Kun ruma ihminen osoittaa kiinnostustaan.

Menninkäinen992

En tullut tänne tappelemaan siitä, mikä on rumaa ja mikä viehättävää, koska jokainen kokee sen eri tavalla. Mutta kuvitellaan nyt tilanne, että sinun mielestäsi ruma henkilö vaikkapa flirttailee sinulle katsomalla sinua pitkään hymyillen ja kääntämällä välillä päätä pois. Miten kokisit tämän? Ahdistavana?

Olen ihastunut itseäni ulkonäöllisesti tasokkaampaan henkilöön (eli olen tavallaan se naispuolinen menninkäinen ja ihastukseni on miespuolinen päivänsäde) ja en ole vielä kertaakaan uskaltanut jäädä katsomaan häntä niin, että hän huomaisi. Haluaisin oikeasti tehdä tälle asialle jotain ja mennä juttelemaan, mutta koen itseni niin vastenmieliseksi, että annan vain olla. Entä jos hän jotenkin traumatisoituu tai ahdistuu, kun ruma ihminen katselee häntä?

Jos minua katselisi mielestäni ruma ihminen (tai sellainen ihminen, joka vain ei kiinnosta), niin jättäisin vain vastaamatta katseisiin sen kummempia. En IKINÄ voisi mennä haukkumaan tai pilkkaamaan, minusta se on julmaa. Ja tällaisia haukkujia varmasti on olemassa? Toiselle sama henkilö voi olla katinkultaa, mutta toiselle oikea timanttikimpale.

28

3361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asenne ratkaisee

      Mielestäni ylikorostat ulkonäön merkitystä. Sitä ei ole kiistäminen, että lähes kaikille sillä on varmasti jonkinlaista merkitystä - myös niille, jotka väittävät toisin. Mutta se on kuitenkin vain yksi asia muiden joukossa. Silloin kun puhutaan hiemankin syvemmistä tunteista, niin yleinen olemus ja luonne merkitsevät, jossa ulkonäkö voi olla yksi, joko isompi tai pienempi osa sitä. Mutta tosiaankin vain yksi osa. Yritä päästä sinuiksi siinä, että miten koet ulkonäkösi. Korosta niitä asioita itsessäsi, jotka koet positiivisiksi. Jos joku on niin pinnallinen, että traumatisoituu toisen ulkonäöstä, vaikka toinen on aidosti kiinnostunut, niin haluaisitko oikeasti sellaisen tuttavuutta muutenkaan?

    • foreveralone.

      Vaikea uskoa, että kukaan mies kiinnostuksen osoituksista pahastuu tai alkaa haukkumaan vaikka olisikin kyseessä ei niin viehättävä tapaus, mene vaan juttelemaan, siinä näkee sitten helposti kiinnostaako miestä. Jos mies ei tämän jälkeen hakeudu lähelle, katsele usein tai juttele aktiivisesti niin sitten ei varmaan kiinnosta.

      • Anonyymi

        Mulle kävi kerran niin 😒


    • ----------

      Ei hän mitään traumoja ainakaan saa. Voi olla, että hän ei pidä sinua yhtä rumana kuin itse pidät. Aika harva ihminen on oikeasti ruma, toiset paremman näköisiä kuin toiset, mutta kaikissa on hyvät puolensa.

      Kuten joku jo sanoi, niin ulkonäkö on vain yksi osa ihmistä. Tietysti se on se osa, joka nähdään ensimmäisenä, joten se vaikuttaa alkuvaikutelmaan, mutta mitä enemmän toista tuntee, sen vähemmän ulkonäkö merkitsee. Rohkeasti vain tutustumaan. Suurin osa ihmisistä ovat sen verran asiallisia, että eivät ala haukkua tai kiusata toista ihastumisesta, vaikka itse eivät olisikaan kiinnostuneita. Useimmat varmasti ovat vain imarreltuja.

    • Ei ole rumia

      Olen tullut siihen lopputulokseen että loppujen lopuksi ns. rumat ihmiset ovat erittäin harvinaisia, ja että siihen liittyy yleensä sitten sellaisia tekijöitä mihin kyllä pystyy itse vaikuttamaan esim. rähjäinen ulko-olemus. Ihminen joka hymyilee ei ole koskaan ruma.

    • .......

      Ei se sinua kiinnostava mies välttämättä pidä sinua ollenkaan rumana, vaikka itse koetkin niin. Kuka tietää, ehkä on jopa kiinnostunut tai vähintäänkin immarreltu huomiosta. Itse siis olisin immarreltu, en ahdistunut, jos henkilö josta en ole kiinnostunut, lähestyisi.

      Ja pois nuo typerät tasoajattelut.

    • ..... jatkaa

      Jos joku ahdistaisi niin se olisi ap:n mahdollisesti huono itsetunto. AP katsoo sitä miestä ylöspäin ja pitää itseään rumana/miestä rumempana? Ei tuollaisista lähtökohdista varmaan mitään juttua tulekkaan.

      Ei kai kukaan aikuinen ihminen rupea ketään haukkumaan tai pilkkaamaan, kuulostaa ihan peruskoulumeiningiltä tuo (eikä sielläkään normaalit, fiksut ihmiset moista harrasta). Enkä ole tuollaisesta käytöksestä ikinä reaalimaailmassa edes kuullut. Siis että joku tulee juttelemaan iskemismielessä ja sitten nauretaan/haukutaan päin naamaa? Joopa joo..

      Huomio sinänsä imartelee, mutta jos joku epäkiinnostava tapaus lähestyy stalkkaamistyyliin, niin se ahdistaa tottakai. Mutta sitten sen kiinnostuksen osoituksen pitäisi olla jotenkin todella häiritsevää.

    • dihus

      Sulla taitaa olla hieman itsetunto-ongelmia?

      • jaahaah

        Tai sitten realistinen lähestymistapa? Harvemmin hyvännäköiset kiinnostuu ns vähemmän hyvännäköisistä. Tietenkin aloittajan kannattaa lähestyä, mutta tuossa tilanteessa ei kannata rakentaa pilvilinnoja etukäteen.


      • makuasioita
        jaahaah kirjoitti:

        Tai sitten realistinen lähestymistapa? Harvemmin hyvännäköiset kiinnostuu ns vähemmän hyvännäköisistä. Tietenkin aloittajan kannattaa lähestyä, mutta tuossa tilanteessa ei kannata rakentaa pilvilinnoja etukäteen.

        Paitsi että hyvännäköisyyskin on jossain määrin subjektiivista.

        Joskus näkee pareja, jossa toinen osapuoli on mielestäni ollut huomattavasti paremman näköinen kun toinen, mutta sen hyvännäköisen mielestä kumppaninsa sitten on todella komea/kaunis. vain oma käsitykseni ulkonäöstä poikkesi.

        Tosin koska ap näkee itsensä lähtökohtaisesti rumempana, ei jutusta varmaan tulekkaan mitään huonon itsetunnon vuoksi.


    • ei kannata

      Ei kannata lähestyä ketään jos vähäkin tunnistaa itse olevansa ruma.
      Rumat ihmiset kärsivät usein huonosta itsetunnosta ja toinen ihminen saattaa murskata sen lopullisesti kokonaan.
      Itse olen äärettömän ruma ihminen. Oikeesti. Menin tunnustamaan eräälle ihmiselle että pidän hänestä, mitään en elämässäni enempää kadu. Se oli niin suuri virhe.
      Tämä toinen ei murskannut itsetunnon murusiani ja rippeitä niistä, mutta nykyään on niin hävettävää hänen kanssaan asioida.
      Näen hänen pilkan ja ivan sisälleen asti vaikka ei sitä koskaan sanokaan minulle suoraan.
      En itse enää ikinä tee mitään lähestymistä miehiä kohtaan.
      Vaikka koko loppuelämän olisin yksin.

    • gfdhd

      kummallinen aihe, eihän ulkonäöllä mitään väliä oo vaikka niin väitättekin, minusta luonne ratkaisee asian. paljon kyllä tuntuu olevan ulkonäkö-kriitikko -ihmisiä, jotka haukkuvat toisia miten sattuu. Ulkonäköön voi paljon vaikuttaa esim. tupakoitsijat muuttuvat aika nopeasti kurjaan suuntaan sisäisesti ja ulkoisesti myös alkoholistit muuttuvat iän myötä sairaiksi ulkoisesti ja sisäisesti.Eikä minusta kenenkään pitäs kauneusleikkauksissa käydä jos ei henkilölle kuolettavan tärkee asia oo vaikka nenäkyömy.En muutenkaan ymmärrä ihmisiä, jotka arvostelevat toisten ulkonäköä.Vilkkaassa ympäristössä elää tollasia henkilöitä PALJON.

    • Filosofian oppi

      Ei ole olemassa rumia. Se ajatus on vain ihmisen kehittämä vainoharha, jotta voi helpommin jättää jotain tekemättä.

      Vastaavasti ns. Kauniit ihmiset ovat melko varmasti psykoja.

      Siitäkin on tutkimusa. :)

      • Filosofian oppi

        .... Tutkimus jopa


    • hyvät vibat

      Tämä riippuu ihmisestä kyllä, mutta väittäisin että yleensä ihastuminen tuo ihmisessä itsessään parhaat puolet esille. Sitä haluaa näyttää hyvältä. Hymykin on herkässä. Tämän vuoksi ihastuneet löytävätkin toisensa helposti. Itseään rumana tai ei niin kauniina/komeana pitävät kai lähtökohtaisesti kokevat kauniit tavoittamattomiksi, mutta ei se näin ole todellisesti. Luottamusta vain itseen ja antaa olla reilusti ihastunut.

      • Fjatiede

        Toki kaunis on kaunista ja hot on hottia ja niin edelleen, vaan kun se ei merkkaa mitään. Se mitä siellä päässä tapahtuu on kaikki kaikessa.

        Jos ei pää ole kunnossa, niin ei semmost kannatta edes haaveilla vaikka olisi johnny depp tai halle berry.


      • dhrthtyjt

        Yleensä vaan ihastuksen lähellä hermoilee jne. Ei tule mitään sellasesta. Pitää olla tästä lähtien ihastumatta, niin on helpompaa tutustua toiseen :)


    • jk the evil

      Mutta Ah se Lidlin myyjän bosat on niin isot :P jahas jahas piti taas valehdella kaverin muijalle,että mies meni aamulla " töihin" Kun meni kuolaa myyjä kaunotarta :P Itse kaverista, en sanoisi että komea, Kaksimielinen huumori pätee naikkosiin :D Lässyn lässyn kehuu kaikkia naisia kauniiksi :D Itse taidan olla kade vaan :( No se blondi oli myös hot hot, mutta liian tempperamenttinen soittaa noitarumpuja ;)

    • Itsetunto/luottamus.

      Miten tuntee itsenä rumaksi ?
      Miten tuntee itsensä kauniiksi?
      Miten tuntee itseensä viisaaksi?
      miten tuntee itsensä hulluksi?
      Miten tuntee itsenä rikkaaksi?
      miten tuntee itsenä seksikääksi?
      Miten tuntee itsenä luonnolliseksi?
      Miten tuntee itsenä nörtiksi?
      Miten tuntee itsenä paremmaksi
      Miten tuntee itsensä vittuilijaksi?
      Miten tuntee itsenä hyväksi isäksi/äidiksi?
      miten tuntee itsensä valittajaksi?
      Miten tuntee itsensä parhaiten ?
      Kuka tuntee itsensä voittajaksi?
      kuka tuntee itsensä peilistä?
      kuka tuntee itsensä traumatisoituneeksi?
      kuka tuntee itsensä hyväksi ihmiseksi?
      kuka tuntee itsensä ?
      Kuka tuntee?
      kuka ?

      ?

    • ....................

      Rumana naisena olen kyllä aina tehnyt parhaani salatakseni tunteeni, koska olen ymmärtänyt, että se on miehelle tavattoman vastenmielistä, jos ruma nainen on kiinnostunut. Ja itsellenikin se olisi noloa, koska en kuitenkaan voi ketään saada, parempi, ettei kukaan tiedä tunteistani.

      Mutta luulen, että tämäkin on aika yksilökohtaista, jotain ei ehkä niin haittaa ja joku tuntee suurtakin vastenmielisyyttä. Luulen, että komea mies on niin tottunut, ettei häntä kauheasti haittaa, mutta vähän rumempi mies varmaan reagoisi huonosti.

      Yksi ihastukseni oli aika ruma ja typerä kaverini lipsautti hänelle tunteistani ja hän oli todella häijy sen jälkeen. Pilkkasi minua kavereilleen, joten tunteet kyllä kuolivat nopeasti. Myös yksi komea mies huomasi kerran, ja hän oli ihan kiva minulle silti. Mutta nämä on tietty yksilökohtaisia juttuja, kuten sanoin.

      • cheetah!

        Itse miehenä en saa paljoakaan lähestymisiä naisilta ja kun naiselta vihdoin tulee todella selvät merkit kiinnostuksesta niin hän on valitettavasti sellainen, että mielummin käännyn homoksi kun alkaisin suhteeseen hänen kanssa.
        Olin naiselle silti todella kiva, ehkä vähän liiankin kiva, koska hän vain jatkoi jahtaamistani. Jos toinen tykkää niin eihän hänelle voi olla kovinkaan tyly..


      • harhaanjohtavaa?
        cheetah! kirjoitti:

        Itse miehenä en saa paljoakaan lähestymisiä naisilta ja kun naiselta vihdoin tulee todella selvät merkit kiinnostuksesta niin hän on valitettavasti sellainen, että mielummin käännyn homoksi kun alkaisin suhteeseen hänen kanssa.
        Olin naiselle silti todella kiva, ehkä vähän liiankin kiva, koska hän vain jatkoi jahtaamistani. Jos toinen tykkää niin eihän hänelle voi olla kovinkaan tyly..

        Eivätkö ihmiset yleensä - omallakin kohdallaan - preferoi sitä, että sanotaan miten asiat ovat sen sijaan, että mielistellään ja ollaan todella kivoja, jolloin ihmiset jatkavat jahtaamista.


    • antaa palaa

      Olisi varmaankin aika vaivaantunut olo jos tämä "ruma ihminen" ei edes tekisi aloitetta kun itse en varmasti menisi kyselemään, että mitäs tuijotat... Voisi siis olla ihan asiallista, että teet asialle jotain. :) Aika pieni mahdollisuus on, että sinulle sanotaan pahasti, etenkin jos et mene kyselemään silloin kun toinen on päissään. Jos kuitenkin sanoo pahasti, mihin en usko, voit lohduttautua sillä, että tämä ei tosiaankaan ollut sinun arvoisesi ihminen.

      PS. En usko, että olet oikeasti niin ruma kuin annat olettaa. Todella harva on oikeasti niin ruma, että voidaan luokitella rumaksi. Jos olet ihan perustallaaja ja huolehdit hygieniastasi niinkuin muutkin ihmiset ja et pukeudu jätesäkkiin niin sillä pääset jo pitkälle.

    • "SE" takanaistuja

      Totta se on että jotkut miehet ahdistuvat, kun ruma nainen edes vilkasee heihin päin ja muutenkin osoittavat jutuillaan, vinoiluillaan, etteivät pidä rumaa naista minkään arvosena ihmisenä. Joten vahingosta viisastuneena olen suosiolla jo lopettanut kuvittelut siitä että joku mies vois tämän näköseen kuvatukseen tykästyä ja en enää edes katsele ketään. Miks katselisin, eihän kukaan koskaan ennenkään musta ole pitänyt. Mua ei nk. rumatkaan miehet ole lähestyneet, korkeintaan joskus ovat jutelleet mulle, kun eivät sille oikealle kiinnostuksen kohteelle ole uskaltaneet mennä juttelemaan. Onhan se hyvä, että edes juttuseuraksi olen joskus kelvannut vaikka muuhun en sitten kelvannutkaan. No, ainoastaan kelpasin porukoitten yhteiseksi pilkan ja naurunkohteeksi.

      • vjghjgfhfyjfg

        Älä ny luovuta! Kaverina on kaikenlaisia naisia esim. vähemmän kauniita, tukevia, ujoja jne. kyllä heillä on miehiä ollut ja monella myös lapsia. He ovatkin "jalat maassa" olevia tyyppejä, joten en ihmettele, että ovat kysyttyjä. Pyydä vaikka seuraavaa juttelemaan tulevaa ulos, niin huomaavat vielä miten mukava olet jne. Itse pidän pilkkaavia ihmisiä pohjasakkana, joten älä niistä välitä.


    • Vastaväite

      Kauneus on subjektiivista ei objektiivista. Kaikki merkittävät totuudet ovat vain henkilökohtaisia totuuksia. Kun moiset henkilökohtaiset totuudet tulevat julki ne lakkaavat olemasta totuuksia. Niistä tulee vain jono merkityksemättömiä sanoja joita jokainen ihminen voi toistaa kuin papukaija konsanaan.

      Sinänsä on hämmästyttävää, kuinka järkkymätön voi olla harhaluulo siitä että kauneus on aina hyvyyttä. Moinen ajattelumalli on kuin absurdi ajatus siitä että valitsisi aamiaismuronsa sen mukaan minkä värisiä ne sattuvat olemaan, eihän maulla ole lainkaan väliä.

      Jokaisessa asiassa on oma kauneutensa, kaikki eivät vain näe sitä. Voitaisiin sanoa että ei ole kauneutta, ilman jotain outoutta kauneuden seassa. Totuus ei ole aina kaunista, kauniit sanat ja ajatuksetkaan eivät aina ole totta, näin ollen rumasti sanotut sanatkaan eivät ole aina kaunista kuultavaa mutta aivan samalla tavalla nekään eivät ole mikään absoluuttinen totuus.

      Ajattele asiaa hetki näin:
      Jos joku nainen tai mies on sokea ja kykenemätön näkemään kauneutesi niin
      ei se automaattisesti tarkoita sitä että kauneutta ei olisi lainkaan olemassa. Mielestäni onnelliset ihmiset ovat niitä kauneimpia, jos pitää luokitella mikä on kaunista ja mikä ei.... siinä ei ulkokuori vaikuta mitään jos on sinut sisimpänsä kanssa. Tosikauneus tulee sisältä päin ei ulkoisista avuista ja se näkyy vaikka olisi minkä näköinen tahansa ulkoisesti.

    • Anonyymi

      Kokonaisuus ratkaisee ihastuessa ja rakastuessa. Fiksu ihminen osaa olla ystävällinen vaikka antaisikin ns. Pakit. ☺ Itse tekisin sen ystävällisesti enkä esim ingoraamalla tai olemalla ilkeä.

    • Ei sen katsojan ulkonäkö haittaa, mutta jos hän on epätoivoisen ihastuneen näköinen, aivan kuin haluaisi pompata kaulaani, niin sellainen ahdistaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe