Mikä avasi silmäsi?

Part77

Mikä seuran kirjallisuudessa tai historiassa avasi silmäsi näkemään, ettei Vartiotorniseura ole Jumalan puhetorvi maan päälä? Yrititkö puhua asiasta JT-veljillesi ennen kuin erosit?

13

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljon asioita

Vaikea sanoa "mikä" asia. enemmänkin kaikkien asioiden summa.

jotkut sanovat etä "eletään vuotta 2012" , mutta lukiessa seuran historiaa ( mikä on hyvä tehdä ) huomaa, että tuo jrjestö ei edusta sitä asemaa jumalan edessä mitä väittää.

tämä muuttaa asioita ja antaa motivaatiota tutkimaan enemmän , mistä touhusta tuossa järjestössä on kyse ja lopputuloksena on se, että näin sen olevan samaa kastia muidenkin lahkojen kanssa.

kyseinen uskonto ei siis ole mikään portti paratiiseihin sen kummemmin kuin muutkaan.

uskontoon sisältyy raamatun neuvojen noudattaminen ja se on hyvä asia, mutta sama neuvojen noudattaminen toistuu muissakin uskoissa.

kuitenkin näen ja koen tänäpäivänä raamatun neuvojen olevan historiassa kantapään kautta opittuja neuvoja.

tämä ja veljesseuran sivusto antaa paljon tietoa seurasta kaiken muun turhan löpinän keskellä. pitää vaan osata poimia oikeat asiat ja jännä juttu on myös se , että tänäpäivänä tutkin raamattua enemmän kuin koskaan jt aikana..... ihmeellistä...

• Kerstine

Kaksi vanhinta kävi luonani kun olin menossa kasteelle. lin innoissani ja valmistautunut hyvin opiskelemalla kaikki seuran opetukset. Vanhimmat käyttäytyivät todella oudosti. Kumpikaan ei ilmaissut olevansa iloinen ja molemmat vältelivät katsekontaktia. Opinkohdat käytiin todella nopeasti ja pinnallisesti läpi.

Käynnin jälkeen aloin ajatella, että jos nämä ihmiset eivät usko, että kannattaa alkaa todistajaksi, jotain on pielessä. Aloin tutkia seuran oppeja Raamatun valossa ja huomasin, että ihmisen sana on mennyt Jumalan sanan yli todella monessa opissa. Tutustuin myös puolueettomiin selostuksiin seuran historiasta ja luin vanhoja tekstejä netissä. Huomasin, että seura ei ollut kertonut totuutta historiastaan. Huomasin, että kyse on aivopesusta eikä dialogista.

Kysyin tutuilta todistajilta, mitä mieltä he olivat löytäistäni totuuksista. He eivät pystyneet vastaamaan mitään. Olin pettynyt mutta samalla iloinen, että olin uskonut Raamattuun enkä ihmisiin ja taidokkaaseen propagandaan seuran ylemmyydestä.

• No kadutko kasteella käyntiäsi?

• Kerstine

En koskaan mennyt kasteelle vaan lopetin kokouksissa käymisen.

Nykyään olen aktiivinen luterilaisen kirkon jäsen. Ja olen aidosti iloinen, kun joku "uusi" haluaa liittyä raamattupiiriin tai tulla messuavustajaksi.

• Helll Burns

Onkin ihanaa kun joku uusi liittyy Helvetintuleen uskoviin ;D

• pirunkuvia

Minulla tuli "oho"-elämys kun katselin tarkkaan ilmestyskirjaa käsittelevää kirjaa,sitä isoa punaista.Siellä oli muutamiin kuviin piilotettu paholaisen kuvia.

• Pahan perilliset

*Siellä oli muutamiin kuviin piilotettu paholaisen kuvia.*
        piiloitettu?
        ymmärsitkö ihan oikein?
        toki paholaisen on tarkoitus ollakin kuvissa, muttei palvottuna päähenkilönä, vaan salakavalana viekastelijana, kuten Pahalainen on tälläkin saitilla läsnä.....

• pierunkuvia

ymmärsitkö ihan oikein?
        toki paholaisen on _tarkoitus ollakin kuvissa_,
        muttei palvottuna päähenkilönä, vaan salakavalana viekastelijana, kuten Pahalainen on tälläkin saitilla läsnä.....

On niitä paholaisenkuvia vartsikoissakin, ei niitä kukhaan peljästy lainkaan.
        Oletpas arka jos Paholaisenkuvia pelkhäät :)

Oikia Pahalinen onkin paljon pelottavampi siinä suhteessa,
        että se puketuu välillä
        valkeuden Enkeliksi,
        kertoopi Raamattu

• Part77

Kiitos tarinoistanne. Pirunkuvia: pelkkien kuvienko takia aloit epäillä seuran julistusta? Miten sinä niitä kuvia tulkitsit? Mitä siten tapahtui?

• Kukabah

Tuossa sinun kysymyksessäsi on jotakin, mikä potkii vastaan.
      Ikään kuin olisi vielä jotakin vielä kirkkaampaa valoa kuin Jehovan todistajilla. Kysymys on ehkä osoitettu uskoville entisille Jeh tod.

Minun silmäni avasi Darwinin Lajien synty ja luonnontieteet.

Raamatussa on hassuja kertomuksia vedenpaisumuksesta ja Punaisenmeren ylityksestä niin, että vedet olivat muurina kahta puolen ja melkein 1000 vuotiaaksi eläneestä Metusalahista.

Nämähän olisi ymmärrettävä vertausuvina tai ne kannattaisi vain ohittaa. Jehovan todistajat ottavatin nämä kirjaimellisesti. Kun Raamatussa sanotaan "Kaikki luotiin lajiensa mukaan" niin JT keksivät dogmin, että eliölajit on tosiaankin luotu erikseen, eivätkä ne ole kehittyneet toisiksi lajeiksi.

Jeh tod uskovat, että Nooan aikana koko maapallo hukutettiin vedenpaisumuksessa. Siinä hypitään liian monen luonnonlain yli.

Kun luovuin yhdestä fundamentalistisesta ajatuksesta, jouduin luopumaan toisestakin. Uskonelämä täytti ennen koko huushollini, mutta nyt se mahtuu ihan hyvin kenkälaatikkoon jossakin siivouskomerossa.

• kierrätysfani

* Uskonelämä täytti ennen koko huushollini,
        mutta nyt se mahtuu ihan hyvin kenkälaatikkoon jossakin siivouskomerossa.*

Onpa ankea kuvaus.
        Mulla on siivouskomerossa imuri ja siivousvälineet ja pesuaineet.

Kirjat säilytän kirjahyllyssä,
        ja sen paperimatskun jota en katso tarvitsevani,
        vien paperinkeräykseen.
        Energiajätteeseenkin voi palavan jätteen viedä.

• Kukabah
        kierrätysfani kirjoitti:

* Uskonelämä täytti ennen koko huushollini,
        mutta nyt se mahtuu ihan hyvin kenkälaatikkoon jossakin siivouskomerossa.*

Onpa ankea kuvaus.
        Mulla on siivouskomerossa imuri ja siivousvälineet ja pesuaineet.

Kirjat säilytän kirjahyllyssä,
        ja sen paperimatskun jota en katso tarvitsevani,
        vien paperinkeräykseen.
        Energiajätteeseenkin voi palavan jätteen viedä.

Kuvaukseni saattoi olla ontuva. Tarkoituksenani ei ollut esittää asiaa ankeasti, vaan paljoutena. Uskonelämällä on aika pieni, osa nykyisessä elämässäni.

• 27

Vs-seuran järjestelmällinen tämänkin palstan manipulointi avasi silmäni.
      Tarkoitus lie ihmisten ohjaaminen Vs-sivustolle,
      jossa puolestaan sallitaan vain kielteinen
      ja anti-jt -henkinen kirjoittelu todistajista.

Muunlaiset kirjoitukset deletoidaan tai ketju lukitaan keskustelun estämiseksi.
      Silmät ovat nyt avutuneet, ja valo kirkastuu kyllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      32
      7107
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      4353
    3. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      24
      3755
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      184
      3457
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2507
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      30
      2455
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2122
    8. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      26