Kuningas Salomo sai Kaikkivaltiaalta Jumalalta hyväksynnän ja siunauksen, Salomo sai suuren suosion ja edun rakentaa Jehovan kaunistetun huoneen hänen ylistyksekseen ja kunniakseen. Salomo osoitti alamaisuutta ja nöyryyttä tehtävässään, hän pyysi " viisautta ja taitoa" suorittaessaan palvelustaan -2Aik.1:10
'Kuka kykenisi rakentamaan hänelle huoneen? Taivasten taivaisiin hän ei mahdu. Mikä siis olen minä rakentamaan hänelle temppeliä muuta varten kuin uhratakseni hänen edessänsä?' -2Aik.2:6
Salomo osoitti lempeämielistä nöyryyttä Jumalan kaikkitietävyyden edessä.Psalmi 137:2/4/7 ja 17-18
****Istunpa minä, tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni jota sinä, Herra, et täysin tunne
Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi.
Minne paeta sinun kasvojesi edestä?
Mutta kuinka kalliit ovat minulle sinun ajatuksesi, Jumala,
kuinka suuri on niitten luku!
Jos minä tahtoisin ne lukea,
olisi niitä enemmän kuin hiekan jyväsiä.--
Minä herään, ja olen vielä sinun tykönäsi. ***
Kaikkivaltiaan silmät valvovat, ne tarkastavat maata ja ihmistä maanpäällä.
Kun Salomo sai "Kauniin huoneen" valmiiksi hän esitti Jumalalle rukouksen:
"että silmäsi ovat päivät ja yöt avoinna tätä temppeliä kohti...kuule palvelijasi ja kansasi Israelin rukoukset..Nouse, Herra Jumala, tule leposijaasi, sinä ja sinun voimasi arkki. - 2Aik.6
Israel iloitsi ja oli hyvillä mielin juhla-aikana, Jumala hyväksyi palvelijainsa työn - 2Aik.7
Kiitos taivaallinen Isämme Jehova elämästä, luomakunnasta, tähtitaivaasta; 'Kauniista huoneestasi' !
Kiitos Jeesus lunastuksestasi, siitä että "ihastuksesi ovat ihmislapset".
F.R.David: "Musik"
http://www.youtube.com/watch?v=0dQeHAAWkqY
Ps. Laitan tämän uudelleen, ensimmäinen aloitukseni tästä aiheesta sisälsi kiireessä tehdyn osoitevirheen ja poistin sen, mielenkiintoa näyttää kuitenkin riittäneen siinämäärin että laitan nyt hieman laajemman version aiheesta :)
"Taivasten taivaisiin"
3
72
Vastaukset
- Pii on 3.0
Osoitti lempeämielistä nöyryyttä..." -
Niinhän ne historian kaikki hirmuhallitsijat ovat tehneet ; Tamerlan , Kiinan 1, hallitsija Qin, Aatusetä,- ja vaikka Adolf Eichman , olivat lempeitä perhenisiä,
Aatukin puhui enemmän jumalan johdatuksesta , kuin useimmat saarnaajat,
2, suursodan eräs kuuluisimpia valokuvia on se , jossa Adolf Hitler pitelee sylissään pikkutyttöä .
Viikon väästä kuvan otosta Hitler antoi viedä tytön perheineen täyshoitoon Treblinkan keskitysleiriin .
Salomolla oli muita ongelmia. 5.000 anoppia on melkoinen määrä , varsinkin kaulimet kädessään .
ne sai Salomo nähdä, kun alkoi pyöriä Saban jumalattaren Balkkiksen ylipapittaren kanssa.se opetti Salomolle, ettei edes ketään kuningattaria pidä nuoleskelle jonkin paikallisen baarin nurkissa.. Salomo teki syntiä ja alkoi palvoa vaimojensa epäjumalia.
Tästä rangaistuksena Jahve repäisi valtakunnan hänen käsistään.
Saarnaajan kirja on pettyneen ja katkeran vanhuksen puhetta.- jaakobista
Niin kävi, Salomo sai tuntea kuinka hänen valintansa vaikuttivat epäsuotuisasti hänen hallitsemaansa valtakuntaan.
- Salomo menetti Kaikkivaltiaan syvimmän ystävyyden ja siunauksen -1Kun.11
Saarnaaja ei ole katkeroituneen ja elämään kyllästyneen ihmisen kyynistä puhetta, vaikka siinä jotakin "kyyneltan suolaa" onkin, enemmän se on kuitenkin elämästä oppineen ja elämään tyyntyneen puhetta, myös ihmisen puhetta Jumallalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315196- 363601
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833233- 112375
- 281986
- 121907
- 1631826
- 1051332
- 141218
- 1371134