Taas uusi surunimitys !

Wagner.

Savonlinnan Oopperajuhlien johtajaksi valittiin suru, vaikka alue on täysin suomenkielistä.
Ei siis enää riitä, että suruilla on suuri yliedustus rannikon kulttuurilaitoksissa.

Vain nettisvekojen mielestä yliedustus ei ole etuoikeutta.

12

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylttyyrikieli?

      Johtuukohan tuo siitä vanhasta surusvekojen väitteestä, että VAIN ruotsi on Suomessa kulttuurikieli? ;)

    • Tapio Rautalapio

      Valitettavasti kyseisillä juhlilla esiintyy myös muun kuin savonkielisiä laulutaiteilijoita, jotka esittävät muiden kuin savinkielisten säveltämiä ja sanoittamia uupperoita.

      • Hohhoijaa...

        Olipa taas "terävä" kommentti svekolapiolta. Kyse ei ollut taiteilijoista, vaan johdosta.

        Lapion logiikan mukaan suruilla saa olla yliedustus, koska esiintyjät tulevat ympäri maailmaa?!

        Ruostuuko? No pahasti lapio ruostuu....


      • Tapio Rautalapio
        Hohhoijaa... kirjoitti:

        Olipa taas "terävä" kommentti svekolapiolta. Kyse ei ollut taiteilijoista, vaan johdosta.

        Lapion logiikan mukaan suruilla saa olla yliedustus, koska esiintyjät tulevat ympäri maailmaa?!

        Ruostuuko? No pahasti lapio ruostuu....

        Johtajat ovat kyllä aika paljon tekemisissä taiteilijoiden kanssa. Eikö netti fennoa häiritse se, että siellä kaikenlaiset muut kuin savonkieliset kekkaloivat lavalla keskellä Savoa?


      • Häh?
        Tapio Rautalapio kirjoitti:

        Johtajat ovat kyllä aika paljon tekemisissä taiteilijoiden kanssa. Eikö netti fennoa häiritse se, että siellä kaikenlaiset muut kuin savonkieliset kekkaloivat lavalla keskellä Savoa?

        Ruostuu lisää....


    • dfgh,mnbv

      PIKEMMINKIN RUOTSINKIELINEN VALTA VÄHENEE

      Tänä vuonna jäävät nämä hurrít pois isoista viroista. Suluissa seuraaja

      -ETLA-Toimj Korkman Sixten (Vihriälä)
      -Kork-Oik-Pressa Hallberg Pekka (Vihervuori)
      -SDP-Puoluesiht Jungner Mikael
      -Sibelius akatem-Rehtori Djupsjöbacka Gustav
      -Kiasma johtaja Arell Bengt

      • Huom.

        Jungner on saksalainen nimi ja Mikael on suomenkielinen.


    • anti_heksa

      Heksa, mitä sä tällä palstalla teet?
      Pysy pois koko netistä.

    • twervig

      MInä en välitä johtajan kieltä vaan että hän osaa asiansa. ja tekee hyvän työn.

      • Niinpä.

        Vaan tuskin on sattumaa surujen yliedustus johtavissa asemissa Suomessa.

        Eli JOTKUT kyllä välittävät kielestä. Vai mitä? ;)


    • "Savonlinnan Oopperajuhlien hallitus valitsi uudet johtajat avoimella haulla. Tietoa muista hakijoista ei julkisteta."

      http://yle.fi/uutiset/jan_strandholm_savonlinnan_oopperajuhlien_uusi_johtaja/6096907

      Oopperajuhlien hallitus:
      Hallitus

      Hallituksen puheenjohtaja
      Sari Baldauf

      Jäsenet
      Jouni Backman
      Visa Järvinen
      Reijo Karhinen
      Seppo Kimanen
      Petri Vahvelainen
      Kari Vainio
      Pirjo Vuokko

      Epäilet siis että johtaja valittiin äidinkielen eikä pätevyyden perusteella. Tai oikeastaanhan sinä esitätä epäilyksen ettei hän pärjää täysin suomenkielisellä alueella finskfinlandissa
      Olisiko sinulla jotain perusteita esittämällesi epäilylle vai ottaako sinua vain ihan yleisesti päähän kaikenlaiset fiksut, pätevät ja kielitaitoiset surut?
      Siltä se nimittäin vaikuttaa.

    • Egennytta är en BOTTENLÖS bytta !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      202
      2133
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      22
      824
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe