Johanneksen kirje 3:
Jeesus ja Nikodemos
1 Fariseusten joukossa oli Nikodemos-niminen mies, juutalaisten neuvoston jäsen. 2 Hän tuli yöllä Jeesuksen luo ja sanoi: "Rabbi, me tiedämme, että sinä olet Jumalan lähettämä opettaja. Ei kukaan pysty tekemään sellaisia tunnustekoja kuin sinä, ellei Jumala ole hänen kanssaan." 3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa." 4 Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. 6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. 7 Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.' 8 [i] Tuuli* puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita."
9 "Miten tämä kaikki on mahdollista?" Nikodemos kysyi.
10 Jeesus vastasi:
"Etkö sinä, Israelin opettaja, ymmärrä sitä?
11 "Totisesti, totisesti: me puhumme mitä tiedämme ja todistamme siitä mitä olemme nähneet, mutta te ette ota vastaan meidän todistustamme. 12 Jos te ette usko, kun puhun teille tämän maailman asioista, kuinka voisitte uskoa, kun puhun taivaallisista! 13 Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika.
14 "Niin kuin Mooses autiomaassa nosti käärmeen korkealle, niin on myös Ihmisen Poika korotettava, 15 jotta jokainen, joka uskoo häneen, saisi iankaikkisen elämän. 16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
17 "Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen. 18 Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan. 19 Ja tuomio on tämä: valo on tullut maailmaan, mutta pahojen tekojensa tähden ihmiset ovat valinneet sen asemesta pimeyden. 20 Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. 21 Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."
Kadotus on olemassa ja ryökäleet joudutte sinne.
Teillä ei ole mitään mahdollisuuksia pelastua kärsimyksiltä jotka tulevat olemaan loputtomia.
Jeesus on tie, totuus ja elämä paratiisissa.
Sydämenne on tarkoituksella kovetettu, että joutuisitte helvettiinx:
40 -- Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, jotta he eivät silmillään näkisi eivätkä sydämellään ymmärtäisi, jotta he eivät kääntyisi enkä minä parantaisi heitä.
Jumalan suunnitelma toimii.
Julmia totuuksia
15
155
Vastaukset
- Kilimantzaro
Paljon saa kuulla ennenkuin housut puttoo - sano entinen likkakin - mutta ei se olemitään tämäntapaisten selittäjien kirjoitusten rinnalla :) kun te uskonnolliset selitätte tuota lahkonne teille opettamaa helvetin-ikuista-pinaa jolla ei ole mitään tekemistä minkään muun kanssa kuin sen pelon mitä tuollainen oppi synnyttää - niiden keskuudessa jotka siihen uskovat. Sitä sitten käytetään syntisten käännytykseen .. MUTTA .. ettekö te tajua että ei siihen kukaan voi uskoa jos ajattelee hetkenkin asiaa...
Miltä luulet tämän kuulostavan normaali ihmisen korvissa? kun te sanotte hänelle että On olemassa oikeudenmukainen rakkaudellinen Luoja joka on luonut sinut - Jumala rakastaa sinua suunnattomasti .. MUTTA tulee kiduttamaan sinua ikuisesti tulessa jos et tee niinkuin hän haluaa - siis rakasta häntä kaikesta sydämestäsi jos et halua joutua tuliseen järveen kitumaan ikuisiksi ajoiksi ..
Mitähän nainen sanoisi jos mies käyttäisi samaa taktiikkaa.. RAKASTA minua nainen ja mene kanssani naimisiin tai saat turpiisi joka päivä .. elämäsi loppuun asti .. ja vielä siellä tulijärvessäkin jos sinne satut kanssani joutumaan ...
Minäkin uskon Jumalaan mutta en nähtävästi samaan kuin sinä.. - ikuinen kidutus
Kyllä minustakin ikuinen kiduttaminen on korkein rakkaudenosoitus mitä voi ikinä olla.
On teillä veikkosilla sitten kaunis rakkauden, eiku siis ikuisen kidutuksen uskonto.
Onneksi ei ole minun uskontoni, eikä tule koskaan olemaan.
Minulla ei muuten ole näkymättömiä sydänystäviä.
Minulla ei ole minkäänlaisia näkymättömiä ystäviä.
Kaikki minun ystäväni ovat ihan oikeasti olemassa, eivätkä mitään näkymättömiä mielikuvituskavereita. Aika säälittäviä ovat ihmiset, joiden pitää kuvitella itselleen näkymättömiä ystäviä, kun ovat niin vastenmielisiä ettei oikeita löydy millään.- Iuomu
Aloittaja antaa täydellisen kuvauksen kristinuskosta. En pystyisi itsekään parempaan:) oikein kristillinen lämpö huokuu siitä, suorastaan kuumuus
joo semmonen paskamainen uhkailu ei nykyihmisille vetele,ne äänestää jaloillaan nurin uhkailevat järjestelmät,oli ne sitte maallisia tai uskonnollisia.
Ikuisella kidutuksella uhkailu on henkistä terroria,mutta ei onnistu enää,ei nykyihmisille.iroquis
15.5.2012 01:52
>>>Ikuisella kidutuksella uhkailu on henkistä terroria,mutta ei onnistu enää,ei nykyihmisille.
- 123rewdrf
Pullamussu-uskovaiset kammoilevat tuota, mutta kaverihan vain kertoo mitä jumalansa raamatussa ilmoittaa. Kristinusko on juuri kuvatun kaltainen mustavalkoinen, synkkä ja väkivaltainen uskonto. Ei muuta kuin lisää tällaista paatosta ja mahdollisimman julkisesti, toivoo tämä pakana. On aina hienoa katsottavaa kun krisselisekopäät ampuvat omille jaloilleen.
- OikeaUskoinen
Aloittaja on ottanut kappaleen raamattua irralleen asiayhteydestä, kokonaisuutta lukien ymmärrätte, että Jumala on rakkaus.
Rakkaudella haluamme kertoa, että Jumala rakastaa kaikkia, jotka uskovat häneen.
Meidän Jumalamme tahtoo ainoastaan hyvää ja hän odottaa, että tuellet hänen luokseen vapaaehtoisesti.
Jumala ei haluaisi tuomita teitä helvettiinc, ja siksi voitte kääntyä uskossa Jeesukseen.
Kaikille on olemassa armo, armo jonka saa uskomisesta Jeesukseen Kristukseen, ihmisen poika.
Jumala joka uhrasi isensä antaakseen anteeksi synnit ihmiskunnalle.
Oma valintanne on, ansaitsetteko kuoleman jälkeiset kauhut ja kidutuksen manalassa vai nousetteko meidän kanssamme taivaaseen, ylistämään herraamme yltäkyyläisyydessä ja ihanassa taivaassa iankaikkisesti.
Teillä on vapaa tahto, mutta kovetettu sydän.
Tulijärvi on varattu Jeesuksen ja Jumlan kieltäjille.- Lyhyt nimimerkki
Korjaus nikkiin.
Piti olla "Aito oikea uskovainen" - -
Miltäpä Oikeauskoisesta tuntuu ajatus siitä, että iso osa sukulaisistaan ja ystävistäänkin käryää helvetin tulijärvissä samalla kun itse löhöää ikuisen orgasmin vallassa taivaassa? Häirtseekö ikuista nautintaasi se seikka, että Antero-tätisi paistuu samanaikaisesti itkussa ja hampahitten kiristyksessä?
- ?????
''Jeesukseen Kristukseen, ihmisen poika.''
Jeesus on Jumalan poika, eli, ihminen on Jumala. - Tulijärveen jees
Jumala on siis sekä rakkaus että tuliljärvi?
Miksiköhän minulla on pieniä, eikun siis hemmetin suuria vaikeuksia yhdistää rakkautta ja tulijärveä ja ikuista kiduttamista. Kun minun näkemykseeni rakkaudesta ei kuulu niin minkäänlaista tulijärveä eikä kiduttamista. Jos minun vaimoni ja lapseni eivät enää rakastaisikaan minua, olisi se tietysti kamalaa, mutta en minä silti heitä kellariin lukitsisi ja kiduttaisi heitä siellä mahdollisimman julmasti koko loppuelämänsä ajan. En koskaan voisi tehdä mitään sellaista rakastamilleni ihmisille. Joten miksi raamatun jumala tekee juuri niin? Se että ei rakasta jotakuta, ei oikeuta ikuista kiduttamista.
"Tulijärvi on varattu Jeesuksen ja Jumlan kieltäjille."
Niin ja kaikkille vääräuskoisille, kuten muslimeille ja hinduille ja buddhalaisille. Näitä ihmisiä on tälläkin hetkellä ylivoimaisesti suurin osa maapallon ihmisistä eli noin 5 miljardia. Ja kaikki nämä 5 miljardia siis ovat ihan itse valinneet ikuisen kiduttamisen itselleen? Ovat itse päättäneet, että ovat hartaita muslimeja, hinduja, buddhalaisia, shintolaisia yms. juuri sen vuoksi, että tietävät näin valitsevansa itselleen ikuisen kiduttamisen, jonka siis haluavat ehdottomasti itselleen täysin vapaahtoisesti ja tieten tahtoen valita?
No eipä ole tungosta taivaassa, kun ihmiskunnasta yli 90% joutuu helvettiin. Luulisi muuten että Kaikkivaltias olisi pärjännyt vähän paremmin itse luomaansa Saatanaa vastaan, kuin että häviää taistelun sieluista 10 vastaan 1. Aikamoisen heikko suoritus kaikkivaltiaalta. Mikä se sellainen Kaikkivaltias on, joka häviää itse luomalleen 1-10? - Kenen tahto
"Meidän Jumalamme tahtoo ainoastaan hyvää"
No sehän on hyvä, jos kerran Kaikkivaltias tahtoo kaikille vain hyvää, niin silloinhan kaikille tapahtuu vain hyvää. Sillä eihän mitään voi tapahtua vastoin kaikkivaltiaan tahtoa? Eihän? Mikä voisi estää Kaikkivaltiasta toteuttamasta omaa tahtoaan.
"Jumala ei haluaisi tuomita teitä helvettiin."
No sehän on myös hyvä se, jos kerran kaikkivaltias ei halua tuomita ketään helvettiin, niin sittenhän ei kukaan voi joutua sinne, vastoin Kaikkivaltiaan tahtoa. Paitsi tietenkin, jos Kaikkivaltias sittenkin TAHTOO tuomita ihmisiä helvettiin? Muutenhan sitä ei voisikaan koskaan tapahtua.
- OikeaUskovainen
Sinun Jumalasi on väärien profeettojen Jumala eli Raamatun Jumala.
Yksin Jeesuksen armosta ette ole pelastettu.
Raamatun Jumala.: Olet valehtelija joka pukeutuu kristityn asuun, mutta et auta Kristittyjä hädässä!
Tässä ei ole tulkinnan varaa.
Olet eksyttäjä, joka estää sodattoman maailman!
Johdatat ihmiset kadotukseen! Jeesukselle sopiva puku olisi, SEPpuku!
Jumala saisi minulta kaulansa mittaisen etumatkan! - utgiuguhh
Aloittajalle semmonen tiedoksi että jos haluatte jatkossakin pitää lahkonne olemassa,niin kokeilkaapa joskus hyvyyden puheita sen ainaisen päähän potkimisen sijaan.
julma totuus on että aloittajan kaltaiset mätö uskovaiset saa ihmiset inhoamaan koko uskontoa.
jos joku luulee että nyky ihmisiä voi uhkailla jollain ikuisella kidutuksella niin ei voi.
ällöttää tuommoset terrorisoijat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077716
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085901- 835157
- 1394526
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552957
- 582908
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562036