ADHD ja Rikollisuus

kopsuu

Mul on ADHD sillon ku en syö conserta lääkeitäni niin ajattelen asiat joskus tosi rikollisesti. Sit taas ku syön lääkeeni niin must tulee semmonen hassu valistaja joka haluaa kaikille hyvää :)))

7

425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loikkiskoikkis

      Kuulostaa oudolta. Mulla ei concerta vaikuta mitenkään muuten kuin että pystyn aloittamaan asiat ja pysymään tehtävissäni, eikä ulkoiset häiriötekijät valtaa kaikkea huomiotani jne. Sun pitäis tehdä sokkotesti, niin ettet itse tietäis, ootko saanu oikeeta lääkettä vai lumelääkettä ja sitten ajatella asioita. Luulen että ADHD:n ja rikollisuuden yhteys tulee pikemminkin siitä että ADHD-ihmisillä on impulsiivisuutensa vuoksi riski päätyä tekemään rikoksia. Mutta miksipähän ei voisi aivoissa hermosolujen aineenvaihdunta (siihenhän concerta vaikuttaa) toimia jotenkin niinkin, että ajattelu muuttuu?

    • Kopsuu

      Ihan varmasti tunnistaisin lumelääkityksen koska sillo ku otan consertan se muuttaa mun elämän oikeeseen suuntaan, sillon mua kiinostaa hyvinvointi ja oikeesti terveet elämäntavat, en tarkota terveelist ruokaa vaan enemmänkin elämänarvoja ja oikeeta suuntaa, hyvää harmoniaa ihmisten välillä ja vakaata tavallista elämää. Toimii enemmän loogisesti ja rakentavasti.

      Sillon ku en ota lääkityst mä oon oikeest tosi kaheli. Joskus aijemmin miä arvostin vaa kovii gangsterit ja halusin semmoseks ja tein kaikkee hölmöö ja luulin vaa omas pääs et mul menee hyvi. Onneks enää ei oo asiat nii huonost, mut vielki ku jää lääkitys ottamat tulee esim. yllytettyy jengii rikoksiinki ja leijutuu ku tietää mite sil alal menestyy.

      Just samanlai mulla vaikuttaa consertat käytännön tasol, pystyy just toimimaa ilma häiriötekijöit ja laittaa oman panoksen esim. kaverisuhteeseen tai työpaikal ja huomaa iha selväst miten kaikki menee paremmi.

      Nii toi on kyl varmaa totta et joillain ADHD-ihmisil on impulsiivisuuden takia riski sortuu rikoksii mut miä en niihin taida kuulua. Lääkityksen kans mä saan just tarvittavan kontrollin elämään et pärjään. Voi olla oma ittensä eikä tarvi hakee kontaktei niihin masentuneisiin ihmisiin ja ajaa niit rikosten poluille..

    • kopsuu

      joo kyl mä rupeen ottaa lääkeet ja rupeen iha normi kansaliseks vaik muuhunki ois potenttiaalii

    • Älä vaan missäään tapauksessa ainkaan näpistä. Jos jäät kiinni, tulee rikosrekisteriin merkintä.

    • Tuo on V Ä Ä R I N. Varastin itsekin muutaman kerran, mutta sit tuli poliisi ja antoi sakot. Kadun sitä joka päivä. Tulen katumaan vastedeskin.

    • 18mg

      joo meitsiki jos unohan ottaa konkan nii oon boss ja rahat tulvii mun taskus

    • Todnäkkileipä

      Vieroitusoireita todnäk...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mukavaa sunnuntai päivää

      Kirsille ja mukaville ihmisille jos täällä enää ovat. 😊☕🌞🍁🧡 Jos eivät ole, niin sitten poistun.
      Ikävä
      343
      1869
    2. Milloin on kaivattusi nimi päivä?

      Otsikossa kysymys. Osumien kautta illaksi viä treffeille 💁💁💁
      Ikävä
      86
      1721
    3. Machokultti vai tasa-arvoa

      Oikein hyvää päivää kaikki Vedatietäjät ja Hare Krishnat! Tarkoitukseni ei ole provosoida vaan monen pettymyksen jälkeen
      Hindulaisuus
      480
      1621
    4. Vanhan Mestarin porttikieltolaiset?

      VM lopettaa ja uutta tulee tilalle. Onnea uudelle yrittäjälle! Tuli vaan tuossa mieleen, että säilyvätkö vanhat porttiki
      Suomussalmi
      38
      1523
    5. Kimmeliin yöksi?

      Sopii minulle, mutta en tiedä sopisiko se sinuun.
      Ikävä
      88
      1415
    6. Sofia Virta sanoi totuuden suoraan....

      ....Suomessa ei tarvita Persuja maamme taloutta hoitanaan. Hyvin sanottu.
      Maailman menoa
      394
      1341
    7. Alan kyllästyä ihmisiin

      Hyvää yötä ja loppuiltaa. ☀️🥱🌌💤🌃✨🍁👍👎👐🫶🖖🧟‍♀️🫅🏼❄️💫
      Ikävä
      179
      1280
    8. Mitä pidät

      Siitä että suhde alkaa pettämisen kautta
      Ikävä
      168
      1280
    9. Millon näit kaivattusi viimeksi? Missä??

      saitko vihdoin kerrottua häälle mitä tunnet? Oliko hetki lämmin vai kylmä.
      Ikävä
      40
      1119
    10. Venäjän ydinaseet??

      Tuntuvat olevan muutamille jonkinlainen lähes seksuaalinen fantasia ja kierouma. Uskonnollinen (?) fetissi. Niillä sit
      Maailman menoa
      252
      1103
    Aihe