Eli katsoin tänään Kuudennen aistin. On se jo jonkin aikaa pitänyt katsoa, mutta olen aina unohtanut! Tänään sen katsoin ja olen jälleen yllättynyt siitä mihin ihmisen mielikuvitus kykenee!
Peruspiirteissään elokuvan juoni menee siten, että nuori poika, Cole, pystyy kommunikoimaan ja näkemään kuolleita henkilöitä. Hän hakeutuu Malcolmin, lapsipsykiatrin, hoitoon, joka pyrkii auttamaan häntä parhaansa mukaan. Loppuratkaisu on mitä mullistavin ja mahtavin! En uskonut tuollaiseen loppuratkaisuun koko leffan aikana!
Kohtaukset ja vuorosanat ovat juoneen sovitettuja - onnistuneesti. Ne sointuvat yhteen, eivätkä ole ristiriidassa loppuratkaisun kanssa, vaan päinvastoin. Leffan joutui päänsä sisällä kelaamaan uudestaan läpi, jotta sai kaiken sen uuden näkökannan mahtumaan päähänsä. Plussaa toi se, etteivät kummitukset olleet ollenkaan pahantahtoisia, vaan he itse kaipasivat apua esimerkiksi viestien viemiseen omille omaisilleen. Eräässä tapauksessa tämän avulla paljastui murhaaja.
Suosittelen siis katsomaan, ellette ole elokuvaa jo nähdeen.
Nimi: The sixth sense - Kuudes aisti
Ohjaaja: M. Night Shyamalan
Genre: Trilleri
Ikäraja: 16
Päänäyttelijät: Bruce Willis sekä Haley Joel Osment
Kuudes aisti
öaljgpög
3
1139
Vastaukset
- tupi9
Just... joo...
- Leffainssi1977
Vanha leffa on kyseessä, mutta loistava kieltämättä. Ekan kerran kun ton katsoin, niin loppu oli totaalinen yllätys. Hyvät elokuvat onnistuvat yllättämään. Hyvä leffa kyseessä. Harmi vain, että leffa menettää kiinnostavuutensa kun sen on kerran katsonut.
Mutta jos joku ei ole Kuudes Aisti -leffaa nähnyt vielä, suosittelen! - -juttantutaa-
Hieno elokuva. Pitää pistää lataukseen, voin katsoa uudestaan kun aikaa on jo vierähtänyt...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305740- 345150
- 292944
- 342424
- 372098
- 152048
- 301768
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191667- 121661
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons361593