ollut n 10pv, sibicort ei oo auttanut, eikä ilmakylvyt, ihan punasena ja alkaa kuivehtimaan
millähän lähtisi 1v jalkovälistä ihottuma
12
197
Vastaukset
- vaivaan kun vaivaan
entäpä joka paikan bepanthen:) meillä lapsetkin vielä isompana itse turvautuvat kaikissa ihojutuissa siihen:)
- Olisiko näistä apua?
Sinkkivoide on myös hyvä sille alueelle, myös tuo bepanthen. Itse hoidin omien poikieni vaippaihottumat perunajauholla, se auttoi muutamassa päivässä. On sitä saatavana kyllä ihan vauvan talkkiakin.
- Näin meillä
Opeta lapsesi kuivaksi, niin et tarvitse hautovaa vaippaa ja jo se auttaa ihon kunnossa pysymiseen.
- ihan vaan tiedoksi
Harva 1-vuotias on vielä valmis täysin kuivaksi.
- oppia ikä kaikki
ihan vaan tiedoksi kirjoitti:
Harva 1-vuotias on vielä valmis täysin kuivaksi.
Ai jaa, no ainakin minä sain kaikki kolme omaani kuivaksi vaikka käyn töissä kokoäiväisesti. Tosin ei se käskemällä mene. Vaatii jokusen päivän märkien housujeen pesua ja lattian myös, mutta kyllä terve lapsi on valmis puoleen toista vuoteen mennessä..muistan kyllä kun käytiin pojan kanssa 2-v tarkastuksessa neuvolassa, niin paikalla oli viisi muutakin kaksivuotiasta ja he kaikki kiltisti vaipoissa ja vanhemmat katsoivat kummissaan kun kysyin pojalta, että tarviikos käydä pissalla, ennen lekurille menoa.? Lapseni ovat nykyään teinejä, joten ei nyt ole kyllä kyse siitä, etteikö kunnollisia vaippoja olisi ollut saatavilla silloin. Sitäkin kun joku kuitenkin selittelisi..että silloin joskus muinoin.
- Vaippabisnes
oppia ikä kaikki kirjoitti:
Ai jaa, no ainakin minä sain kaikki kolme omaani kuivaksi vaikka käyn töissä kokoäiväisesti. Tosin ei se käskemällä mene. Vaatii jokusen päivän märkien housujeen pesua ja lattian myös, mutta kyllä terve lapsi on valmis puoleen toista vuoteen mennessä..muistan kyllä kun käytiin pojan kanssa 2-v tarkastuksessa neuvolassa, niin paikalla oli viisi muutakin kaksivuotiasta ja he kaikki kiltisti vaipoissa ja vanhemmat katsoivat kummissaan kun kysyin pojalta, että tarviikos käydä pissalla, ennen lekurille menoa.? Lapseni ovat nykyään teinejä, joten ei nyt ole kyllä kyse siitä, etteikö kunnollisia vaippoja olisi ollut saatavilla silloin. Sitäkin kun joku kuitenkin selittelisi..että silloin joskus muinoin.
Joo, lapsesi eivät ole poikkeuksia, kyllä 1-vuotias voi oppia käymään potalla.
Se ei vain ole vaippoja valmistavien firmojen etujen mukaista. Vaippafirmat haluavat, että lapsella on vaipat kouluikään asti ja mielellään vielä puperteetti-ikäisenäkin.
Kun omat lapseni olivat taaperoita (90-luvulla), neuvolassa pidettiin aika erikoisena, jos 2-vuotiaalla oli vielä vaipat.
Nykypäivänä äidit eivät edes yritä alkaa opettaa lasta kuivaksi ennen 3:n vuoden ikää ja suuntaus on todellakin se, että lapset kyllä osaavat luistella, lasketella ja ajaa mikroautolla, mutta eivät osaa käydä KUSELLA!!!
- 1+1
kookosöljy on hyvä valinta
- ihmeellisyyksiä
Mitä vaippoja käytät? Meillä ei voida käyttää kuin Liberoa koska niissä ei ole niitä kosteusvoiteita ja muita. Ja itse en voi käyttää kuin rainbown kuukautissuojia koska olen näemmä allerginen aloelle.
Tämä oma allergiani selvisi oudolla tavalla: dödö teki kainaloon patteja, kuukautissiteet (always ja muut kosteutusvoiteella tärkätyt) kutittivat, päänahka kutisi kun käytti jotain sellaista shampoota jossa oli aloea.
Sinkkivoide tai basibact pulveri ja usein vaipan vaihtoa.
Ja sitten vielä sekin että isompi poikani oli iholtaan atoopikko jolla oli kaikenlaista ihottumaa ja näppyä, yöt huusi eikä nukkunut, ruoka ei maistunut ja jatkuva oksentelu ja ripulia alushousujen tuhrintaa... Lehmänmaito allergia, voi aiheuttaa myös anafylaktisen tilan... Nyt iho kunnossa, nukkuu kuin tukki ja syö kuin hevonen =) - hmm...
Aloitus on aika vanha.....
- 383
Tervapihka, tai mehiläisvaha.
- Deepi
Vaikka aloitus on vanha, niin ongelma voi olla silti jollain muulla äidillä ajankohtainen.
Itse tein maailman mahtavimman rasva-löydön lopputalven räkätaudeissa, kun omakin nenä oli niistetty niin vereslihalle, kädet kuivat ja haavoilla ja lapsellakin kuivettumia/ponottumia aina toisinaan siellä täällä.
Vanha kunnon VITALIS on auttanut meillä mihin vain, eikä kirvele tippaakaan. Vereslihalle niistetty nenän alunenkin parani päivässä/kahdessa.
Tuoksuhan tuossa rasvassa on voimakas eli jos hajusteyliherkkyyttä on, niin ei taida olla vaihtoehto.
Nykyään tulee käytettyä Vitalista aika lailla joka paikkaan ja eipä ole vielä tullut eteen asiaa, johon se ei auttaisi. - liiinu-
Perunajauho, paras ja halpa. Mahdollisimman paljon ilmakylpyjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124370MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar862230Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5561718Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011451Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671157Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331098Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt218971- 5968
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3888