Hei!
Minulla on siemenistä kasvatettuja köynnöskasveja, muun muassa päivänsineä, kelloköynnöstä ja tuoksuhernettä. Nyt olisi aika siirtää taimia ruukkuihin, jotka menevät kesäksi ulos. Kysynkin, että kuinka monta tainta kutakin kukkaa voi istuttaa läpimitaltaan 12 cm ruukkuun? Pitääkö olla isompia ruukkuja?
Päivänsineä on 5 kpl, tuoksuhernettä 7 kpl ja kelloköynnöstä 5 kpl.
aloitteleva köynnöksen kasvattelija kysyy...
2
324
Vastaukset 2
- Eedenistä itään
Vaikea kysymys. !2cm: ruukku on liian pieni. Ehkä jonkinlainen laatikko olisi parempi.
- Reilusti tilaa
Pitää olla isompia ruukkuja, kaikille noille. Köynnöskasvit tarvii paljon vettä, kun niiden lehdistö leviää all over the place - pikku purkissa kuolevat kuivuuteen, jos et seiso vieressä vesikannun kans.
Kelloköynnöksille ämpärin kokoinen, päivänsinelle piisaa vähän pienempi. Tuoksuherne tykkää syvästä mullasta, sille joku korkean mallinen.
Jos ruukun halkaisija on n. 30 senttiä, voi pistää vaikka joka sortin yhteen ainoaan ruukkuun, kunhan lannoittaa kunnolla. Jos pistää puolet, on lopputulos ihan yhtä komea, mutta ens alkuun näyttää kaljulta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911477
- 831022
- 67917
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su361861Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t170835- 92773
Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on61605- 63546
Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta127488- 33481