteessa ja sanoissa, joka johdattaa ymmärrystämme kohti tavoitetta.

Pikkasen ajattelisin ajatuksesi menevän aiheestä ohi, mutta jos budhan kuvalla yritettäisiin kertoa sovituksen sisällöstä, voin silloin yhtyä ajatukseesi, (ylifariseus?).

• kristitty

t.s.

Jeesusta.

helluntalainen, olet oikeassa siinä, että me olemme jumalia...sinä olet Jumalan poika ja minä myös! Jumala luokin meissä, meidän sydämiimme oman kuvansa, asettamalla lakinsa meidän mieleemme, eli sydämeemme!!

Me olemme jumalia, koska meille on tullut Jumalan sana: " Älä tee itsellesi jumalan kuvaa"

Me olemme Jumalan sukua ja Jumalan kuvia, mutta eivät poltettavaksi tarkoitetut, käsin tedyt kuvat ole muuta kuin iljetyksiä!
        Salomo oli Jumalan poika 2 Sam 7: 14...silti tämäkin Jumalan kuva teki syntiä, rakentamalla epäjumalille alttareita!!..ja kuviakin siellä varmaan oli.

Heti kun saat jumalan pojan laattaan hengen ja elämän, niin sekin on Jumalan kuva...siihen saakka se on poltettavaa roskaa, iljetyksiä, jotka häviävät Herran päivänä! Vai onko jollakin kourassaan kotijumala, kun Jeesus kokoaa omansa maan neljältä kulmalta?? Ai, ei ole?...No, miksi te niitä pidätte siihen saakka kunnes hänen tulemuksensa merkki näkyy taivaalla?

Pelastavatko ne teidät hätänne päivänä?..Eivät, vaan tappavat teidät. .." Ulkopuolella ovat epäjumalan palvelijat!! Ilm 22: 15

• kristitty kirjoitti:

helluntalainen, olet oikeassa siinä, että me olemme jumalia...sinä olet Jumalan poika ja minä myös! Jumala luokin meissä, meidän sydämiimme oman kuvansa, asettamalla lakinsa meidän mieleemme, eli sydämeemme!!

Me olemme jumalia, koska meille on tullut Jumalan sana: " Älä tee itsellesi jumalan kuvaa"

Me olemme Jumalan sukua ja Jumalan kuvia, mutta eivät poltettavaksi tarkoitetut, käsin tedyt kuvat ole muuta kuin iljetyksiä!
        Salomo oli Jumalan poika 2 Sam 7: 14...silti tämäkin Jumalan kuva teki syntiä, rakentamalla epäjumalille alttareita!!..ja kuviakin siellä varmaan oli.

Heti kun saat jumalan pojan laattaan hengen ja elämän, niin sekin on Jumalan kuva...siihen saakka se on poltettavaa roskaa, iljetyksiä, jotka häviävät Herran päivänä! Vai onko jollakin kourassaan kotijumala, kun Jeesus kokoaa omansa maan neljältä kulmalta?? Ai, ei ole?...No, miksi te niitä pidätte siihen saakka kunnes hänen tulemuksensa merkki näkyy taivaalla?

Pelastavatko ne teidät hätänne päivänä?..Eivät, vaan tappavat teidät. .." Ulkopuolella ovat epäjumalan palvelijat!! Ilm 22: 15

Mielestäni me puhumme hieman eri aksentilla asiasta.
        Eli puhumme samasta asiasta, "ei tehdä kuvaa".. tarkoittaen sitä, että kohde vaihtuu käsin, (myös ajatuksin sekä teoin) tehtyyn jumalankuvaan.

Mutta, ja iso mutta, ..... nyt puhutaan ja täsmennän missä äksentimme on mistä minä puheessa tarkoitan.

Suuni todistus, se on Jeesus, yksin ja ainoastaan Lunastajanani ja sijaisenani, että pelastuisin.
        Sen muodostan värähdysmuodossa, äänellä.
        Raamatun käännöskin on tekstinä, tekstinä, jossa tulkitaan Jumalaa, [ääkkösin],
        puhtaalle paperille. Jehova, Jahve, JHWH, Jeshua, Jeesus,. jne.

Siinä maalataan Jumala ymmärrykseemme, sen mukaan, mitä ymmärrys saa tekstistä aikaiseksi.
        Puhdas paperi olisi virheetön, mutta kirjainten / sanojen siveltimenvedot maalaavat, tahi veitsi veistää kuvaa, jonka rakennamme mieliimme tästä Jeshuasta, sijaisestamme.

Sitä se on, kun tästä "’"samasta"’" kuvaviestistä, niillä sanoilla, joita veistäjä, tahi siveltimen omaava ""parhaiten"" kertoo suunsa todistusta, vajaamittaisesti ihmisen tavoin Jumalasta.

Näemme kärsivän Kristuksen, ei siinä "puussa" joka on veistetty, -mutta se sanana, sen muotoisena on veistetyn teksti, on syntieni sijainen, joka kärsi, kärsimyksen jälkeen kuoli jne., että saisin elää.

Eli tämä on sen aksentti, jonka näen maalauksessa, taiteessa, mutta en etsi sitä, että kumartaisin siellä paikalla sitä taidetta, vaan sen kautta nostan katseeni, sekä kohdistan ajatukseni siihen, mitä se todistus tuo mukanaan.

Jo Jumala loi luomakunnan joka todistaa Hänestä.
        Näet puissa Jumalan, ja se kuvataan taulussa. Eli se kuva tulee juuri siksi, että on Jumala luonut puun, sekä sitten ne järvet ym. luomakunnan.

Eli aina katselemme Jumalaa, kun ymmärrys avaa sydämeen kohteen, joka on Luoja.

Evolutisti, ei hän katsele luomakuntaa Jumalan kättentöinä, vaan sattuman tuloksena.
        Mutta kristitty kyllä. ts. tässä löytyy se kuva, millä kuvaamme mieliimme Jumalan kuvan, eli elämä on Hänestä lähtöisin.

Sentähden en kiellä alttaritaulua, en käsintehtyä todistusta, koska sen tehtävä on juuri tekijän suulla todistaa itse sanomallaan siihen lähteeseen, jonka Jumala on luonut, antaessaan elämän hengen taiteilijaan ja hänen sydämeensä.

• kristitty
        helluntalainen nimim kirjoitti:

No, otapa raamattusi käteen, kuinka siellä esitetään "Jumalan kuva, vaikkapa Poika"!?

Musteella ja aakkosilla, on lauseita, sekä pisteitä ja pilkkuja, kirjoitettu puhtaalle paperille. Käsin tehty, jopa käännökset ihmismielin ajateltu.

ts. asian sisällöstä on kyse, taiteessa ja sanoissa, joka johdattaa ymmärrystämme kohti tavoitetta.

Pikkasen ajattelisin ajatuksesi menevän aiheestä ohi, mutta jos budhan kuvalla yritettäisiin kertoa sovituksen sisällöstä, voin silloin yhtyä ajatukseesi, (ylifariseus?).

Minä otin raamatun käteeni ja luin" Älä tee itsellesi jumalan kuvaa....sitten selasin ja etsin kuka on Jumalan kuva?

Jumalan kuva on Jeesus, kertoo raamattu " Hän on sen näkymättömän Jumalan kuva"

Kuinkapa kukaan voisi Jeesuksen Isästä kuvaa tehdä, hänhän on Henki..eikä hengellä ole lihaa ja luita, joita kuvaan voisi maalata!!

Vähää ennen Jeesuksen tuloa , raamattu kertoo: " Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä"...ja " Katso minä tulen pian ja minun palkkani on minun kanssani Ilm 22: 11, 12...Jumalan kuvan tekemisestä saa kyllä palkan, mutta se palkka ei varmasti miellytä , ei kuvan tekijää, eikä sitä, joka kantaa sitä kourassaan!!
        Mitä oikeutta epäjumalankuvilla on uskovien keskuudessa! " Lapsukaiset , kavahtakaa epäjumalia" UT

Syntinen saa armon, jos hylkää ja taistelee , ja vastustaa syntiä..esim. I ja II käskyä. Armonovi, taivaassa suljetaan huomaamatta..aivan samoin kuin Nooan arkinkin ovi..kuin varas yösydännä..Jeesus ei ole enää kauan välittäjänä Isänsä ja meidän välillä.. siksi heittäkää nopeasti pois epäjumalat, joita teillä on keskuudessanne!! Hyvin pian Tuomari julistaa tuomion: " Sinut on vaallla punnittu ja köykäiseksi havaittu"!! Dan 5: 27...Kun Jeesus lähtee pois temppelistään, jossa tekee pappispalvelusta, siinä oikeassa majassa...sen jälkeen on lupa tehdä epäjumalia..." Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä"

• kristitty

Mielestäni me puhumme hieman eri aksentilla asiasta.
        Eli puhumme samasta asiasta, "ei tehdä kuvaa".. tarkoittaen sitä, että kohde vaihtuu käsin, (myös ajatuksin sekä teoin) tehtyyn jumalankuvaan.

Mutta, ja iso mutta, ..... nyt puhutaan ja täsmennän missä äksentimme on mistä minä puheessa tarkoitan.

Suuni todistus, se on Jeesus, yksin ja ainoastaan Lunastajanani ja sijaisenani, että pelastuisin.
        Sen muodostan värähdysmuodossa, äänellä.
        Raamatun käännöskin on tekstinä, tekstinä, jossa tulkitaan Jumalaa, [ääkkösin],
        puhtaalle paperille. Jehova, Jahve, JHWH, Jeshua, Jeesus,. jne.

Siinä maalataan Jumala ymmärrykseemme, sen mukaan, mitä ymmärrys saa tekstistä aikaiseksi.
        Puhdas paperi olisi virheetön, mutta kirjainten / sanojen siveltimenvedot maalaavat, tahi veitsi veistää kuvaa, jonka rakennamme mieliimme tästä Jeshuasta, sijaisestamme.

Sitä se on, kun tästä "’"samasta"’" kuvaviestistä, niillä sanoilla, joita veistäjä, tahi siveltimen omaava ""parhaiten"" kertoo suunsa todistusta, vajaamittaisesti ihmisen tavoin Jumalasta.

Näemme kärsivän Kristuksen, ei siinä "puussa" joka on veistetty, -mutta se sanana, sen muotoisena on veistetyn teksti, on syntieni sijainen, joka kärsi, kärsimyksen jälkeen kuoli jne., että saisin elää.

Eli tämä on sen aksentti, jonka näen maalauksessa, taiteessa, mutta en etsi sitä, että kumartaisin siellä paikalla sitä taidetta, vaan sen kautta nostan katseeni, sekä kohdistan ajatukseni siihen, mitä se todistus tuo mukanaan.

Jo Jumala loi luomakunnan joka todistaa Hänestä.
        Näet puissa Jumalan, ja se kuvataan taulussa. Eli se kuva tulee juuri siksi, että on Jumala luonut puun, sekä sitten ne järvet ym. luomakunnan.

Eli aina katselemme Jumalaa, kun ymmärrys avaa sydämeen kohteen, joka on Luoja.

Evolutisti, ei hän katsele luomakuntaa Jumalan kättentöinä, vaan sattuman tuloksena.
        Mutta kristitty kyllä. ts. tässä löytyy se kuva, millä kuvaamme mieliimme Jumalan kuvan, eli elämä on Hänestä lähtöisin.

Sentähden en kiellä alttaritaulua, en käsintehtyä todistusta, koska sen tehtävä on juuri tekijän suulla todistaa itse sanomallaan siihen lähteeseen, jonka Jumala on luonut, antaessaan elämän hengen taiteilijaan ja hänen sydämeensä.

Jumala , Henkensä kauttaa kirjoitti Raamattuun " " Kirottu olkoon jumalan kuvan maalari ja se, joka salaa sen pystyttää" Raamattu.

käsintehdyn jumalan kuvan tekemiseen, tulee aina kysyä lupa Jumalalta!! Lupakirja löytyy Jumalan sanasta!! " Etsikää Herran kirjasta"..lupaa tehdä epäjumalia!!

"Katso, minä käyn niitten profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: ´Se on Herran sana´ ..helluntalaisilla, ja osalla adventisteista on tämä tyyli.

Raamattu sanoo: " Selitykset ovat Herran" ...eivät siis jonkun rivijäsenen.
        Raamattu kertoo: " Te vihoititte minut kättenne töillä, omaksi onnettomuudeksenne......koska teitte muita jumalia ja seurasitte niitä Jer 25: 6, 7

Jeesus on aina sama, ensimmäinen ja viimeinen...helluntalaisillakin on niin monta jumalaa kuin on seurakuntia..kaikkihan ne jumalat on erinäköisiä! " Minä olen aina sama" Jes 48: 12... ja jae 11 kertoo: " Ja kunniaani minä en toiselle anna"..mutta sallin itsekin käsintehdyt jeesus kuvat, jos niitä käytetään kynnysmattoina WC ssä.. tai variksenpelättimenä mansikka maalla..sellainen lepattava kuva joka ajaa räkätit tiehensä...myös WC- paperiin on soveliasta painaa jeesus kuvia...tällä tavoin uskova kunnioittaa elävää Jumalaa ja häpäisee epäjumalia.

" Joka kunnioittaa vääriä jumalia , se hylkää armonantajansa Joona 2: 9..tällä tavoin voitte yrittää säilyttää Jeesuksen armonantajana itsellänne. Uskon että Jeesus rakastaa sellaista uskovaa, joka käyttää pehvan pyyhkimiseen jeesuskuvia...Serlalle voisi ehdottaa tällaista uutta, ..sillä olisi samalla pelastava vaikutus seurakunnissa, joissa pidetään jeesuskuvia , kellä kirjanmerkkinä, kellä alttaritaululla..." Kun sinä huudat, auttakoon sinua jumaliesi joukko! Jesaja 57: 13

Helluntalaisethan tykkääväät huutaa..oi herraa, oi herra jeesus, kiitos jeesus jne...

" Mutta joka minuun turvaa , se perii maan ja ottaa omaksensa minun pyhän vuoreni" ..jae 13 .

• kristitty kirjoitti:

Jumala , Henkensä kauttaa kirjoitti Raamattuun " " Kirottu olkoon jumalan kuvan maalari ja se, joka salaa sen pystyttää" Raamattu.

käsintehdyn jumalan kuvan tekemiseen, tulee aina kysyä lupa Jumalalta!! Lupakirja löytyy Jumalan sanasta!! " Etsikää Herran kirjasta"..lupaa tehdä epäjumalia!!

"Katso, minä käyn niitten profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: ´Se on Herran sana´ ..helluntalaisilla, ja osalla adventisteista on tämä tyyli.

Raamattu sanoo: " Selitykset ovat Herran" ...eivät siis jonkun rivijäsenen.
        Raamattu kertoo: " Te vihoititte minut kättenne töillä, omaksi onnettomuudeksenne......koska teitte muita jumalia ja seurasitte niitä Jer 25: 6, 7

Jeesus on aina sama, ensimmäinen ja viimeinen...helluntalaisillakin on niin monta jumalaa kuin on seurakuntia..kaikkihan ne jumalat on erinäköisiä! " Minä olen aina sama" Jes 48: 12... ja jae 11 kertoo: " Ja kunniaani minä en toiselle anna"..mutta sallin itsekin käsintehdyt jeesus kuvat, jos niitä käytetään kynnysmattoina WC ssä.. tai variksenpelättimenä mansikka maalla..sellainen lepattava kuva joka ajaa räkätit tiehensä...myös WC- paperiin on soveliasta painaa jeesus kuvia...tällä tavoin uskova kunnioittaa elävää Jumalaa ja häpäisee epäjumalia.

" Joka kunnioittaa vääriä jumalia , se hylkää armonantajansa Joona 2: 9..tällä tavoin voitte yrittää säilyttää Jeesuksen armonantajana itsellänne. Uskon että Jeesus rakastaa sellaista uskovaa, joka käyttää pehvan pyyhkimiseen jeesuskuvia...Serlalle voisi ehdottaa tällaista uutta, ..sillä olisi samalla pelastava vaikutus seurakunnissa, joissa pidetään jeesuskuvia , kellä kirjanmerkkinä, kellä alttaritaululla..." Kun sinä huudat, auttakoon sinua jumaliesi joukko! Jesaja 57: 13

Helluntalaisethan tykkääväät huutaa..oi herraa, oi herra jeesus, kiitos jeesus jne...

" Mutta joka minuun turvaa , se perii maan ja ottaa omaksensa minun pyhän vuoreni" ..jae 13 .

kristitty 14.5.2012 12:22

** // kristitty, vastaan kirjoitukseesi.

Putaan vielä ja kerrataan. Vedät nyt rinnastusta väärään kohtaan.
        Totta, että väärän jumalan kuvan maalari, sehän salaa pystyttää sen.

Mutta ei olekaan kyse siitä väärän jumalan kuvasta, vaan puhunkin siitä, että
        Kristuksessa uudestisyntynyt, syntinsä anteeksisaanut, hänen sisällään asuu Pyhä Henki. Aivankuin kerroin, paperin aakkoset, suun sanat, on todistusta kuvausta Jumalasta, Pyhässä Hengessä, -niin myös- taiteen sydämeen saaneen lahja, eli kieli, kuvaa sydämen todistuksena sitä sanomaa, joka kertoo Jumalasta, isolla kirjaimella. Sitä ei salaa pystytetä, vaan tuodaan esille. Tuodaan sanoin, kirjoituksin, sekä maalauksin kuva, kuva, muistokuva Sanan kautta, Pyhän Hengen todistus, että Getsemanen yössä Jeesus taisteli pahuuden voimia vastaan.
        Se voi olla todistus alttaritaulussa, vaikkapa jonkun rukouskammiossa.

Rakas ystävä, menepä nyt itseesi ja huomaa, että Jumala kertoo meille "sanan" kautta mielikuvan, jonka kerronta on ajassa monimuotoinen.

Ei kaikkea voi demonisoida. Siinä mennään harhaan.

Mutta, jätän tämä WC- juttusi omaan arvoonsa, kukaan ei painata kuvaa siihen, koska sanoman sisältö, se saa silloin saman arvon, kuin eräs nuori, joka ei ottanut panettua sanaa tosissaan, vaan teki raamatusta sätkäpaperia ja tämä on tosi.

Sinulle taiteen sydäntodistus, jonka ymmärryksellään kiittää ja kertoo sanoman sisältö, onko se sätkäperin arvoinen, sisällöstä puhutaan?

Seurakuntiin mennen, sen tuomitsee Herra ja kunkin työ tulee esiin viimeisenä tuomon päivänä. Senkin jätän Jumalan asiaksi, enkä lähde mittaamaan.
        Näen, että Jumala on antanut vajaamittaisten käsiin työnsä ja vastaa siitä.

Sitten, mikä on ylistyksessä soveliasta, voidaan sitä sanastakin lukea.

1. Halleluja! Ylistäkää Jumalaa hänen pyhäkössään, ylistäkää häntä hänen väkevyytensä taivaanvahvuuksissa. 2. Ylistäkää häntä hänen voimallisista teoistansa, ylistäkää häntä, sillä hänen herrautensa on suuri. 3. Ylistäkää häntä pasunan pauhulla, ylistäkää häntä harpuilla ja kanteleilla. 4. Ylistäkää häntä vaskirummuilla ja karkelolla, ylistäkää häntä kielisoittimilla ja huiluilla. 5. Ylistäkää häntä helisevillä kymbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla kymbaaleilla. 6. Kaikki, joissa henki on, ylistäkää Herraa! Halleluja! Psl.149

Ja voihan sitä kristittynä raamatun mukaan vaikka heittäytyäkin Isän eteen ja jopa karkeloida, ei Isä siitä loukkaannu, jos on rytmiä sydämessä, niin vaskirumpu käteen.

Kyllä tuolla Pyhällä Hengellä on ilo, kun lapsensa kiittää Häntä.

Minä mielelläni iloitsen heidän kanssaan, jotka syntisinä tulevat Isän eteen ja kiittävät Herraa, kuin kovin jäykän, muotojumalisen seuran muodossa.
        Tätä lausetta ei pidä käsittää väärin, en tällä arvostele adventisteja.
        Mutta taivaassa iloitaan yhdestä syntisestä joka tekee parannuksen.
        Riemua on ja sanojen kiitosta.

• kristitty

kristitty 14.5.2012 12:22

** // kristitty, vastaan kirjoitukseesi.

Putaan vielä ja kerrataan. Vedät nyt rinnastusta väärään kohtaan.
        Totta, että väärän jumalan kuvan maalari, sehän salaa pystyttää sen.

Mutta ei olekaan kyse siitä väärän jumalan kuvasta, vaan puhunkin siitä, että
        Kristuksessa uudestisyntynyt, syntinsä anteeksisaanut, hänen sisällään asuu Pyhä Henki. Aivankuin kerroin, paperin aakkoset, suun sanat, on todistusta kuvausta Jumalasta, Pyhässä Hengessä, -niin myös- taiteen sydämeen saaneen lahja, eli kieli, kuvaa sydämen todistuksena sitä sanomaa, joka kertoo Jumalasta, isolla kirjaimella. Sitä ei salaa pystytetä, vaan tuodaan esille. Tuodaan sanoin, kirjoituksin, sekä maalauksin kuva, kuva, muistokuva Sanan kautta, Pyhän Hengen todistus, että Getsemanen yössä Jeesus taisteli pahuuden voimia vastaan.
        Se voi olla todistus alttaritaulussa, vaikkapa jonkun rukouskammiossa.

Rakas ystävä, menepä nyt itseesi ja huomaa, että Jumala kertoo meille "sanan" kautta mielikuvan, jonka kerronta on ajassa monimuotoinen.

Ei kaikkea voi demonisoida. Siinä mennään harhaan.

Mutta, jätän tämä WC- juttusi omaan arvoonsa, kukaan ei painata kuvaa siihen, koska sanoman sisältö, se saa silloin saman arvon, kuin eräs nuori, joka ei ottanut panettua sanaa tosissaan, vaan teki raamatusta sätkäpaperia ja tämä on tosi.

Sinulle taiteen sydäntodistus, jonka ymmärryksellään kiittää ja kertoo sanoman sisältö, onko se sätkäperin arvoinen, sisällöstä puhutaan?

Seurakuntiin mennen, sen tuomitsee Herra ja kunkin työ tulee esiin viimeisenä tuomon päivänä. Senkin jätän Jumalan asiaksi, enkä lähde mittaamaan.
        Näen, että Jumala on antanut vajaamittaisten käsiin työnsä ja vastaa siitä.

Sitten, mikä on ylistyksessä soveliasta, voidaan sitä sanastakin lukea.

1. Halleluja! Ylistäkää Jumalaa hänen pyhäkössään, ylistäkää häntä hänen väkevyytensä taivaanvahvuuksissa. 2. Ylistäkää häntä hänen voimallisista teoistansa, ylistäkää häntä, sillä hänen herrautensa on suuri. 3. Ylistäkää häntä pasunan pauhulla, ylistäkää häntä harpuilla ja kanteleilla. 4. Ylistäkää häntä vaskirummuilla ja karkelolla, ylistäkää häntä kielisoittimilla ja huiluilla. 5. Ylistäkää häntä helisevillä kymbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla kymbaaleilla. 6. Kaikki, joissa henki on, ylistäkää Herraa! Halleluja! Psl.149

Ja voihan sitä kristittynä raamatun mukaan vaikka heittäytyäkin Isän eteen ja jopa karkeloida, ei Isä siitä loukkaannu, jos on rytmiä sydämessä, niin vaskirumpu käteen.

Kyllä tuolla Pyhällä Hengellä on ilo, kun lapsensa kiittää Häntä.

Minä mielelläni iloitsen heidän kanssaan, jotka syntisinä tulevat Isän eteen ja kiittävät Herraa, kuin kovin jäykän, muotojumalisen seuran muodossa.
        Tätä lausetta ei pidä käsittää väärin, en tällä arvostele adventisteja.
        Mutta taivaassa iloitaan yhdestä syntisestä joka tekee parannuksen.
        Riemua on ja sanojen kiitosta.

Raamattu on Jumalan sana..ja se kertoo Jeesuksesta, joka on kieltänyt epäjumalien kuvien maalauksen " Nuo heidän rakkaansa eivät mitään auta, ja niin he joutuvat häpeään" Raamattu.
        Epäjumalan kuvat ovat uskoville rakkaita..mutta " Synti on hulluuden työ" Snl 24: 9.
        Raamatun mukaan jeesuskuvien maalarit on hulluja!
        Ja synti on laittomuus ..eli tässä asiassa I ja II käskyn rikkominen

Synnin palkka on kuolema! Ja minun tehtäväni on " Pelasta ne, joita kuolemaan viedään, pysäytä ne jotka surmapaikalle hoippuvat" jae 11

Joona 2: 9 ..se, joka kunnioittaa vääriä jumalia hylkää Armonantajansa...ja ilman sitä hoiputte surmapaikalle.. iankaikkiseen tuleen..tuli on tosin iankaikkinen..mutta " tämä on toinen kuolema tulinen järvi"...eli epäjumalan palvelijat palavat poroksi sekunneissa..kun tuleen joutuvat...mutta koska maapallo , joka on talletettu tulelle, kadotuksen päivää varten....syttyy ja kuumenee hitaasti..niin voi mennä kauankin , kun joku tietty ihminen jää tulen saartamaksi! Laki on pyä, oikea ja hyvä , kuten Jumalakin Room 7: 12....mutta jumalaton on paha..ja siksi tulee " tuhkaksi teidän jalkapohjienne alle" Malakia 4: 3

• kristitylle 18.5.201
        kristitty kirjoitti:

Raamattu on Jumalan sana..ja se kertoo Jeesuksesta, joka on kieltänyt epäjumalien kuvien maalauksen " Nuo heidän rakkaansa eivät mitään auta, ja niin he joutuvat häpeään" Raamattu.
        Epäjumalan kuvat ovat uskoville rakkaita..mutta " Synti on hulluuden työ" Snl 24: 9.
        Raamatun mukaan jeesuskuvien maalarit on hulluja!
        Ja synti on laittomuus ..eli tässä asiassa I ja II käskyn rikkominen

Synnin palkka on kuolema! Ja minun tehtäväni on " Pelasta ne, joita kuolemaan viedään, pysäytä ne jotka surmapaikalle hoippuvat" jae 11

Joona 2: 9 ..se, joka kunnioittaa vääriä jumalia hylkää Armonantajansa...ja ilman sitä hoiputte surmapaikalle.. iankaikkiseen tuleen..tuli on tosin iankaikkinen..mutta " tämä on toinen kuolema tulinen järvi"...eli epäjumalan palvelijat palavat poroksi sekunneissa..kun tuleen joutuvat...mutta koska maapallo , joka on talletettu tulelle, kadotuksen päivää varten....syttyy ja kuumenee hitaasti..niin voi mennä kauankin , kun joku tietty ihminen jää tulen saartamaksi! Laki on pyä, oikea ja hyvä , kuten Jumalakin Room 7: 12....mutta jumalaton on paha..ja siksi tulee " tuhkaksi teidän jalkapohjienne alle" Malakia 4: 3

Nyt näkemykseni mukaan puhut ohi asian josta kerron, eli puhut epäjumalien kuvasta ja minä en.

Puhun todistamisen kielestä, joka todistaa Jeesuksesta.
        Kun todistamisen kohde on oikea, ..s.e...e.i...o.l.e...epäjumalan kuvan maalausta.

On jopa ihmisiä, joille kuva kertoo asian, mutta sanat eivät.

Jos kuvaus Jeesuksesta aina on epäjumalankuvausta, ... en ymmärrä sanojesi päämäärää. Silloin voisin jopa sanoa, että "kristitty" nimimerkkisi pitäisi rukoilla kielten armolahjaa, jolla voi saavuttaa todistus, jolla avataan ymmärrystä Pyhään.

Voi olla, että Pyhä Henki pistää pensselin käteesi ja kuvaa, sen kuvan kautta sanomaa, ihmisen mieliin silmän kautta, jonka Jumala on luonut, nostamaan ymmärryksen Jumalasta. Eli siinä et maalaa Buddhan kuvaa ristille, vaan kuvaat ihmisen Jeesuksen, ihmismuodossa vaikkapa, ristillä, tahi rukoilemassa, tahi yläsalissa ehtoollisella, kävelemässä aalloilla jne. jne. Eihän rakas ystävä se ole epäjumalankuvausta, vaan kuvausta Sanasta....

Uskaltaisinkohan sanoa, että sinulta puuttuu "kielilläpuhumisen" armolahja, eli nyt se pensseli ja jopa kiellät sen käytön. Kuuroillekin puhutaan käsin, eikä se ole epäjumalan kuvausta, eli tässä ajassa on sanoja monin eri tavoin esitettynä ja sen merkitys on sanoman vieminen ymmärrykseen. Entäpä jos Jumala kutsuukin sinut pian tällaisen todistajan paikalle.

Ei siinä auta selittelyjesi mukaan edetä, eikä sanoa Herralle, että minulla on kankea pensseli sivellystaito, laita tuo Aarnon maalaamaan, ”osasihan se tehdä kultaisen vasikankin”!.. Tosin vasikka ei kuvannut Jumalaakaan.

Jos mielestäsi kuvan muoto on epäjumalankuvausta, niin ketkäpä eivät maalaa mitään kuvia??
        Siellä varmaankin on se oikea palvonta Allahia kohtaan! .. Jumala hieman eri sanamuodoin.
        Olisikohan siistimpi palvonta?

kertoili ajatuksiaan helluntai- uskomassa, ilman kynsiä ja hampaita.

• kristitty
        helluntalainen nimim kirjoitti:

Raamatun kirjoitukset ovat Jumalan inspiroimat, mutta pisteet ja pilkut on lisätty myöhemmin, ilman inspiraatiota vert. " Minä sanon sinulle tänäpäivänä: " Sinun PITÄÄ OLLA minun kanssani paratiisissa"

Tai: " Minä sanon sinulle: " Tänäpäivänä pitää sinun olla minun kanssani paratiisissa"...Huomaa pisteillä ja pilkuilla Jeesuksesta tehtiin valehtelija...sillä ei hän mennyt paratiisiin tuona päivänä..paratiisi on tarkoitettu eläville, ei kuolleille!

Raamatun kirjoitukset kertovat elävästä Jumalasta ,Jeesuksesta Kristuksesta....Meidän silmiemme eteen Jumalalla onkin tarkoitus maalata Jumalan kuva, ja piirtää se sydämiimme, että me saamme aikanamme nähdä, millainen hän on! Siksi Raamattuun ei ole piirretty yhtään kirotun jumalan kuvaa!!

• jumalan kuva
        kristitylle 18.5.201 kirjoitti:

Nyt näkemykseni mukaan puhut ohi asian josta kerron, eli puhut epäjumalien kuvasta ja minä en.

Puhun todistamisen kielestä, joka todistaa Jeesuksesta.
        Kun todistamisen kohde on oikea, ..s.e...e.i...o.l.e...epäjumalan kuvan maalausta.

On jopa ihmisiä, joille kuva kertoo asian, mutta sanat eivät.

Jos kuvaus Jeesuksesta aina on epäjumalankuvausta, ... en ymmärrä sanojesi päämäärää. Silloin voisin jopa sanoa, että "kristitty" nimimerkkisi pitäisi rukoilla kielten armolahjaa, jolla voi saavuttaa todistus, jolla avataan ymmärrystä Pyhään.

Voi olla, että Pyhä Henki pistää pensselin käteesi ja kuvaa, sen kuvan kautta sanomaa, ihmisen mieliin silmän kautta, jonka Jumala on luonut, nostamaan ymmärryksen Jumalasta. Eli siinä et maalaa Buddhan kuvaa ristille, vaan kuvaat ihmisen Jeesuksen, ihmismuodossa vaikkapa, ristillä, tahi rukoilemassa, tahi yläsalissa ehtoollisella, kävelemässä aalloilla jne. jne. Eihän rakas ystävä se ole epäjumalankuvausta, vaan kuvausta Sanasta....

Uskaltaisinkohan sanoa, että sinulta puuttuu "kielilläpuhumisen" armolahja, eli nyt se pensseli ja jopa kiellät sen käytön. Kuuroillekin puhutaan käsin, eikä se ole epäjumalan kuvausta, eli tässä ajassa on sanoja monin eri tavoin esitettynä ja sen merkitys on sanoman vieminen ymmärrykseen. Entäpä jos Jumala kutsuukin sinut pian tällaisen todistajan paikalle.

Ei siinä auta selittelyjesi mukaan edetä, eikä sanoa Herralle, että minulla on kankea pensseli sivellystaito, laita tuo Aarnon maalaamaan, ”osasihan se tehdä kultaisen vasikankin”!.. Tosin vasikka ei kuvannut Jumalaakaan.

Jos mielestäsi kuvan muoto on epäjumalankuvausta, niin ketkäpä eivät maalaa mitään kuvia??
        Siellä varmaankin on se oikea palvonta Allahia kohtaan! .. Jumala hieman eri sanamuodoin.
        Olisikohan siistimpi palvonta?

kertoili ajatuksiaan helluntai- uskomassa, ilman kynsiä ja hampaita.

Puhuessasi ja käytännön elämässäsi saat tehdä Jumalan kuvan. Puhu Kristuksesta niin paljon kuin jaksat, ja luo ihmismieleen kuva Jumalasta, Jumalan sanaa käyttäen...kunhan pysyt erossa oman käsiesi tuotteesta...niin että käsin tekisit jumalan kuvan..piirtämälläsilmät jotka eivät näe, korvat ,jotka eivätkuulee, suu, joka ei puhu, ja kädet jotka eivät voi auttaa...tämätällainen on epäjumalan kuva, ja hylkät samalla armonantajasi Joona 2: 9

• pyh!

ja taas näitä huuhaaväitteitä...

• kristitty

Pyh? Jos kerran rahassa lukee adventtikirkko tms. niin kenen tekemä, painama raha sitten on? Onko sinulla siitä tietoa. Kuka on adventtikirkon nimissä painanut tuon rahan? Onko vihamies, sen tehnyt?

• kristitty kirjoitti:

Pyh? Jos kerran rahassa lukee adventtikirkko tms. niin kenen tekemä, painama raha sitten on? Onko sinulla siitä tietoa. Kuka on adventtikirkon nimissä painanut tuon rahan? Onko vihamies, sen tehnyt?

Katsoin tuota linkin kuvaa. Mitä siitä nousee mieleeni?

Juuri ne elementit, jotka löytyy raamatusta.

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
        Kovin menee elämä tiukaksi, jos tällainen todistus kielletään.
        Aivan samaa kuin ihmistä kiellettäisiin puhumasta, sitäkin on tapahtunut.

Maassamme erästä kieliryhmää koulussa kiellettiin käyttämästä kieltään ja
        kieltäjät olivat mukamas olleensa oikeassa.

Suljetteko sen mahdollisuuden, että kuvalla ei voisi viestittää evankeliumin sanomaa?

Pidän sen näkäalan hieman outona.

• pyh!
        kristitty kirjoitti:

EI SE OLE MIKÄÄN RAHA! Eikö mene perille???

• pyh! kirjoitti:

EI SE OLE MIKÄÄN RAHA! Eikö mene perille???

## EI SE OLE MIKÄÄN RAHA! Eikö mene perille??? ##

Vai ei ole. No ei tietenkään peto ole raha sinänsä, vaan on petomainen ihminen ja petomainen valtakunta. Mutta ainahan rahalla ja säännöstelyllä on pelattu ja peto
        saa siten kaikki valtaansa.

Ilm. 13:17
        ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki:
        pedon nimi tai sen nimen luku.

Herra ties MIKÄ pedon merkki sitten onkaan - sen vaikutus kohdistuu erityisesti
        ruoan hankkimiseeen, jolla tavalla peto kiristää ottamaan merkkinsä. Luonnollisesti käytännössä merkki tai kuva tai luku joudutaan liittämään käteis- tai luottokorttiin. ENSIN pitää kumartaa petoa ja sitten voi saada (siru)kortin.

antti

• pyh!
        AnttiVKantola kirjoitti:

## EI SE OLE MIKÄÄN RAHA! Eikö mene perille??? ##

Vai ei ole. No ei tietenkään peto ole raha sinänsä, vaan on petomainen ihminen ja petomainen valtakunta. Mutta ainahan rahalla ja säännöstelyllä on pelattu ja peto
        saa siten kaikki valtaansa.

Ilm. 13:17
        ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki:
        pedon nimi tai sen nimen luku.

Herra ties MIKÄ pedon merkki sitten onkaan - sen vaikutus kohdistuu erityisesti
        ruoan hankkimiseeen, jolla tavalla peto kiristää ottamaan merkkinsä. Luonnollisesti käytännössä merkki tai kuva tai luku joudutaan liittämään käteis- tai luottokorttiin. ENSIN pitää kumartaa petoa ja sitten voi saada (siru)kortin.

antti

Älä nyt sotke asioita. Minä puhuin siitä laatasta, jonka Beach antoi paaville näiden tavatessa enkä mistään pedosta.

• Miten niin pedolle?

Adventistisen opetuksen mukaan sunnuntaita EI saa vielä pitää pedon merkkinä,
      sillä semmoinen siitä ennustetaan tulevan aikaisintaan sitten, kun peto on
      määrännyt koko globaaliin maailmaan sunnuntainvieton ja samaan syssyyn
      KIELTÄNYT lauantaisapatin.

Mahdollisimman pitkään toki on viisasta harrastaa rauhaa niidenkin kanssa,
      joiden epäilee muuttuvan aikanaan pettureiksi. Jeesuskin sieti J.Iskariotia
      loppuun asti.

• aktiivi adventisti

Sinulle "@@@@@@@@@@@" vastaisin.

Raamattu itse valaiskoon sinua:

"Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se ELÄÄ, vaikka olisi kuollut."

Sinä reppana oletkin uskonut vain serakuntasi opinkohtiin, et Jeesusta.

Jos sinäkin poloinen uskoisit Jumalan ilmestymiseen, niin voisit ehkä sanoa lähemmäisellesi, ettei hänen välttämättä tarvitse maistaa ruumillista kuolemaa.
      Teidän kaltaisenne ovat hengellisesti kuolleita, joten teihin ei Jeesuksen sana pädekkään. Voit siis lohduttautua sillä.

Tuomarin valtaa tuskin sinullekkaan on myönnetty.
      Mutta minulla on valta tuoda näkemiäni adventtikirkon harjoittamia uskonnon varjoon peitettyjä vääryyksiä esiin.

Jos kunnoittamamme 10-käskyn laki kieltää tekemästä Jumalan kuvaa, niin meidän on kunnioitettava myös sitä käskyä, eikä valikoda vain mieleisemme käsky ja kunnioittaa yksinomaan sitä käskyä. Olemalla vaiti me hyväksytte 10-käskyn lain rikkomisen, lain johon itse vetoamme.

• pyh!

Siis kiellät muilta oikeuden tuomita, mutta sitten väität, että sinulla se oikeus on ...

no huh huh.

tuskin olet adventisti ollenkaan.

• kristitty

Aivan niin, aktiivi adventisti. " Joka uskoo minuun , hän elää vaikka olisi kuollut"

Tarkoittaa siis, että: " Joka uskoo, ettei saa tehdä muita jumalia minun rinnalleni, ..ja joka ei tee itselleen jeesuksen kuvaa = " jumalan kuva"...Hän saa elää vaikka kuolisikin!

Rahassahan on adventtiseurakunnan päällekirjoitus ja epäjumalan kuva..voisiko helpommin saada tyhmyyden kiinni itse teosta, ..synnistä,..jos synnintekijä vielä nimensä kirjoittaa syntiin sanoen: " Minä sen tein"...Hänen kunniansa on heidän häpeänsä! Armonantaja lähti Joona 2: 9

• kristitty
        pyh! kirjoitti:

Siis kiellät muilta oikeuden tuomita, mutta sitten väität, että sinulla se oikeus on ...

no huh huh.

tuskin olet adventisti ollenkaan.

"Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia"..ulkopuoliset tuomitsee Jumala. Jeesukseen uskovat ovat samaa piiriä...se, joka näkee veljensä tekevän syntiä, ja ei häntä varoita...niin...pyh, voi jatkaa

• kristitty

Herra sanoo adventtikansasta: " Te olette niskurikansa. Jos minä silmänräpäyksenkään vaeltaisin sinun keskelläsi, minä hukuttaisin sinut"--Riisu nyt koristuksesi yltäsi, niin minä ajattelen, mitä sinulle tekisin" Herra, Jeesus

Tämä kansa piti Lieksan adventtikirkossa epäjumalia,..ja se paloi, profeetan sanan mukaan...monet pitävät toisen vaimoja puolisonaan, vaikka vaimon oma mies elää,- jopa tiedämme, ettäjotkut lapset ovat saaneet kuolinpäivän syntymäpäivän tilalle,...mitä muuta salassa tekevät..Jumala sen tietää. Kahvi menee vatsaan ja ulostuu..se ei saastuta ihmistä..mutta jos synti menee sisikuntaan, ja tulee suusta sanoina ja käsien kautta tekoina ulos, se kaikki saastuttaa adventistin, siinä kuin helluntalaisenkin...

• pyh!
        kristitty kirjoitti:

"Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia"..ulkopuoliset tuomitsee Jumala. Jeesukseen uskovat ovat samaa piiriä...se, joka näkee veljensä tekevän syntiä, ja ei häntä varoita...niin...pyh, voi jatkaa

Olet silti väärämielinen, koska kiellät muilta sen oikeuden, jonka itsellesi vaadit.

• pyh!
        kristitty kirjoitti:

Aivan niin, aktiivi adventisti. " Joka uskoo minuun , hän elää vaikka olisi kuollut"

Tarkoittaa siis, että: " Joka uskoo, ettei saa tehdä muita jumalia minun rinnalleni, ..ja joka ei tee itselleen jeesuksen kuvaa = " jumalan kuva"...Hän saa elää vaikka kuolisikin!

Rahassahan on adventtiseurakunnan päällekirjoitus ja epäjumalan kuva..voisiko helpommin saada tyhmyyden kiinni itse teosta, ..synnistä,..jos synnintekijä vielä nimensä kirjoittaa syntiin sanoen: " Minä sen tein"...Hänen kunniansa on heidän häpeänsä! Armonantaja lähti Joona 2: 9

Taitaa se rahanhimo sinua vaivata. Kolmannen kerran: SE EI OLE RAHA!

• pyh!
        kristitty kirjoitti:

Herra sanoo adventtikansasta: " Te olette niskurikansa. Jos minä silmänräpäyksenkään vaeltaisin sinun keskelläsi, minä hukuttaisin sinut"--Riisu nyt koristuksesi yltäsi, niin minä ajattelen, mitä sinulle tekisin" Herra, Jeesus

Tämä kansa piti Lieksan adventtikirkossa epäjumalia,..ja se paloi, profeetan sanan mukaan...monet pitävät toisen vaimoja puolisonaan, vaikka vaimon oma mies elää,- jopa tiedämme, ettäjotkut lapset ovat saaneet kuolinpäivän syntymäpäivän tilalle,...mitä muuta salassa tekevät..Jumala sen tietää. Kahvi menee vatsaan ja ulostuu..se ei saastuta ihmistä..mutta jos synti menee sisikuntaan, ja tulee suusta sanoina ja käsien kautta tekoina ulos, se kaikki saastuttaa adventistin, siinä kuin helluntalaisenkin...

No nyt tiedän kuka olet ja olet vääräuskoinen ja harhaoppinen riidankylväjä.

• Fniss!
        kristitty kirjoitti:

Olen ihmetellytkin, minne olet häippässyt. Kiva kun muistat taas palstaa...

• adve-en-tisti

Mitä horajat Jumalankuvistasi ja syytät adventisteja?

Adventtikirkossa on vain tyhjä risti. Luterilaisissa kirkoissa Jeesuksen kuva roikkuu ristillä.

Lakkaa sekoilemasta ja keskity rakastamaan lähimäisiäsi, sensijaan että haet heistä kokoajan syytteltävää. Oletko sinä SYNNITÖN? Jeesus lupasi vain sellaisen "kivittää" eli syytellä toisia, joka itse on synnitön? Jeesus TIESI, ettei sellaista olekkaan.

• kristitty kirjoitti:

olenko synti kun olen Jumalan Kuva?

1. Moos. 1:27
        Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi;
        mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

1. Moos. 5:1
        Tämä on Aadamin sukuluettelo. Kun Jumala loi ihmisen,
        teki hän hänet Jumalan kaltaiseksi.

1. Moos. 5:2
        Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi ja siunasi heidät
        ja antoi heille nimen ihminen, silloin kun heidät luotiin.

Vai olenko epäjumala, kun olen olevinani Jumalan kuva?
        Mutta olet turhan taikauskoinen, jos niin uskot, sillä epäjumalia
        EI OLE OLEMASSAKAAN.

1. Kor. 8:4
        Mitä nyt epäjumalille uhratun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme,
        ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.

1. Kor. 8:7
        Mutta ei ole kaikilla tätä tietoa, vaan tottumuksesta epäjumaliin muutamat
        vielä nytkin syövät uhrilihaa ikäänkuin epäjumalille uhrattuna, ja heidän
        omatuntonsa, joka on heikko, tahraantuu siitä.

antti

• kristitty kirjoitti:

Kuulehan benedi, ("kristitty", 07.50) -

aiheena oli mieliksi oleminen, eikä suinkaan sinun vaimosi ollut aiheena. Olemem sitäpatisi jo useaan kertaan saaneet sinulta
        kuulla, että vaimosi on huora eikä vaimo. Toki olemem eri mieltä kanssasi.

Mieliksi oleminen (mielistely) ei suinkaan ole aina helppoa . . .

Matt. 5:39
        Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa.
        Jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle vasenkin.

Matt. 5:42
        Anna sille, joka sinulta pyytää, äläkä käännä selkääsi sille,
        joka haluaa lainata sinulta.

• kristitty

" Voih, tämä kansa on tehnyt suuren synnin" 2 Moos 32: 31..Kuka meistä olisi niin nöyrä kuin Mooses? " Jospa nyt antaisit heidän ( 7. päivän adventistien) rikoksensa anteeksi! Mutta jos et, niin pyyhi minut pois kirjastasi, johon kirjoitat"

Kuka teistä ensimmäisenä pyytää tätä Jumalalta? Mooses oli kansan johtaja, ja pyysi sitä kansansa puolesta. Jos me adventistit sanomme: " Johtajamme on Jeesus, pyyhittäköön hänen nimensä pois elämän kirjasta, mutta jääköön adventtikansa eloon"...Niin, Jumalammeko valmisti epäjumalan kuvan kullasta?
      Hänkö valmisti rahan, ja ojensi sen paaville, tuolle.".joka muuttaa ajat ja lain"?

Eikö niin, tämä adventtikansa on niskurikansaa, eikä Jeesus Henkensä kautta vaella silmänräpäyksenkään vertaa heidän kanssaan!! 2 Moos 33: 5

Tästä seuraa, ettei adventtikansalla , ole Jumalaa, ..ja oman jumalansakin he ovat antaneet pois..koska rakastivat niin suuresti häntä, joka " muutti ajat ja lain"

Vai oliko adventti kansa ovela? Se teki epäjumalan ja antoi sen pedolle, että tämä varmasti joutuu helvettiin, koska hänen hallustaan löydetään epäjumalankuva Herran päivänä??? Mutta onko adventtikansa tyhmä???..Enkelithän kiikuttavat epäjumalankuvan Jeesusta vastaan pilvissä, ja näyttävät rahan ja päällekirjoituksen " Seventh day Adventish..." Mitä me muuta todistusta tarvitsemme, huudahtavat enkelit.." Tämä seurakunta on pilkannut Jumalaa, tekemällä itselleen epäjumalan kuvan..saakoon se perinnöksi saman perinnön, mikä epäjumalille on määrätty, silloin kun laki annettiin ylhäältä alas!

• pyh!

Sinulla ei ole Jumalaa, kun noin toimit. Miksi sinä valehtelet? Se laatta on vain taideteos. Se ei ole mikään raha eikä epäjumala.

Tiedän kuka olet. Kirjoituksesi sen paljasti. Sinut on erotettu seurakunnasta aivan oikein syin ja perustein, koska synnisä ryit, ja nyt vain vannot kostoa kirkkoa vastaan.

• kristitty
        pyh! kirjoitti:

Sinulla ei ole Jumalaa, kun noin toimit. Miksi sinä valehtelet? Se laatta on vain taideteos. Se ei ole mikään raha eikä epäjumala.

Tiedän kuka olet. Kirjoituksesi sen paljasti. Sinut on erotettu seurakunnasta aivan oikein syin ja perustein, koska synnisä ryit, ja nyt vain vannot kostoa kirkkoa vastaan.

Niinhän se Aaronkin sanoi: " Heitin kullan tuleen, ja siitä tuli tämä taideteos, vasikka!

Se, onko epäjumalankuva laatta, tai raha..Laatta on Jumalan kymmenen käskyäkin, niitä on jopa kaksi, kuten tässäkin laatassa!

" Ja Herra Jumala sanoi vaimolle, eli seurakunnalle :" Mitäs olet tehnyt? ..Vaimo vastasi: " Käärme petti minut, ja niin minä rikoin sinun rakkauden käskysi"!!

Miten siis on, jos teemme syntiä Jumalan kuvaa, Jeesusta vastaan, niin kuka on välittäjänä meidän ja Isän välillä, kun Poika kysyy: " Mitäs olet tehnyt"?

• kristitty
        kristitty kirjoitti:

Niinhän se Aaronkin sanoi: " Heitin kullan tuleen, ja siitä tuli tämä taideteos, vasikka!

Se, onko epäjumalankuva laatta, tai raha..Laatta on Jumalan kymmenen käskyäkin, niitä on jopa kaksi, kuten tässäkin laatassa!

" Ja Herra Jumala sanoi vaimolle, eli seurakunnalle :" Mitäs olet tehnyt? ..Vaimo vastasi: " Käärme petti minut, ja niin minä rikoin sinun rakkauden käskysi"!!

Miten siis on, jos teemme syntiä Jumalan kuvaa, Jeesusta vastaan, niin kuka on välittäjänä meidän ja Isän välillä, kun Poika kysyy: " Mitäs olet tehnyt"?

Joku kuulemma on erotettu seurakunnasta synnissä rypemisen takia...älä veli välitä, sillä juuri Jeesus tuli syntisiä pelastamaan.

Mutta Herra vastaa seurakunnalle, joka tietää mitä on tehtävä, näin: " Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani" 2 Moos 32: 33

Jos teemme syntiä lähimmäistämme vastaan, niin silloin Jeesus voi olla sovittajana, ja " autuas se jonka synti on peitetty"..Ja " Autuas se, jolle Herra ei lue syntiä"

Kaikki ovat syntiä tehneet, myös se veli joka on erotettu seurakunnasta...mutta, joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, se saa armon... mutta se, joka tahallaan tekee Jumalan kuvan..eli kuvan jeesuksesta, epäjumalan, joka ei voi nähdä eikä kuulla, eikä ketään auttaa...Onko vaimo ajatellut..minä lähetän lahjoja Paaville, sillä sen kuolinhaava paranee..ja se alkaa taas vainoamaan Korkeimman Pyhiä...aikooko vaimo so. Babylonia ratsastaa pedolla Ilm 17: 7...Vaimo eli Jumalan seurakunta, eli suuri kaupunki, tuo entinen uskollinen kaupunki, Ilm 17: 18 ..vaimo tuntee tuon pedon salaisuuden hyvin..ja siksi se lähettelee lahjoja, että se ottaisi hänet selkäänsä..sillä peto on vahva lähes miljardi kannattajaa

• pyh!
        kristitty kirjoitti:

Joku kuulemma on erotettu seurakunnasta synnissä rypemisen takia...älä veli välitä, sillä juuri Jeesus tuli syntisiä pelastamaan.

Mutta Herra vastaa seurakunnalle, joka tietää mitä on tehtävä, näin: " Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani" 2 Moos 32: 33

Jos teemme syntiä lähimmäistämme vastaan, niin silloin Jeesus voi olla sovittajana, ja " autuas se jonka synti on peitetty"..Ja " Autuas se, jolle Herra ei lue syntiä"

Kaikki ovat syntiä tehneet, myös se veli joka on erotettu seurakunnasta...mutta, joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, se saa armon... mutta se, joka tahallaan tekee Jumalan kuvan..eli kuvan jeesuksesta, epäjumalan, joka ei voi nähdä eikä kuulla, eikä ketään auttaa...Onko vaimo ajatellut..minä lähetän lahjoja Paaville, sillä sen kuolinhaava paranee..ja se alkaa taas vainoamaan Korkeimman Pyhiä...aikooko vaimo so. Babylonia ratsastaa pedolla Ilm 17: 7...Vaimo eli Jumalan seurakunta, eli suuri kaupunki, tuo entinen uskollinen kaupunki, Ilm 17: 18 ..vaimo tuntee tuon pedon salaisuuden hyvin..ja siksi se lähettelee lahjoja, että se ottaisi hänet selkäänsä..sillä peto on vahva lähes miljardi kannattajaa

Sinun on ihan turha yrittää tekeytyä syyttömäksi. Tiedän kuka olet, mitä teit ja miksi lensit kuin leppäkeppi ulos seurakunnasta.

• kristitty
        pyh! kirjoitti:

Sinun on ihan turha yrittää tekeytyä syyttömäksi. Tiedän kuka olet, mitä teit ja miksi lensit kuin leppäkeppi ulos seurakunnasta.

Minä ainakin olen adventtiseurakunnassa,..eikä kukaan ole edes ehdottanut minulle eroamista..ellei pyh keksi sitä tehdä!

Mutta tulee aika ja on jo, jolloin Raamattu sanoo " " Lähtekää ulos siitä te minun kansani, ettette joutuisi hänen synteihinsä osalliseksi" Ilm.

Kuka on Jumalan kansaa? " Pysykää laissa...elleivät he näin sano ei heillä aamunkoittoa ole" Jumalan kansa on kansaa, joka pitää Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon"..Tästä kansasta on lähdettävä ulos. Miksi? Jos se kerran pitää Jumalan käskyt? Siinäpä se, se ei pidä niitä. Miksi? No siksi koska se osti maan mahtavilta kaikkea törkyä Ilm 18: 23..Jumalan kansa osti kaiken tarvitsemansa Mieheltään , Yljältä...mutta tilanne muuttui..." Sillä sinun kauppiaasi olivat maan mahtavia"..Siksi tämä babylon, joka on vaimo, ja suuri kaupunki Ilm 18: 21 " Ja vaimo, jonka sinä näit on se SUURI KAUPUNKI Ilm 17: 18..Vaimo, eli Jumalan lakia pitävä seurakunta on suuri kaupunki, koska sen Kuningas on Herra!!...Mutta portto siitäkin tuli

• pyh!
        kristitty kirjoitti:

Minä ainakin olen adventtiseurakunnassa,..eikä kukaan ole edes ehdottanut minulle eroamista..ellei pyh keksi sitä tehdä!

Mutta tulee aika ja on jo, jolloin Raamattu sanoo " " Lähtekää ulos siitä te minun kansani, ettette joutuisi hänen synteihinsä osalliseksi" Ilm.

Kuka on Jumalan kansaa? " Pysykää laissa...elleivät he näin sano ei heillä aamunkoittoa ole" Jumalan kansa on kansaa, joka pitää Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon"..Tästä kansasta on lähdettävä ulos. Miksi? Jos se kerran pitää Jumalan käskyt? Siinäpä se, se ei pidä niitä. Miksi? No siksi koska se osti maan mahtavilta kaikkea törkyä Ilm 18: 23..Jumalan kansa osti kaiken tarvitsemansa Mieheltään , Yljältä...mutta tilanne muuttui..." Sillä sinun kauppiaasi olivat maan mahtavia"..Siksi tämä babylon, joka on vaimo, ja suuri kaupunki Ilm 18: 21 " Ja vaimo, jonka sinä näit on se SUURI KAUPUNKI Ilm 17: 18..Vaimo, eli Jumalan lakia pitävä seurakunta on suuri kaupunki, koska sen Kuningas on Herra!!...Mutta portto siitäkin tuli

Jep. Olet antiadvati. Adventikirkko ei ole Babylon, josta pitäisi lähteä ulos.

Ja jos kerran niin uskot, niin painu matkoihisi ja äkkiä.

• kristitty
        pyh! kirjoitti:

Onko Adventtikirkko Babylon?...miten sen voi selvittää? Raamattu sanoo: " Yksikään Raamatun profetia ei ole kenenkään OMIN neuvoin selitettävissä"

Pohditaanpas asiaa. Me adventisteille on selvää tämä, emmekkä me muuta sitä mikä on huuliltamme lähtenyt: " Paavin valtajärjestelmä on peto!!..en todistele sitä, se on adventti kirkolle fakta!
        Toinen fakta on että " karitsansarvinen peto" on Amerikan yhdysvallat..
        Väärä profeetta Ilm 19: 20..on puolestaan Protestanttinen liike, joka erosi pedosta.
        kts. " Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa...

Peto teki siis, ihmetekonsa väärän profeetan nähden!! Mikä teko se on?

Koettakaapa samaa uudelleen mitä peto teki? No, mitä? No, otapas esim keskiviikkoa niskasta kiinni, vie se viikon 7.s päiväksi , ja julista maailmalle..että uusi lepopäivä on annettu kaikelle kansalle!! Hah, haa..eipä onnistu..jos onnistuisi, sitä kutsuttaisiin ihmeteoksi!!

Ja juuri niin Peto teki luterilaisen järjestelmän katsellessa!

Kukaan näistä jo tiedossa olevista järjestelmistä ei ole Babylon!! Ei kukaan!

Kuka sitten on? Ilm 18: 21 kertoo että Babylon = sama kuin " suuri kaupunki"..Mikäs sen teki suureksi? Asukasmääräkö? , Heh, eipä vainenkaan..vaan se, että kyseisen kaupunkin Pää ja Kuningas on Jumala!!

Jumala on suuri! Allah on suuri..sama idea! Ilm 17: 18 kertoo että :" Vaimo, jonka sinä näit on se " suuri kaupunki", jolla on maan kuningaitten kuninkuus"!!

Me tiedämme että vaimo on Jumalan vaimo.. käskyjä pitävä seurakunta.." jolla on maan kuningaitten kuninkuus" Paavilla, pedollako se sellainen valta on??

Raamattu kertoo " Jeesus on herrain Herra, ja kuningasten Kuningas!!= Fakta
        Eli kyseessä on " suuren kaupunkin " Herra ja Kuningas...ja Jeesus on antanut maan kunnkuuden omalle seurakunnalleen " Minä annan teille vallan, tallata kaikkea perkeleen voimaa..jne..

Jes 1: 21 kertoo.." Voi kuinka onkaan portoksi tullut uskollinen kaupunki...Siinäs näet..Jumalan vaimoa kutsutaan myös kaupungiksi!..Kerron myöhemmin tarkemmin... mutta syy siihen mitä adventtikansalle tapahtui ..löytyy Ilm. 18: 22-23... Pää syynä oli, että vaimo ryhtyi kauppoihin, maan kuninkaitten ja kauppiaitten kanssa..esim eduskunta ..yms. lakia säätelevät elimet!

Nämä jakeet kertovat myös että: jae 23 .." Adventti kansa ei enää huuda Yljälle " "Tule Herra Jeesus"..sen huutaminen maailmanlaajuisesti loppuu...eikä Ylkä huuda enää morsiamelle : " Olkaa valmiit , minä tulen pian" Miksi ei huuda?

No siksei huuda, koska raamattu kertoo, että Jumalan kuningattaresta tuli portto!!

Ja kun Jeesukselta kysyttiin, mikä on sinun tulemuksesi merkki!! ,..Niin, Jeesus sanoi , tarkoittaen meidän aikaamme, lopun aikaa " Tämä paha ja avionrikkoja sukukunta tavoittelee merkkiä..!! Ohoo!! Ja suoraan 100 % täsmä vastaus..Jeesuksen takaisintulo tapahtuu nyt, kun avionrikkoja sukukunta , tavoittelee merkkiä Jeesuksen tulolle!

Esim. " hengen sade jne... palataan! aiheeseen. Valitettavasti tilanne on huono!

• kristitty
        pyh! kirjoitti:

Sinäkö? Pyh ..käsität, että esim. katolisessa kirkossa on Jumalan kansaa, josta Jumala on sanonut : " Lähtekää siitä ulos, TE MINUN KANSANI, ettette joutuisi hänen synteihinsä osallisiksi"

Eipäs kuules pidä paikkaansa, sillä Jumalan kansa " Pysyy laissa ja todistuksessa"..ja he olisivat jo ammot ajat sitten oivaltaneet ettei " sunnuntai" ole Herran sapatti, eikä Herran päivä!!!

Ja muutakin laittomuutta he olisivat jo ehtineet n 2000 vuoden ajan ehtineet arvioida.
        Myöskään kehoitus ei tarkoita " väärää profeettaa" lutherin kansaa...ei vaan todellakin Jumalan vaimoa, eli Yljän seurakuntaa

• pyh!
        kristitty kirjoitti:

Sinäkö? Pyh ..käsität, että esim. katolisessa kirkossa on Jumalan kansaa, josta Jumala on sanonut : " Lähtekää siitä ulos, TE MINUN KANSANI, ettette joutuisi hänen synteihinsä osallisiksi"

Eipäs kuules pidä paikkaansa, sillä Jumalan kansa " Pysyy laissa ja todistuksessa"..ja he olisivat jo ammot ajat sitten oivaltaneet ettei " sunnuntai" ole Herran sapatti, eikä Herran päivä!!!

Ja muutakin laittomuutta he olisivat jo ehtineet n 2000 vuoden ajan ehtineet arvioida.
        Myöskään kehoitus ei tarkoita " väärää profeettaa" lutherin kansaa...ei vaan todellakin Jumalan vaimoa, eli Yljän seurakuntaa

Minua ei kiinnosta sinun sekoiluteologiasi, jonka juuret ovat katkeruudessasi.

• veljeni vartija
        pyh! kirjoitti:

Minua ei kiinnosta sinun sekoiluteologiasi, jonka juuret ovat katkeruudessasi.

Kaikki se, mitä minun Isäni ei ole istuttanut , on juurineen revittävä irti" = Isämme Jeesus sanonut. Jeesuksella on oma Isä!
        " Jeesuksen Isä ja Jumala " Raamattu.Muistatteko paikan?

Isämme on istuttanut Jumalan käskyt, mieleemme ja sydämiimme..ja niitä ei tule repiäsieltäsydämestä irti.

Mutta jos paimenen tai paimennettavan sydämessä on himo, lähimmäisen aviopuolisoon, tai vieraisiin jumaliin, tai himoiskee avata kohtu ennen synnytystä..niin nämä ovat isästä perkelleestä!

Moni on katkera, koska Jumala on kirjoittanut uudessaliitossa Jumalan lain sydämeen eli mieleen, niin silloin Jumala joutuu kysymään: " Miksi olet vihastunut ja miksi hahmosi synkistyy" ?

Ja Jumalamme jatkaa.." Eikö niin: jos teet hyvin, etkä pidä toisen puolisoa vaimonasi, voit kohottaa katseesi.? Mutta jos et hyvin tee, ja aiot rakastella toisen puolisoa,niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä, olet sitten adventisti tai helluntalainen, pedon kirkon jäsen, tai " suuri myllynkivi" Babylonin perhettä

• Hei

Lue Lutheria. Luther oli katolinen munkki elämänsä ja rakasti kirkkoaan.

Oli sukset ristissä aina joskus käytännön teologioista.

Maailmassa on monenlaista spekulaatioita pedoista ja merkeistä.
      Peto ei ole koskaan yksi ainokainenkaan ihminen, koska jokaisella ihmisellä on katumuksen ja kääntymyksen, armonaika- mahdollisuus koko elämänsä.
      Yksikään ihminen ei synny pedoksi valmiisti.

Pedossa on kyse maailmanvalloista aina. Siis aina.
      Se mitä peto tekee on yksi ja sama lysti ollut koko kautta pelastushistorian;
      - Jeesuksen Kristuksen tilalle jotakin muuta konstia ja Jumalan lakia vastaan keinotellan kaikin keinoin ja korvaavia tapoja siihenkin.
      Ilm 12:14 kertoo minkälainen ihminen on "lopun ajan pyhä" ja 12:17 tarkemmin touhustaan vielä Hebr 12:14 niin kaikki taivasten avaimet on jo hanskassa kun nuo kolme jaetta parhaan kyvyn mukaan hallitsee ja vallitsee itse henk koht.

Ilm 13 luvun tapahtumat ovat osittain tulevaisuutta. Tuo peto nukkuu kuolinhaavansa unta herätäkseen joskus aikanaan.

Obs; Ps! Vrt! Huom; !
      - Mitään petoa ei ole olemassa i dag !
      Miksi ?
      Koska kukaan ei tee sellaisia tekoja kuin Ilm 13 luvussa on kyse.

Peto ja merkit on vasta sitten kun joku tekee ko. tekoja ensin tietysti.
      Siiten näkyy merkit mistä on kyse. Kyse on kuitenkin Jumalan lain rikkomisesta ja Kristuksen korvaamisesta siis.

On ihmisiä jotka tutkivat historiaa ja heidän omantunnon ratkaisuihinsa vaikuttaa tietenkin vastaava ymmärryksen määrä. On tärkeätä että ei niistä syytä eikä vaadi muilta. Jumala puhuttelee itse joka sällin sen tiedon määrän mukaan minkä sälli itse kukin omistaa. Synti on suhteellinen käsite tässä suhteessa. Mitä Sinä pidät syntinä on sitten Sinulla aina syntiä koska se on omantunnon kysymys Sinulle ja kokisit Jumalan edessä tekeväsi väärin Jumalan tahtoa vastaan jos menettelisit toisin. Toiselle sällille asia ei ole sama eikä käy synniksi siis välttämättä se mikä on Sinulle syntiä, you know.

Ei siis saa syyttää sellaista asioista mistä toisella ei harmaata hajua eikä ristiriitaa omassatunnossaan. Ihminen on aina usein kernaasti ottamassa Jumalan paikkaa.

Jumalan itsensä tehtävä on puhutella ihmistä, nuhdella kasvattaa, lohduttaa, syytää ja tuomita. Pyhn Hengen tehtävä. Ei tuota paikkaa kukaan sälli saa viedä Jumalalta.

Synti on aina Jumalan lain rikkomista. Room 3:20.
      Jeesuksen veli opetti mitä merkitsee yhdenkin käskyn rikkominen; Jaak 2:8-13.
      Näissäkin on suhteellisia asioita ihmisen tiedon määrän mukaan siis.

Ei voi hutkia asioilla mitkä odottavat aikaansa ja joiden ilmestymisen merkitys näkyy vasta aikanaan !!!

On aivan yksi lysti mikä on synnin nimi. Synti on aina Jumalan Hengestä irti päästäminen. Jumalan Henki kun kantaa ihmistä Jumalan tahdon mukaisessa elämässä. 1 Joh 5:3.
      On aivan varmaa jos ei ole rakkaudesta kyse ei ole sitten kyse kristinuskostakaan ! 1 Joh 4:8.

Omantunnon asiat ovat omantunnon asioita. Niitä ei määrätä eikä käsketä.
      Vapaaehtoista aina jos kyse kristinuskosta. Jumala antoi kaikille luoduilleen vapaan tahdon, enkeleilleenkin. Juud 6, Hes 28:13-17, 2 Piet 2:4.

Ensin tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan ja jokainen ihminen voi olla aina eri mieltä huomenna ja muuttaa mielensä. Tapansa ja arvonsa moneen kertaan elämässään. Sitten hutkitaan vasta kun näkyy mitä hutkii eikä luulla tai oleteta mitään vaan on jotakin konkreettista.

Ei pidä mätkiä ihmisiä pedoilla joita ei ole toiminnassa/ olemassa i dag.

Vasta kun joku tekee sellaisia tekoja mistä kyse Ilm 13 - sitten mätkimään.

Katso kun paistaa aurinko. Ei pidä heitellä helmiä sioille vaan nauttia kesästä. Matt 7:6, you know.

yst. jari

• Kristitty

Jari! Jos Paavali jo kertoi: " Laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa, jahka poistuu tieltä, joka vielä pidättää...." Peto on ollut toiminnassa silloinkin kun se sai kuolinhaavan..sillä se ei haavaansa kuollut!

• Kristitty kirjoitti:

Jari! Jos Paavali jo kertoi: " Laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa, jahka poistuu tieltä, joka vielä pidättää...." Peto on ollut toiminnassa silloinkin kun se sai kuolinhaavan..sillä se ei haavaansa kuollut!

Hei

Kuule, olen ennenkin Sinulle sanonut että mninä en täällä julista kaikkea omatietämystäni mitä olen joskus jostakin lukenut ja mitä kaikkea mitä itse henkilökohtaisesti henkilökohtaisestiti tiedän vaan vastaan vastaanottajalle.

Jätän siis kaikenlaiset omantunnon asiat vastaanottajan itsensä omaan harkintaan ja ratkaisuvaltaan ja ne kypsyvät aikanaan itse kullakin kun Jumala itse asia ihmistä puhuttelee.

En minä viitsi toimia ideanikkarina sioille että kaikkia helmiä heittää eteen.
        Siitäkin on kysymys ollut aina.

Ettei Sinun tarvitse minua opettaa. Olen kaikki kirjat ja kannet itse lukenut kyllä aikoinani. Ei ollenkaan ole tiedon puuteesta minulle kysymys ettenkö jotakin tietäisi mitä jossakin kirjoitettu on liittyen tähänkin kysymykseen.

Näistä em. asioista on ollut aina kyse. Vastaan vastaanottajalle, en pyri osoittamaan mitä kaikkea olen joskus lukenut jonkun jossakin kirjoittaneen ja opettaneen.

Kyllä se varmaan kivaa on aina toista opettaa, itsekin täällä kirjoitan paljon, mutta Sinun pitää se ymmärtää etten täällä pyri osoittamaan kaikkea mahdollista tietomäärääni vaan vastaan vastaanottajalle.
        Pidä tämä mielessä. Minä en ala täällä syyttämään ja vaatimaan ketään mistään sellaisesta asiasta missä tulee käyttää 1 Tess 5:20-23 jokaisen henkilökohtaisesti itse kun täällä hyvin harvoin on sellaisen kypsiä vastaanottajia. Jos olisin viisas pysyisin kokonaan poissa täältä.
        Tämä on kuitenkin yksinäsen ihmisen seurustelua. Seurakunta ja kirkko ei koskaan tarjonnut minulle ainuttakaan "elävää" ihmissuhdetta elämääni.
        Ihmiset ovat aina sellaisia ne tykkää aina jostakin tai ei tykkää ja seurakunta voi koostua erlaisista ihmisistä nk että nuoret naimisissa ja vanhukset jäljellä, että keski-ikäinen poikamies jää väliinputoajaksi kaikessa seuranpidossa ja ihmiset luulevat että kaikki on hyvin jos joku käy vuosikaudet yksinään äkkiä kirkossa katsomassa ja purkamassa ohjelman. Olen joskus opettanut kaikkea mitä kirkossa opetetaan eikä minun ymmärykseni ulkopuolella ole ainuttakaan sanaa mitä en tietäisi että Sinun ei tarvitse minua täällä opettaa.

yst. jari

• kristitty
        jarlau kirjoitti:

Hei

Kuule, olen ennenkin Sinulle sanonut että mninä en täällä julista kaikkea omatietämystäni mitä olen joskus jostakin lukenut ja mitä kaikkea mitä itse henkilökohtaisesti henkilökohtaisestiti tiedän vaan vastaan vastaanottajalle.

Jätän siis kaikenlaiset omantunnon asiat vastaanottajan itsensä omaan harkintaan ja ratkaisuvaltaan ja ne kypsyvät aikanaan itse kullakin kun Jumala itse asia ihmistä puhuttelee.

En minä viitsi toimia ideanikkarina sioille että kaikkia helmiä heittää eteen.
        Siitäkin on kysymys ollut aina.

Ettei Sinun tarvitse minua opettaa. Olen kaikki kirjat ja kannet itse lukenut kyllä aikoinani. Ei ollenkaan ole tiedon puuteesta minulle kysymys ettenkö jotakin tietäisi mitä jossakin kirjoitettu on liittyen tähänkin kysymykseen.

Näistä em. asioista on ollut aina kyse. Vastaan vastaanottajalle, en pyri osoittamaan mitä kaikkea olen joskus lukenut jonkun jossakin kirjoittaneen ja opettaneen.

Kyllä se varmaan kivaa on aina toista opettaa, itsekin täällä kirjoitan paljon, mutta Sinun pitää se ymmärtää etten täällä pyri osoittamaan kaikkea mahdollista tietomäärääni vaan vastaan vastaanottajalle.
        Pidä tämä mielessä. Minä en ala täällä syyttämään ja vaatimaan ketään mistään sellaisesta asiasta missä tulee käyttää 1 Tess 5:20-23 jokaisen henkilökohtaisesti itse kun täällä hyvin harvoin on sellaisen kypsiä vastaanottajia. Jos olisin viisas pysyisin kokonaan poissa täältä.
        Tämä on kuitenkin yksinäsen ihmisen seurustelua. Seurakunta ja kirkko ei koskaan tarjonnut minulle ainuttakaan "elävää" ihmissuhdetta elämääni.
        Ihmiset ovat aina sellaisia ne tykkää aina jostakin tai ei tykkää ja seurakunta voi koostua erlaisista ihmisistä nk että nuoret naimisissa ja vanhukset jäljellä, että keski-ikäinen poikamies jää väliinputoajaksi kaikessa seuranpidossa ja ihmiset luulevat että kaikki on hyvin jos joku käy vuosikaudet yksinään äkkiä kirkossa katsomassa ja purkamassa ohjelman. Olen joskus opettanut kaikkea mitä kirkossa opetetaan eikä minun ymmärykseni ulkopuolella ole ainuttakaan sanaa mitä en tietäisi että Sinun ei tarvitse minua täällä opettaa.

yst. jari

No uskon, uskon, että tiedät saman kuin minäkin? Vaikka on kirjoitettu: " Tieto lisääntyy"

Mutta jos tiedät saman kuin minäkin, niin miksi opetat " Eu on Danielin kuvapatsaan 10 varvasta? Kun sen lipussa on 12 tähteä. Miksi kuvapatsaan kaikki muut logot ovat täsmällisiä, mutta tämä ei?

• kristitty kirjoitti:

No uskon, uskon, että tiedät saman kuin minäkin? Vaikka on kirjoitettu: " Tieto lisääntyy"

Mutta jos tiedät saman kuin minäkin, niin miksi opetat " Eu on Danielin kuvapatsaan 10 varvasta? Kun sen lipussa on 12 tähteä. Miksi kuvapatsaan kaikki muut logot ovat täsmällisiä, mutta tämä ei?

Hei

Minä en ole opettanut itse asiassa kuvapatsaan varpaisa yhtään mitään. Olen Dan 2 luvun maininnut missä eräs valta päättyy Euroopan jakautuneisiin kansoihin joka sitten päättyy vasta ajan lopulla. Eli siis Eu on ja pysyy niin kauan kuin kylvö ja kaupankäyntikin.

Politiikka tarkoittaa yhteisien asioiden hoitoa ja Mooses oli ensimmäinen poliitikko.
        Ei siis aina kaikkea ikävää rinnakkaisilmiöstä olellenkaan ole kyse.

Olen juuri yliopistolla lukenut kurssin EU: n hallintojärjestelmistä, päätöksenteosta ja taloudesta eli nyt tiedän minkälainen hökötys EU on.
        Sen organisaatiorakenne, päätöksenteko ja vastuut miten raha siellä liikkuu ja minne raha liikkuu.

EU: n arvot ovat lyhyesti: Rauha, Demokratia ja hyvinvointi. Nuo kolme asiaa ovat arvoja siis.
        Maatalous- ja koheesiopoltiikka ovat suurimman mikä haukkaa 90% yhdessä koko EU varat miten niitä EU:sta ulos suunnataan kehitysalueille projekteissa.
        Koheesiopolitiikka merkitsee kaikkea väestö- työvoima- sosiaali asioita yhdessä. Olemme suurimpien haasteiden edessä väestön ikääntymisen vuoksi. Vuonna 2050 tarvitaan keskimäärin 5 % lisää BKT:N kattaaksemme ongelman EU alueella ja vuosikymmeniä kestää satojen miljardien saneeraukset, ei näytä hyvältä. Talous pitäsi nyt saada hienoiseen kasvuun missä sen pitäisi aina joka maassa ja EU: n sisällä olla.
        - Suomelle on ehdottoman tärkeätä ettei velkaa lisätä, silä luottoluokituksen heikkeneminen aiheuttaa valtionvelan koron nousun.

Suomen eläkejöärjestelmät kestävät vakuuttavat eläkelaitosten johtajat, mutta toki ikääntyminen tuo kaikelle terveys ja sosiaalisektoreille lisää menoja pakosta.

EU päättökset tehdään ns subsidiariteettiperiaatteella joka tarkoittaa että asiat viedään EU:n päätöksentekoon vasta jos sillä on jotakin erityistä etua niin menetellen. Päätökset pyritään tekemään ensisijaisesti lähellä kansalaista eli omassa maassa. Harva ajattelee EU kansalaisuutta joka on avannut vapaat rajat, joitakin etuja julkisten palveluiden suhteen EU maissa. Työvoiman ja valuutan liikkuminen on vapaata kun kaupankäynnin esteitä on poistettu vapaakauppaa-alueella. Suomessa virkamiehet toteuttavat tuhansia EU projekteja joka vuosi ja 50% lainsäädännöstä tulee direktiiveinä EU sta joka tarkoittaa ohjeistusta ja maat soveltavat oman lainsäädännön puitteisiin.
        Käytännössä merkitsee esim vaikkapa päätöstä poistaa hehkulamput ja energiansäästölamput tilalle. Juuri ympäristöpolitiikan suhteen olemme saavuttaneet merkittävää etua sillä päätökset on pakko tehdä laajalle alueelle maapalloa siis ilmastonsuojelu esim.

Kysy minulta EU:sta jos joku asia askarruttaa !

Kyse Dan 2 luvun valloista merkitsee valtoja alueella joka päättyy euroopan jakautuneisiin kansoihin. Rajat pysyvät mutta ihmiset liikkuvat vapaasti.
        Puolustuspolitiikassa on tehtyy päätös 1986 että voidaan mennä yhteiseen puolustukseen saakka ja asti jos tahdotaan. Tiivis yhteistyö sitoutuneisuus luo turvallisuutta koska se vähentää konflikteja.

EU ssa ei ole tänään mitään vikaa sinänsä. Täynnä hienoja asioita koko hökötys.
        Tosin EU on iso ja siksi pelottava koska se on vaikeasti ennustettavissa.

EU maat eivät ole EU:n takia vaikeuksissa kukaan. Ongelmat saattaisivat olla suuremmatkin ilman EU:ta. Jäsenmaat ovat tehneet sen virheen että eivät ole tarttuneet ajoissa maiden ongelmiin. Talouden vakaussopimuksen kriittisten pisteiden yli on menty ilman sanktioita ajoissa.

Välimeren maissa on ongelmia nähdäkseni veropoliittisissa asioissa, on hälläväliä meininkikin.

Jos Suomi ei pidä maatamme kriittisten pisteiden suhteen hallinnassa talaouden vakaussopimuksen mukaan ja pysy nykyisessa luottoluokituksessa ei meillä voi kukaan sitten enää sanoa että olisimme hoitaneet asiamme hyvin.

Vierasta pääomaa voi ottaa silloin kun se pitkällä tähtäimellä on kannattavaa eli investointilaskelmissa se maksautuu takaisin. Kulutukseen ei vieraan pääoman otto ole oikein sopiva ajatus. Minkäänsortin sosialismikaan ei kestä jatkuvilla tappiollisilla tuloslaskelmilla pidempään.

Sitten aletaan leikkaamaan ensimmäisenä valtion virkamiesten eläkkeistä kuin muuallakin jotka menot ovat 4 miljardia. Puolustusmenot 2,5 miljadia ja kansaneläkkeet 3,6 miljardia esim vertauspohjaksi.

EU on aivan hyvä kaikilta arvoiltaan ja mitä Eu tekee. EU ssa ei ole tänään mitään vikaa sellaisissa asioissa.

Kenenkään ei tarvitse olla omantuntonsa kanssa ristiriidassa uskonkaan vuoksi EU: n takia.

Ei minun mielestäni EU n vertaukseen ole kuvattu 12 varvasta. Voisitko tarkemmin antaa jakeita, en nyt avannut raamattua. Muistaakseni asia on Dan 2 luvussa.

yst. jari

• pyh!
        kristitty kirjoitti:

Sinä puhut sellaisita, mitä Raamattu ei. Daniel-kirjassa niistä varpaista ei mainita mitään erityistä sellaista mitä sinä väität. Puhutaan vain yleisestä jalkateristä. Oma on seliselisi siis.

• pelasta kanan henki
        jarlau kirjoitti:

Hei

Minä en ole opettanut itse asiassa kuvapatsaan varpaisa yhtään mitään. Olen Dan 2 luvun maininnut missä eräs valta päättyy Euroopan jakautuneisiin kansoihin joka sitten päättyy vasta ajan lopulla. Eli siis Eu on ja pysyy niin kauan kuin kylvö ja kaupankäyntikin.

Politiikka tarkoittaa yhteisien asioiden hoitoa ja Mooses oli ensimmäinen poliitikko.
        Ei siis aina kaikkea ikävää rinnakkaisilmiöstä olellenkaan ole kyse.

Olen juuri yliopistolla lukenut kurssin EU: n hallintojärjestelmistä, päätöksenteosta ja taloudesta eli nyt tiedän minkälainen hökötys EU on.
        Sen organisaatiorakenne, päätöksenteko ja vastuut miten raha siellä liikkuu ja minne raha liikkuu.

EU: n arvot ovat lyhyesti: Rauha, Demokratia ja hyvinvointi. Nuo kolme asiaa ovat arvoja siis.
        Maatalous- ja koheesiopoltiikka ovat suurimman mikä haukkaa 90% yhdessä koko EU varat miten niitä EU:sta ulos suunnataan kehitysalueille projekteissa.
        Koheesiopolitiikka merkitsee kaikkea väestö- työvoima- sosiaali asioita yhdessä. Olemme suurimpien haasteiden edessä väestön ikääntymisen vuoksi. Vuonna 2050 tarvitaan keskimäärin 5 % lisää BKT:N kattaaksemme ongelman EU alueella ja vuosikymmeniä kestää satojen miljardien saneeraukset, ei näytä hyvältä. Talous pitäsi nyt saada hienoiseen kasvuun missä sen pitäisi aina joka maassa ja EU: n sisällä olla.
        - Suomelle on ehdottoman tärkeätä ettei velkaa lisätä, silä luottoluokituksen heikkeneminen aiheuttaa valtionvelan koron nousun.

Suomen eläkejöärjestelmät kestävät vakuuttavat eläkelaitosten johtajat, mutta toki ikääntyminen tuo kaikelle terveys ja sosiaalisektoreille lisää menoja pakosta.

EU päättökset tehdään ns subsidiariteettiperiaatteella joka tarkoittaa että asiat viedään EU:n päätöksentekoon vasta jos sillä on jotakin erityistä etua niin menetellen. Päätökset pyritään tekemään ensisijaisesti lähellä kansalaista eli omassa maassa. Harva ajattelee EU kansalaisuutta joka on avannut vapaat rajat, joitakin etuja julkisten palveluiden suhteen EU maissa. Työvoiman ja valuutan liikkuminen on vapaata kun kaupankäynnin esteitä on poistettu vapaakauppaa-alueella. Suomessa virkamiehet toteuttavat tuhansia EU projekteja joka vuosi ja 50% lainsäädännöstä tulee direktiiveinä EU sta joka tarkoittaa ohjeistusta ja maat soveltavat oman lainsäädännön puitteisiin.
        Käytännössä merkitsee esim vaikkapa päätöstä poistaa hehkulamput ja energiansäästölamput tilalle. Juuri ympäristöpolitiikan suhteen olemme saavuttaneet merkittävää etua sillä päätökset on pakko tehdä laajalle alueelle maapalloa siis ilmastonsuojelu esim.

Kysy minulta EU:sta jos joku asia askarruttaa !

Kyse Dan 2 luvun valloista merkitsee valtoja alueella joka päättyy euroopan jakautuneisiin kansoihin. Rajat pysyvät mutta ihmiset liikkuvat vapaasti.
        Puolustuspolitiikassa on tehtyy päätös 1986 että voidaan mennä yhteiseen puolustukseen saakka ja asti jos tahdotaan. Tiivis yhteistyö sitoutuneisuus luo turvallisuutta koska se vähentää konflikteja.

EU ssa ei ole tänään mitään vikaa sinänsä. Täynnä hienoja asioita koko hökötys.
        Tosin EU on iso ja siksi pelottava koska se on vaikeasti ennustettavissa.

EU maat eivät ole EU:n takia vaikeuksissa kukaan. Ongelmat saattaisivat olla suuremmatkin ilman EU:ta. Jäsenmaat ovat tehneet sen virheen että eivät ole tarttuneet ajoissa maiden ongelmiin. Talouden vakaussopimuksen kriittisten pisteiden yli on menty ilman sanktioita ajoissa.

Välimeren maissa on ongelmia nähdäkseni veropoliittisissa asioissa, on hälläväliä meininkikin.

Jos Suomi ei pidä maatamme kriittisten pisteiden suhteen hallinnassa talaouden vakaussopimuksen mukaan ja pysy nykyisessa luottoluokituksessa ei meillä voi kukaan sitten enää sanoa että olisimme hoitaneet asiamme hyvin.

Vierasta pääomaa voi ottaa silloin kun se pitkällä tähtäimellä on kannattavaa eli investointilaskelmissa se maksautuu takaisin. Kulutukseen ei vieraan pääoman otto ole oikein sopiva ajatus. Minkäänsortin sosialismikaan ei kestä jatkuvilla tappiollisilla tuloslaskelmilla pidempään.

Sitten aletaan leikkaamaan ensimmäisenä valtion virkamiesten eläkkeistä kuin muuallakin jotka menot ovat 4 miljardia. Puolustusmenot 2,5 miljadia ja kansaneläkkeet 3,6 miljardia esim vertauspohjaksi.

EU on aivan hyvä kaikilta arvoiltaan ja mitä Eu tekee. EU ssa ei ole tänään mitään vikaa sellaisissa asioissa.

Kenenkään ei tarvitse olla omantuntonsa kanssa ristiriidassa uskonkaan vuoksi EU: n takia.

Ei minun mielestäni EU n vertaukseen ole kuvattu 12 varvasta. Voisitko tarkemmin antaa jakeita, en nyt avannut raamattua. Muistaakseni asia on Dan 2 luvussa.

yst. jari

Jari, kerropas voitko tuoda kuorman kanoja, itsellesi omaan käyttöön, ilman että se lasketaan kaupalliseksi kuljetukseksi. Mihin raja vedetään?

" Kysy EU:sta kertoo jari

• et näin päin
        pyh! kirjoitti:

Sinä puhut sellaisita, mitä Raamattu ei. Daniel-kirjassa niistä varpaista ei mainita mitään erityistä sellaista mitä sinä väität. Puhutaan vain yleisestä jalkateristä. Oma on seliselisi siis.

En ti edä kuka pyhille on jotakin selittänyt, mutta me adv. opetamme että Danielin kuvapatsas selityksessä Danielin kuvapatsas kertomuksissa kaikillavaltioilla
        on oma "logonsa"..joilla täsmennetään historiassa se kuka valtio, valta on kyseessä!

" Sinä olet se kultainen pää" Babylon..jne....me adv. olemme aina opettaneet,
        että " jalat ja varpaat= 12 kuvaa EU:ta ..ja Eu:n lipussa on 12 tähteä..aivan samoin kuin..rauta merkitsi "Rooman valtakuntaa"

• pyh!
        et näin päin kirjoitti:

En ti edä kuka pyhille on jotakin selittänyt, mutta me adv. opetamme että Danielin kuvapatsas selityksessä Danielin kuvapatsas kertomuksissa kaikillavaltioilla
        on oma "logonsa"..joilla täsmennetään historiassa se kuka valtio, valta on kyseessä!

että " jalat ja varpaat= 12 kuvaa EU:ta ..ja Eu:n lipussa on 12 tähteä..aivan samoin kuin..rauta merkitsi "Rooman valtakuntaa"

Höpöhöpö. Danielin selitys on ainoa, jonka voi hyväksyä.

• pelasta kanan henki kirjoitti:

Jari, kerropas voitko tuoda kuorman kanoja, itsellesi omaan käyttöön, ilman että se lasketaan kaupalliseksi kuljetukseksi. Mihin raja vedetään?

" Kysy EU:sta kertoo jari

Hei

Kanojen kuljetukseen varmasti pätevät normaalit kauppapolitiikkan lait.

Jokainen ihminen saa vaapaasti vapaakauppa-alueella mistä EU maasta tahansa ostaa kuormallisen kanoja laillisilla maksuvälineillä.

Sanoit että omaan käyttöön ja huomioidaan se ensin. Silloin jää kaikki liiketoimintaan liittyvät lait pois mitä tulee kirjanpitovelvollisuuksiin ja verotukseen ja elinkeinoilmoituksiin ja -lakeihin.

Sitten Sinun tulee huomioida kaikki elänsuojelulain asetukset kuljetuksessa ja säilytyksessä. Myös ympäristön suojeluasiat ja missä asut jos asut taloyhtiössä Sinun pitää päästä taloyhtiön kanssa sopimukseen kuormallisesta kanoja.

On kuitenkin niin että maassa suoritetaan tuhansia EU projekteja vuosittain joka merkitsee että EU on säätänyt direktiivin jota sovelletaan käytäntöön. EU maissa kaikki päätökset pyritään tekemään ns subsidiariteettiperiaatteella eli että mahdollisimman lähellä kansalaista ja EU:ssa vain jos siitä on jotakin nimenomaista hyötyä. Esim. ympäristönsuojelu vaatii usein isomman alueen maiden päätöksiä esim. ilmastonsuojelussa ei riitä yhden maan päätökset mihinkään.

On eri asia ostaa tuottajalta miten he pystyvät- ja millä hinnalla myymään kuormallisen kanoja loukkaamatta kaupallisia asiakassopimuksiaan ja hyviä tapoja. Esim. tukkuliikkeestä ei tavallisesti saa vähittäiskaupassa yhtään sen halvemmalla yksityinen asiakas koska tukkuliike ei voi loukata jakelutien portaiden etuja.

Tuhansista Eu projekteista en tiedä ja niitä vedetään erilaiset ja erikokoiset organisaatiot myös suoraan EU: kanssa jolloin monia välikäsiä jää pois eikä sitten lopuksi kukaan voi vetää aivan tarkkoja lukuja maiden välillä rahaliikenteistä ja -hyödyistä/ haitoista. Jokaisen tulee aina valvoa omia etujaan ja huomioida oman maan lainsäädäntö ja jos liikkuu muissa maissa muiden maiden lainsäädäntö.
        EU maissa on periaatte ollut kaupas esteiden poistamisessa eli tulli- valuutta- väestöpoliittiset kysymykset maiden väleillä rajat vapaaksi. EU kansalaisilla on määrättyjä etujakin kun eri EU maissa liikkuu. Noista eduista ei moni tiedä.

Kaupallisesta kuljetuksesta on aina kyse tietysti silloin kun on liiketoiminnasta kyse. Silloin jos myyt eteenpäin ja silloin kun myyjä myy liiketoiminnan muodossa. Jos joku alkaa myymään jatkuvasti kuormallisia kanoja kyllä joku tulee kyselemään pian minkälainen liiketoiminta on kyseessä. Elinekeinoilmoitukset pitää tehdä, kirjanpito ja ennakkoverotus pitää olla.

Kyllä omaan käyttöösi saat ostaa kuormallisen kanoja kunhan kanojen oleskelu on kunnossa mitä mainitsin erilaiset asiat ja huoli kuorman myymisestä kaikki muu on myyjällä sitten loput. Jos myyt sitten niitä on pakko vetää raja jonnekin onko kyseessä sellainen toiminta mistä pitää maksaa sitten veroa ja tehdä erilaisia ilmoituksia. Niihin löytyvät asetukset jotka tuntevat paikalliset kirjanpitoyritykset hyvin esim. ja tietysti verotoimisto.

EU maatalouspolitiikan erilaisia lakeja tietysti huomioi kanojen tuottaja ja ei Sinulle ymmärtääkseni jää kuormallisesta kanoja tämän enempää huolta ja murhetta.

yst. jari

• et näin päin kirjoitti:

Hei

Lue Dan 2 luku.

Jae 31 kertoo patsaasta jotka kuvaavat maailmanvaltoja historiassa, siis historiassa.

Nuo vallat päättyvät EU:hun ja eusta kertovat sitten jakeet 41-44.

Missä kaksitoista luku esiintyy ?

Sitten kannattaa huomioida että aina ihmisten yhteisiä asioita on pakko hoitaa.
        Mooses oli ensimmäinen kansanjohtaja. Oli pakko hoitaa asioita.
        Ei koskaan voi asioita hoitamatta jättää. Jokaisen on elettävä maailmassa jos aikoo elää. Maailmasta sitten jokainen päättää itse kuinka paljon maailmaa rakastaa. 1 Joh 2:15.

EU on varsin hieno hökötys. Sen arvot ovat "vapaus, demokratia ja hyvinvointi."
        Ei mitään väärää. Kaikki on ollut aivan viisasta. Eu on tietysti iso ja vaikeasti ennustettavissa ja siksi pelottava. Jäsenmaat vaan ovat sopineet ylevistä arvoista ja sopineet käytännössä 1986 mitä toteutetaan ja 1992 on sitten toteutettu. 2002 yhteinen valuutta. EU on alunperin ollut enrgiakriisisopimus EHTY "Euroopan hiili-ja teräsyhteisö" 1951/52 ja 1957 Roomassa syntyi ETY "Euroopan talousyhteisö" Erilaisia sopimuksia on tehty sitten tulli- yms aina.
        Periaatteessa kaikki sopimukset lyötiin yhteen klimppiin ja niille perustettiin hallinto.

EU on vakavien haasteiden edessä suurimpana ongelmana väestön ikääntyminen. Jos satoja miljardeja tehdän velkaa nyt niin niidne seuraukset kestväät vuosikymmeniä kun nyt pitäisi olla ehdottoman varmaa ja selvää jatkuvaa pikku kasvua vain normaaleine talouden vaihteluineen selvitäksemme 2050 tilanteesta jolloin väestön kasvu vaatii keskimäärin 5% BKT:tä lisää. Siis keskimäärin. Voi tulla köyhät ajat. Nälänhätääkö EU alueelle.

Vaikeuksissa olevat maat eivät ole vaikeuksissa EU:n vuoksi.
        Kreikassa ei esim. rikkaat maksele juuri veroja, välimerellinen kulttuuri
        kärsii kai vielä sotilasdiktatuurin perinteistä ja juristeilla on vahva asema mutta kuitenkin korruptio ja mafia olemassa ?! Johtaminen perustuu karismaattisuuteen ja omiin kabinetteihin joissa sitten satakunta johtajan erilaista edustajaa.

Meidän pohjoismaalainen yhteiskuntaidentiteettikulttuuri on laillinen, informaalinen ja avoin, työmarkkina- ja työnantajajärjestöjen vahva asema,
        tasa-arvo, ja kunnalliset palvelut.

Anglosaksinen perustuu päämisterin ja parlamentin vahvaan asemaan coomon low.

Välimerellisessä mallissa on virkamiesmallit jotka seuraavat tehokkuusajattelua ja federalismi.
        Tämä malli on selvin ja näkyvin EU:ssa senkin vuoksi että siellä on eniten väestöä.

Koska EU maat ovat tiiviissä sopimuksellisuudessa ei konfliktien vaaraa juuri ole siis vakavien sellaisten. Ovet ovat täysin auki kokonaiseen puolustusliittoon jos sellainen halutaan perustaa. Täysin selvää, ei esteitä että sellaiseen voidaan edetä jos tahdotaan. Kekkonen veti ETYK:in vuonna 1975 suomessa mutta tilaisuudessa ei mitään järin isoa historiaa heilauttavaa sovittu. Avoimet ovet puolustusliittoon ovat auki 1986 sopimuksissa jso siihen nähdään viisautta.

EU:ssa maatalous ja koheesiopoltiikka ovat ne suurimmat sektorit jotka ottavat 90% puoliksi kaikesta EU tukien jakamisesta. Koheesiopolitiikka sisältää kaiken väestöön liittyvän- työvoima- nuoriso- sosiaali- yms poltiikat kaikki.
        Alueittain tuetaan projekteja.

EU hallinnon kulut ovat vain 6%.

Suomi on maksanut saman verran suunnilleen kaiketi mitä on hyötynytkin.
        Olemme tietenkin vaarassa joutua maksusitoumuksiin käytännössäkin ajan kanssa mikä sitten johtuisi muiden maiden vaikeuksista.

Me suomessa olemme vaikeuksissa myös jos emme pidä luottoliuokitustasoa nykyisellään, sillä tason muutos merkitsee valtionvelan korkomenojen nousua joka nyt on 1,9% ja 2,5 miljardia vuodessa.

Emme saisi velkaantua lisää. Eläkeratkaisut on pakko tehdä ja niistä saadaan hyötyä pidemmällä sektorilla. Pari vuotta on saatava keskimääräistä eläköitymisikää ylemmäksi. Vaihtotase kuntoon ja valtiovelkaa ei lisää.
        Näin pitäisi käytännössä tapahtua että selviämme hyvin.
        Tämä on vakava asia tai/ ja emme hetken kuluttua enää sano että Suomi on hoitanut asiansa hyvin.

Eläkejohtajat vakuuttavat että eläkejöärjestelmä kestää ikääntymismuutoksen mutta tietenkin väestön ikääntyminen tuo monenlaista kulua lisää terveys- ja sosiaalipuolelle. Perustarpeet pitää säilyä.

Erilaiset kustannustehokkuuden nimissä mallit ovat kullan arvoisia nekin kaikessa missä rahaa kuluu paljolti valtion keltaisen kirjan budjeteissa.

Meidän on koulutettava ihmiset edelleen hyvin sillä koulutus know-how tietotaito on lähes ainoa luonnonvaramme.
        Meidän on otettava etua osaamisellamme EU alueella ja hynät himaan.

yst. jari

• tisi*tisti

korkein kunnia.lle!
      Joko sait vaimosi takaisin adventisti papilta?

• pyh!

Jos itse ensin tekis parannuksen. Mutta ei kun ei.

• rauhan tie

en tiedä onko vaimo saatu miehelle takaisin papilta,muttaRaamattu kertoo:

" Mahdotontahan on niitten, jotka ovat ensin saaneet hyvää sanaa maistaa, ja tulleet tuntemaan Jumalan rakkauden..ja sitten ovat luopuneet..enää uudistaa uudelleen totuuden tuntoon"..Raamattu

En tunne asiaa tarkemmin, mutta profetoin pääpeitettynä ettei mies ole saanut vaimoaan takaisin adventisteilta!!

Miksi? tuion syyn takia....ja koska vain ymmärtäväiset etsii Jumalaa, eivätkä toisen miehen puolisoa! Miksi ,Koska he tuntevat rauhan tien, ja Jumalan pelko on heidän silmäinsä edessä!

Näillä toisilla taas on vimmainen nälkä, ja he hirnuvat toisen puolison perään..ja kun he selittävät tekojaan..niin heidän kurkkunsa josta ääni tulee, on avoin hauta, ja kielellänsä he pettävät Jumalan kansaa ja kyykäärmeen (saatanan) myrkkyä on heidän kielensä alla!

Ja tällä tavoin valitutkin eksytetään, kun heidän rakkaansa,,,..oma pastori avaa suunsa ja kietoo heidät eksytyksen siteisiin..jotka koko ajan kiristyvät..koska kaikki kuulijat ovat synnin alla.

• vajavainen olen

Korkein kunnia, ota huomioon ihmisten vajavaisuus ja erehtyväisyys, myös adventistien. Jeesus tuli juuri erehtyväisiä ja syntisiä pelastamaan, eikä vain yksin sinua omavanhurskas ja TÄYDELLINEN.

• pub likaani

Adventistin toteamus lauantaiaamuna:

"Herra kiitos, että en ole koskaan niin vajavainen kuin lähimmäiseni antiadvari, vaikka olisinkin joskus vähän vajavainen."

• kristitty

Kumpi on sabattipäivänä parempi sanoa: " Autuaat ne , jotka pesevät vaatteensa...vai "Autuaat ne jotka pitävät Jumalan käskyt, että heillä olisi valta syödä elämänpuusta"???

Kumman kirjoituksen adventisti lukee kansalle, noustessaan lukemaan?

• pyh!
        kristitty kirjoitti:

Kumpi on sabattipäivänä parempi sanoa: " Autuaat ne , jotka pesevät vaatteensa...vai "Autuaat ne jotka pitävät Jumalan käskyt, että heillä olisi valta syödä elämänpuusta"???

Kumman kirjoituksen adventisti lukee kansalle, noustessaan lukemaan?

Sinä et lue kumpaakaa, kun vihasta puhisten yrität hajoittaa seurakunnan. Ja tasan vain oman elämäsi töppäilyjen takia.

• Jumalan totuus
        pyh! kirjoitti:

Sinä et lue kumpaakaa, kun vihasta puhisten yrität hajoittaa seurakunnan. Ja tasan vain oman elämäsi töppäilyjen takia.

" heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta" Room 3: 14

Jos vääryytemme tuo ilmi Jumalan vanhurskauden eli oikein ajattelun, mitä me siihen sanomme? Jos Jumala rankaisee vääriä, niin ei kait Jumala ole sen vuoksi väärä. Muutoinhan käräjäoikeus, hovi-ja korkein oikeus voisivat muuttaa kuuhun istuntoja pitämään ja odottamaan kunne joku amerikkalainen tai venäläinen tulisi sinne tuomittavaksi!

• Mielin kielin

M i e l i s t e l e eli voita vihollinen Jumalalle?
      Niin kai sitten, sillä ei ainakaan pakolla!

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10653329

Nii ja mitäs tää on . . laittomille ikäänkuin laiton itsekin . .

1. Kor. 9:21

ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia - vaikka en
      ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa - voittaakseni ne,
      jotka ovat ilman lakia;

~~~oikee mielistely on taitolaji~~

• Tämän jutun kanssa kannattaisi miettiä seuraavia juttuja.

Adventtikirtkolla ei ole mitään kunniamerkkejä tai muita kunnianosoituksia - ei korkeampia eikä alhaisempia. No ehkä polunkävijöillä (adventtikirkon varhaisnuorisotyöhön liittyvä juttu) opn jotain ansiomerkkejä, joita voi eri aineissa suorittaa. :)

Muistikuvani (ja olen muistanut väärin ennenkin :) on se, että BB Beach kuuli, että hänet kutsutaan paavin audienssille. Siinä pitää tietty miettiä, mitä antaa lahjaksi (ja jos joku ajattelee, että olisi pitänyt viedä kirja Suuri Taistelu) ajatelkoon uudelleen. Hän ehdotti kirkolle, että voisi antaa mitalin, mihin keskustoimiston johtoporukka sanoi ei. Beach sitten päätti teettää itse mainitun esineen. Eli minun tietääkseni kyseessä on hänen, ei kirkon päätös. Jälkeenpäin ajatellen, olisihan se voinut viedä vaikka kristallia tai antaa kukkia...

Järkevin aihetta koskeva kommentti tähän mennessä on ollut Antti veljen kommentti siitä, että väärällä mammonalla pitääkin tehdä ystäviä!

Tätä sinänsä mitätöntä juttua nk. ankyräadventist ovat vuoden 1977 jälkeen ja vieläkin esittäneet todisteena milloin siitä, että kirkon johto on täynnä jesuiittoja tai siitä, että kirkko on nyt lopullisesti luopunut ja istuu kauniisti paavikunnan sylissä.

Harhassa voimme tietenkin olla, mutta sitä ei Beachin väärän värinen paaville annettu kukkapuska todista. Se pitäisi katsoa siitä, missä määrin Herran Jeesuksn armo ja laupeus hommistamme heijastuu ja siitä uskallammeko rohkeasti seurata sanaa.

Kai

• vallankäyttömalli

SDA Kirkon organisaatio vastaa kutakuinkin Katolisen kirkon organisaatiota.
        SDA Kirkossa YLINTÄ auktoriteettiä maanpäällä edustaa Pääkonferenssi jota Arasolankin on "kummarrettava".

• pyh!
        vallankäyttömalli kirjoitti:

SDA Kirkon organisaatio vastaa kutakuinkin Katolisen kirkon organisaatiota.
        SDA Kirkossa YLINTÄ auktoriteettiä maanpäällä edustaa Pääkonferenssi jota Arasolankin on "kummarrettava".

Ei vastaa.

• Päätös todellakin oli Beachin oma, ei kirkon. Beach sai aika lailla sapiskaa tapauksen jälkeen jäsenten ja joidenkin kirkon edustajien kommenteissa.

• kristinpuu jo laho
        TimoFlink kirjoitti:

Päätös todellakin oli Beachin oma, ei kirkon. Beach sai aika lailla sapiskaa tapauksen jälkeen jäsenten ja joidenkin kirkon edustajien kommenteissa.

jassoo.. No, eikaiketi se, ettäjos jotkut ovat olleet epäuskoisia, niin, ei kaiketi heidän epäuskonsa ole Jumalan uskollisuutta tyhjäksi tekevä!!

Jumala oli uskollinen Isälleen ja isaraelin kansalle aina kristinkuolemaan asti..mutta Israelin kansapa ei ollut uskollinen Jumalalleen, joka tarjosi kansalleen uutta luonnetta.
        Kansalleenhan Jumala on uskonut sen, mitä hän on heille puhunut..ei pakanoille!

Jumala on totinen...Jumala ei katso henkilöön, eikä yhteisöön...mutta henkilö ja niistä syntyneet Jumalan pojat katsokoot häneen ,jonka ovat synneillään lävistäneet!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      385
      8468
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      173
      2820
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      13
      1162
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      998
    5. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      61
      903
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      896
    7. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      873
    8. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      832
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      50
      831
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      72
      802
    Aihe