millähän lähtisi 1v jalkovälistä ihottuma

äiskä75

ollut n 10pv, sibicort ei oo auttanut, eikä ilmakylvyt, ihan punasena ja alkaa kuivehtimaan

12

288

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaivaan kun vaivaan

entäpä joka paikan bepanthen:) meillä lapsetkin vielä isompana itse turvautuvat kaikissa ihojutuissa siihen:)

• Olisiko näistä apua?

Sinkkivoide on myös hyvä sille alueelle, myös tuo bepanthen. Itse hoidin omien poikieni vaippaihottumat perunajauholla, se auttoi muutamassa päivässä. On sitä saatavana kyllä ihan vauvan talkkiakin.

• Näin meillä

Opeta lapsesi kuivaksi, niin et tarvitse hautovaa vaippaa ja jo se auttaa ihon kunnossa pysymiseen.

• ihan vaan tiedoksi

Harva 1-vuotias on vielä valmis täysin kuivaksi.

• oppia ikä kaikki
        ihan vaan tiedoksi kirjoitti:

Harva 1-vuotias on vielä valmis täysin kuivaksi.

Ai jaa, no ainakin minä sain kaikki kolme omaani kuivaksi vaikka käyn töissä kokoäiväisesti. Tosin ei se käskemällä mene. Vaatii jokusen päivän märkien housujeen pesua ja lattian myös, mutta kyllä terve lapsi on valmis puoleen toista vuoteen mennessä..muistan kyllä kun käytiin pojan kanssa 2-v tarkastuksessa neuvolassa, niin paikalla oli viisi muutakin kaksivuotiasta ja he kaikki kiltisti vaipoissa ja vanhemmat katsoivat kummissaan kun kysyin pojalta, että tarviikos käydä pissalla, ennen lekurille menoa.? Lapseni ovat nykyään teinejä, joten ei nyt ole kyllä kyse siitä, etteikö kunnollisia vaippoja olisi ollut saatavilla silloin. Sitäkin kun joku kuitenkin selittelisi..että silloin joskus muinoin.

• Vaippabisnes
        oppia ikä kaikki kirjoitti:

Ai jaa, no ainakin minä sain kaikki kolme omaani kuivaksi vaikka käyn töissä kokoäiväisesti. Tosin ei se käskemällä mene. Vaatii jokusen päivän märkien housujeen pesua ja lattian myös, mutta kyllä terve lapsi on valmis puoleen toista vuoteen mennessä..muistan kyllä kun käytiin pojan kanssa 2-v tarkastuksessa neuvolassa, niin paikalla oli viisi muutakin kaksivuotiasta ja he kaikki kiltisti vaipoissa ja vanhemmat katsoivat kummissaan kun kysyin pojalta, että tarviikos käydä pissalla, ennen lekurille menoa.? Lapseni ovat nykyään teinejä, joten ei nyt ole kyllä kyse siitä, etteikö kunnollisia vaippoja olisi ollut saatavilla silloin. Sitäkin kun joku kuitenkin selittelisi..että silloin joskus muinoin.

Joo, lapsesi eivät ole poikkeuksia, kyllä 1-vuotias voi oppia käymään potalla.

Se ei vain ole vaippoja valmistavien firmojen etujen mukaista. Vaippafirmat haluavat, että lapsella on vaipat kouluikään asti ja mielellään vielä puperteetti-ikäisenäkin.

Kun omat lapseni olivat taaperoita (90-luvulla), neuvolassa pidettiin aika erikoisena, jos 2-vuotiaalla oli vielä vaipat.

Nykypäivänä äidit eivät edes yritä alkaa opettaa lasta kuivaksi ennen 3:n vuoden ikää ja suuntaus on todellakin se, että lapset kyllä osaavat luistella, lasketella ja ajaa mikroautolla, mutta eivät osaa käydä KUSELLA!!!

• 1+1

kookosöljy on hyvä valinta

• ihmeellisyyksiä

Mitä vaippoja käytät? Meillä ei voida käyttää kuin Liberoa koska niissä ei ole niitä kosteusvoiteita ja muita. Ja itse en voi käyttää kuin rainbown kuukautissuojia koska olen näemmä allerginen aloelle.
      Tämä oma allergiani selvisi oudolla tavalla: dödö teki kainaloon patteja, kuukautissiteet (always ja muut kosteutusvoiteella tärkätyt) kutittivat, päänahka kutisi kun käytti jotain sellaista shampoota jossa oli aloea.
      Sinkkivoide tai basibact pulveri ja usein vaipan vaihtoa.
      Ja sitten vielä sekin että isompi poikani oli iholtaan atoopikko jolla oli kaikenlaista ihottumaa ja näppyä, yöt huusi eikä nukkunut, ruoka ei maistunut ja jatkuva oksentelu ja ripulia alushousujen tuhrintaa... Lehmänmaito allergia, voi aiheuttaa myös anafylaktisen tilan... Nyt iho kunnossa, nukkuu kuin tukki ja syö kuin hevonen =)

• hmm...

Aloitus on aika vanha.....

• 383

Tervapihka, tai mehiläisvaha.

• Deepi

Vaikka aloitus on vanha, niin ongelma voi olla silti jollain muulla äidillä ajankohtainen.

Itse tein maailman mahtavimman rasva-löydön lopputalven räkätaudeissa, kun omakin nenä oli niistetty niin vereslihalle, kädet kuivat ja haavoilla ja lapsellakin kuivettumia/ponottumia aina toisinaan siellä täällä.

Vanha kunnon VITALIS on auttanut meillä mihin vain, eikä kirvele tippaakaan. Vereslihalle niistetty nenän alunenkin parani päivässä/kahdessa.

Tuoksuhan tuossa rasvassa on voimakas eli jos hajusteyliherkkyyttä on, niin ei taida olla vaihtoehto.

Nykyään tulee käytettyä Vitalista aika lailla joka paikkaan ja eipä ole vielä tullut eteen asiaa, johon se ei auttaisi.

• liiinu-

Perunajauho, paras ja halpa. Mahdollisimman paljon ilmakylpyjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      177
      1600
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      105
      807
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      735
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      608
    5. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      128
      561
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      546
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      528
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      526
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      510
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      493
    Aihe