Vapaamuurariklikki tunnelipuuhissa

Vapaamuurariklikki tunnelipuuhissa

.Tampereen rantatien kaivaminen tunneliin 2,3 km pitkäksi ohitustieksi taitaa
olla liikenteen kannalta järjetöntä. Tunnelihankkeen varsinainen tarkoitus
lieneekin hommata YIT:lle rakennusmaata loistopaikalta.

Syy tunnelin hinkuamiseen ja rakennusmaan hamuamiseen YIT:lle löytynee
vapaamuurarien erittäin vaikutusvaltaisen salaseuran nimiluettelosta:

Esim. Tampereen kaupunginvaltuuston tunnelia himoitsevista jäsenistä ovat
Harri Airaksinen, Matti Heinivaho, Antti Hervonen, Harri Jaskari ja Timo
Hanhilahti vapaamuurareita, ynnä Leena Kostiainen on kai vapaamuurarin
ex-rouva ja Anna-Kaisa Ikonen on vapaamuurarin tytär. (Harri Airaksinen oli
myös elinkeinojohtajana vuosina 2001-2005.)

Kahdessa kaupungin johtokunnassa puheenjohtajina häärivät Matti J. Mäkelä ja
Seppo Kovala ja kolmannessa on jäsenenä Ilkka Hietaniemi.
Tarkastuslautakunnan jäsenenä on mm. Yrjö Schafeitel. Hekin ovat kaikki
vapaamuurareita.

Vapaamuurari Juha Kostiainen toimi vuosina 1997-2001 Tampereen
elinkeinojohtajana ja keksi silloin Helsingin Sanomien mukaan
eTampere-hankkeen, jonka kustannukset olivat 132 miljoonaa markkaa.
Lieneeköhän keksinyt myös tunnelihankkeen, koska hänen ollessaan
elinkeinojohtajana silloinen kaupunginvaltuusto hyllytti 13.1.1999 jo v.
1990 tehdyn suunnitelman rantatien parantamisesta maanpäällisenä ja päätti
käynnistää Ranta-Tampellan maankäytön selvitystyön. Aloite siitä oli
kuulemma tullut YIT:ltä.
Kostiainen siirtyikin sitten toimimaan vuodesta 2001 vuoden 2008 loppuun
YIT:ssä, mm. konsernin kehitysjohtajana ja sen johtoryhmässä.

Vapaamuurari Antti Varpe toimi puolestaan YIT Rakennus Oy;ssä 8 vuotta
Tampereen aluejohtajana vuoden 2008 puoliväliin asti. Sieltä hän siirtyi
A-Rakennuttajat Oy:n toimitusjohtajaksi.
Kuvaan sopii, että vapaamuurari Seppo Mäkinen on A-Insinöörit Oy:n
varatoimitusjohtaja ja kuinka ollakaan, hänen em. tyttärensä Anna-Kaisa
Ikonen valittiin apulaispormestariksi siitä hommasta luopuneen Harri
Airaksisen seuraajaksi. -- Näyttää siltä, että tuo A-Insinöörit Yhtiöryhmä
on nykyään hyvässä nosteessa ja ilmeisesti sen palvelukset ovat (helposti
arvattavasta syystä) kaupungin "muuraripitoisen" johdon suosimia...

Antti Varppeen rouva lienee Riitta Varpe, joka hänkin toimi aikoinaan
Tampereen elinkeinojohtajana. Hän on vuodesta 1997 alkaen johtanut
TE-keskusta, eli nykyistä Pirkanmaan ELY-keskusta. Siinä samaisessa
keskuksesa toimi myös nykyinen apulaispormestari, vapaamuurari Timo
Hanhilahti maaseutuosaston kehittämispäällikkönä vuosina 2000-2008.

Eipä liene näin ollen iso ihme, että Riitta Varppeen johtama Pirkanmaan
ELY-keskus valitsi 15.10.2010 toteutettavaksi Rantaväylän
tunnelivaihtoehdoista pitkän version, ilman sen keskelle kaavailtua
liittymää. Sellainen päätöshän antaa YIT:lle maksimaalisesti rakennusmaata.

Suomessa on toki liittymisvapaus, mutta kyllä vapaamuurarien salaseura on
sentään aivan poikkeustapaus, sillä siihen liittyvän on vannottava vala:
"Lupaan ja vakuutan, että en milloinkaan tieteni enkä ehdoin tahdoin petä
veljesmuurariloosia enkä sen jäseniä vähimmässäkään määrässä enkä salli sitä
toistenkaan tehdä, jos sen estää voin."

Semmoisen valan turvissa lieneekin aika helppoa harrastaa "hyvä veli"- ja
"sulle mulle"-puuhasteluja. "Muurariveljet" eivät toisiaan käräytä. Näin
otollisissa oloissa olisi kai lähes ihme, ellei satoja miljoonia euroja
pyöritellessä jonkun mieleen tulisi mafiatyylinen omaan taskuun kähmintä.
Onhan rakennusala tunnetusti taipuvainen "hämärähommiin".

Arvattavasti vapaamuurareita voisi löytyä paljon enemmänkn mm. kaupungin ja
YIT:n johtoportaista. Edellä esitin näet vain osan sattumalta saamistani
tiedonmurusista.

Mielestäni tunnelia vastustavien kannattaisi lopultakin tuoda julki
mahdollisimman suurelle ihmisjoukolle edellä kuvailemiani seikkoja
vapaamuurarien ilmeisestä, jopa ratkaisevan suuresta osuudesta Rantaväylän
puuhasteluissa. Silloin asiasta voisi nousta suuri KOHU , jonka ansiosta
hölmön tuntuisesta tunnelihankkeesta olisi ehkä jopa pakko sittenkin luopua
ja siirtyä järkevään maanpäälliseen tieratkaisuun.
Ilmoita

Ei nämä vitsit parane yhtään, vaikka niitä postitettaisiin uudelleen.
Ilmoita
Aika halpamaisia yrityksiä on tunnelinvastustajilla. Kirjoittajalla saattaa olla putki hukassa. Tai pikemminkin putki päällä.
1 VASTAUS:
Hyvin mielenkiintoisia yhteensattumia
+Lisää kommentti
Hyvä kirjoitus!

Tuo on asia mistä ei paljonkaan puhuta.
Ja nyt se taitaa tunnelin osalta ainakin olla myöhäistä kun raha on sen päättänyt rakentaa.
Ilmoita
Jos, sinulla on oikeita todisteita olemassa kirjoittamastasi, niin anna ne ihmeessä jollekin toimittajalle, vaikkapa MOT:ille tutkittavaksi? (tarpeeksi vakuuttavasti perusteltu epäilyskin väärinkäytöksistä riittää monille toimittajille) Aamulehteen ei tietenkään ainakaan kannata missään tapauksessa ottaa yhteyttä. Sieltä ei taida löytyä objektiivisuutta asian tutkimiseen puolueettomasti..
Täällä asian esittäminen ei edistä asiaamme, siis pitkäntunnelin vastustamista. Ja puoltajille sanon, että tuossa yllä olevassa avauksessa ei ole mitään halpamaista muiden mielestä, kuin niiden, joiden jauhot eivät ole puhtaita! Miksi te muuten älähtäisitte jokaisen hyvin perustellun vastustuksen perään?
7 VASTAUSTA:
Mistä niitä hyvin perusteltuja vastustuksia saisi lukea?
Kerro kerro kerro! kirjoitti:
Mistä niitä hyvin perusteltuja vastustuksia saisi lukea?
Tiedätkö mitä numero 33 muuraritouhuissa tarkoittaa?
Ei ole pelinumero kirjoitti:
Tiedätkö mitä numero 33 muuraritouhuissa tarkoittaa?
En, enkä ole siitä kiinnostunutkaan =)
Et osannut vastata kysymykseeni?
Tuo on äärimmäisen vanha ja monesti käytetty klisee "se koira älähtää"... Ei päde tässäkään tapauksessa. Objektiivisuus on edelliseltäkin kirjoittajalta unohtunut.

Hukkaputkimies on vain esittänyt kasan epämääräisiä provokatiivisia väitteitä, joiden todenperäisyydestä ei ole mitään tietoa. Siksi väitteet ovat halpamaisia, koska ne perustuvat vain kirjoittajan omaan mielipiteeseen. Onneksi on osannut käyttää sanaa "kai" koska ei ole itsekään varma asiastaan. Koko kirjoituksen hän on tehnyt vain kiukutellakseen tunnelipäätöksestä.
a SIAT asialla kirjoitti:
Tuo on äärimmäisen vanha ja monesti käytetty klisee "se koira älähtää"... Ei päde tässäkään tapauksessa. Objektiivisuus on edelliseltäkin kirjoittajalta unohtunut.

Hukkaputkimies on vain esittänyt kasan epämääräisiä provokatiivisia väitteitä, joiden todenperäisyydestä ei ole mitään tietoa. Siksi väitteet ovat halpamaisia, koska ne perustuvat vain kirjoittajan omaan mielipiteeseen. Onneksi on osannut käyttää sanaa "kai" koska ei ole itsekään varma asiastaan. Koko kirjoituksen hän on tehnyt vain kiukutellakseen tunnelipäätöksestä.
-VI**U sentään teitä puupäitä! Maanantaisessa (14.5.-12) valtuuston kokouksessakaan ei kukaan osannut vastata kysymykseen, miksi lyhyttä vaihtoehtoa (Onkiniemen tunneli) ei oikeasti edes nostettu varteenotettavaksi vaihtoehdoksi, vaikka se on 100 miljoonaa euroa edullisempi ja myös huomattavasti turvallisempi ja kaikille kelpaava vaihtoehto??? Kukaan ei myöskään vastannut erään valtuutetun kysymykseen, miten ne ns.liikenneruuhkat vähenevät sillä, että sama ajoneuvomäärä tungetaan samanvetoiseen (kaksi kaistaa suuntaansa) tunneliin, josta ei edes pääse keskustaan ajamaan, kuin vasta Santalahden ulostuloaukon jälkeen? Näsinkallion alle kaavaillusta kiertoliittymästä ei taida tulla yhtään mitään, koska siitä tulee mielettömästi lisäkuluja muutenkin järjettömään tunneliprojektin hintaan! Siihen ei ole kellään "munaa" määrätä 20 miljoonaa lisää, kun kustannukset muutenkin kohoavat ylöspäin nopeammin, kuin Näsinneulan hissi!
-"Veltto" Virtanen nosti osuvasti puheenvuorossaan lauteille kysymyksen, "kuinka moni olisi jäävi äänestämään tunnelin puolesta, jos heidän kytköksensä tähän projektiin tutkittaisiin etukäteen, eikä vasta jälkikäteen, kuten tulee tapahtumaan".
Tästähän ei moni kannattaja juurikaan pitänyt ja taas tullaan "kliseeseen", että se koira älähtää, johon kalikka kokouksessakin mitä ilmeisimmin kalahti.!
-Että aivan turha urputtaa vastaan totuutta, joka viittaa väärikäytöksiin taustalla. Pistämme lisää valituksia. Kyllä sellä jo muuta on ennestäänkin.
Menee kuule vieläkin muutamia vuosia ennenkuin tunnelia aletaan rakentamaan.
"objektiivisuutta"!! kirjoitti:
-VI**U sentään teitä puupäitä! Maanantaisessa (14.5.-12) valtuuston kokouksessakaan ei kukaan osannut vastata kysymykseen, miksi lyhyttä vaihtoehtoa (Onkiniemen tunneli) ei oikeasti edes nostettu varteenotettavaksi vaihtoehdoksi, vaikka se on 100 miljoonaa euroa edullisempi ja myös huomattavasti turvallisempi ja kaikille kelpaava vaihtoehto??? Kukaan ei myöskään vastannut erään valtuutetun kysymykseen, miten ne ns.liikenneruuhkat vähenevät sillä, että sama ajoneuvomäärä tungetaan samanvetoiseen (kaksi kaistaa suuntaansa) tunneliin, josta ei edes pääse keskustaan ajamaan, kuin vasta Santalahden ulostuloaukon jälkeen? Näsinkallion alle kaavaillusta kiertoliittymästä ei taida tulla yhtään mitään, koska siitä tulee mielettömästi lisäkuluja muutenkin järjettömään tunneliprojektin hintaan! Siihen ei ole kellään "munaa" määrätä 20 miljoonaa lisää, kun kustannukset muutenkin kohoavat ylöspäin nopeammin, kuin Näsinneulan hissi!
-"Veltto" Virtanen nosti osuvasti puheenvuorossaan lauteille kysymyksen, "kuinka moni olisi jäävi äänestämään tunnelin puolesta, jos heidän kytköksensä tähän projektiin tutkittaisiin etukäteen, eikä vasta jälkikäteen, kuten tulee tapahtumaan".
Tästähän ei moni kannattaja juurikaan pitänyt ja taas tullaan "kliseeseen", että se koira älähtää, johon kalikka kokouksessakin mitä ilmeisimmin kalahti.!
-Että aivan turha urputtaa vastaan totuutta, joka viittaa väärikäytöksiin taustalla. Pistämme lisää valituksia. Kyllä sellä jo muuta on ennestäänkin.
Menee kuule vieläkin muutamia vuosia ennenkuin tunnelia aletaan rakentamaan.
Kylläpä setä käy kuumana. Aika raakoja väitteitä, että taustalla olisi väärinkäytöksiä ja kytköksiä.

Kun on kovin fanaattinen, niin näkee peikkoja joka puolella ja vainoharhaisilla totuuskin hämärtyy.
"objektiivisuutta"!! kirjoitti:
-VI**U sentään teitä puupäitä! Maanantaisessa (14.5.-12) valtuuston kokouksessakaan ei kukaan osannut vastata kysymykseen, miksi lyhyttä vaihtoehtoa (Onkiniemen tunneli) ei oikeasti edes nostettu varteenotettavaksi vaihtoehdoksi, vaikka se on 100 miljoonaa euroa edullisempi ja myös huomattavasti turvallisempi ja kaikille kelpaava vaihtoehto??? Kukaan ei myöskään vastannut erään valtuutetun kysymykseen, miten ne ns.liikenneruuhkat vähenevät sillä, että sama ajoneuvomäärä tungetaan samanvetoiseen (kaksi kaistaa suuntaansa) tunneliin, josta ei edes pääse keskustaan ajamaan, kuin vasta Santalahden ulostuloaukon jälkeen? Näsinkallion alle kaavaillusta kiertoliittymästä ei taida tulla yhtään mitään, koska siitä tulee mielettömästi lisäkuluja muutenkin järjettömään tunneliprojektin hintaan! Siihen ei ole kellään "munaa" määrätä 20 miljoonaa lisää, kun kustannukset muutenkin kohoavat ylöspäin nopeammin, kuin Näsinneulan hissi!
-"Veltto" Virtanen nosti osuvasti puheenvuorossaan lauteille kysymyksen, "kuinka moni olisi jäävi äänestämään tunnelin puolesta, jos heidän kytköksensä tähän projektiin tutkittaisiin etukäteen, eikä vasta jälkikäteen, kuten tulee tapahtumaan".
Tästähän ei moni kannattaja juurikaan pitänyt ja taas tullaan "kliseeseen", että se koira älähtää, johon kalikka kokouksessakin mitä ilmeisimmin kalahti.!
-Että aivan turha urputtaa vastaan totuutta, joka viittaa väärikäytöksiin taustalla. Pistämme lisää valituksia. Kyllä sellä jo muuta on ennestäänkin.
Menee kuule vieläkin muutamia vuosia ennenkuin tunnelia aletaan rakentamaan.
Etkö ihan oikeasti tiedä vastauksia noihin kysymyksiin, vai esitätkö tyhmää?

Minulla on oma arvaukseni asiasta, mutten kerro sitä :)
+Lisää kommentti
Hyvin olet tietosi kerännyt ja oikeassakin taidat olla, näinhän se täällä Tampereella tuppaa nämä asiat menemään.
YIT:n kanssahan kaupunki on ollut naimisissa jo iät ja ajat ja tulee ilmeisesti olemaankin ellei joku tee jotain.
7 VASTAUSTA:
Aamulehtikin on ottanut selvästi puolueellisen kannan tunnelin puolesta.
Lehden mukaan tunneli tuo niin ihanasti Mustanlahden sataman koko loiston esiin ja tietys se paljon puhuttu rantabulevardi hienoine eurooppalaistyyppisine kahviloineen.
Tampereesta halutaan väkisin tehdä jotain New Yorkkia vaikka täällä on n.8 miljoonaa asukasta vähemmän kuin isossa omenassa.
Ihanaa kun saadaan tänne tunneli.. ;)
Korvamerkittyä kirjoitti:
Aamulehtikin on ottanut selvästi puolueellisen kannan tunnelin puolesta.
Lehden mukaan tunneli tuo niin ihanasti Mustanlahden sataman koko loiston esiin ja tietys se paljon puhuttu rantabulevardi hienoine eurooppalaistyyppisine kahviloineen.
Tampereesta halutaan väkisin tehdä jotain New Yorkkia vaikka täällä on n.8 miljoonaa asukasta vähemmän kuin isossa omenassa.
Ihanaa kun saadaan tänne tunneli.. ;)
meinaan rannasta Tammelan kohdalla. Kuka sitä nyt toisten rannoille ja tonteille lähtis maisemia katseleen, eikös semmonen rajata jokamiehen oikeuksien ulkopuolelle. Tulee kyllä aika raplakan hintasta tonttimaata joka varmaan näkyy myös asuntojen hinnoissa (hyvä kate tiedossa).
Tulee hiljainen alue kirjoitti:
meinaan rannasta Tammelan kohdalla. Kuka sitä nyt toisten rannoille ja tonteille lähtis maisemia katseleen, eikös semmonen rajata jokamiehen oikeuksien ulkopuolelle. Tulee kyllä aika raplakan hintasta tonttimaata joka varmaan näkyy myös asuntojen hinnoissa (hyvä kate tiedossa).
^ Tässä on taas se perustelu jolla tunneliratkaisua vastustetaan. Hyvä kate mukamas tiedossa, siis kateus rehottaa.
Korvamerkittyä kirjoitti:
Aamulehtikin on ottanut selvästi puolueellisen kannan tunnelin puolesta.
Lehden mukaan tunneli tuo niin ihanasti Mustanlahden sataman koko loiston esiin ja tietys se paljon puhuttu rantabulevardi hienoine eurooppalaistyyppisine kahviloineen.
Tampereesta halutaan väkisin tehdä jotain New Yorkkia vaikka täällä on n.8 miljoonaa asukasta vähemmän kuin isossa omenassa.
Ihanaa kun saadaan tänne tunneli.. ;)
Joo, se on kamalaa kun Aamulehtikin menee kertomaan tunnelin vaikutuksista. Hiljaa niistä pitäisi olla!
Spedeässä kirjoitti:
^ Tässä on taas se perustelu jolla tunneliratkaisua vastustetaan. Hyvä kate mukamas tiedossa, siis kateus rehottaa.
Kyllä kateus on tässä yhteydessä väärä sana. Oikea sana on maalaisjärki!
Tuo rakkennusliikkeiden touhu on vain niin läpinäkyvää. Itselleni oli suuri yllätys, että vihreät lähtivät tunnelia tukemaan.
Ajatukset ovat sielläkin aika lailla muuttuneet Koijärvi-liikkeen ajoista.
Spedeässä kirjoitti:
^ Tässä on taas se perustelu jolla tunneliratkaisua vastustetaan. Hyvä kate mukamas tiedossa, siis kateus rehottaa.
Et ole ainakaan ekonomisti.

Itsellä on ollut käsitys systeemistä jossa sijoitetaan rahaa ja sitten saadan sijoitetulle rahalle tuottoa, varmennukseksi vielä: se joka rahaa sijoittaa ikäänkuin tallettaa sen sijoítetun pääoman ja saa sille tuottoa.

Nythän tässä menee jo lähtökohtaisesti sekä pääomat että tuotot.
275 miljoonaa kirjoitti:
Kyllä kateus on tässä yhteydessä väärä sana. Oikea sana on maalaisjärki!
Tuo rakkennusliikkeiden touhu on vain niin läpinäkyvää. Itselleni oli suuri yllätys, että vihreät lähtivät tunnelia tukemaan.
Ajatukset ovat sielläkin aika lailla muuttuneet Koijärvi-liikkeen ajoista.
Kateus tosiaan on väärä sana. Oikea sana on tietämättömyys.
Millä tavoin touhu on "läpinäkyvää" kun sanot, että rakennusliikkeiden touhu on läpinäkyvää. Ilmeisesti tarkoitat jotain muuta kuin mitä tuolla sanalla yleensä tarkoitetaan - yleensä se tarkoittaa, että toiminta on peittelemätöntä ja mahdollisimman avointa. Mitä sinä tarkoitat?

Hilpeä nimimerkki. Mistä keksit moisen?
+Lisää kommentti
Taisi hukkaputkimies olla oikeassa
1 VASTAUS:
Saatiin kaupungin liikenteen sekoittava turhake, nyt sitten äkkiä talot pystyyn surkutellaan sitten meidän liikennettä???
+Lisää kommentti
Vastaus alkuperäiseen viestiin. Kuulin vasta eilen, että Anna-Kaisa Ikonen on tyttönimeltään Mäkinen, YIT:n Seppo Mäkisen tytär. Nyt alkavat pikku hiljaa valjeta Tampereen viime vuosien rakentamiseen liittyvät hankkeet, jo toteutetut ja suunnitteilla olevat sekä päätetyt.
3 VASTAUSTA:
Tuon palajastuksen jälkeen luulisi, että tyhmempikin ymmärtää vapaamuurareiden pyörittävän Tampereen poliitikkoja kuin pässiä narussa.
Jos Anna-Kaisa Ikonen on todella YIT:n Seppo Mäkisen tytär, niin onko kysymyksessä jo rikosoikeudellinen asia Tampereen järjettömissä päätöksissä.
TärkeäPaljastus kirjoitti:
Jos Anna-Kaisa Ikonen on todella YIT:n Seppo Mäkisen tytär, niin onko kysymyksessä jo rikosoikeudellinen asia Tampereen järjettömissä päätöksissä.
Jos korkeaa poliisijohtoa ja syyttäjiä kuuluu vapaamuurareihin niin määrättyjä asioita ei tutkita, muurariveljeys varmistaa sen asian.
+Lisää kommentti
Taidetaan olla aika syvällä
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Vapaamuurariklikki tunnelipuuhissa

Vapaamuurariklikki tunnelipuuhissa

.Tampereen rantatien kaivaminen tunneliin 2,3 km pitkäksi ohitustieksi taitaa
olla liikenteen kannalta järjetöntä. Tunnelihankkeen varsinainen tarkoitus
lieneekin hommata YIT:lle rakennusmaata loistopaikalta.

Syy tunnelin hinkuamiseen ja rakennusmaan hamuamiseen YIT:lle löytynee
vapaamuurarien erittäin vaikutusvaltaisen salaseuran nimiluettelosta:

Esim. Tampereen kaupunginvaltuuston tunnelia himoitsevista jäsenistä ovat
Harri Airaksinen, Matti Heinivaho, Antti Hervonen, Harri Jaskari ja Timo
Hanhilahti vapaamuurareita, ynnä Leena Kostiainen on kai vapaamuurarin
ex-rouva ja Anna-Kaisa Ikonen on vapaamuurarin tytär. (Harri Airaksinen oli
myös elinkeinojohtajana vuosina 2001-2005.)

Kahdessa kaupungin johtokunnassa puheenjohtajina häärivät Matti J. Mäkelä ja
Seppo Kovala ja kolmannessa on jäsenenä Ilkka Hietaniemi.
Tarkastuslautakunnan jäsenenä on mm. Yrjö Schafeitel. Hekin ovat kaikki
vapaamuurareita.

Vapaamuurari Juha Kostiainen toimi vuosina 1997-2001 Tampereen
elinkeinojohtajana ja keksi silloin Helsingin Sanomien mukaan
eTampere-hankkeen, jonka kustannukset olivat 132 miljoonaa markkaa.
Lieneeköhän keksinyt myös tunnelihankkeen, koska hänen ollessaan
elinkeinojohtajana silloinen kaupunginvaltuusto hyllytti 13.1.1999 jo v.
1990 tehdyn suunnitelman rantatien parantamisesta maanpäällisenä ja päätti
käynnistää Ranta-Tampellan maankäytön selvitystyön. Aloite siitä oli
kuulemma tullut YIT:ltä.
Kostiainen siirtyikin sitten toimimaan vuodesta 2001 vuoden 2008 loppuun
YIT:ssä, mm. konsernin kehitysjohtajana ja sen johtoryhmässä.

Vapaamuurari Antti Varpe toimi puolestaan YIT Rakennus Oy;ssä 8 vuotta
Tampereen aluejohtajana vuoden 2008 puoliväliin asti. Sieltä hän siirtyi
A-Rakennuttajat Oy:n toimitusjohtajaksi.
Kuvaan sopii, että vapaamuurari Seppo Mäkinen on A-Insinöörit Oy:n
varatoimitusjohtaja ja kuinka ollakaan, hänen em. tyttärensä Anna-Kaisa
Ikonen valittiin apulaispormestariksi siitä hommasta luopuneen Harri
Airaksisen seuraajaksi. -- Näyttää siltä, että tuo A-Insinöörit Yhtiöryhmä
on nykyään hyvässä nosteessa ja ilmeisesti sen palvelukset ovat (helposti
arvattavasta syystä) kaupungin "muuraripitoisen" johdon suosimia...

Antti Varppeen rouva lienee Riitta Varpe, joka hänkin toimi aikoinaan
Tampereen elinkeinojohtajana. Hän on vuodesta 1997 alkaen johtanut
TE-keskusta, eli nykyistä Pirkanmaan ELY-keskusta. Siinä samaisessa
keskuksesa toimi myös nykyinen apulaispormestari, vapaamuurari Timo
Hanhilahti maaseutuosaston kehittämispäällikkönä vuosina 2000-2008.

Eipä liene näin ollen iso ihme, että Riitta Varppeen johtama Pirkanmaan
ELY-keskus valitsi 15.10.2010 toteutettavaksi Rantaväylän
tunnelivaihtoehdoista pitkän version, ilman sen keskelle kaavailtua
liittymää. Sellainen päätöshän antaa YIT:lle maksimaalisesti rakennusmaata.

Suomessa on toki liittymisvapaus, mutta kyllä vapaamuurarien salaseura on
sentään aivan poikkeustapaus, sillä siihen liittyvän on vannottava vala:
"Lupaan ja vakuutan, että en milloinkaan tieteni enkä ehdoin tahdoin petä
veljesmuurariloosia enkä sen jäseniä vähimmässäkään määrässä enkä salli sitä
toistenkaan tehdä, jos sen estää voin."

Semmoisen valan turvissa lieneekin aika helppoa harrastaa "hyvä veli"- ja
"sulle mulle"-puuhasteluja. "Muurariveljet" eivät toisiaan käräytä. Näin
otollisissa oloissa olisi kai lähes ihme, ellei satoja miljoonia euroja
pyöritellessä jonkun mieleen tulisi mafiatyylinen omaan taskuun kähmintä.
Onhan rakennusala tunnetusti taipuvainen "hämärähommiin".

Arvattavasti vapaamuurareita voisi löytyä paljon enemmänkn mm. kaupungin ja
YIT:n johtoportaista. Edellä esitin näet vain osan sattumalta saamistani
tiedonmurusista.

Mielestäni tunnelia vastustavien kannattaisi lopultakin tuoda julki
mahdollisimman suurelle ihmisjoukolle edellä kuvailemiani seikkoja
vapaamuurarien ilmeisestä, jopa ratkaisevan suuresta osuudesta Rantaväylän
puuhasteluissa. Silloin asiasta voisi nousta suuri KOHU , jonka ansiosta
hölmön tuntuisesta tunnelihankkeesta olisi ehkä jopa pakko sittenkin luopua
ja siirtyä järkevään maanpäälliseen tieratkaisuun.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta