Hei!
Minulla on siemenistä kasvatettuja köynnöskasveja, muun muassa päivänsineä, kelloköynnöstä ja tuoksuhernettä. Nyt olisi aika siirtää taimia ruukkuihin, jotka menevät kesäksi ulos. Kysynkin, että kuinka monta tainta kutakin kukkaa voi istuttaa läpimitaltaan 12 cm ruukkuun? Pitääkö olla isompia ruukkuja?
Päivänsineä on 5 kpl, tuoksuhernettä 7 kpl ja kelloköynnöstä 5 kpl.
aloitteleva köynnöksen kasvattelija kysyy...
2
324
Vastaukset 2
- Eedenistä itään
Vaikea kysymys. !2cm: ruukku on liian pieni. Ehkä jonkinlainen laatikko olisi parempi.
- Reilusti tilaa
Pitää olla isompia ruukkuja, kaikille noille. Köynnöskasvit tarvii paljon vettä, kun niiden lehdistö leviää all over the place - pikku purkissa kuolevat kuivuuteen, jos et seiso vieressä vesikannun kans.
Kelloköynnöksille ämpärin kokoinen, päivänsinelle piisaa vähän pienempi. Tuoksuherne tykkää syvästä mullasta, sille joku korkean mallinen.
Jos ruukun halkaisija on n. 30 senttiä, voi pistää vaikka joka sortin yhteen ainoaan ruukkuun, kunhan lannoittaa kunnolla. Jos pistää puolet, on lopputulos ihan yhtä komea, mutta ens alkuun näyttää kaljulta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2971233Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3081166Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50958- 87924
- 106899
- 101879
- 111742
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh13604- 64588
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh3577