Mitä ihmettä?????

suseeJ

Hei. Olen yrittänyt saada aikaan keskustelua evoluutio-palstalla. Se on kuitenkin käytännössä kuollut palsta.

Miksi täällä uskisten palstalla hääräävät myös kaikki evolutionistit?????

Tosi outoa. Kiinnostaako epävarmoja evolutionisteja kuitenkin uskonnon sanoma? Näin se täytyy olla.

Pitääkö minunkin siirtyä mieluummin tänne jos vastauksia haluan? Tosi hölmöä.


Voisiko joku evolutionisti kertoa että miksi te kaikki olette täällä ettekä omalla palstallanne. Etsittekö jotakin?

13

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloitetaanko norsuista ja tamaaneista?

    • 34

      Täällä on paljon hauskempaa.

    • Solon1 (ei kirj.)

      Jos kreationismi ei olisi pelkästään tieteestä valehtelua, niin ei minua ainakaan täällä näkyisi. Saisitte siis minun puolestani aivan rauhassa keskustella taikatempuistanne, jos jättäisitte valehtelun sikseen.

      Moni palstan aktiivisemmista evolutionisteista pyrkii osoittamaan sivullisille kreationistien esittämiä paikkaansapitämättömiä väitteitä ja palautteesta päätellen turkana, illu, asianharrastaja(tieteenharrastaja) Apo ja monet muut pitkään palstalla olleet ovat paikkansa ansainneet täällä.

      Toki välillä on hauskaa käydä ihan vain lukemassa toinen toistaan hassumpia avauksia, mitä te arvon kreat suollatte.

      Se on toki myönnettävä, että kun täällä kerran on paljon tieteestä kiinnostuneita, niin tokihan aihetta sivuavista uutisista on mukava keskustella tällä palstalla, eikä esim. evoluutiopalstalla, missä on paljon vähemmän kirjoittajia.

    • suseeJ

      Älä viitti, homma haisee selvästi ja voimakkaasti.


      Asia taitaa olla niin että hiukankin perusteellisemmin evoluutioon tutustuneet ovat hajulla siitä että evoluutioteoria ei pidä paikkaansa ja siksi he etsivät vastauksia elämän suuriin kysymyksiin täältä uskispalstalta.

      Suruksenne voin vakuuttaa teille että ei näillä hihuleilla mitään vastauksia ole.
      Kreationismiakin on näet monia eri versioita sanoo Wiki. Ota nyt sitten noista selvää.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kreationismi


      Tosin eivätköhän nuo nuoren maan kreationistit kuitenkin voisi laskea höpöhöpöuskiksiksi.
      Jotkut hyväksyvät tieteen sanan mm. ajoituskysymyksissä joten heitä sopii tarkkailla. Ehkä.

      Selasin toisaalla erilaisia kreationismin haaroja ja panin merkille erään listan jossa oli kolmekymmentä eri kreationismin haaraa, ja ns." uusi kreationismi" mainittiin vahvana haastajana evoluutioteorialle. Tosin en paljoa anna pinnoja sanakikkailulle.

      Mielestäni asiassa tulisi olla vimpanpäälle tieteellisiä puolella ja toisella. Silloin löytyisi ehkä totuus olemassaolollemme.

      Sopisiko että lähdetään ratkomaan evoluution todistamisen vaikeuden ongelmaa täältä kantilta, siis puhtaalta pöydältä jossa luulemisille ei ole sijaa kummallakaan puolella? Kuka lähtee mukaan tähänn hankkeeseen?

      • mdma

        "Tosin eivätköhän nuo nuoren maan kreationistit kuitenkin voisi laskea höpöhöpöuskiksiksi."

        Olethan tietoinen siitä. että tuolla toisessa ketjussa kehumasi aakkosmössö on nuorenmaan kreationisti joka kaikenlisäksi kuvittelee auringon kiertävän maapalloa?

        Olisi oikeasti joskus hauska nähdä täällä, kun nuorenmaan ja vanhanmaan kreationistit väittelisivät keskenään harhojensa laatueroista. Mutta ei, lähes jokainen kretujen tekemä avaus on pelkästään tyhjää länkytystä jossa yritetään kumota evoluutioteoria ilman minkäänlaista ymmärrystä käsiteltävästä aiheesta.

        "Sopisiko että lähdetään ratkomaan evoluution todistamisen vaikeuden ongelmaa täältä kantilta, siis puhtaalta pöydältä jossa luulemisille ei ole sijaa kummallakaan puolella? Kuka lähtee mukaan tähänn hankkeeseen?"

        Mikä olisi sinulle riittävä todiste joka osoittaisi, että evoluutioteoria on parhaiten nykyisen biodiversiteetin kehitystä kuvaava selitysmalli?


      • suseeJ
        mdma kirjoitti:

        "Tosin eivätköhän nuo nuoren maan kreationistit kuitenkin voisi laskea höpöhöpöuskiksiksi."

        Olethan tietoinen siitä. että tuolla toisessa ketjussa kehumasi aakkosmössö on nuorenmaan kreationisti joka kaikenlisäksi kuvittelee auringon kiertävän maapalloa?

        Olisi oikeasti joskus hauska nähdä täällä, kun nuorenmaan ja vanhanmaan kreationistit väittelisivät keskenään harhojensa laatueroista. Mutta ei, lähes jokainen kretujen tekemä avaus on pelkästään tyhjää länkytystä jossa yritetään kumota evoluutioteoria ilman minkäänlaista ymmärrystä käsiteltävästä aiheesta.

        "Sopisiko että lähdetään ratkomaan evoluution todistamisen vaikeuden ongelmaa täältä kantilta, siis puhtaalta pöydältä jossa luulemisille ei ole sijaa kummallakaan puolella? Kuka lähtee mukaan tähänn hankkeeseen?"

        Mikä olisi sinulle riittävä todiste joka osoittaisi, että evoluutioteoria on parhaiten nykyisen biodiversiteetin kehitystä kuvaava selitysmalli?

        Sori. En ole perillä aakkosmössön kaikista mielipiteistä. Jos hän uskoo kuten sanoit niin pysyköön poissa. Minun silmiini on vain osunut joitakin ihan fiksuja hänen kannanottojaan ja niitä ilmeisen hölmöjä joita luulin nikkivarkaan tekosiksi.
        Olivatko ne niitä vai ei, kuka siitä selvän ottaa.


        Mutta jos lähdetään jostain perusasioista liikkellle niin sovitaanko niin että maapalloa ei suinkaan luotu muutamassa päivässä about 6000 v. sitten. Tämä ajatus kelpaa Wikin mukaan enemmistölle kreationistejakin tänä päivänä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kreationismi


        Eikä minulla ole mitään tieteellistä evoluutioteoriaa vastaan. Mielikuvitusevoluutioteoriaa vastaan on.


      • suseeJ kirjoitti:

        Sori. En ole perillä aakkosmössön kaikista mielipiteistä. Jos hän uskoo kuten sanoit niin pysyköön poissa. Minun silmiini on vain osunut joitakin ihan fiksuja hänen kannanottojaan ja niitä ilmeisen hölmöjä joita luulin nikkivarkaan tekosiksi.
        Olivatko ne niitä vai ei, kuka siitä selvän ottaa.


        Mutta jos lähdetään jostain perusasioista liikkellle niin sovitaanko niin että maapalloa ei suinkaan luotu muutamassa päivässä about 6000 v. sitten. Tämä ajatus kelpaa Wikin mukaan enemmistölle kreationistejakin tänä päivänä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kreationismi


        Eikä minulla ole mitään tieteellistä evoluutioteoriaa vastaan. Mielikuvitusevoluutioteoriaa vastaan on.

        "Eikä minulla ole mitään tieteellistä evoluutioteoriaa vastaan. Mielikuvitusevoluutioteoriaa vastaan on."

        Selittäisitkö mitä tarkoitat noilla käsitteillä? Onko mielikuvitusevoluutioteoria sama kuin Möttöskän suvun kehittämä evo-oppi?


      • Solon1 (ei kirj.)
        suseeJ kirjoitti:

        Sori. En ole perillä aakkosmössön kaikista mielipiteistä. Jos hän uskoo kuten sanoit niin pysyköön poissa. Minun silmiini on vain osunut joitakin ihan fiksuja hänen kannanottojaan ja niitä ilmeisen hölmöjä joita luulin nikkivarkaan tekosiksi.
        Olivatko ne niitä vai ei, kuka siitä selvän ottaa.


        Mutta jos lähdetään jostain perusasioista liikkellle niin sovitaanko niin että maapalloa ei suinkaan luotu muutamassa päivässä about 6000 v. sitten. Tämä ajatus kelpaa Wikin mukaan enemmistölle kreationistejakin tänä päivänä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kreationismi


        Eikä minulla ole mitään tieteellistä evoluutioteoriaa vastaan. Mielikuvitusevoluutioteoriaa vastaan on.

        "Eikä minulla ole mitään tieteellistä evoluutioteoriaa vastaan. Mielikuvitusevoluutioteoriaa vastaan on."

        Kertoisitko, mikä on "mielikuvitusevoluutioteoria"? Vai tarkoitatkohan mahdollisesti, että hyväksyt mikroevoluution muttet makro- eli lajirajat ylittävää evoluutiota?


    • Tätä on kysytty ja tähän on vastattu: jotta yksikään pahaa-aavistamaton kreationismista kiinnostunut ei nielisi kretuväitteitä tietämättä asioitten tieteenmukaista laitaa.

      Jos siltikin pitää roskaa tiedettä parempana, siitä sitten vaan. Siihen on toki jokaisella oikeus.

      • suseeJ

        On toki arvokasta viestittää kreationisteille että mikä on tieteen viimeinen sana.

        Nyt pitäisi vain löytää se tieteen viimeinen sana,

        Voisiko joku kertoa sen? Ja ihan tieteellisesti eikä mitään luulemisia sekaan.


      • Solon1 (ei kirj.)
        suseeJ kirjoitti:

        On toki arvokasta viestittää kreationisteille että mikä on tieteen viimeinen sana.

        Nyt pitäisi vain löytää se tieteen viimeinen sana,

        Voisiko joku kertoa sen? Ja ihan tieteellisesti eikä mitään luulemisia sekaan.

        "Nyt pitäisi vain löytää se tieteen viimeinen sana,

        Voisiko joku kertoa sen? Ja ihan tieteellisesti eikä mitään luulemisia sekaan."

        Tieteen viimeinen sana on, että evoluutio on sekä luonnossa että laboratoriossa havaittava fakta ja evoluutioteoria selittää parhaiten tämän faktan, eli mekanismin, miten biodiversiteetti on kehittynyt ja kehittyy.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Evidence_of_common_descent


      • itte.piru
        suseeJ kirjoitti:

        On toki arvokasta viestittää kreationisteille että mikä on tieteen viimeinen sana.

        Nyt pitäisi vain löytää se tieteen viimeinen sana,

        Voisiko joku kertoa sen? Ja ihan tieteellisesti eikä mitään luulemisia sekaan.

        Tieteen viimeistä sanaa ei ole kukaan sanonut eikä tule sanomaankaan. Kukin sitten miettiköön tykönänsä sitä, ovatko kasvatustieteilijä ja taidegraafikko asiantuntevampia biologiassa, geologiassa, paleontologiassa jne. kuin maailmanlaajuinen tiedeyhteisö.


      • tieteenharrastaja
        itte.piru kirjoitti:

        Tieteen viimeistä sanaa ei ole kukaan sanonut eikä tule sanomaankaan. Kukin sitten miettiköön tykönänsä sitä, ovatko kasvatustieteilijä ja taidegraafikko asiantuntevampia biologiassa, geologiassa, paleontologiassa jne. kuin maailmanlaajuinen tiedeyhteisö.

        Näinhän se on. Silti on olemassa tieteen viimeisin sana, jollaista Solon tuossa siteerasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe