## Adventistipastori mielistelee petoa kullalla.
Adventistien korkeimman kunniaosoituksen eli
kultaisen ansiomitalin antaminen... ##
Mutta . . . Herran Jeesuksen käskyhän on: imarrelkaa taitavasti!
HERRAN JEESUKSEN KRISTUKSEN OPPI
Luuk. 16:9
Ja minä sanon teille: tehkää itsellenne ystäviä väärällä mammonalla,
että he, kun se loppuu, ottaisivat teidät iäisiin majoihin.
Matt. 10:16
Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle;
olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
Luuk. 16:8
Ja herra kehui väärää huoneenhaltijaa siitä, että hän oli menetellyt ovelasti.
Sillä tämän maailman lapset ovat omaa sukukuntaansa kohtaan ovelampia
kuin valkeuden lapset.
PAAVALIN OPPI
1.KOR. 9:19
Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia.
20 Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.
21 Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki.
22 Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea,
jotta pelastaisin edes muutamia.
23 Kaiken tämän teen evankeliumin vuoksi, jotta olisin itsekin siitä osallinen.
antti
Jumala KÄSKEE mielistelemään
8
109
Vastaukset
VIISAS MIELISTELEE MUITA (VIHAMIEHIÄKIN) -- TYHMÄ ON ITSELLEEN MIELIKSI
Room. 15:1
Mutta meidän, vahvojen, tulee kantaa heikkojen vajavaisuuksia,
eikä elää itsellemme mieliksi.
Room. 15:2
Olkoon kukin meistä lähimmäiselleen mieliksi hänen parhaaksensa,
että hän rakentuisi.
Meidän vahvojen on oltava kantavia rakenteita, ei sortuvia, ei sortuneita sortavia.
VAIMOLLEKIN pitää olla mieliksi . . .
1. Kor. 7:33 mutta nainut huolehtii maailmallisista, kuinka olisi vaimolleen mieliksi,
JOS ON jonkun palveluksessa, pitää olla mieliksi isännilleen . . .
Tiitukselle 2:9
Kehoita palvelijoita olemaan isännilleen kaikessa alamaisia,
heille mieliksi, etteivät vastustele,
JUMALA VOI TEHDÄ MIELIKSI VANHURSKAILLE
Job 42:8
Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun
palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani
Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä
häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin
minun palvelijani Job."
1. Moos. 19:21
Ja hän sanoi hänelle: "Katso, minä teen sinulle mieliksi tässäkin kohden;
en hävitä kaupunkia, josta puhut.
Halleluja! Jumala rakastaa saada tehdä mieliksi. Toki hän toivoo ja odottaa
itselleen samankaltaista kohtelua.- niin missä?
Siinä siis, mitä Antti löysi nettiraamatusta hakusanalla mieliksi.
Missäs oltaisiin, jos suomalaiset olisivat sodan aikana olleet viisaasti vihamiehilleen mieliksi? - pyh!
niin missä? kirjoitti:
Missäs oltaisiin, jos suomalaiset olisivat sodan aikana olleet viisaasti vihamiehilleen mieliksi?Elossa.
niin missä? kirjoitti:
Missäs oltaisiin, jos suomalaiset olisivat sodan aikana olleet viisaasti vihamiehilleen mieliksi?Maan puolustaminen, kun käsky on annettu, on aivan oma asiansa, mutta siinäkin maltti hyväksi. Ja perhettä puolustaessaan joutuu ehkä joskus isäntä uhrautumaan, niinkuin Jeesus itsensä uhrasi. On usein kuitenkin viisasta kääntää toinenkin poski. Kuinkahan moni on pelastanut henkensä siten, että on viisaasti ollut mieliksi mielettömälle raiskaajalle. Tämä on sitten myöhemmin saatu kiinni, mutta jos olisi syntynyt taistelu ja uhri saanut surmansa, kenties rikollinen ei olisi koskaan paljastunut, vaan olisi jatkanut.
Uskon, että Israelia Jumala suojelisi, jos nämä - aseita toki kantaen - eivät käyttäisi niitä, vaan julistaisivat viholliselle, että Jumala olkoon turvanamme.
Sillä Jumalahan on päättänyt, että Israel tulee aina oelmaan loppuun asti, todistuksena uskollisesta "Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalasta".
2. Moos. 14:14
Herra sotii teidän puolestanne, olkaa te hiljaa!"
[5. Moos. 1:30, 5. Moos. 3:22; Joos. 10:14, Joos. 23:3]
Kaikki rauhan mahdollisuudet pitää ensin koetella ja sitten vasta voimaa käyttää. "Autuaita ovat rauhan tekijät, sillä heidät pitää taivasten valtakunnan lapsiksi kutsuttaman", julistaa Jeesus kuuluisassa vuorisaarnassaan, jossa Hän tärkeimmät käskynsä julkistaa.
antti
- Väärä tuomari
Kyllä mielistely palkitaan, kunhan mielistelijä myös pitää sanansa.
Luuk. 19:8
Mutta Sakkeus astui esiin ja sanoi Herralle:
"Katso, Herra, puolet omaisuudestani minä annan köyhille, ja
jos joltakulta olen jotakin petoksella ottanut, niin
annan nelinkertaisesti takaisin".
Myös väärällä mammnalla, toisin sanoen vähän niinkuin viekkaasti omaisuuttaan hyväksi käyttäen (lahjoittaen?) voinee Kristuksen opetuksen mukaisesti voidelal vihamiehen ystäväksi. Niin tämän tulkitsen, mitäs muut?
Luuk. 16:9
Ja minä sanon teille: tehkää itsellenne ystäviä väärällä mammonalla,
että he, kun se loppuu, ottaisivat teidät iäisiin majoihin.
Kyl niinku vihaiselle ihmiselle joskus kannattaa olla mieliksi, vaikse ei olis mikkään muu ku loinen - -
Luuk. 18.
4 Mutta pitkään aikaan hän ei tahtonut. Vaan sitten hän sanoi mielessään: 'Vaikka en pelkää Jumalaa enkä häpeä ihmisiä,
5 niin kuitenkin, koska tämä leski tuottaa minulle vaivaa, minä autan hänet oikeuteensa, ettei hän lopulta tulisi ja kävisi minun silmilleni'."
6 Niin Herra sanoi: "Kuulkaa, mitä tuo väärä tuomari sanoo!
7 Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa?
Oikeassa oleva väärä tuomari http://areena.yle.fi/tv/1530059
Tuo erityisesti eristäytyneessä lestadiolaisliikkeessä levinnyt pedofilia on asia,
jonka puitteissa ei pidä mielistellä mihinkään suuntaan, vaan pitää kannustaa
uhreja ilmoittamaan poliisille, vaikka tapaukset olisivat vanhoja.
Ripittäytymällä salassapitovelvollselle pedofiili huijaa omantuntonsa rauhaan - asia on poistettu, kun tunnustin.
sitten uhriakin VAADITAAN antamaan anteeksi, ilman syyllisen rankaisemista tietysti. Kun tiedetään, että uhrista itse tulee usein hyväksikäyttäjä, on asia erityisen vakava. Onneksi pikkuhiljaa lestadiolaisuus herää korjaamaan asiaa heidän liikkeensä osalta ja se heijastunee muihinkin ongelmapesäkkeisiin.
Juuri se että yhteisöä on tahdottu suojella vaikenemalla, se on tehnyt
mahdolliseksi pedofiilien pesiytyä sinne. Jos lestadiolaisuus lakkautettaisiin,
mikä ei tietenkään ole edes mahdollista, pedofiilit onnistuisivat helposti soluttautumaan muualle, joten se ei mitään ratkaisisi. Valppaus on ainoa tie.
Siellä missä ollaan tiukkoja pikkausioissa, siellä unohdetaan ihminen ja
tekopyhät tiukkapipot saavat "syytesuojan" - heitä ei epäillä, kun ovat tiukkoja.
Matt. 23:23
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte
kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen,
mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi
noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää.- Näinpä, ja pohdinta
Katsoin myös tuon ohjelman.
Siitä huomioina oli, että vain muutaman teko, toi ongelmaksi koko yhteisölle ikeen.
Kuohuva ympäristö eristää terveiden perheiden lapsia, jotka sulkeutuvat kouluissa ym. ts. eristäytyvät. Ongelman tuottajat heille on nämä "parantajat". Media-ihmiset ym.
Yleistys, se on pirun paras ruoska, ja pikkupirut olkapäällä käyttää hyväksi uskomattomia ruoskamiehinä.
Aika, missä on eletty, ei niin ole "ollut tunnettu pedofiliaa, eikä tätä saman sukupuoleen rakastuneita" setä. tätejä, on oltu kaapissa"!! En ainakaan minun ympärilläni asioista puhuttu.
ts. vaiettu yhteiskunnallisesti ja tuntemattomaksi jäänyt maa-alue.
Siitä varmasti on johtunut kaikki ongelman hoito, eli tietämättömyys ja sehän korjaantuu tiedon ja keskustelun kautta.
Paras tapa oli vaikka heille antaa aika, ymmärtää ja senjälkeen toimia asian äärellä.
Itsellenikin saatu tieto on se, että tämä sairaus on parantumaton, sekä henkilö on hoidon kohde, sitten loppuiän.
Mitä tuosta ohjelmasta noussut anteeksipyyntövaade, käsitän sen, että ei toisten tekoa voi toinen pyytää anteeksi, mutta se on selvitettävä, että jos joku on tiennyt ja ei tehnyt mitään, hänellä on anteeksipyynnön pyyntöpaikka.
Jos sellainen on johtotehtävissä, niin hänet pitää vapauttaa tehtävistään.
Mutta turhaa on syyttää sitä tervettä osaa, koska silloin syyttämällä olemme tekemässä pahaa karhunpalvelusta sille yhteisölle.
Pedofilia ei sikiä yhteisöstä, koska se on muuallakin, se on jostain muista syistä ihmisen sairastanut syy jota en pohdi enempiä, koska tietoa ei ole, eikä siihen tarvitse edes kuluttaa aikaa.
## Siitä huomioina oli, että vain muutaman teko,
toi ongelmaksi koko yhteisölle ikeen. ##
VÄÄRIN ! Ja tekojahan on tähän mennessä paljastettu puolitoistasataa ja
sehän on vasta jäävuoren huippu. Vuosikymmenten laiton HILJAISESTI HYVÄKSYTTY perinne on vasta katkeamassa, kun rippisalaisuudella ei
kohta enää voida pelata so. pelleillä. Naiset ja lapset ja useimmat miehet
ovat asiallisia, mutta ei siitä mihinkään pääse, että koko liike on syyllinen,
KUN ON VAIETTU, eikä paljastettu poliisille.
Sananl. 24:24
Joka syylliselle sanoo: "Olet syytön", saa kaikkien kirot, koko kansan vihat.
Sananl. 17:15
Syyllisen syyttömäksi ja syyttömän syylliseksi tekijä
ovat kumpikin Herralle kauhistus.
Sananl. 18:5
Ei ole hyvä pitää syyllisen puolta ja vääräksi
vääntää syyttömän asiaa oikeudessa.
antti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4028701Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1683061- 161463
- 741056
- 761038
- 27995
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta62950- 55933
- 65890
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss73874