Muut kristityt eivät pidä Ellen Whiten (yli 2100 profetiaa) oikeina profetioina. Siis Ellen White on oikea profeetta ainoastaan adventistien mielestä?
Jes. 9:15
Vanhin ja arvomies on pää, mutta profeetta, joka valhetta opettaa, on häntä.
Adventistit uskovat valheprofeettaan
13
81
Vastaukset
- pyh!
Sillä ei ole mitään väliä mitä sinä väität. Whitella oli oikea profetoimisen armolahja ja ainoa syy miksi sinäkin tappelet vastaan on se, että rakastat syntiä enemmän kuin Jumalaa, joka Whitella puhui.
Hei
1 Tess 5:20-23 on ohjeet.
Harva viitsii olla niin viitseliäs että tutkii.
Profetian lahja merkitsee seurakunnan hyötyä ja usein on kyse sen hetken asioista. Ei Mooseksia joka oksalla kasva.
Vrt esim Apt 21:9.
Tällä hetkellä ei ole A-kirkossakaan ketään ollut n-. 150 vuoteen jolla lahja olisi.
Jos siis jollakin sellainen väitetään olleen niin ihan vaan rivi riviltä katsot mikä olisi jotakin kuranttia asiaa ja annat piut paut muulle.
Tosin on niin että on määrätyt ehdot millä yleensä mikään hengellinen asia ihmiselle aukeaa. Jos ei ole halukas orientoitua Jumalan kanssa samoille linjoille kaikessa ilman omia ehtoja niin ei jää mitään käteen mistään.
Monet asiat avautuvat ajan saatossa kun aika on kypsä.
Joten jos ei enempää asia kiinnosta kuin mitä mainitset niin sitten voi ajatella sivuuttaa koko asia ja miettiä jotakin muuta tekemistä.
´Tutkia hyvin voi eli niinkin tehdä. Joka halli haukkua osaa kylällä aina, mutta osaako esittää mitään perusteluja.
Annan yhden neuvon: - Sivuuta mikä tuntuu mahdottomalta ja anna tiedon rakentua ja ajan kanssa valjeta. Tarkista onko Sinulla oikea vaikutin tutkia hengellisiä asioita.
yst. jari
yst. jari- Profetoiminen katoaa
Jari..jos joku laittaa adventtikirkon johdolle kirjeen...ja kertoo kirjeessä, joka vieläkin on olemassa, että se, ja se adventtikirkko palaa poroksi sinä ja sinä päivänä, epäjumalan kuvien takia, ellei niitä poisteta kirkosta.
Ja kun sitten toteutuu se tarkalleen, mitä profetoitiin, vaikka poliisi tutkisi asian..ja kirkko paloi poroksi sen profetian mukaan, ..niin miksi sanot: " Ei ole ollut adventtikirkossa profeettaa 150 jälkeen viimeisestä!
Mistäs sinä Jari tiedät kuka mitäkin on profetoinut,...ja onko se toteutunut. Jospa luet uudelleen profeetan määritelmän,...tiedät kyllä mistä se löytyy Profetoiminen katoaa kirjoitti:
Jari..jos joku laittaa adventtikirkon johdolle kirjeen...ja kertoo kirjeessä, joka vieläkin on olemassa, että se, ja se adventtikirkko palaa poroksi sinä ja sinä päivänä, epäjumalan kuvien takia, ellei niitä poisteta kirkosta.
Ja kun sitten toteutuu se tarkalleen, mitä profetoitiin, vaikka poliisi tutkisi asian..ja kirkko paloi poroksi sen profetian mukaan, ..niin miksi sanot: " Ei ole ollut adventtikirkossa profeettaa 150 jälkeen viimeisestä!
Mistäs sinä Jari tiedät kuka mitäkin on profetoinut,...ja onko se toteutunut. Jospa luet uudelleen profeetan määritelmän,...tiedät kyllä mistä se löytyyHei
Jos kirkossa olisi ollut profetoimisen lahja lähimmän 150 vuoden aikana siitä olisi noussut hirveä haloo jonka olisi jokainen kuullut joka hiukankin tekemisissä kirkon kanssa.
Profetoimisen lahja ei ole opettajan eikä puhujan- ei kielilläpuhimisenkaan lahja vaan aivan todellakin seurakunnan hyväksi tapahatuva suora linja/ kanava Jumalalta seurakunnalle.
Ihminen voi saada oman uskonsa tueksi Jumalalta suoraan, mutta ei sitä pidä luulla profetian lahjaksi sitäkään.
Tuo Sinun esimerkkisi on jostakin haettu epäjumalankuvista. Sellainen ei pidä paikkaansa missään tapauksessa. A-kirkossa ei palvota kuvia, mutta koristeita käyttää voidaan. Kyllä niiden kanssa aina arkana ollaan ettei kirkkojakaan haluta liikaa koristella.
Jos katsot ensin vaikka kuvausta liiton arkista VT:stä. Mitä siinä oli päällä?
- Kaksi kerubipatsasta.
Jos sitten katsot lakia missä kielletään kuvien palvonta niin mistä siinä on kyse?
- Siinä on kyse epäjumalien kuvien teosta ja taivaallisten kuvien patsaiden palvomisesta siihen aikaan mutta arkin päällä missä laki säilytettiin oli kaksi kerubia. Missä logiikka ?
- Siinä että koristeet ovat koristeita joita ei palvota ! Niitä ei siis palvota !
yst. jari- kristitty
jarlau kirjoitti:
Hei
Jos kirkossa olisi ollut profetoimisen lahja lähimmän 150 vuoden aikana siitä olisi noussut hirveä haloo jonka olisi jokainen kuullut joka hiukankin tekemisissä kirkon kanssa.
Profetoimisen lahja ei ole opettajan eikä puhujan- ei kielilläpuhimisenkaan lahja vaan aivan todellakin seurakunnan hyväksi tapahatuva suora linja/ kanava Jumalalta seurakunnalle.
Ihminen voi saada oman uskonsa tueksi Jumalalta suoraan, mutta ei sitä pidä luulla profetian lahjaksi sitäkään.
Tuo Sinun esimerkkisi on jostakin haettu epäjumalankuvista. Sellainen ei pidä paikkaansa missään tapauksessa. A-kirkossa ei palvota kuvia, mutta koristeita käyttää voidaan. Kyllä niiden kanssa aina arkana ollaan ettei kirkkojakaan haluta liikaa koristella.
Jos katsot ensin vaikka kuvausta liiton arkista VT:stä. Mitä siinä oli päällä?
- Kaksi kerubipatsasta.
Jos sitten katsot lakia missä kielletään kuvien palvonta niin mistä siinä on kyse?
- Siinä on kyse epäjumalien kuvien teosta ja taivaallisten kuvien patsaiden palvomisesta siihen aikaan mutta arkin päällä missä laki säilytettiin oli kaksi kerubia. Missä logiikka ?
- Siinä että koristeet ovat koristeita joita ei palvota ! Niitä ei siis palvota !
yst. jariKaksi Kerubipatsasta! Jarille logikkaa! Kyllä sun jari pitäis alkaa taas opettamaan että heräisit unestasi!
Ensinnäkin enkelit, ovat tällä hetkellä meitä korkeampia..mutta tulee aika Jolloin Ylienkeli Miikael sanoo meille" Istukaa minun oikealle puolelleni"
Mutta, kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: " Istu minun oikealle puolelleni"?...ei kenellekään enkeleistä!
Enkelit ovat palvelevia henkiä , palvelukseen lähetettyjä MEITÄ varten, jotka saamme autuuden periä! Heb 1: 13, 14
Enkelit palvelevat meitä..mutta ehkä Jari on palvellut epäjumalankuvaa, sillä jumalat eivät voi palvella meitä, vaan monet ovat notkistaneet polvensa palvelemaan epäjumalan kuvaa , joka on kuuro, sokea, ja joka ei mistään mitään tiedä, Enkelit palvellessaan meitä, tietävät paljon asioita ..sanoen: " Daniel, nyt minä olen lähtenyt neuvomaan sinua ymmärrykseen"
Tee rauhassa, ja rakentele enkelien kuvia jari...jokainen lapsikin jo tietää että
Jeesus on sen näkymättömän Jumalan kuva..ei enkelit.
Väännetään rautalangasta: " Jari pienenä poikana veisteli lattialla puupalikkaa. Äiti kysyi: " Mitä veistelet? Veistän jumalan, jari vastasi. Kuinka voit veistää Jumalan kun kukaan ei ole häntä koskaan nähnyt, äiti kysyi.
" Sittenpähän näkevät" Jari vastasi - pyh!
Profetoiminen katoaa kirjoitti:
Mistäs sinä Jari tiedät kuka mitäkin on profetoinut,...ja onko se toteutunut. Jospa luet uudelleen profeetan määritelmän,...tiedät kyllä mistä se löytyySinä et ole profeetta. Turha kuvitellakaan.
- veli#
Kiitos asiallisesta puheenvuorosta. Asijoista voi olla montaa mieltä. Pääasia Jeesus tietää todelisen tilan.
Siunausta sinulle veli! - Hinnan maksanut
vastaus: Onko se totta
Kysymys oli profetiasta, kyllä se minun mielestäni toimii myös ad.kirkossa.
Henkilö joka saa profetian, se vaatii myös paljon,
Omistautumista taivaallisen isän käyttöön, hän elää rukouksessa joka hetki.
Mutta myös maksaa siitä hinnan paholaiselle, hyökkäykset ovat myös kovat. Melko monen adventistin kanssa olen ollut face to face keskusteluyhteydessä.
Yksikään ei ole ottanut puheeksi Elleniin uskomista. Yleensä siitä puhutaan,
mihin uskotaan, joten enpä suhtautuisi kovin dramaattisesti siihen asiaan,
että uskovatko adventistit Ellenin kykyihin vai eivät. Jeesusta ainakin uskovat.
Joku ilmeisesti itämaisia uskontoja edustava arveli:
"Ensinnäkin enkelit, ovat tällä hetkellä meitä korkeampia"
Väite ei pidä paikkaansa, sillä on kirjoitettu . . .
Hepr. 1:14
Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä,
palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?
JEESUS JA RAAMATTU KIELTÄÄ KUMARTAMASTA ENKELEITÄ - PALVELIJOITA
Joh.Ilm. 22.
8 Ja minä, Johannes, olen se, joka tämän kuulin ja näin. Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt,
minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti.
9 Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee;
minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa".
Joh.Ilm. 22.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 22:1&rnd=1337079434374
antti- luomisihme
juuri niin anttiseni..enkelit ovat palvelijoitamme, joita me emme kumarra..siksi onkin soveliasta, että ne voivat kuvallisestikin vartioida Jumalan lakia arkissa!
Sillä arkissa oleva laki kertoo: " Älä tee itsellesi Jumalan kuvaa..eli kuvaa Jeesuksesta, sillä hän on sen näkymättömän Jumalan kuva..eivät suinkaan enkelit
joista kuvia saa lapsenkin huoneeseen tehdä..kunhan et--luoka paratkoon, tee jumalan kuvaa! Enkelin kuva ok!
Aloitus: ## Adventistit uskovat valheprofeettaan ##
Mutta minun mielestäni tämä Ellenin opetus on osuva profetia niille, jotka uskovat -
TÄYDELLISET KRISTUKSESSA
Tässä elämässä meidän on erotettava itsemme
synnistä uskon kautta Kristuksen sovintovereen.
Kallis Vapahtajamme kehottaa meitä liittymään
häneen, yhdistämään heikkoutemme hänen voimaansa,
tietämättömyytemme hänen viisauteensa ja
arvottomuutemme hänen ansioihinsa.
SUURI TAISTELU, kirj. Ellen G. White
s. 393, luku 39 Ahdistuksen aika, kappale Kestävä usko
## Arkissa oleva laki kertoo: " Älä tee itsellesi Jumalan kuvaa..eli kuvaa Jeesuksesta ##
Nimimerkki ´anttiseni´ ei taida tietääkään, että uuden liiton aikana ei enää tarvitse tietää mitään arkista ja että arkissa ei puhuta mitään Jeesuksesta.
Mutta uuden liiton Jeesus antoi rakkauden lain, joka toteuttaa lain, sen mihin
lakihenkisyys ei kykene. Rakkauden henki on suurin voima, se täyttää lainkin
siinä sivussa.
Jer. 3:16
"Kun te tämän jälkeen lisäännytte ja täytätte maan, ei kukaan kysy:
'Missä on Herran liitonarkku?' Se ei tule enää kenenkään mieleen,
sitä ei muisteta eikä kaivata eikä uutta enää tehdä.
Gal. 5:14
Lain kaikki käskyt on pidetty, kun tätä yhtä noudatetaan:
"Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
( http://keskustelu.suomi24.fi/node/10610695 )
Vastaukseni oli riittävä?, toivoopi
Antti- kristitty
Vastauksesi ei olleut riittävä. Lainkäskyt tulee noudatettua, jahka Rakastamme Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistämme kuin itseämme!
Jos opetat lähimmäisellesi miten epäjumala tehdään, niin vihaat lähimmäistäsi ja itseäsi, koska tiesit: " Synnin palkka on kuolema"...Tapatat lähimmäisesi ja itsesi, niin kauan kuin Beetelissä on epäjumala. Samalla et rakasta Jumalaa, sillä Jeesus ehti sanoa: " Jos te minua rakastatte, te pidätte minun käskyni"!!
Koska Jumala kirjoitti omalla sormellaan lain sanat kivitauluun, ja myöhemmin sydämen lihatauluun..niin tuhoat lihasydämesi jos rikot Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon! - kristitylle vastinet
kristitty kirjoitti:
Vastauksesi ei olleut riittävä. Lainkäskyt tulee noudatettua, jahka Rakastamme Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistämme kuin itseämme!
Jos opetat lähimmäisellesi miten epäjumala tehdään, niin vihaat lähimmäistäsi ja itseäsi, koska tiesit: " Synnin palkka on kuolema"...Tapatat lähimmäisesi ja itsesi, niin kauan kuin Beetelissä on epäjumala. Samalla et rakasta Jumalaa, sillä Jeesus ehti sanoa: " Jos te minua rakastatte, te pidätte minun käskyni"!!
Koska Jumala kirjoitti omalla sormellaan lain sanat kivitauluun, ja myöhemmin sydämen lihatauluun..niin tuhoat lihasydämesi jos rikot Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon!Valitettavasti kristitty ei nyt puhu muutoin kuin oman ymmärryksensä valossa.
Kerron sinulle, että kiellät Jumalalta tavan puhua tässä langenneessa maassa taivaallisista asioista.
Jumala puhuu tavalla tahi toisella ja Jumalan kieli ei ole kiveksi muutettu, vaikka Jumala on sanonut, että jos te ette puhu, niin kivet huutavat.
Mutta sinä kristitty haluat kivetä sanan polut kirjaimiin.
Itsellein kuvat antavat paremman avun muistamaan ja kohtaamaan itse kirjaimen, eli se on avu. Se on sanojen muodostama kuvaus, itse asiasta.
Tämä ero on asiassa, mistä puhutaan. Eli sinulle kristitty ystävä ei sanoista huolimatta ole asia avautunut, ehkä sinä luot mielesi ytimiin sanojen summan paremmin. Mutta älä kiellä Jumalaa puhumasta kuvan kautta sanaa.
Siinä ei kummarreta, ymmärrä nyt hyvä mies, kuvaa vaan sen sanoman tuomaa kohdetta, itse Jumalaa.
Mutta, voihan kirjainkin jäädä kuolleeksi, ellei Henki avaa sitä, sitä voi pamplattaa ihminen sun toinen ja kirkossakin puhuttu kirjain ei synny elämäksi.
Eli tässä nyt olemme sanomien äärellä.
Toiselle kuva voi herättää sanomaan sen sateen kautta kirjaimen elämään.
Älä hakkaa näkemystäsi kiveksi, kuolleeksi kirjaimeksi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel109752- 58751
- 43626
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla204540- 40516
- 22496
- 70496
- 50494
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k82463Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai36450