Nirppanokka NAISIA treffit sivusto täynnä!

M33_Uusimaa_

Naiset, Uusimaa, Ikä 25-30v

Maisterin Tutkinto 206kpl
Yliopisto/Korkeakoulu opintoja 185kpl
Amk-Tutkinto 342kpl
Lukio 41kpl
Ammattikoulu 149kpl

Suurin osa naisista haluaa, että miehellä on vähintään amk-tutkinto taskussa. Aivan naurettavaa. Menetkö sä kadullakin kysymään ekana, hei onko sulla korkeakoulututkinto suoritettu? Muuten mä en juttele sun kanssa. Kuka valitsee kumppanin koulutuksen perusteella? Nämä samat henkilöt kökkivät sitten vuodesta toiseen tällä sivustolla kotona yksin nyyhkyttäen kun ei löydy seuraa. Ehkä kannattaisi vähän miettiä! Rima on liian korkealla.

83

1179

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdkfjaösodifnöadf

Kyllä niitä löytyy miehistäkin ihan samalla tavalla. Miehillä ei tosin ole se koulutus niinkään kriteeri, vaan ikä ja paino.

Nelikymppinen mies saattaa ihan tosissaan etsiä naista ikähaarukalla 20-30. Painoa saa olla enintään 55 kiloa. Ja näitä ilmoituksia on paljon.

Kummastelin tätä aikani ja päätin jättää tämän touhun sikseen ja siirtyä reaalielämän puolelle. Siellä saan nelikymppisenä, urheilullisena ja 56 kiloa painavana naisena edelleenkin hyvin paljon huomiota miehiltä, myös nuoremmilta.

• 10+19

"edelleenkin hyvin paljon huomiota miehiltä, myös nuoremmilta."

Eli on ok, että sinusta on nuoremmat miehet kiinnostuneita, mutta miehestä ei saisi nuoremmat olla kiinnostuneita eikä siten sellaisia saisi hakea? Ymmärrän toki, että on hassua, jos lähemmäs omaa ikää olevat eivät ole hakukriteereissä, mutta mistäs sinä taas tiedät mitkä ovat näiden live-elämän miesten ikäkriteerit. Ehkä ne nuoremmat puolestaan hakevatkin vain vanhempaa? ;)

Kriteerit nettideitissä ovat ihan kummallakin sukupuolella monesti hieman vinksallaan. Naisista suurimman osan mielestä miehen pitää olla vähintään 180-185, vaikka nainen olisi itse huomattavasti lyhyempikin. Lähtökohtaisesti en ymmärrä miksi ylipäätään samanpituinen ei kävisi, kun veikkaanpa, ettei sillä lopulta olisi mitään merkitystä kun oikea ihminen tulee kohdalle. Silloin ei mitata, että jääkö nyt varmasti joku typerääkin typerämpi korkkarivara siihen kahden ihmisten väliin.

• jkgälksjgäoinsadnk
        10+19 kirjoitti:

"edelleenkin hyvin paljon huomiota miehiltä, myös nuoremmilta."

Eli on ok, että sinusta on nuoremmat miehet kiinnostuneita, mutta miehestä ei saisi nuoremmat olla kiinnostuneita eikä siten sellaisia saisi hakea? Ymmärrän toki, että on hassua, jos lähemmäs omaa ikää olevat eivät ole hakukriteereissä, mutta mistäs sinä taas tiedät mitkä ovat näiden live-elämän miesten ikäkriteerit. Ehkä ne nuoremmat puolestaan hakevatkin vain vanhempaa? ;)

Kriteerit nettideitissä ovat ihan kummallakin sukupuolella monesti hieman vinksallaan. Naisista suurimman osan mielestä miehen pitää olla vähintään 180-185, vaikka nainen olisi itse huomattavasti lyhyempikin. Lähtökohtaisesti en ymmärrä miksi ylipäätään samanpituinen ei kävisi, kun veikkaanpa, ettei sillä lopulta olisi mitään merkitystä kun oikea ihminen tulee kohdalle. Silloin ei mitata, että jääkö nyt varmasti joku typerääkin typerämpi korkkarivara siihen kahden ihmisten väliin.

"Eli on ok, että sinusta on nuoremmat miehet kiinnostuneita, mutta miehestä ei saisi nuoremmat olla kiinnostuneita eikä siten sellaisia saisi hakea?"

Enhän minä sitä väittänyt, että oman ikäisistäni tai vanhemmista miehistä eivät saisi nuoremmat naiset olla kiinnostuneita.

Tarkoitin sitä, että monen ikäiseni miehen kriteerit ovat täällä nettideiteissä sellaiset, että heille on turha edes lähettää viestiä, koska olen heille liian vanha, vaikka mies olisi esim. 5 vuotta minua vanhempi. Luonnossa taas tuntuu flaksi käyvän ja siellä en ole liian vanha, en vanhemmille enkä nuoremmillekaan miehille. En siis puhu nyt mistään kaksikymppisistä, vaan siitä, että 8 vuotta nuoremmat miehet ovat kiinnostuneita. Ja nyt en puhu vain yksittäisistä tapauksista.

Minä en rajannut profiilissani, silloin kuin minulla vielä sellainen oli, ikäisiäni miehiä pois, kuten moni ikäiseni mies taas tuntuu tekevän. Oma ikähaarukkani oli /- 5 vuotta, tosin viestejähän tuli siis muunkin ikäisiltä.

Jos neli-viisikymppinen mies hakee elämänkumppania, jonka pitää tietoisesti olla 20 vuotta häntä nuorempi, niin mitä se kertoo miehestä? Jos oman ikäiset naiset on rajattu pois eikä esim. edes viestiä voi lähettää, kun se on estetty?

• 10+19
        jkgälksjgäoinsadnk kirjoitti:

"Eli on ok, että sinusta on nuoremmat miehet kiinnostuneita, mutta miehestä ei saisi nuoremmat olla kiinnostuneita eikä siten sellaisia saisi hakea?"

Enhän minä sitä väittänyt, että oman ikäisistäni tai vanhemmista miehistä eivät saisi nuoremmat naiset olla kiinnostuneita.

Tarkoitin sitä, että monen ikäiseni miehen kriteerit ovat täällä nettideiteissä sellaiset, että heille on turha edes lähettää viestiä, koska olen heille liian vanha, vaikka mies olisi esim. 5 vuotta minua vanhempi. Luonnossa taas tuntuu flaksi käyvän ja siellä en ole liian vanha, en vanhemmille enkä nuoremmillekaan miehille. En siis puhu nyt mistään kaksikymppisistä, vaan siitä, että 8 vuotta nuoremmat miehet ovat kiinnostuneita. Ja nyt en puhu vain yksittäisistä tapauksista.

Minä en rajannut profiilissani, silloin kuin minulla vielä sellainen oli, ikäisiäni miehiä pois, kuten moni ikäiseni mies taas tuntuu tekevän. Oma ikähaarukkani oli /- 5 vuotta, tosin viestejähän tuli siis muunkin ikäisiltä.

Jos neli-viisikymppinen mies hakee elämänkumppania, jonka pitää tietoisesti olla 20 vuotta häntä nuorempi, niin mitä se kertoo miehestä? Jos oman ikäiset naiset on rajattu pois eikä esim. edes viestiä voi lähettää, kun se on estetty?

"Jos neli-viisikymppinen mies hakee elämänkumppania, jonka pitää tietoisesti olla 20 vuotta häntä nuorempi, niin mitä se kertoo miehestä? Jos oman ikäiset naiset on rajattu pois eikä esim. edes viestiä voi lähettää, kun se on estetty?"

Ihan sama juttuhan se käytännössä on kuin esim. toi pituusvaatimus naisilla miehille. En mitenkään tahtonutkaan puolustaa tuollaisia ikävaatimuksia :)

Olen törmännyt siihenkin, että naisille ei ole voinut kirjoittaa eikä ole jäänyt muusta kriteeristä kuin parista sentistä kiinni. Ihan yhtä typerää tietoista karsintaa molemmilla. Mielestäni se juuri on nettideitissä hassua, että helposti karsitaan mahdollisia ihmisiä pois jo etukäteen tietoisesti ties millä typerillä kriteereillä. Itse ainakin kohtaan jokaisen vastaantulevan ihmisen täällä tai muualla yksilönä ja teen mahdolliset päätökset tapauskohtaisesti enkä niin, että rajaan ihmisiä pois joidenkin typerien täsmällisten tietojen perusteella, joilla ei ole lopulta merkitystä kuitenkaan onko asia aivan juuri niin.

• Järkeä ikäkriteereih
        10+19 kirjoitti:

"Jos neli-viisikymppinen mies hakee elämänkumppania, jonka pitää tietoisesti olla 20 vuotta häntä nuorempi, niin mitä se kertoo miehestä? Jos oman ikäiset naiset on rajattu pois eikä esim. edes viestiä voi lähettää, kun se on estetty?"

Ihan sama juttuhan se käytännössä on kuin esim. toi pituusvaatimus naisilla miehille. En mitenkään tahtonutkaan puolustaa tuollaisia ikävaatimuksia :)

Olen törmännyt siihenkin, että naisille ei ole voinut kirjoittaa eikä ole jäänyt muusta kriteeristä kuin parista sentistä kiinni. Ihan yhtä typerää tietoista karsintaa molemmilla. Mielestäni se juuri on nettideitissä hassua, että helposti karsitaan mahdollisia ihmisiä pois jo etukäteen tietoisesti ties millä typerillä kriteereillä. Itse ainakin kohtaan jokaisen vastaantulevan ihmisen täällä tai muualla yksilönä ja teen mahdolliset päätökset tapauskohtaisesti enkä niin, että rajaan ihmisiä pois joidenkin typerien täsmällisten tietojen perusteella, joilla ei ole lopulta merkitystä kuitenkaan onko asia aivan juuri niin.

Miehillä on kyllä aivan sairaitakin noi ikätoiveet, esim. mies 59v hakee naista 29v-52v,
        itse osun tietenkin tuohon ikähaarukkaan, mutta en vastaa miehelle joka etsii nuorempaa naista kuin hänen lapsensa olisivat.

59-vuotiaalla miehellä voi jo hyvin olla 39v tytär.

Miltäs kuulostaisi, jos 55v nainen hakisin miestä 25v-48v ?
        Tai minä 45v nainen, silloinhan samalla kaavalla hakisin 15-38v miestä.....

• Poksuko

No, jaa-a.

Kun teen tuttavuutta naisen kanssa, ihan ensimmäisenä ei tule mieleen kysyä opintoviikkojen määrää tai suoritettua tutkintoa. Mulle niinkään suoritetulla tutkinnolla tai ammatilla ei ole väliä, kunhan ihminen pitää työstään ja käy töissä. Oleellinen tieto on pikemminkin se, onko ihminen noin ylipäätään työhaluinen vai onko työn suhteen "rajoitteellinen" eli lähinnä löytyykö syitä sille, miksi työnteko ei nappaa.

"Kyllä niitä löytyy miehistäkin ihan samalla tavalla. Miehillä ei tosin ole se koulutus niinkään kriteeri, vaan ikä ja paino."

Kenelle on, ja kenelle ei. Eipä ole tullut koskaan asetettua naista ensitreffeillä vaa'alle, ja ikä taas on hieman suhteellinen käsite, joka ei loppujen lopuksi kerro sellaisenaan ihmisestä kovinkaan paljon.

"Kummastelin tätä aikani ja päätin jättää tämän touhun sikseen ja siirtyä reaalielämän puolelle. Siellä saan nelikymppisenä, urheilullisena ja 56 kiloa painavana naisena edelleenkin hyvin paljon huomiota miehiltä, myös nuoremmilta."

Jaa-a. Kenelle se paino näyttikään olevan oleellinen kriteeri, saati ikä :D Näytät myös itse korostavan kyseisiä asioita itsessäsi, joten pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin...

• Santtu
        jkgälksjgäoinsadnk kirjoitti:

Kertoo viriilistä miehestä joka etsii sen ikäistä naista jolla
        kastuu pillu muutenkin kuin kemikaaleilla!

• Julia tai Julius
        Järkeä ikäkriteereih kirjoitti:

Miehillä on kyllä aivan sairaitakin noi ikätoiveet, esim. mies 59v hakee naista 29v-52v,
        itse osun tietenkin tuohon ikähaarukkaan, mutta en vastaa miehelle joka etsii nuorempaa naista kuin hänen lapsensa olisivat.

59-vuotiaalla miehellä voi jo hyvin olla 39v tytär.

Miltäs kuulostaisi, jos 55v nainen hakisin miestä 25v-48v ?
        Tai minä 45v nainen, silloinhan samalla kaavalla hakisin 15-38v miestä.....

En koe itseäni sairaaksi vaikka olen 60 täyttänyt ja nykyinen hoitoni 19 v,päinvastoin tunnen ja koen itseni hyvinkin terveeksi kun pystyn hoitoni tarpeet tyydyttämään!!Kateusko se siellä kukkii?

• märkä 44v
        Santtu kirjoitti:

Kertoo viriilistä miehestä joka etsii sen ikäistä naista jolla
        kastuu pillu muutenkin kuin kemikaaleilla!

Naisena kyllä sanon, että jos naisella ei paikat kastu, vika on silloin miehessä.

• niin se vain on

On mullakin amk tutkinto ja muita tutkintoja mut olen niin ruma etten kelpaa siltin vaikka olisin presidentti. naamasta sxe on kiinni.

• 6tgiklj

Harvempi pyytää kadulla vastaantulijaa treffeille. Pari kertaa olen käynyt treffeillä miehien kanssa joiden koulutus oli ammattikoulu tai lukio. Aika nopeasti siinä kävi selväksi ettei meillä ollut mitään yhteistä aihetta jutella. Toinen luki lehdestä pelkästään urheilusivut ja kaikki muu oli kuulemma "roskaa". Mielipiteitä oli, mutta yhdellekkään ei ollut mitään faktaa perustana, ainoastaan oma subjektiivinen mielipide kuinka asiat on. Ei edes auttanut vaikka näytin googlen hakutulokset jotka osoittivat hän käsityksensä asiasta vääräksi.

Kun toimmoisia tapauksia tulee pari vastaan alemmin koulutetuissa, sitä siirtyy treffailemaan semmoisia joiden uskoo omaavan hieman enemmän sivistystä. Koulutus ei ole tae siitä, mutta parempia tyyppejä olen tavannut ylemmin koulutettujen joukossa kuin ammattikoulun käyneissä.

• Asennevammaa?

Kenenkähän tyhmyydestä se oikeasti kertoo jotain jos tapaat kaksi sattumanvaraista tyyppiä joiden perusteella teet päätelmän että jos ei ole jotain korkeampaa tutkintoa niin on kiinnostunut vain urheilusta ja kaikki muu on roskaa.

Tuolla logiikalla niin jos tapaat kaksi tummahipiäistä miestä jotka ovat idiootteja niin sen jälkeen kaikki tummahipiäiset ovat idiootteja.

• Jees jeees

Toivottavasti et tee työksesi mitään tutkimustyötä, tai ole tekemisissä tilastojen kanssa.

Otantasi oli hurjat 2kpl ja olit jo valmis tekemään lopullisia johtopäätöksiä. Huh. Taitaa niillä nykyisillä, sivistyneillä treffikumppaneillasi olla vähän vaivautunut olo sinun seurassasi? :D

• Asennevammaa?

Ei se AMK-tutkintokaan riitä jos tekee niin sanotusti pienipalkkaisempaa duunia eikä siis jotain hyväpalkkaista tai johtoasema hommaa vastaavaa.

Varsinkin jos nainen itse on akateeminen jne. kouluttautunut korkeasti niin amklaistakin katsotaan kieroon vaikka olisi lopulta valinnut alan jota itse nimenomaan halusi eikä niin että olisi pakko ollut mennä sinne yliopistoon että saisi paperin todisteeksi siitä että on "älykäs" ja "sivistynyt".

Vapaa-ajalla kuitenkin sivistän itseäni muutenkin kuin vain urheilua seuraamalla ja kulttuuri kiinnostaa.

Tosin ei sellainen juustojen ja viinien maistelu yhdistettynä nirppanokkaiseen omien pierujen haisteluun kertoen kuinka erinomaisia ollaan kun tässä sievistellään elitistisessä seurassa ja ollaan niin korkeastikoulutettua "älymystöä".

On naisessa totaalinen turn-off jos huomaa että naisella on kusi noussut päähän kun on päässyt johonkin korkeakouluun.
      Ei se luonne ainakaan siitä parane joten eiköhän se kerro siitä sivistystasostakin jotakin ja myös älykkyydestä.

Enemmän olen tavannut jästipäitä juuri tuolla tavalla myös naisissa niiden korkeakoulutettujen parissa joilla on joku luokkayhteiskuntamalli edelleen päässä ja litra lirahtanut päähän nestettä.

Korkeakouluja käyminen ei takaa sivistystä eikä avarakatseisuutta maailmaa kohtaan vaan useimmiten juuri päinvastoin.

Ainakin omalla kohdalla siten se painaa aika paljon parinvalinnassa ettei vaan nainen ole joku virkaintoinen nipottaja tai uraakulkeva ohjus tai "olen niin eriinomainen" sievistelijä.

Toisaalta jos on mennyt korkeakouluun opiskelemaan alaa jota tahtoo ja edelleen on rento muita ihmisiä kohtaan niin hienoa. Tosin noita tapauksia varsinkin naisissa on harvassa ja aika moni on erkaantunut todellisuudesta.

• Asennevammaa?

Naisilla on myös tapana paeta omia asennevarmmojaan tässäkin asiassa.

Moni nainen sanoo ettei ulkonäkö ratkaise vaan miehen luonne eikä miehen tarvitse olla komea kunhan "silmää miellyttää" ja etteivät ole rahan tai statuksen perään.

Kummasti kuitenkin ne vain komeat miehet kiinnostavat sekä ne joilla on sitä statusta mm. koulutuksen myötä.

Naiset siis valehtelevat itselleenkin kriteereistään koska eivät kestä totuutta että ovat pinnallisia ja valitsevat miehen lähinnä panettavan ulkoisen olemuksen sekä heidän omaa asemaansa nostavan miehen statuksen perusteella.

Ettei vain mies olisi heitä huonompi, jollakin tavalla "epäseksikä" eikä vähemmän edustava heidän pissismäisiin sosiaalisiin ympyröihinsä.

• duunarijätkä

Noo..eikö ole jo ihan selvää miksi ne on ikisinkkuja?..:P

• tyhmä raksamies

Mulla on kolme ammattia. Olenko tyhmä siis? Osaan rakentaa omakotitalon ja olen muutaman rakentanutkin muille. Olenko siis idiootti vai? Moniko nainen osaa rakentaa omakotitalon alusta loppuun paitsi sähkö ja putkitöitä?

• tyhmä raksamies

Veikkaan et monikaan yliopiston käynyt nainen ei osaa yksinkertaisia raksatöitä tehdä kuten väliseinän pystyttämistä tai parketin asennusta. Ei naiset osaa edes sirkkeliä käyttää per.kele.

• gkaökdjföalkhsdf
        tyhmä raksamies kirjoitti:

Veikkaan et monikaan yliopiston käynyt nainen ei osaa yksinkertaisia raksatöitä tehdä kuten väliseinän pystyttämistä tai parketin asennusta. Ei naiset osaa edes sirkkeliä käyttää per.kele.

Täällä on yksi tohtorisnainen, joka kiinnitti kirjahyllyn seinään pakettinarulla.:D Ottaisin mielelläni miehen, joka osaa hieman nikkaroidakin, koska minulla se ei ole valitettavasti hallussa. Ruoanlaitto kyllä, mutta porakone ei pysy kädessä.

Minä en muuten laittanut profiiliini minkäänlaisia koulutustasokriteerejä. Omassa läheisessä ystäväpiirissäni on kaikenlaista tallaajaa, sekä akateemisesti koulutettuja että akateemisesti kouluttamattomia. Ja koulutustaso ei näy ystävyydessämme mitenkään. Eli en jaksa uskoa, että se olisi suhteessakaan ongelma, jos miehellä ei ole akateemista koulutusta.

Älykäs voi olla monella tavalla ja teoreettinen oppineisuus ei ole mikään tae mistään. Tunneäly on synnynnäinen ominaisuus, jota kasvatus vielä muokkaa. Mutta jos sitä ei ole, niin sitä ei opi yliopistollakaan.

• CineChic
        tyhmä raksamies kirjoitti:

Tapaile sitten kaltaisiasi miehiä, jos häiritsee.

Minulla on yliopistotutkinto ja vapaalla kunnostan, suunnittelen ja rakennan mm huonekaluja. Remontin teko ei olisi ongelma, mutta talon saa rakenta se, kenellä on ammattitaitoa.

Tyypin asenne ratkaisee. Se, osaako keskustella on muustakin kiinni kuin menneisyydessä suoritetusta opintokokonaisuudesta. En ole kiinnostunut jääräpäisistä ja aggressiivisista koulutetusta henkilöistä... Tutkinto ei ratkaise.

• tyhmä raksamies
        gkaökdjföalkhsdf kirjoitti:

Täällä on yksi tohtorisnainen, joka kiinnitti kirjahyllyn seinään pakettinarulla.:D Ottaisin mielelläni miehen, joka osaa hieman nikkaroidakin, koska minulla se ei ole valitettavasti hallussa. Ruoanlaitto kyllä, mutta porakone ei pysy kädessä.

Minä en muuten laittanut profiiliini minkäänlaisia koulutustasokriteerejä. Omassa läheisessä ystäväpiirissäni on kaikenlaista tallaajaa, sekä akateemisesti koulutettuja että akateemisesti kouluttamattomia. Ja koulutustaso ei näy ystävyydessämme mitenkään. Eli en jaksa uskoa, että se olisi suhteessakaan ongelma, jos miehellä ei ole akateemista koulutusta.

Älykäs voi olla monella tavalla ja teoreettinen oppineisuus ei ole mikään tae mistään. Tunneäly on synnynnäinen ominaisuus, jota kasvatus vielä muokkaa. Mutta jos sitä ei ole, niin sitä ei opi yliopistollakaan.

Jos naisilla ei olis ennakkoluuloja niin mullakin olis mahiksia saada tyttöystävä.

• N39

Jokainen lienee alansa ammattilainen jossakin. Eihän tämä yhteiskunta pysyisi kasassa, jos olisi vain teoreetikkoja ja maistereita, ajattelijoita tai vain käytännön ammattien harjoittajia, kirvesmiehiä ja leipureita! Se, kumpaan edellä mainituista kuuluu, ei tee mielestäni kenestäkään viisaampaa tai tyhmempää. Tuskinpa monikaan maisteri pystyy rakentamaan esimerkiksi taloa, kuten mainitsit ja toisaalta ilman lääkäreitä ja heidän teoriatietoaan ei sairaita pystyttäisi parantamaan eli kaikkia osaamista tarvitaan!

Se, että liiankin usein maisteri etsii kumppanikseen toista maisteri ja leipuri kirvesmiestä, johtuu varmaankin ihmisten alemmuudentunteen pelosta itseään tai toista kohtaan. On helpompi kokea olevansa tasavertainen kumppani, kun koulutustasot kohtaavat.

Tärkeintä kuitenkin olisi nähdä vähän syvemmälle, valita kumppaniksi sopiva ihminen, ei ihmistä, jolla on sopiva koulutus!

• 10

Noilla näytöillä ei edelleenkään ole mitään aihetta olettaa, ettet olisi tyhmä kuin saapas. Apinan voi opettaa rakentamaan taloja, mutta ei lukemaan.

• Profiiliton

Suomi24:ssä ei ole vaihtoehtoa ollenkaan opistotason tutkinnon suorittaneille, esim. datanomit, merkonomit ja teknikot. Siksi ammattikorkeakoulututkinnon suorittaneita on Suomi24:ssä niin suhteettoman paljon. Kaikki, joilla on jotain muuta koulutusta kuin peruskoulun lisäksi kuin pelkkä lukio tai ammattikoulu tai tiedekorkeakoulu, ruksivat ammattikorkeakoulu.

• Minä lienen nirppanokka, kun en vastaisi aloittajan viestiin ihan vain sen otsikon sisältämien virheiden takia.

• Sananatsi

Et vaan olet sitten ihan puhdas idiootti.

• jajjkahj

Kuitenkin vastasit:DDD

• simasuu mene pois!

Ei mikään ihmekkään, että "simasuuneiti" on ollut pitkään sinkkuna ja yötä päivää selailee treffit sivustoa kuin joku vainoharhainen sekopää! Hoitoon joutaisit nirppanokkien kuningatar!

• huohotiläähäti

mä kyllä voisin simasuuneitiä pitää hyvänä nam nam

• fxfxfxfx

Onko naamasi niin palli, ettei mahdu kuvaan.

• diipadaapa10

Mitäs hittoa minä tekisin idiootilla? Valitettavasti alhaisemmin koulutetut ovat akateemista huomattavasti todennäköisemmin
      - tyhmiä
      - tietämättömiä
      - ennakkoluuloisia
      - ahdasmielisiä
      - keskusteluun kykenemättmiä
      - sovinisteja
      - jne.

Ei todellakaan kiinnosta. Olen elämäni aikana elänyt kaikissa noissa maailmoissa ja kaikkein eniten kotonani olen akateemisten joukossa. Amisten kanssa ei ole juuri mitään keskusteltavaa, kun penkkiurheilu ja autot eivät keskustelun aiheena kiinnosta vähääkään. Älyllisesti todella puuduttavaa.

Miksipä sitä itselleen epäsopivaa miestä ottaisi?

Ei, en ole enää sinkku, joten kriteerini eivät ole olleet liian korkealla. Kunhan surffailen palstoilla huvikseni.

• gajlkjdifapuionbdga

Olen tuo tuossa aikaisemmin kirjahyllyn narulla kiinnittänyt tohtorisnainen. Ja mielestäni ihmisiä ei voi karsinoida näin mustavalkoisesti tyhmiin ja ei-tyhmiin. Jo tuo sana "idiootti": kuule, kyllä niitä löytyy oikein kunnolla sieltä korkeasti koulutettujen joukostakin. Idiootti on idiootti, vaikka mitä opiskelisi. Se ei liity mitenkään koulutukseen.

Ja omassa tuttavapiirissäni on ihmisiä, joilla on sekä käsityöammatteja, opistopohjaisia tutkintoja, ammattikorkeakoulututkintoja, yliopistotutkintoja ja joukossa vielä eräs toinen tohtori. Ja kyllä me istumme osittain yhdessäkin saman pöydän ääressä ja kaikki tulevat hyvin toimeen keskenään eikä _ketään_ kiinnosta toisen koulutustaso.

Kyse on samanhenkisyydestä, eli se on meitä yhdistävä seikka. Meillä on samantyyppiset elämänarvot monessa mielessä, olemme kiinnostuneita monista samoista asioista, tosin emme kaikesta.

Eli jos toisen ihmisen näkee yksilönä ja persoonana ja kokee toisen erilaisuuden rikkautena, niin homma toimii koulutustasosta riippumatta. Mutta jos tuijotetaan vain ulkoisia kuoria, niin silloin ei koskaan pääse edes tutustumaan toiseen ihmiseen kunnolla.

• Ei tässä nyt ole kyseessä ainoastaan ulkoisista kuorista, vaan siitä että akateemiset ovat pääsääntöisesti parempia ajattelemaan ja keskustelemaan asioista kuin matalammin koulutetut. Akateemisuus ei kuitenkaan riitä, vaan pitää myös olla halua oppia uusia asioita jatkuvasti, ja kyseenalaistaa kaikkea.

Mitään tällaista henkistä pääomaa ei tunnu löytyvän matalasti koulutetuilla. Yleensä ihmiset eivät edes suostu kertomaan mitä kursseja ovat opiskelleet, joten sekin täytyy katsoa heidän puolestaan opinto-oppaista. Esim. joku AMK-insinööri, eihän heillä ole mitään käsitystä mistään. Kun heidän laskuharjoituksiaan katsoo, niin yksinkertaisia differentiaaliyhtälöitä, ja muuta he ovat opiskelleet, eikä heillä ole mitään käsitystä esim. matemaattisesta fysiikasta, osittaisdifferentiaaliyhtälöistä, tensoreista, suhteellisuusteoriasta, tai tosiaankin mekaniikasta, esim. Lagrangen funktiot, elastiset aineet jne. Tai elektrodynamiikasta tai kvanttimekaniikasta.

Kauppatieteilijät ovat myös aina yhtä epäpäteviä, eihän siinä ole mitään mieltä, jos ei itse ole opiskellut alaa, mutta tuntee kuitenkin perustavanlaatuiset asiat paremmin kuin joku alaa opiskellut.

Myöskin lääketiede on alana täysin kauhistuttava, lähes kuka tahansa voi pienellä opettelulla tulla pätevämmäksi kuin joku lääkäri, ja hyötyä siitä itse.

Mielestäni ihmisten velvollisuus tulisi olla opiskella eri aloja, ja ymmärtää perusteita kaikesta. Oma alani esim. ei liity varsinaisesti logiikkaan tai matematiikkaan, mutta tiedän kuitenkin alan keskeiset asiat, eli predikaattilogiikkaa osaan, resoluutio- ja taulutodistukset, sekä unifikaatioalgoritmin, ja osaan myös tietojenkäsittelyteoriaa, eli laskettavuuden teoriaa, pinoautomaatteja, kieliopit, P, NP-täydelliset ongelmat, epädeterministiset ja deterministiset tilakoneet, algoritmien vaativuusanalyysi, jne. Logiikkaohjelmointia (Prolog) olen myös opiskellut. Mitään varsinaista hyötyä ei näistä ole juuri ollut kuitenkaan, mutta pystyn sentään keskustelemaan näistä asioista, ja mielestäni nämä kuuluvat perussivistykseen.

Jos samaa vaatii muilta, tietävätkö he sitten mitään minun alastani (tai edes omasta alastaan), niin aina useimmat ovat yhtä tietämättömiä, vaikka olisivat akateemisia. En ole kiinnostunut puhumaan mistään turhanpäiväisistä asioista. Olen itse asiassa järkyttynyt siitä, mihin turhanpäiväisiin asioihin ihmiset tuhlaavat aikaansa. Siinä vaiheessa kyllä koulutus rupeaa viimeistään kiinnostamaan, kun ei jaarittele täysin merkityksettömistä asioista.

Kyllä minä tiedän myös käytännön asioista, eli vaikkapa miten kerrostalot ovat rakennettuja (esim. yksi väitöskirja totesi että betonilaatu on Suomessa kestävyydeltään parempaa 80-luvun puolivälin jälkeen rakennetuissa taloissa), tai miten parkettilattia asennetaan, tai mitä yleisiä ongelmia (ilmanvaihto, rakenteet, märkätilat, äänieristys) taloissa on liittyen rakennusvuoteen. Kerroskorkeus oli ennen 2.8 m, nykyään 3.0 m, ontelolaattapaksuus oli 70-90 luvuilla 26.5 cm, nykyään käytetään 37 cm raskasontelolaattaa välipohjina. Paikallaanvaletut välipohjat olivat ennenvanhaan usein surkean ohuita (15-20 cm) 50-60 luvulla. Koneellisessa ilmanvaihdossa ongelmana ovat poistoilmahormit, jotka ovat usein jaettuja naapurien kesken, eli naapurin jäteilmaa voi saada asuntoonsa hormien kautta, eli uudemmat talot eivät välttämättä ole niin hyviä.

• gaöoidgjüaosing
        m36-intj kirjoitti:

Ei tässä nyt ole kyseessä ainoastaan ulkoisista kuorista, vaan siitä että akateemiset ovat pääsääntöisesti parempia ajattelemaan ja keskustelemaan asioista kuin matalammin koulutetut. Akateemisuus ei kuitenkaan riitä, vaan pitää myös olla halua oppia uusia asioita jatkuvasti, ja kyseenalaistaa kaikkea.

Mitään tällaista henkistä pääomaa ei tunnu löytyvän matalasti koulutetuilla. Yleensä ihmiset eivät edes suostu kertomaan mitä kursseja ovat opiskelleet, joten sekin täytyy katsoa heidän puolestaan opinto-oppaista. Esim. joku AMK-insinööri, eihän heillä ole mitään käsitystä mistään. Kun heidän laskuharjoituksiaan katsoo, niin yksinkertaisia differentiaaliyhtälöitä, ja muuta he ovat opiskelleet, eikä heillä ole mitään käsitystä esim. matemaattisesta fysiikasta, osittaisdifferentiaaliyhtälöistä, tensoreista, suhteellisuusteoriasta, tai tosiaankin mekaniikasta, esim. Lagrangen funktiot, elastiset aineet jne. Tai elektrodynamiikasta tai kvanttimekaniikasta.

Kauppatieteilijät ovat myös aina yhtä epäpäteviä, eihän siinä ole mitään mieltä, jos ei itse ole opiskellut alaa, mutta tuntee kuitenkin perustavanlaatuiset asiat paremmin kuin joku alaa opiskellut.

Myöskin lääketiede on alana täysin kauhistuttava, lähes kuka tahansa voi pienellä opettelulla tulla pätevämmäksi kuin joku lääkäri, ja hyötyä siitä itse.

Mielestäni ihmisten velvollisuus tulisi olla opiskella eri aloja, ja ymmärtää perusteita kaikesta. Oma alani esim. ei liity varsinaisesti logiikkaan tai matematiikkaan, mutta tiedän kuitenkin alan keskeiset asiat, eli predikaattilogiikkaa osaan, resoluutio- ja taulutodistukset, sekä unifikaatioalgoritmin, ja osaan myös tietojenkäsittelyteoriaa, eli laskettavuuden teoriaa, pinoautomaatteja, kieliopit, P, NP-täydelliset ongelmat, epädeterministiset ja deterministiset tilakoneet, algoritmien vaativuusanalyysi, jne. Logiikkaohjelmointia (Prolog) olen myös opiskellut. Mitään varsinaista hyötyä ei näistä ole juuri ollut kuitenkaan, mutta pystyn sentään keskustelemaan näistä asioista, ja mielestäni nämä kuuluvat perussivistykseen.

Jos samaa vaatii muilta, tietävätkö he sitten mitään minun alastani (tai edes omasta alastaan), niin aina useimmat ovat yhtä tietämättömiä, vaikka olisivat akateemisia. En ole kiinnostunut puhumaan mistään turhanpäiväisistä asioista. Olen itse asiassa järkyttynyt siitä, mihin turhanpäiväisiin asioihin ihmiset tuhlaavat aikaansa. Siinä vaiheessa kyllä koulutus rupeaa viimeistään kiinnostamaan, kun ei jaarittele täysin merkityksettömistä asioista.

Kyllä minä tiedän myös käytännön asioista, eli vaikkapa miten kerrostalot ovat rakennettuja (esim. yksi väitöskirja totesi että betonilaatu on Suomessa kestävyydeltään parempaa 80-luvun puolivälin jälkeen rakennetuissa taloissa), tai miten parkettilattia asennetaan, tai mitä yleisiä ongelmia (ilmanvaihto, rakenteet, märkätilat, äänieristys) taloissa on liittyen rakennusvuoteen. Kerroskorkeus oli ennen 2.8 m, nykyään 3.0 m, ontelolaattapaksuus oli 70-90 luvuilla 26.5 cm, nykyään käytetään 37 cm raskasontelolaattaa välipohjina. Paikallaanvaletut välipohjat olivat ennenvanhaan usein surkean ohuita (15-20 cm) 50-60 luvulla. Koneellisessa ilmanvaihdossa ongelmana ovat poistoilmahormit, jotka ovat usein jaettuja naapurien kesken, eli naapurin jäteilmaa voi saada asuntoonsa hormien kautta, eli uudemmat talot eivät välttämättä ole niin hyviä.

"Predikaattilogiikkaa osaan, resoluutio- ja taulutodistukset, sekä unifikaatioalgoritmin, ja osaan myös tietojenkäsittelyteoriaa, eli laskettavuuden teoriaa, pinoautomaatteja, kieliopit, P, NP-täydelliset ongelmat, epädeterministiset ja deterministiset tilakoneet, algoritmien vaativuusanalyysi, jne. Logiikkaohjelmointia (Prolog) olen myös opiskellut. Mitään varsinaista hyötyä ei näistä ole juuri ollut kuitenkaan, mutta pystyn sentään keskustelemaan näistä asioista, ja mielestäni nämä kuuluvat perussivistykseen."

Ja nämä asiat kuuluvat mielestäsi perussivistykseen? Oletko ajatellut sitä, että kaikki nämä luettelemasi asiat muodostavat vain yhden tiedonmurusen koko universumissa? Eli vaikka kuinka pidät itseäsi koulutettuna, niin se, mitä sinä tiedät, on niin hitusen pieni osa kaikesta tiedosta ja maailman hahmottamisesta. Jos näillä mittasuhteilla ajatellaan, niin joku toinen, joka ei näitä asioita tiedä, on silti aika tasavertainen kanssasi.

Ymmärrätkö? Sinä kehut, kuinka sinun pisarasi on muka suurempi kuin jonkun toisen pisara. Et kuitenkaan huomaa, että takanasi on valtameri. Jos sen huomaisit, niin ymmärtäisit ehkä itsekin, kuinka naurettavaa keskustelua käyt, kun käyt tätä vertailua niin mikrotasolla.

Miten aina sinun kommenttisi erottuvatkin kaikkien muiden joukosta. Kehut niissä aina omaa koulutustasi ja seuraavaksi alat taas selittämään, kuinka diplomityösi vastaa vähintäänkin väitöskirjaa blaa, blaa, blaa. Näitä kirjoittamiasi juttujahan täältä löytyy roppakaupalla. Aina kun joku kertoo olevansa tohtori tai puhutaan tohtoriudesta, sinä olet ensimmäinen ja viimeinen kommentoija. Yrität "sulattautua" huomaamattomasti vertaiseksesi katsomaan "akateemiseen" seuraan. Sillä tavalla haluat saada jonkinlaista hyväksyntää muka "vertaisiltasi" ja samalla ylemmyydentunnetta koulutustasoltaan alemmaksi katsomiasi ihmisiä kohtaan.

Kyllä ihmisen täytyy olla epätoivoinen, että hakee minälleen epätoivoisesti hyväksyntää joiltain keskustelupalstoilta. Kun sinun juttujasi lukee, niin tunneälyn osalta varmaan 95 prosenttia akateemisesti kouluttamattomista miehistä peittoaa sinut mennen tullen.

• m36-intj kirjoitti:

Ei tässä nyt ole kyseessä ainoastaan ulkoisista kuorista, vaan siitä että akateemiset ovat pääsääntöisesti parempia ajattelemaan ja keskustelemaan asioista kuin matalammin koulutetut. Akateemisuus ei kuitenkaan riitä, vaan pitää myös olla halua oppia uusia asioita jatkuvasti, ja kyseenalaistaa kaikkea.

Olet ilmeisen älykäs, ei tarvitse todistella enempää.

Tunne- ja tilanneäly sinulta sen sijaan puuttuu totaalisesti.

Aspergerdiagnoosi tehty? Aleksitymiakin tulee mieleen vaikka sitä ei pelkästä tekstistä voi todentaakaan.

• gaöoidgjüaosing kirjoitti:

"Predikaattilogiikkaa osaan, resoluutio- ja taulutodistukset, sekä unifikaatioalgoritmin, ja osaan myös tietojenkäsittelyteoriaa, eli laskettavuuden teoriaa, pinoautomaatteja, kieliopit, P, NP-täydelliset ongelmat, epädeterministiset ja deterministiset tilakoneet, algoritmien vaativuusanalyysi, jne. Logiikkaohjelmointia (Prolog) olen myös opiskellut. Mitään varsinaista hyötyä ei näistä ole juuri ollut kuitenkaan, mutta pystyn sentään keskustelemaan näistä asioista, ja mielestäni nämä kuuluvat perussivistykseen."

Ja nämä asiat kuuluvat mielestäsi perussivistykseen? Oletko ajatellut sitä, että kaikki nämä luettelemasi asiat muodostavat vain yhden tiedonmurusen koko universumissa? Eli vaikka kuinka pidät itseäsi koulutettuna, niin se, mitä sinä tiedät, on niin hitusen pieni osa kaikesta tiedosta ja maailman hahmottamisesta. Jos näillä mittasuhteilla ajatellaan, niin joku toinen, joka ei näitä asioita tiedä, on silti aika tasavertainen kanssasi.

Ymmärrätkö? Sinä kehut, kuinka sinun pisarasi on muka suurempi kuin jonkun toisen pisara. Et kuitenkaan huomaa, että takanasi on valtameri. Jos sen huomaisit, niin ymmärtäisit ehkä itsekin, kuinka naurettavaa keskustelua käyt, kun käyt tätä vertailua niin mikrotasolla.

Miten aina sinun kommenttisi erottuvatkin kaikkien muiden joukosta. Kehut niissä aina omaa koulutustasi ja seuraavaksi alat taas selittämään, kuinka diplomityösi vastaa vähintäänkin väitöskirjaa blaa, blaa, blaa. Näitä kirjoittamiasi juttujahan täältä löytyy roppakaupalla. Aina kun joku kertoo olevansa tohtori tai puhutaan tohtoriudesta, sinä olet ensimmäinen ja viimeinen kommentoija. Yrität "sulattautua" huomaamattomasti vertaiseksesi katsomaan "akateemiseen" seuraan. Sillä tavalla haluat saada jonkinlaista hyväksyntää muka "vertaisiltasi" ja samalla ylemmyydentunnetta koulutustasoltaan alemmaksi katsomiasi ihmisiä kohtaan.

Kyllä ihmisen täytyy olla epätoivoinen, että hakee minälleen epätoivoisesti hyväksyntää joiltain keskustelupalstoilta. Kun sinun juttujasi lukee, niin tunneälyn osalta varmaan 95 prosenttia akateemisesti kouluttamattomista miehistä peittoaa sinut mennen tullen.

"Ja nämä asiat kuuluvat mielestäsi perussivistykseen? "

Tarkoitin siis lähinnä sellaiselle, joka on opiskellut luonnontieteellisellä tai teknisellä alalla.

"Oletko ajatellut sitä, että kaikki nämä luettelemasi asiat muodostavat vain yhden tiedonmurusen koko universumissa?"

Olen toki, ei niillä kyllä pitkälle pötkitä, enkä ole väittänyt muuta. Ovathan ne myös murto-osa omista opiskeluistani. Voisin sanoa, että tietoni ei perustu pelkästään yliopistolla opiskelemaani, se oma opiskelu on myös ollut oleellista.

"Kehut niissä aina omaa koulutustasi ja seuraavaksi alat taas selittämään, kuinka diplomityösi vastaa vähintäänkin väitöskirjaa blaa, blaa, blaa."

Ymmärsit väärin, tai haluat ymmärtää väärin mitä olen kirjoittanut. Pysyn aina totuudessa, enkä yritä huijata ketään. Paras arvosana yliopistolla saadusta gradusta tai diplomityöstä vastaa valmista lisensiaatintyötä. Diplomityön arvostelussa on se ongelma että arvostelu ei ole yhtä hienojakoista kuin yliopiston gradun arvostelu, joten jää vähän tulkinnanvaraiseksi, mutta parhaat diplomityöt kyllä vastaavat valmista lisensiaatintyötä. Siis lisensiaatintyötä, ei väitöskirjaa. Enkä ole väittänyt koskaan että diplomityöni vastaisi hyvin tehtyä väitöskirjaa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Arvosana

Kuitenkin, toinen kritiikkini koski väitöskirjoja, suoraan omalla opiskelualallani on todettu että suuri osa väitöskirjoista eivät täytä väitöskirjojen kriteerejä, enkä pidä siitä:

http://www.jyrkikontio.fi/attachments/File/Vaitoskirjojen_laatu_Final.pdf

Tässähän sanottiin, että parhaat diplomityöt ovat paremmat kuin huonoimmat väitöskirjat. Jos väitöskirjasi täyttää väitöskirjan kriteerit, niin eihän minulla siinä tapauksessa voi olla mitään moitittavaa suoritukseesi. Eikä kritiikkini tietenkään kohdistunut muutenkaan sinuun, vaan tohtoreihin yleisesti.

"Sillä tavalla haluat saada jonkinlaista hyväksyntää muka "vertaisiltasi" ja samalla ylemmyydentunnetta koulutustasoltaan alemmaksi katsomiasi ihmisiä kohtaan."

Ei pidä paikkaansa - taas sinun tulkintaasi. INTJ:t, kuten minä emme niinkään välitä titteleistä. Vaikka toisaalta koulutus kertoo kuitenkin parhaiten siitä mitä toiselta voi odottaa, jos ei ole muuta tietoa. Tietysti suhtaudun jonkin verran halveksuvasti matalasti koulutettuihin, mutta se on vaan tyylini, en ole täällä miellyttämässä kaikkia.

"Kyllä ihmisen täytyy olla epätoivoinen, että hakee minälleen epätoivoisesti hyväksyntää joiltain keskustelupalstoilta. Kun sinun juttujasi lukee, niin tunneälyn osalta varmaan 95 prosenttia akateemisesti kouluttamattomista miehistä peittoaa sinut mennen tullen. "

Minun kirjoituksiini ei muuten kannata reagoida tunteella, saatte aina takaisin, koska minun kirjoitukseni ovat usein hyvin perusteltuja. En myöskään tunne itseäni epätoivoiseksi. Tai se on sinun tulkintasi taas. Oletko kenties itse vähän epätoivoinen? Olen vähän ihmetellyt sitä mitä kaikkea olet kirjoittanut minusta. Jotenkin minulle on jäänyt sellainen käsitys että sinulla kaksi eri persoonaa, toinen paha, ja toinen hyvä. Ne kirjoituksesi ovat kuitenkin suurilta osin pelkkää spekulaatiota. Sivistyksen osoitukseksi voisit myös käyttää standardinikkiäsi, tuntuu vähän epäreilulta että haukut kirjoituksiani aina jollakin random-nikillä.

• gadöoigjapsodigng
        m36-intj kirjoitti:

"Ja nämä asiat kuuluvat mielestäsi perussivistykseen? "

Tarkoitin siis lähinnä sellaiselle, joka on opiskellut luonnontieteellisellä tai teknisellä alalla.

"Oletko ajatellut sitä, että kaikki nämä luettelemasi asiat muodostavat vain yhden tiedonmurusen koko universumissa?"

Olen toki, ei niillä kyllä pitkälle pötkitä, enkä ole väittänyt muuta. Ovathan ne myös murto-osa omista opiskeluistani. Voisin sanoa, että tietoni ei perustu pelkästään yliopistolla opiskelemaani, se oma opiskelu on myös ollut oleellista.

"Kehut niissä aina omaa koulutustasi ja seuraavaksi alat taas selittämään, kuinka diplomityösi vastaa vähintäänkin väitöskirjaa blaa, blaa, blaa."

Ymmärsit väärin, tai haluat ymmärtää väärin mitä olen kirjoittanut. Pysyn aina totuudessa, enkä yritä huijata ketään. Paras arvosana yliopistolla saadusta gradusta tai diplomityöstä vastaa valmista lisensiaatintyötä. Diplomityön arvostelussa on se ongelma että arvostelu ei ole yhtä hienojakoista kuin yliopiston gradun arvostelu, joten jää vähän tulkinnanvaraiseksi, mutta parhaat diplomityöt kyllä vastaavat valmista lisensiaatintyötä. Siis lisensiaatintyötä, ei väitöskirjaa. Enkä ole väittänyt koskaan että diplomityöni vastaisi hyvin tehtyä väitöskirjaa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Arvosana

Kuitenkin, toinen kritiikkini koski väitöskirjoja, suoraan omalla opiskelualallani on todettu että suuri osa väitöskirjoista eivät täytä väitöskirjojen kriteerejä, enkä pidä siitä:

Tässähän sanottiin, että parhaat diplomityöt ovat paremmat kuin huonoimmat väitöskirjat. Jos väitöskirjasi täyttää väitöskirjan kriteerit, niin eihän minulla siinä tapauksessa voi olla mitään moitittavaa suoritukseesi. Eikä kritiikkini tietenkään kohdistunut muutenkaan sinuun, vaan tohtoreihin yleisesti.

"Sillä tavalla haluat saada jonkinlaista hyväksyntää muka "vertaisiltasi" ja samalla ylemmyydentunnetta koulutustasoltaan alemmaksi katsomiasi ihmisiä kohtaan."

Ei pidä paikkaansa - taas sinun tulkintaasi. INTJ:t, kuten minä emme niinkään välitä titteleistä. Vaikka toisaalta koulutus kertoo kuitenkin parhaiten siitä mitä toiselta voi odottaa, jos ei ole muuta tietoa. Tietysti suhtaudun jonkin verran halveksuvasti matalasti koulutettuihin, mutta se on vaan tyylini, en ole täällä miellyttämässä kaikkia.

"Kyllä ihmisen täytyy olla epätoivoinen, että hakee minälleen epätoivoisesti hyväksyntää joiltain keskustelupalstoilta. Kun sinun juttujasi lukee, niin tunneälyn osalta varmaan 95 prosenttia akateemisesti kouluttamattomista miehistä peittoaa sinut mennen tullen. "

Minun kirjoituksiini ei muuten kannata reagoida tunteella, saatte aina takaisin, koska minun kirjoitukseni ovat usein hyvin perusteltuja. En myöskään tunne itseäni epätoivoiseksi. Tai se on sinun tulkintasi taas. Oletko kenties itse vähän epätoivoinen? Olen vähän ihmetellyt sitä mitä kaikkea olet kirjoittanut minusta. Jotenkin minulle on jäänyt sellainen käsitys että sinulla kaksi eri persoonaa, toinen paha, ja toinen hyvä. Ne kirjoituksesi ovat kuitenkin suurilta osin pelkkää spekulaatiota. Sivistyksen osoitukseksi voisit myös käyttää standardinikkiäsi, tuntuu vähän epäreilulta että haukut kirjoituksiani aina jollakin random-nikillä.

Käy lukemassa näistä kahdesta keskustelusta omia kommenttejasi:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10628192

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10521321

Ensimmäisessä vertailet DI:n ja maisterin tutkintoa ja tulet siihen tulokseen, että DI:n suorittamiseen menee yhtä kauan kuin lisensiaatin tutkintoon. Samoin jaottelet tietyt tiedealat pseudotieteiksi ja AMK-tutkinnot muistaakseni "palikkatutkinnoiksi".

Ja sitaatteja toisesta keskustelusta SINUN teksteistäsi:

"Väitätkö todellakin että gradun/diplomityön tekeminen eroaa väitöskirjan tekemisestä oleellisesti? Väitän ettei eroa, jos tekee diplomityönsä/gradunsa sillä tavoitteella että saa parhaan arvosanan. Omassa diplomityössäni sain myös aikaan uusia tuloksia, joita olisi voitu julkaista jossakin, mutta ohjaajani oli liian laiska suostuakseen tekemään tutkimuksen tuosta, vaikka työni valvoja ehdotti sitä."

"Useimmat gradut eivät kelpaa mihinkään tieteellisten tulostensa puolesta - kyse oli tulosten tieteellisestä julkaisukelpoisuudesta. Vain parhaiden gradujen/diplomitöiden tulokset kelpaavat esitettäviksi joissakin tieteellisessä konferensseissa. Sanotaanko ehkä 5-10% kaikista graduista. Jos ei tee gradua, jonka tulokset ovat tällaisia, ei voi verrata työtään väitöskirjaan. Tämän vuoksi myös jotkut diplomityöt tai gradut voivat ylittää jonkun huonomman väitöskirjan tason."

"Oma DI-työni oli varmaan enemmänkin lisensiaatintyön kokoinen."

"Kyseenalaistan toisten opiskeluansioita sen vuoksi, että en pidä näistä "valetohtoreista", joiden tieteelliset ansiot eivät ylitä edes tavallisen maisterin/DI:n ansioita."

Samoin kannattaa vielä lukaista jo siinä keskustelussa saamasi palaute ja miettiä sitä ihan oikeasti.

Vaikutat erittäin vastenmieliseltä tyypiltä. Sinulla ei ole yhtään varaa haukkua täällä ei-akateemisesti koulutettuja ihmisiä kun taas osoitat samanaikaisesti oman henkisen kypsymättömyytesi. Mene itseesi.

t. tuo edellinen tohtorisnainen

• gadöoigjapsodigng kirjoitti:

Käy lukemassa näistä kahdesta keskustelusta omia kommenttejasi:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10628192

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10521321

Ensimmäisessä vertailet DI:n ja maisterin tutkintoa ja tulet siihen tulokseen, että DI:n suorittamiseen menee yhtä kauan kuin lisensiaatin tutkintoon. Samoin jaottelet tietyt tiedealat pseudotieteiksi ja AMK-tutkinnot muistaakseni "palikkatutkinnoiksi".

Ja sitaatteja toisesta keskustelusta SINUN teksteistäsi:

"Väitätkö todellakin että gradun/diplomityön tekeminen eroaa väitöskirjan tekemisestä oleellisesti? Väitän ettei eroa, jos tekee diplomityönsä/gradunsa sillä tavoitteella että saa parhaan arvosanan. Omassa diplomityössäni sain myös aikaan uusia tuloksia, joita olisi voitu julkaista jossakin, mutta ohjaajani oli liian laiska suostuakseen tekemään tutkimuksen tuosta, vaikka työni valvoja ehdotti sitä."

"Useimmat gradut eivät kelpaa mihinkään tieteellisten tulostensa puolesta - kyse oli tulosten tieteellisestä julkaisukelpoisuudesta. Vain parhaiden gradujen/diplomitöiden tulokset kelpaavat esitettäviksi joissakin tieteellisessä konferensseissa. Sanotaanko ehkä 5-10% kaikista graduista. Jos ei tee gradua, jonka tulokset ovat tällaisia, ei voi verrata työtään väitöskirjaan. Tämän vuoksi myös jotkut diplomityöt tai gradut voivat ylittää jonkun huonomman väitöskirjan tason."

"Kyseenalaistan toisten opiskeluansioita sen vuoksi, että en pidä näistä "valetohtoreista", joiden tieteelliset ansiot eivät ylitä edes tavallisen maisterin/DI:n ansioita."

Samoin kannattaa vielä lukaista jo siinä keskustelussa saamasi palaute ja miettiä sitä ihan oikeasti.

Vaikutat erittäin vastenmieliseltä tyypiltä. Sinulla ei ole yhtään varaa haukkua täällä ei-akateemisesti koulutettuja ihmisiä kun taas osoitat samanaikaisesti oman henkisen kypsymättömyytesi. Mene itseesi.

t. tuo edellinen tohtorisnainen

Pysyn sanojeni takana. Ei tuossa ole mitään vikaa mielestäni. AMK-tutkinnot ovat mielestäni edelleen palikkatutkintoja, monet alat ovat pseudotieteitä, kuten lääketiede ja kauppatiede, ei siinä ole mitään uutta, ja olen perustellut useaan otteeseen miksi näin on. Tunnettu fyysikko Richard Feynman mainitsee myös sosiaalitieteet pseudotieteeksi.

"Ensimmäisessä vertailet DI:n ja maisterin tutkintoa ja tulet siihen tulokseen, että DI:n suorittamiseen menee yhtä kauan kuin lisensiaatin tutkintoon."

Kyllä keskimääräinen opiskeluaika on TKK:lla 7 vuotta DI:n tutkintoon. Maisterin tutkinto suoritetaan käytännössä kai keskimäärin yli 5.5 vuodessa, riippuen vähän alasta ja yliopistosta. Lisensiaatin tutkinnon suoritusaika on määritetty 7 vuodeksi useimmilla aloilla yliopistolla. Käytännön suoritusaika saattaa olla vähän pidempi.

"Väitätkö todellakin että gradun/diplomityön tekeminen eroaa väitöskirjan tekemisestä oleellisesti? Väitän ettei eroa, jos tekee diplomityönsä/gradunsa sillä tavoitteella että saa parhaan arvosanan"

Eipä taida erota oleellisesti, sillä tuolloin DI-työstä tulee lisensiaatintutkinnon veroinen, mikä oli pointtini. On makuasia eroaako lisensiaatintyön tekeminen väitöskirjasta oleellisesti, omasta mielestäni ei.

Tuossa oli virhe, vain yksi tai muutama prosentti graduista kelpaavat tieteellisiksi julkaisuiksi, ei 5-10%. On myös totta että jotkut diplomityöt voivat jopa ylittää jonkun väitöskirjan tason, koska laatuvaatimukset ovat lipsuneet Suomessa. Näin ei tietysti koskaan pitäisi olla.

Pitää sekin paikkaansa. Voit vaikka kysyä omalta professoriltasi, milloin diplomityö on lisensiaatintyön arvoinen/kokoinen.

""Kyseenalaistan toisten opiskeluansioita sen vuoksi, että en pidä näistä "valetohtoreista", joiden tieteelliset ansiot eivät ylitä edes tavallisen maisterin/DI:n ansioita.""

Pitää paikkaansa. Liittyi tuohon aikaisempaan viestiin, johon postasin viitteen.

"Vaikutat erittäin vastenmieliseltä tyypiltä. Sinulla ei ole yhtään varaa haukkua täällä ei-akateemisesti koulutettuja ihmisiä kun taas osoitat samanaikaisesti oman henkisen kypsymättömyytesi. Mene itseesi."

Miksi tuollaisesta pitäisi suuttua tuolla tavalla?
        En ole oikeasti vastenmielinen tyyppi. Jos vihaat minua, niin vihaat myös totuutta :) Kaikkia ei voi miellyttää. Iloitsit itsekin väitöskirjasi valmistumisesta, Miksi siis en itse saa mainita ja iloita siitä että diplomityöni kuuluu niihin harvoihin töihin, jotka saivat parhaan arvosanan?

Jos tuo toinen tohtori Dr. Obvious lukee tämän, niin hän varmaan ymmärtää pointtini, mutta jostakin syystä sinulle tuottaa vaikeuksia ymmärtää mitä olen kirjoittanut, koska sekoitat omia tunteitasi ja kaikkea
        muuta tulkintaa tähän. Tai ehkä asia on niin, että myönnät että kirjoitukseni menee oikein, mutta et silti pidä siitä mitä olen kirjoittanut tai mielipiteistäni, mutta se on toinen asia.

• simasuuneiti kirjoitti:

Olet ilmeisen älykäs, ei tarvitse todistella enempää.

Tunne- ja tilanneäly sinulta sen sijaan puuttuu totaalisesti.

Aspergerdiagnoosi tehty? Aleksitymiakin tulee mieleen vaikka sitä ei pelkästä tekstistä voi todentaakaan.

"Aspergerdiagnoosi tehty?"

Minultako kysyt?
        Ei ole mitään diagnoosia, eikä sellaista ole koskaan epäilty.

• gaksdjiadugböadgb
        m36-intj kirjoitti:

Pysyn sanojeni takana. Ei tuossa ole mitään vikaa mielestäni. AMK-tutkinnot ovat mielestäni edelleen palikkatutkintoja, monet alat ovat pseudotieteitä, kuten lääketiede ja kauppatiede, ei siinä ole mitään uutta, ja olen perustellut useaan otteeseen miksi näin on. Tunnettu fyysikko Richard Feynman mainitsee myös sosiaalitieteet pseudotieteeksi.

"Ensimmäisessä vertailet DI:n ja maisterin tutkintoa ja tulet siihen tulokseen, että DI:n suorittamiseen menee yhtä kauan kuin lisensiaatin tutkintoon."

Kyllä keskimääräinen opiskeluaika on TKK:lla 7 vuotta DI:n tutkintoon. Maisterin tutkinto suoritetaan käytännössä kai keskimäärin yli 5.5 vuodessa, riippuen vähän alasta ja yliopistosta. Lisensiaatin tutkinnon suoritusaika on määritetty 7 vuodeksi useimmilla aloilla yliopistolla. Käytännön suoritusaika saattaa olla vähän pidempi.

"Väitätkö todellakin että gradun/diplomityön tekeminen eroaa väitöskirjan tekemisestä oleellisesti? Väitän ettei eroa, jos tekee diplomityönsä/gradunsa sillä tavoitteella että saa parhaan arvosanan"

Eipä taida erota oleellisesti, sillä tuolloin DI-työstä tulee lisensiaatintutkinnon veroinen, mikä oli pointtini. On makuasia eroaako lisensiaatintyön tekeminen väitöskirjasta oleellisesti, omasta mielestäni ei.

Tuossa oli virhe, vain yksi tai muutama prosentti graduista kelpaavat tieteellisiksi julkaisuiksi, ei 5-10%. On myös totta että jotkut diplomityöt voivat jopa ylittää jonkun väitöskirjan tason, koska laatuvaatimukset ovat lipsuneet Suomessa. Näin ei tietysti koskaan pitäisi olla.

Pitää sekin paikkaansa. Voit vaikka kysyä omalta professoriltasi, milloin diplomityö on lisensiaatintyön arvoinen/kokoinen.

""Kyseenalaistan toisten opiskeluansioita sen vuoksi, että en pidä näistä "valetohtoreista", joiden tieteelliset ansiot eivät ylitä edes tavallisen maisterin/DI:n ansioita.""

Pitää paikkaansa. Liittyi tuohon aikaisempaan viestiin, johon postasin viitteen.

"Vaikutat erittäin vastenmieliseltä tyypiltä. Sinulla ei ole yhtään varaa haukkua täällä ei-akateemisesti koulutettuja ihmisiä kun taas osoitat samanaikaisesti oman henkisen kypsymättömyytesi. Mene itseesi."

En ole oikeasti vastenmielinen tyyppi. Jos vihaat minua, niin vihaat myös totuutta :) Kaikkia ei voi miellyttää. Iloitsit itsekin väitöskirjasi valmistumisesta, Miksi siis en itse saa mainita ja iloita siitä että diplomityöni kuuluu niihin harvoihin töihin, jotka saivat parhaan arvosanan?

Jos tuo toinen tohtori Dr. Obvious lukee tämän, niin hän varmaan ymmärtää pointtini, mutta jostakin syystä sinulle tuottaa vaikeuksia ymmärtää mitä olen kirjoittanut, koska sekoitat omia tunteitasi ja kaikkea
        muuta tulkintaa tähän. Tai ehkä asia on niin, että myönnät että kirjoitukseni menee oikein, mutta et silti pidä siitä mitä olen kirjoittanut tai mielipiteistäni, mutta se on toinen asia.

Ei tässä ole kukaan suuttunut. Ilmaisen vain mielipiteeni, mutta en valitettavasti alkanut sinun mielisteltäväksesi. Koska sitähän sinä yrität: tuskin joku ehtii kertoa jossain keskustelussa olevansa tohtori, niin sinä iskeydyt heti siihen kantaan siinä toivossa, että sinua pidettäisiin tasavertoisena.

"Miksi siis en itse saa mainita ja iloita siitä että diplomityöni kuuluu niihin harvoihin töihin, jotka saivat parhaan arvosanan?"

Jos vain tekisitkin niin, niin siinä ei olisi mitään pahaa. Mutta kun sinä pönkität omanarvontuntoasi väheksymällä toisten ihmisten saavutuksia ja opiskelutuloksia mm. nollaamalla AMK-tutkintojen arvon, maisterintutkintojen arvon ja vielä määrittelemällä lähes kaikki muut kuin oman alasi höpöhöpöaloiksi.

Sellaisen ihmisen, joka todella on sinut itsensä ja omien suoritustensa kanssa, ei tarvitse pönkittää omanarvontuntoaan halveksumalla muiden suorituksia. Ja sitä sinä teet joka keskustelussa, siihen ihan kiinnittää huomiota. Jos todella olisit iloinen omista saavutuksistasi ja sinulla olisi hyvä itsetunto, voisit iloita toistenkin puolesta, vaikka heillä olisikin joku muu ns. "palikkotutkinto".

Itselleni ei tulisi ikinä mieleenikään mennä nollaamaan toisten ihmisten tutkintojen arvoa väheksymällä niitä. Eikö sinulla ole lainkaan empatiakykyä? Sitäpaitsi: ei se tutkinto, vaan se, mitä ihminen sitten loppujen lopuksi saa aikaan. Tämäkin maa on täynnä ihmisiä, jotka ovat ehkä opiskelleet jotain mielestäsi "höpöhöpöä" tai joillaon vaikkapa peruskoulutasoinen koulutus. Ja silti he tekevät töitä joka päivä. Niitä ihmisiä minä arvostan. Ja heitä tämä yhteiskunta tarvitsee, ei kaltaistasi muita nenänvartta pitkin katselevaa abstraktia paskaa jauhavaa pseudoeliittiä (anteeksi kielellinen ilmaisutapani). Se, että sinä olet perehtynyt joihinkin teoreettisiin laskelmiin, ei tee sinusta yhtään heitä parempaa ihmistä.

Mutta sinä luokittelet nämä ihmiset automaattisesti vähemmän keskustelukykyisiksi, koska heillä ei ole akateemista koulutusta. Näin ollen suurin osa omasta ystäväpiiristäni ei varmaan läpäisisi elitistisiä kriteerejäsi.:D

Näiden kaikkien kirjoittamiesi juttujen perusteella olen täysin vakuuttunut siitä, että 99 prosenttia nks. "raksamiehistä" ovat fiksumpaa ja miellyttävämpää keskusteluseuraa kuin sinä.

• uuvuttava tapaus
        m36-intj kirjoitti:

Olet varmaankin jonkin sortin asperger? Empatiakyky ja kokonaisuuksien hahmottaminen puuttuu, elät oman pienen kuplasi sisällä.

• ......
        m36-intj kirjoitti:

Minultako kysyt?

Uskoo ken haluaa...täällähän saa vapaasti väittää mitä tahtoo :D
        Tekstisi kuitenkin puhuvat puolestaan karun autistista kieltä.

• M50+

Luokkakokoukset ovat vuosien jälkeen hyvä paikka miettiä ennakkoluulojamme. Kouluttautuminen ei sinänsä tee ihmisestä sen parempaa tai huonompaa. Se sama lapsena tuntemamme persoona on nyt vain uuden ulkokuoren takana.

Tohtoriksi kouluttautuminen ei vie ihmisen kykyä vaihtaa itse autonsa renkaat tai tehdä rakennustöitä kotona tai mökillä.

Älykkyys ja lahjakkuus ovat yliarvostettuja. Todellisuudessa kouluttautuminen vaatii ensisijaisesti ahkeruutta ja uutteruutta.

Vähemmän koulutetut asettavat itse paheksumansa raja-aidat. He kokevat, että koulutetut eivät arvosta heitä. Tämä itsetunnon puute jatkuu myös parisuhteiden muodostamiseen. He eivät usko kelpaavansa ja eivätkä edes aloita perustellen asiaa nirpanokkaisuudella (joka on ketjun otsikko).

Lapsuuden rakastettumme ovat kenties etsimässä uutta parisuhdetta ja on vahinko jos hyvä persoona jää pois vaihtoehdoista ulkokuorien erilaisuuden vuoksi.

• Dr Obvious
        m36-intj kirjoitti:

Hablando del rey de Roma...

Yleisesti ottaen olen sitä mieltä että Suomessa on liikaa akateemista koulutusta kun joka NNJS pitää pystyttää jokin korkeakoulu ja siihen haalia opiskelijoita eri puolilta Gaussin käyrää. Kaikilla ei eväät riitä teoreettisiin opintoihin ja monilla ne ovat unohtuneet kokonaan kotiin, mutta samoista tyypeistä voisi tulla esim. erinomaisia putkimiehiä ym. joista on pulaa. Lisäksi rahoituksen sitominen tutkintojen määrään on huono idea. Tästä kaikesta seuraa vain akateemisten tyottomyyttä, tutkintojen arvostuksen laskua ja opinnäytetoiden tason romahdus. En oikein ymmärrä mitä ammatillista tarvetta esim. AMK-järjestelmä on luotu tyydyttämään mutta ehkä kyse on vain omien tietojeni puutteellisuudesta. Sitten on vielä paljon aloja joille 90% niiden opiskelijoista ei tule koskaan tyollistymään, mikä usein tulee heille valmistumisen jälkeen täytenä yllätyksenä. Näiden alojen koulutusta pitäisi supistaa vastaamaan todellista tarvetta. Lisensiaatintutkinto on tarpeeton kuriositeetti joille useimmissa maissa ei ole vastinetta, lähinnä siitä tulee mieleen kandia vastaava "licenciado".

Ammatinvalinta- ja tyomarkkinatilannekoulutuksen pitäisi olla pakollinen oppiaine (vrt. terveystieto tai mikä se nykyään on) toisen asteen koulutuksessa jotta opiskelijat ohjautuisivat niille aloille joille omat kyvyt sopivat ja joilta myos tyollistyy.

• gaksdjiadugböadgb kirjoitti:

Ei tässä ole kukaan suuttunut. Ilmaisen vain mielipiteeni, mutta en valitettavasti alkanut sinun mielisteltäväksesi. Koska sitähän sinä yrität: tuskin joku ehtii kertoa jossain keskustelussa olevansa tohtori, niin sinä iskeydyt heti siihen kantaan siinä toivossa, että sinua pidettäisiin tasavertoisena.

"Miksi siis en itse saa mainita ja iloita siitä että diplomityöni kuuluu niihin harvoihin töihin, jotka saivat parhaan arvosanan?"

Jos vain tekisitkin niin, niin siinä ei olisi mitään pahaa. Mutta kun sinä pönkität omanarvontuntoasi väheksymällä toisten ihmisten saavutuksia ja opiskelutuloksia mm. nollaamalla AMK-tutkintojen arvon, maisterintutkintojen arvon ja vielä määrittelemällä lähes kaikki muut kuin oman alasi höpöhöpöaloiksi.

Sellaisen ihmisen, joka todella on sinut itsensä ja omien suoritustensa kanssa, ei tarvitse pönkittää omanarvontuntoaan halveksumalla muiden suorituksia. Ja sitä sinä teet joka keskustelussa, siihen ihan kiinnittää huomiota. Jos todella olisit iloinen omista saavutuksistasi ja sinulla olisi hyvä itsetunto, voisit iloita toistenkin puolesta, vaikka heillä olisikin joku muu ns. "palikkotutkinto".

Itselleni ei tulisi ikinä mieleenikään mennä nollaamaan toisten ihmisten tutkintojen arvoa väheksymällä niitä. Eikö sinulla ole lainkaan empatiakykyä? Sitäpaitsi: ei se tutkinto, vaan se, mitä ihminen sitten loppujen lopuksi saa aikaan. Tämäkin maa on täynnä ihmisiä, jotka ovat ehkä opiskelleet jotain mielestäsi "höpöhöpöä" tai joillaon vaikkapa peruskoulutasoinen koulutus. Ja silti he tekevät töitä joka päivä. Niitä ihmisiä minä arvostan. Ja heitä tämä yhteiskunta tarvitsee, ei kaltaistasi muita nenänvartta pitkin katselevaa abstraktia paskaa jauhavaa pseudoeliittiä (anteeksi kielellinen ilmaisutapani). Se, että sinä olet perehtynyt joihinkin teoreettisiin laskelmiin, ei tee sinusta yhtään heitä parempaa ihmistä.

Mutta sinä luokittelet nämä ihmiset automaattisesti vähemmän keskustelukykyisiksi, koska heillä ei ole akateemista koulutusta. Näin ollen suurin osa omasta ystäväpiiristäni ei varmaan läpäisisi elitistisiä kriteerejäsi.:D

Näiden kaikkien kirjoittamiesi juttujen perusteella olen täysin vakuuttunut siitä, että 99 prosenttia nks. "raksamiehistä" ovat fiksumpaa ja miellyttävämpää keskusteluseuraa kuin sinä.

"Ei tässä ole kukaan suuttunut. Ilmaisen vain mielipiteeni, mutta en valitettavasti alkanut sinun mielisteltäväksesi. Koska sitähän sinä yrität: tuskin joku ehtii kertoa jossain keskustelussa olevansa tohtori, niin sinä iskeydyt heti siihen kantaan siinä toivossa, että sinua pidettäisiin tasavertoisena."

Välillä kyllä tunnut melkein kihisevän kiukusta, tai reaktiosi ovat ainakin täysin yliampuvia. Huvittavaa. Aika hauska tyyppi olet kuitenkin. Ja sinun oletuksesi minusta kyllä jo tunnetaan, ne menevät suurin osa väärin.

"Mutta kun sinä pönkität omanarvontuntoasi väheksymällä toisten ihmisten saavutuksia ja opiskelutuloksia mm. nollaamalla AMK-tutkintojen arvon, maisterintutkintojen arvon ja vielä määrittelemällä lähes kaikki muut kuin oman alasi höpöhöpöaloiksi.

Mutta näinhan asia on. Tiedän itse mitä maisterin tutkinto on kun olen myös opiskellut yliopistolla maisterin tutkinnon verran. Se on tavallaan vähän kuin ampuisin itseäni omaan jalkaan, kun sanon että maisterin tutkinto on huonompi kuin DI:n, mutta totuuden puolesta minä tässä lähinnä puhun.

"Eikö sinulla ole lainkaan empatiakykyä?"

On toki. Sinun pitäisi kuitenkin ymmärtää INTJ:n sielunelämästä enemmän, eli olemme melko erilaisia kuin monet muut ihmiset. Koska teoreettiset tiedot, käytännön osaaminen, ja monipuolinen oppineisuus eri asioissa on meille niin tärkeää, niin yritämme tietysti aluksi tehdä vaikutuksen muihin demonstroimalla tietojamme ja taitojamme. Yleensä ei tule vastakaikua. Kyllästyn helposti tyhmiin ja mitättömiin ihmisiin, joita on maailma täynnä.

"Sitäpaitsi: ei se tutkinto, vaan se, mitä ihminen sitten loppujen lopuksi saa aikaan."

Näin on.

"Näiden kaikkien kirjoittamiesi juttujen perusteella olen täysin vakuuttunut siitä, että 99 prosenttia nks. "raksamiehistä" ovat fiksumpaa ja miellyttävämpää keskusteluseuraa kuin sinä."

En usko. Netissä saa yleensä väärän vaikutelman ihmisistä. Se pitäisi todeta käytännössä, mikäli asia on tosiaankin näin. Mitä sitten raksamiesten kanssa juttelisit?

Sain muuten DI-työstäni tällaisen lausunnon: "Haastavan kohdesuorittimen vuoksi työn konstruktiivinen osuus on ollut diplomityöksi erittäin laaja... työ tarjoaa lähtökohdan väitöskirjakelpoiseen tieteelliseen tutkimukseen."

• dgasodignodigbaöodig
        m36-intj kirjoitti:

"Ei tässä ole kukaan suuttunut. Ilmaisen vain mielipiteeni, mutta en valitettavasti alkanut sinun mielisteltäväksesi. Koska sitähän sinä yrität: tuskin joku ehtii kertoa jossain keskustelussa olevansa tohtori, niin sinä iskeydyt heti siihen kantaan siinä toivossa, että sinua pidettäisiin tasavertoisena."

Välillä kyllä tunnut melkein kihisevän kiukusta, tai reaktiosi ovat ainakin täysin yliampuvia. Huvittavaa. Aika hauska tyyppi olet kuitenkin. Ja sinun oletuksesi minusta kyllä jo tunnetaan, ne menevät suurin osa väärin.

"Mutta kun sinä pönkität omanarvontuntoasi väheksymällä toisten ihmisten saavutuksia ja opiskelutuloksia mm. nollaamalla AMK-tutkintojen arvon, maisterintutkintojen arvon ja vielä määrittelemällä lähes kaikki muut kuin oman alasi höpöhöpöaloiksi.

Mutta näinhan asia on. Tiedän itse mitä maisterin tutkinto on kun olen myös opiskellut yliopistolla maisterin tutkinnon verran. Se on tavallaan vähän kuin ampuisin itseäni omaan jalkaan, kun sanon että maisterin tutkinto on huonompi kuin DI:n, mutta totuuden puolesta minä tässä lähinnä puhun.

"Eikö sinulla ole lainkaan empatiakykyä?"

On toki. Sinun pitäisi kuitenkin ymmärtää INTJ:n sielunelämästä enemmän, eli olemme melko erilaisia kuin monet muut ihmiset. Koska teoreettiset tiedot, käytännön osaaminen, ja monipuolinen oppineisuus eri asioissa on meille niin tärkeää, niin yritämme tietysti aluksi tehdä vaikutuksen muihin demonstroimalla tietojamme ja taitojamme. Yleensä ei tule vastakaikua. Kyllästyn helposti tyhmiin ja mitättömiin ihmisiin, joita on maailma täynnä.

"Sitäpaitsi: ei se tutkinto, vaan se, mitä ihminen sitten loppujen lopuksi saa aikaan."

Näin on.

"Näiden kaikkien kirjoittamiesi juttujen perusteella olen täysin vakuuttunut siitä, että 99 prosenttia nks. "raksamiehistä" ovat fiksumpaa ja miellyttävämpää keskusteluseuraa kuin sinä."

En usko. Netissä saa yleensä väärän vaikutelman ihmisistä. Se pitäisi todeta käytännössä, mikäli asia on tosiaankin näin. Mitä sitten raksamiesten kanssa juttelisit?

Sain muuten DI-työstäni tällaisen lausunnon: "Haastavan kohdesuorittimen vuoksi työn konstruktiivinen osuus on ollut diplomityöksi erittäin laaja... työ tarjoaa lähtökohdan väitöskirjakelpoiseen tieteelliseen tutkimukseen."

Vaikka kuinka olet luokitellut itse itsesi kuuluvaksi johonkin persoonallisuustyyppiluokkaan (käsittääkseni tuolla testilä ei ole edes tieteellistä näyttöohjaa) ja pidät itseäsi niin erinomaisena analyytikkona, niin silti minusta vaikuttaa siltä, että olet ymmärtänyt joitain asioita väärin.

Kun nyt taas otat tuon diplomityösi puheenaiheeksi, niin se, että arvosteluihisi kirjoitettiin, että työ tarjoaa LÄHTÖKOHDAN, niin eihän se tarkoita mitään muuta kuin että se todellakin tarjoaa vain sen lähtökohdan. Lähtökohta väitöskirjalle voi olla myös pelkästään jokin ihan simppeli kysymyksenajattelu, ei siihen sen kummempaa vaadita.

Ajat ilmeisesti takaa sitä, että diplomityösi on "enemmän" kuin tavallinen diplomityö. Näin ainakin kirjoitit tuossa eräässä aikaisemmassa keskustelussa: "Oma DI-työni oli varmaan enemmänkin lisensiaatintyön kokoinen."

No sitä tuosta siteeraamastasi arvostelusta ei ainakaan käy ilmi, vai? Taitaa olla toiveajattelua.

Koska loppujen lopuksihan sinä ajat takaa vain sitä yhtä asiaa: että sinun diplomityötäsi arvostettaisiin lisensiaatintyön tai jopa väitöskirjan arvoisena. Koska vaikka kuinka väität keittiönpöytäpsykologia-analyysisi perusteella, nimenomaan tittelinkipeähän sinä olet. Vai mitä meidän pitäisi ajatella tästä kirjoituksestasi, jossa siteerasit Jyrki Kontiota:

"Suuri osa väitöskirjoista ei kuitenkaan täytä väitöskirjan vaatimuksia. Olin jokin aika sitten mukana kansainvälisessä työryhmässä määrittämässä oman alani väitöskirjojen laatukriteerejä. Vertasin muutamaa tuoretta väitöskirjaa sekä noihin kriteerieihin että TKK:n diplomitöiden arvosteluohjeisiin. Väitöskirjat eivät olisi läpäisseet kansainvälisiä vaatimuksia, mutta olisivat kyllä menneet melko hyvinä diplomitöinä. TKK:n tietotekniikan osastolla parhaat diplomityöt ovat parempia kuin huonoimmat väitöskirjat. "

Eli meneekö tämä mielestäsi näin:

a) sinä kirjoitit erinomaisen diplomityön b) parhaat diplomityöt ovat parempia kuin huonoimmat väitöskirjat c) se tarkoittaa sitä, että sinun diplomityösi vastaa lisensiaatintyötä tai jopa väitöskirjaa?

Se, että läpi on mennyt huonoja väitöskirjoja, ei ole tässä mitenkään ratkaiseva pointti. Eikä myöskään se, että parhaat diplomityöt ovat heikkoja väitöskirjoja parempia. Siis huomaa, vain _parempia_. Sillä missään ei kuitenkaan lue, että ne täyttäisivät väitöskirjan tai lisensiaatintyön kriteerit.

Kun nyt laitoit tänne arvostelusi ihan muiden nähtäviksi, niin mikä sinulla vielä jäi ymmärtämättä, kun siinä ihan selvästi puhutaan vain lähtökohdasta väitöskirjalle eikä mistään muusta?

• luonnontieteilijä
        m36-intj kirjoitti:

Minultako kysyt?

Kyllä joku diagnoosi pläjähtäisi, jos lähdettäisiin testailemaan. Nyt vain kuulostaa siltä, että tämän hepun ongelmatiikka on egosynkonista eikä haittaa siten kuin ympäristöä, joten ei ole käynyt tutkittavana.
        Kun juttujaan lukee, nousee eniten mieleen narsistinen persoonallisuushäiriö. Siihen viittaa muiden alentamisen ja itsensä ylentämisen jatkuva tarve. Huono itsetunto, ydinkokemus omasta huonoudesta->yritettävä todistaa että on parempi kuin muut
        Aspergerissa ja aleksitymiassa myös emotionaalista rajoittuneisuutta ilmenee, mutta tämän henkilön kohdalla se kuvastanee vain defenssejä.

• 26+9+45
        luonnontieteilijä kirjoitti:

Kyllä joku diagnoosi pläjähtäisi, jos lähdettäisiin testailemaan. Nyt vain kuulostaa siltä, että tämän hepun ongelmatiikka on egosynkonista eikä haittaa siten kuin ympäristöä, joten ei ole käynyt tutkittavana.
        Kun juttujaan lukee, nousee eniten mieleen narsistinen persoonallisuushäiriö. Siihen viittaa muiden alentamisen ja itsensä ylentämisen jatkuva tarve. Huono itsetunto, ydinkokemus omasta huonoudesta->yritettävä todistaa että on parempi kuin muut
        Aspergerissa ja aleksitymiassa myös emotionaalista rajoittuneisuutta ilmenee, mutta tämän henkilön kohdalla se kuvastanee vain defenssejä.

Narsistiseen luonnehäiriöön viittaisi tosiaan, että m36-intj tuntuu kovasti mielistelevän tohtoreita ja hakeutumaan heidän seuraansa, koska se korottaa samalla hänen arvoaan ja hän samaistua heihin.

Lainaus keskustelusta http://keskustelu.suomi24.fi/node/10573537#comment-54626957:

"Siinäs kuulitte, niuhottajat :D

Tämä oli tekniikan tohtorin tai PhD:n asiantuntijamielipide. Jos tittelit teille pakosta merkitsevät jotakin. Itse olen DI ja jotakin muuta. TkT:t ja DI:t kyllä pistävät teille jauhot suihin."

Tässä hän yrittää luoda ovelasti homogeeninen ryhmän tekniikan tohtoreista ja diplomi-insinööreistä.

Ja keskustelussa http://keskustelu.suomi24.fi/node/10621462#comment-54972658 hän peräti nuoleskelee:

"Dr Obvious on palstasuosikkini. Onneksi järkeviäkin ihmisiä löytyy, mutta ovat kyllä tosi harvassa."

• Dr Obvious
        dgasodignodigbaöodig kirjoitti:

Vaikka kuinka olet luokitellut itse itsesi kuuluvaksi johonkin persoonallisuustyyppiluokkaan (käsittääkseni tuolla testilä ei ole edes tieteellistä näyttöohjaa) ja pidät itseäsi niin erinomaisena analyytikkona, niin silti minusta vaikuttaa siltä, että olet ymmärtänyt joitain asioita väärin.

Kun nyt taas otat tuon diplomityösi puheenaiheeksi, niin se, että arvosteluihisi kirjoitettiin, että työ tarjoaa LÄHTÖKOHDAN, niin eihän se tarkoita mitään muuta kuin että se todellakin tarjoaa vain sen lähtökohdan. Lähtökohta väitöskirjalle voi olla myös pelkästään jokin ihan simppeli kysymyksenajattelu, ei siihen sen kummempaa vaadita.

Ajat ilmeisesti takaa sitä, että diplomityösi on "enemmän" kuin tavallinen diplomityö. Näin ainakin kirjoitit tuossa eräässä aikaisemmassa keskustelussa: "Oma DI-työni oli varmaan enemmänkin lisensiaatintyön kokoinen."

No sitä tuosta siteeraamastasi arvostelusta ei ainakaan käy ilmi, vai? Taitaa olla toiveajattelua.

Koska loppujen lopuksihan sinä ajat takaa vain sitä yhtä asiaa: että sinun diplomityötäsi arvostettaisiin lisensiaatintyön tai jopa väitöskirjan arvoisena. Koska vaikka kuinka väität keittiönpöytäpsykologia-analyysisi perusteella, nimenomaan tittelinkipeähän sinä olet. Vai mitä meidän pitäisi ajatella tästä kirjoituksestasi, jossa siteerasit Jyrki Kontiota:

"Suuri osa väitöskirjoista ei kuitenkaan täytä väitöskirjan vaatimuksia. Olin jokin aika sitten mukana kansainvälisessä työryhmässä määrittämässä oman alani väitöskirjojen laatukriteerejä. Vertasin muutamaa tuoretta väitöskirjaa sekä noihin kriteerieihin että TKK:n diplomitöiden arvosteluohjeisiin. Väitöskirjat eivät olisi läpäisseet kansainvälisiä vaatimuksia, mutta olisivat kyllä menneet melko hyvinä diplomitöinä. TKK:n tietotekniikan osastolla parhaat diplomityöt ovat parempia kuin huonoimmat väitöskirjat. "

a) sinä kirjoitit erinomaisen diplomityön b) parhaat diplomityöt ovat parempia kuin huonoimmat väitöskirjat c) se tarkoittaa sitä, että sinun diplomityösi vastaa lisensiaatintyötä tai jopa väitöskirjaa?

Se, että läpi on mennyt huonoja väitöskirjoja, ei ole tässä mitenkään ratkaiseva pointti. Eikä myöskään se, että parhaat diplomityöt ovat heikkoja väitöskirjoja parempia. Siis huomaa, vain _parempia_. Sillä missään ei kuitenkaan lue, että ne täyttäisivät väitöskirjan tai lisensiaatintyön kriteerit.

Kun nyt laitoit tänne arvostelusi ihan muiden nähtäviksi, niin mikä sinulla vielä jäi ymmärtämättä, kun siinä ihan selvästi puhutaan vain lähtökohdasta väitöskirjalle eikä mistään muusta?

Oletko sukua gaksdjiadugböadgb:lle ja gadöoigjapsodigng:lle? Nimet kuulostavat
        vähän turkkilais-walesiläisiltä.

• wfgefdge
        ...... kirjoitti:

Uskoo ken haluaa...täällähän saa vapaasti väittää mitä tahtoo :D
        Tekstisi kuitenkin puhuvat puolestaan karun autistista kieltä.

Ei voi kun nauraa näille "nettipsykologeille" jotka jakelevat diagnoosejaan nettikirjoittelun perusteella ja sen kummemmin edes ymmärtämättä mistä puhuvat. Ja katkerat nettikantturat vielä plussailee... :DDD

• 26+9+45 kirjoitti:

Narsistiseen luonnehäiriöön viittaisi tosiaan, että m36-intj tuntuu kovasti mielistelevän tohtoreita ja hakeutumaan heidän seuraansa, koska se korottaa samalla hänen arvoaan ja hän samaistua heihin.

Lainaus keskustelusta http://keskustelu.suomi24.fi/node/10573537#comment-54626957:

"Siinäs kuulitte, niuhottajat :D

Tämä oli tekniikan tohtorin tai PhD:n asiantuntijamielipide. Jos tittelit teille pakosta merkitsevät jotakin. Itse olen DI ja jotakin muuta. TkT:t ja DI:t kyllä pistävät teille jauhot suihin."

Tässä hän yrittää luoda ovelasti homogeeninen ryhmän tekniikan tohtoreista ja diplomi-insinööreistä.

Ja keskustelussa http://keskustelu.suomi24.fi/node/10621462#comment-54972658 hän peräti nuoleskelee:

"Dr Obvious on palstasuosikkini. Onneksi järkeviäkin ihmisiä löytyy, mutta ovat kyllä tosi harvassa."

Jaha, mitä pahaa te olette taas puhuneet minusta poissaollessani. Dr Obviouksen ajatukset ovat olleet oikeita. Hän sattuu olemaan toki tohtori.

• dgasodignodigbaöodig kirjoitti:

"Kun nyt taas otat tuon diplomityösi puheenaiheeksi, niin se, että arvosteluihisi kirjoitettiin, että työ tarjoaa LÄHTÖKOHDAN, niin eihän se tarkoita mitään muuta kuin että se todellakin tarjoaa vain sen lähtökohdan. Lähtökohta väitöskirjalle voi olla myös pelkästään jokin ihan simppeli kysymyksenajattelu, ei siihen sen kummempaa vaadita."

Se lähtökohta oli työkalu, ei pelkästään mikään ajatus. Sellaiset työkalut, joiden avulla pystytään tekemään väitöskirjatasoista tutkimusta ovat mielestäni arvokkaita, ja ne ovat itsessään lähes aina jonkun tieteellisen julkaisun arvoisia.

"Koska loppujen lopuksihan sinä ajat takaa vain sitä yhtä asiaa: että sinun diplomityötäsi arvostettaisiin lisensiaatintyön tai jopa väitöskirjan arvoisena. Koska vaikka kuinka väität keittiönpöytäpsykologia-analyysisi perusteella, nimenomaan tittelinkipeähän sinä olet.

Sinähän tästä olet ison numeron tehnyt. Olisin tyytynyt sanomaan sen vain kerran, mutta sinulle kaikki asiat täytyy selittää ainakin viisi kertaa, eikä yhteisymmärrykseen vieläkään päästä.

DI-töiden, lisensiaatintöiden ja tohtorintöiden todellinen arvo ei välttämättä ole tässä järjestyksessä, eli eivät välttämättä ole vertailukelpoisia, eikä siinäkään tapauksessa että väitöskirjoiksi ei hyväksyttäisi huonompia tekeleitä. Joku professori kertoi myös että on nähnyt diplomitöitä, jotka ovat aidon tohtorintutkinnon veroisia. Tässäkään titteli ei siis välttämättä kerro kaikkea.

Se, onko minun työni lisensiaatintyön tai tohtorintyön arvoinen jää vähän auki, mutta jos siitä saa parhaan arvosanan, niin lähtökohtaisesti tähän on hyvät mahdollisuudet: se on ainakin todennäköisesti lisensiaatintyön veroinen. Ainakin laudaturin arvosana yliopistosta gradusta tekee työstä automaattisesti lisensiaatintyön veroisen. Oma käsitykseni työstäni oli ihan selkeästi että työni oli lisesensiaatintyön veroinen. Pitääkö minun ottaa vielä yhteyttä ohjaajani, että asia tulisi selväksi ihan selväksi?

"Eli meneekö tämä mielestäsi näin:
        "

Ei mene! Riippumatta mistään muusta, niin parhaat diplomityöt ovat lisensiaatintyön veroisia. Samaten yliopistolla gradut. Voivat olla vieläkin parempia, siis oikean väitöskirjan veroisia, mutta tämä on erittäin harvinaista. Koska sellaisia ei kannata vääntää diplomitöiksi tai graduiksi, menee hukkaan työ, jos kuitenkin joutuu tekemään toisenkin väitöskirjatasoisen työn.

"Kun nyt laitoit tänne arvostelusi ihan muiden nähtäviksi, niin mikä sinulla vielä jäi ymmärtämättä, kun siinä ihan selvästi puhutaan vain lähtökohdasta väitöskirjalle eikä mistään muusta?"

Selitin jo. Olet huvittava. Lopetetaan tähän, jooko?

• Asennevammaa?

Komppaan tätä kirjoitusta.
      Idiootteja löytyy joka koulutustasolta ja kuppikunnasta.

Kuitenkin tosiasia on se että kyllä se koulutustaso varsinkin netissä painaa kun nainen miestä esimerkiksi valitsee.

Ei siinä selittelyt auta ja kertoilut kuinka sivistynyt on jos nainen on omaksunut sen ajattelutavan että akateeminen tai korkeastikoulutettu on muita ylempänä tai ainakin hän näkee miehen joka on korkeastikoulutettu paljon parempana vaihtoehtona kuin sen joka ei ole.

AMK-tutkinnon olen suorittanut ja teen vähemmän hyväpalkkaista duunia ihan omaksi mielikseni.

Sillä näyttää olevan paljon merkitystä naiselle että mitkä ne tulot ovat, millainen ala ja mikä koulutustaso.

Aivan kuin sen perusteella voisi päätellä jotain.

Tosin olen ihan tosielämänkin puolella törmännyt naisiin joilla on se sama asenne eli saattavat jutella vapautuneesti ensin jostain kunnes kun heille kertoo että takana on vain amk-tutkinto ja mikä se duuni on niin kyllä sen naamasta näkee että ei tehnyt minkäänlaista vaikutusta paitsi huonompaan suuntaan.

Uskon että osittain se johtuu siitä että kuvitelmat omasta älystä ja asemasta nousevat naisilla jos he kouluttautuvat ja kokevat täten miehet jotka eivät ole samoista raameista jotenkin vähempiarvoisina.

Tosin ei minulla ole halujakaan lähteä elämään jonkun pikkutärkeän akateemikon kanssa jolla ajatukset elämästä ja ihmisitä on tuollaisia.

• CineChick

Tärkeää on, että on onnellinen tekemistään valinnoista. Moni ei tiedä mitä itse haluaa, siksi luotetaan ennalta asetettuihin toiveiden kehyksiin. " voin tulla onnelliseksi vain, jos ne ja nämä seikat toteutuu kumppanissani" ...

No, hyvää harjoitusta...

• joo-o

Minusta ikä, paino, pituus, seksuaalinen suuntautuminen sekä alkoholin ja tupakan käyttö ovat riittävät specsit treffata palstan naisia. Toki valokuva pitää ensin nähdä, ja mielellään se kuva pitäisi olla koko olemuksesta. Oikeassa elämässä se menee näin, paitsi kuvan tilalla tietysti oikea ihminen :)
      Toistan:
      - ikä
      - pituus
      - paino
      - seksuaalinen suuntautuminen
      - kuva jakoon privaatisti
      Kaikki muu on epäolennaista treffeille menemiseen.
      Jos olet jo jonkinlaisessa parisuhteessa ja kuitenkin haet seuraa, olet vakavasti mielenterveysongelmainen.
      Kiitos ja näkemiin!

• kohdataan12

"Jos olet jonkinlaisessa parisuhteessa ja kuitenkin haet seuraa, olet vakavasti mielenterveysongelmainen. " No ainakin jotain mätää sellaisessa ihmisessä varmasti on.

Mutta tuohon aiheeseen. Olen paljon miettinyt juuri koulutusta yhtenä kriteerinä. Olen aika hyvin kouluttautunut ja arvostan koulutusta. Jokainen kai saa arvostaa mitä haluaa. Olisi kiva, jos miehellä olisi myös hyvä koulutus. Ehkä minulla on asennevamma, mutta se sitten on. Uskon kyllä, että jos tosielämässä tutustuisin aivan kouluttamattomaankin mieheen, jonka kanssa tuntisin yhteenkuuluvuutta, haluaisinkin hänestä kumppanin. Nettitreffeillä asiat jotenkin mutkistuvat, kun ei jaksa tutustua niin moniin. Mutta sitten jää se sattuman mahdollisuus niihinkin kohtaamisiin.

• Asennevammaa?

Miksi arvostat koulutusta?
        Sitä kannattaa kysyä itseltä.

varsinkin jos pelissä on kumppanuus.

"Uskon kyllä, että jos tosielämässä tutustuisin aivan kouluttamattomaankin mieheen, jonka kanssa tuntisin yhteenkuuluvuutta, haluaisinkin hänestä kumppanin. Nettitreffeillä asiat jotenkin mutkistuvat, kun ei jaksa tutustua niin moniin."

Tässä nyt ei ole mitään järkeä.

Jos sinulle on nettitreffeillä mahdollisuus tutustua suurempaan joukkoon koulutettuja kuin tosielämässä niin eikös sen luulisi juuri motivoivan ja mahdollistavan sen että sieltä joukosta löytyy se oma sopivakin?

Kyllä sulla on selkeä asennevamma ja täysin järjetön suhtautuminen ajatellen sitä että kuitenkin pidät mahdollisena että tuntisit yhteenkuuluvuutta ei koulutettuun.

Olisko niin että netissä valkkaat kylmästi ja tosielämässä annat seksikemioiden ratkaista?

Ihan oma valintasi, mutta jotenkin kertoo hyvin paljon naisten nettideittailusta tuo että "no tosielämässä annan sattuman ratkaista josko tulis yhteenkuuluvuus mut sitten netissä mä en jaksa tutustua niin moneen vaikka vaihtoehtoja olis joten mä niinkun pidän erilaisia kriteerejä."

Eihän tuossa ammu kuin itseään jalkaaan.

• kohdataan12
        Asennevammaa? kirjoitti:

Miksi arvostat koulutusta?
        Sitä kannattaa kysyä itseltä.

varsinkin jos pelissä on kumppanuus.

"Uskon kyllä, että jos tosielämässä tutustuisin aivan kouluttamattomaankin mieheen, jonka kanssa tuntisin yhteenkuuluvuutta, haluaisinkin hänestä kumppanin. Nettitreffeillä asiat jotenkin mutkistuvat, kun ei jaksa tutustua niin moniin."

Tässä nyt ei ole mitään järkeä.

Jos sinulle on nettitreffeillä mahdollisuus tutustua suurempaan joukkoon koulutettuja kuin tosielämässä niin eikös sen luulisi juuri motivoivan ja mahdollistavan sen että sieltä joukosta löytyy se oma sopivakin?

Kyllä sulla on selkeä asennevamma ja täysin järjetön suhtautuminen ajatellen sitä että kuitenkin pidät mahdollisena että tuntisit yhteenkuuluvuutta ei koulutettuun.

Olisko niin että netissä valkkaat kylmästi ja tosielämässä annat seksikemioiden ratkaista?

Ihan oma valintasi, mutta jotenkin kertoo hyvin paljon naisten nettideittailusta tuo että "no tosielämässä annan sattuman ratkaista josko tulis yhteenkuuluvuus mut sitten netissä mä en jaksa tutustua niin moneen vaikka vaihtoehtoja olis joten mä niinkun pidän erilaisia kriteerejä."

Eihän tuossa ammu kuin itseään jalkaaan.

Et tainnut oikein ymmärtää mitä tarkoitin.

Siis koska nettitreffeillä on niin paljon mahdollisia miehiä, on pakko laittaa raja johonkin, kun ei voi tutustua kovin moneen. Ja koska arvostan koulutusta tosi paljon, paljon tarjonnan vuoksi valitsen koulutetut miehet. En tiedä, miksi arvostan koulutusta niin paljon. Mutta saan arvostaa sitä. Ehkä kotitausta vaikuttaa tässä. Jotkut arvostavat omaisuutta, sekin on ok, mutta ei minulle ykkösjuttu.

Tottakai tiedän, että muissakin miehissä olisi sopivia, mutta toisaalta tarvitsen vain yhden miehen. Siihen ei tarvita varmaan satoja treffejä.

Seksikemioiden en anna koskaan ratkaista. Toimiva elämä toisen kanssa on niin monesta asiasta kiinni, että sex appeal on yksi välttämätön juttu, mutta se ei riitä, jollei arvomaailma, elämäntapa, tulevaisuuden toiveet myös mene yksiin.

• sain tiukkaa pimppiä

Sain kerran pil.lua yheltä naiselta kun pelastin sen asunnon vesivahingolta. Eikä tarvinnut muuta kun kiristää patterissa olevaa mutteria. Muija oli avannut sen mutterin just mist sitä vettä tulee ja sit se hädissään soitti mun ovikelloo et tulee tulva kohta. Naisella kannattais olla asunnossaan edes perustyökaluja, kuten jakoavaimia, vasara, pora, saha, ruuvimeisseleitä, lenkkiavaimia ja sellasta.

• Pelimiehen kaveri

Tai hän sai sinulta :-)

• Neiti Nöpö

Mielestäni suurinta hallaa tälle nettideittisysteemille tekevät ne, jotka valehtelevat profiilissaan ikänsä, mittansa, siviilisäätynsä ja koulutustaustansa. Semmoinen on meidän tosimielisten ajan tuhlaamista.

Mukavaa kevättä kaikille rehellisille deittailijoille!

• kriteereistä

Kyllähän niitä nirppanokkia löytyy varmasti molemmista sukupuolista ihan tarpeeksi. Mutta kannattaa tässä valituksessa huomioida se että netissä nainen voi saada päivässä kymmeniä ellei jopa satoja vastauksia ja jotenkin sitä pitää vain yrittää löytää niitä mukavia ja itselle sopivia miehiä tuosta erittäin suuresta joukosta, joten eihän se ole mikään ihme että nuo kriteerit saattavat olla hyvinkin tiukkoja.

Itse olen 27 vuotias lapseton hoikka akateeminen nainen ja kun laitoin oman kuvallisen profiilini erääseen nettideittisivustolle, niin sain ensimmäisen viikon aikana lähes 500 viestiä. Olin vähän järkyttynyt ja poistin koko profiilin tuon jälkeen. Seuraavan kerran kun uskaltauduin yrittämään, niin tein sen kuvattomalla profiililla jossa oli myös paljon aiempaa tiukemmat kriteerit sille millaiset miehet voivat lähettää minulle viestejä. Tämä auttoi minua jonkin verran, sillä nyt sain enää vähän reilut 100 viestiä viikossa ja tällä kertaa kaikki viestittelijät olivat alle 35 vuotiaita, tai ainakin niin luulen...

• M50+

Hyvät hyssykät, ei se noin toimi :-)

Päätä ensin millaisen kumppanin haluat. Ota huomioon myös kenet voit saada. Kirjoita nämä profiilisi niin ettet huku viesteihin. Rautalankaa ja tiukka rajaus.

Keskity viestittelyn sijaan treffeihin. Muutama viesti/puhelu ja sitten tapaaminen nokakkain. Jos kaikki meni hyvin, olet löytänyt seurustelukumppanin.

• 19 + 15

No mitä sä nuorten naisten kriteereistä välität, ei ne tuollaista käppänää huoli muutenkaan.

• dettineitti

Kautta aikojen seuranhakupalstoilla miehille tärkein ominaisuus on ollut varakkuus ja naiselle kauneus. Enkä tarkoita päiväkahviseuraa hakevia vaan yleensä.

Taitaa se niin olla vielä nykyäänkin että miehet joilla on täpäkkää niin saavat seuraa helpommin, samoin kuin kauniit naiset. Tutkinnoista viis.

• deittinaatti

Tuo miesten varakkuus pätee niissä yhteiskunnissa, joissa ei ole yhteiskunnan sosiaaliturvaa. Siihen perustuu länsimaisten miesten suosio esim. Thaimaassa. Veikkaan, että Suomessa miehen tärkein ominaisuus tänä päivänä on älykkyys tai sosiaalinen asema.

Ennen vanhaan naisen tärkein ominaisuus taisi olla köyhillä työkyky ja rikkailla hedelmällisyys.

• nettineuvokakkonen

Jos sinua häiritsee korkeakoulutettujen naisten asenne ja vaatimukset, miksi et itse hae seuraa suvaitsevien peruskoulun käyneiden ja amisten piiristä?

• Juu juu taas

Jaahas, taas tämä ikuisuuskeskustelu koulutusjutuista :D Vastauksetkin toistavat samaa kaavaa kuin ennen.

Minua kiinnostaisi kuulla vastaus kohta esittämääni kysymykseen. Alustan ensin hieman:

Suuri osa näyttää olevan sitä mieltä, että tietyn koulutustason toivominen on jotenkin hirveän pinnallista, nirppanokkaista ja typerää. Ei sillä mitään merkitystä ole jne. jne.

Kuitenkin samat henkilöt voivat olla kovinkin ehdottomia esim. sen suhteen kuinka paljon nainen saa painaa tai kuinka pitkä miehen pitää olla. Valokuvankin täytyy kolahtaa heti.

Mikä tekee noista teidän vaatimuksistanne vähemmän pinnallisia tai jalompia kuin se että joku toivoo treffikumppanilta tiettyä koulutustasoa? Kuten moni on sanonut, usein samankaltainen tausta auttaa monessa suhteessa, vaikka se ei mikään takuu olekaan. Minusta se on ihan yhtä hyvä kriteeri kuin vaikka se kun joku mies ei halua yli 65-kiloista naista, kun sitten ei peenis enää nouse niin helposti eikä voi koko ajan panna (tai joku vastaava, yhtä "järkevä" kriteeri).

Mutta joo, niinhän se aina menee: Muiden kriteerit on ihan typeriä ja pinnallisia, varsinkin jos minä en niitä täytä. Sen sijaan kaikki minun kriteerini ovat hyviä ja tooooosi tärkeitä kaikki.

• 8

Minusta tuo koulutustaso on ihan hyvä "esikarsintakriteeri". Yleissääntönä pätee aika hyvin se, että ihmisen älykkyys ja henkinen vireys korreloi melko paljon koulutustason kanssa. Ei kai niinkään siksi, että koulutus itsessään noita asioita tuottaisi (tosin se saattaa antaa kykyä esim. kriittiseen medialukutaitoon ja yleensä analyyttisempaan ajatteluun) vaan enemmänkin siksi, että ne ihmiset, joilla jotain korvien välissä liikkuu, yleensä ovat kiinnostuneita opiskelusta.

Tunnen poikkeuksia, mutta silti uskallan yleistää, että ammattikoulutason (tai jopa heikommalla) koulutuksella olevista ihmisistä harvoin löytyy sellaisia, joiden kanssa voi keskustella oikeastaan mistään.

• ex-duunari

"Tunnen poikkeuksia, mutta silti uskallan yleistää, että ammattikoulutason (tai jopa heikommalla) koulutuksella olevista ihmisistä harvoin löytyy sellaisia, joiden kanssa voi keskustella oikeastaan mistään. "

Niiin,kyllähän homma on niin että kaikista koulutusluokista löytyy laidasta toiseen.
        Vaikka,olisi kuinka akateeminen ja pätevä allallaan,ei se takaa että ihmisellä olisi oikeasti ajatuksia elämästä.Enemminkin päinvastoin,monesti tapaa sellaisia akateemisia jotka ovat niin työura orentoituneita että eivät osaa puhua mistään muusta kuin että"kuinka meillä töissä ja miten,se-ja-se projekti eteni".
        Jolllei tämä,niin mikä sitten on sukujuhlien fiiliksen tuhoaja.

Kyse on kuitenkin enemmänkin mielestäni siitä että minkälainen ihminen on itselleen ja muille.Arvostaisitko ihmistä joka olisi omahyväinen,piikikäs,itseriittoinen ja akateeminen.Etpä taitaisi.
        Enemminkin varmaan arvostaisit ihmistä joka tulee kaikkien kanssa toimeen ja muutenkin ulospäin suuntautunut.Etpä taitaisi ensimäisenä kysyä mikä on koulutuksesi.Näin ollen, koulutus on vain sivukriteeri jolla ei varsinaisesti ole painoarvoa.

• Näin kirjoitin
        ex-duunari kirjoitti:

"Tunnen poikkeuksia, mutta silti uskallan yleistää, että ammattikoulutason (tai jopa heikommalla) koulutuksella olevista ihmisistä harvoin löytyy sellaisia, joiden kanssa voi keskustella oikeastaan mistään. "

Niiin,kyllähän homma on niin että kaikista koulutusluokista löytyy laidasta toiseen.
        Vaikka,olisi kuinka akateeminen ja pätevä allallaan,ei se takaa että ihmisellä olisi oikeasti ajatuksia elämästä.Enemminkin päinvastoin,monesti tapaa sellaisia akateemisia jotka ovat niin työura orentoituneita että eivät osaa puhua mistään muusta kuin että"kuinka meillä töissä ja miten,se-ja-se projekti eteni".
        Jolllei tämä,niin mikä sitten on sukujuhlien fiiliksen tuhoaja.

Kyse on kuitenkin enemmänkin mielestäni siitä että minkälainen ihminen on itselleen ja muille.Arvostaisitko ihmistä joka olisi omahyväinen,piikikäs,itseriittoinen ja akateeminen.Etpä taitaisi.
        Enemminkin varmaan arvostaisit ihmistä joka tulee kaikkien kanssa toimeen ja muutenkin ulospäin suuntautunut.Etpä taitaisi ensimäisenä kysyä mikä on koulutuksesi.Näin ollen, koulutus on vain sivukriteeri jolla ei varsinaisesti ole painoarvoa.

Useimmilla keskivertonaisillakin on treffiehdokkaita liiaksi asti. Jollain kriteereillä on rajausta tehtävä. Minusta on ainakin ihan järkevää etsiä sen kaltaista ihmistä, joka on saman tyylinen kuin mitä itse on, tai millaisten kanssa on huomannut viihtyvänsä.

Jos on vaikkapa sellainen joka pitää keskustelemisesta, itsensä sivistämisestä yms, niin sitten kannattaa etsiä sen tyyppistä ihmistä. Jos taas on sporttinen bilettäjätyyppi, niin sitten varmaan viihtyy paremmin sen tyyppisten kanssa. Kotihiiri ei varmaan sovi yhteen kovin menevän ja sosiaalisen kanssa, eikä päinvastoin.

Sitä paitsi on niitäkin naisia, jotka haluavat duunarimiehen ja pitävät kaikkia akateemisia automaattisesti kuivakoina tai tylsinä, vaikka eivät heitä tuntisikaan. Minustakin on kyllä outoa, että ihmisiä luokitellaan niin kovasti koulutuksen tai työn perusteella. Kyllähän duunarikin voi harrastaa vapaa-aikanaan vaikka mitä ja sen akateemisenkin arki ja harrastuksen ovat usein ihan yhtä elämänläheisiä kuin duunarillakin. Sen vuoksi vähän naurattaakin kun joku sanoo ettei akateeminen tiedä "oikeasta elämästä" mitään, ei ole sydämen sivistystä tms. Ihan oikeaa elämäähän hekin elävät, vaikka erilaista työtä tekisivätkin.

Koulutus on kriteeri siinä missä muutkin, mutta pelkästään sen perusteella on vähän typerää valkoida. Ennemmin kannattaa kiinnittää huomiota siihen, millainen kuva ihmisestä muuten välittyy. Jos tyyppi tosiaan kuulostaa siltä että vapaa-aika on pelkkää kaljoittelua ja auton rassausta, niin sellaisen kanssa ei varmaan se keskusteluista ja taidenäyttelyistä pitävä nainen viihdy, vaikka olisi kuinka komea könsikäs.

• vi.tun naiset

Naisten mielestä ruma on automaattisesti myös tyhmä. Sen takia rumaa ei naiset lähesty.

• Njoo njoo

No rumalle pärställe ei paljon voi tehdä, mutta muille jutuille kyllä. Jos ei pidä lainkaan huolta itsestään, antaa hiusten ja parran rehottaa ja vaatteet on ihan mitä sattuu, niin silloin ihminen kyllä näyttää sellaiselta...sottaiselta ja sitä kautta ehkä myös tyhmältä.

Vaikka ei komea oliskaan, niin voi pitää huolta itsestään.

• Jallu Cola 6

Nämä Aasian tytöt eivät kysy onko tutkintoa vai ei: www.datingsiteasia.com

• ronkelit miehiä

Tämä ei pidä lainkaan paikkansa ainakaan minun kohdallani. Vaikka itsellä on koulutusta en ole koskaan vaatinut mieheltä lähes mitään koulutusta. Tälläkin hetkellä seurustelen miehen kanssa, jolla ei paljon mitään koulutusta ole. Mutta miehet ne on ronkeleita. Eivät tykkää koulutetuista naisista, johan sen tälläkin palstalla voi todeta. Akateemiset naiset on out...jostain syystä meitä pidetään jotenkin tylsinä ja huumorintajuttomina. Mutta kuitenkin meissä omituisissa akateemisissa nörteissä on ihan hauskojakin naisia...ainakin minä pidän itseäni ihan kivana ja ihan hauskanakin seurana. MInä sain suomi24-treffeillä muutamien viikkojen aikana (kuvallisella profiililla) muistaakseni kolme tai korkeintaan neljä yhteydenottoa, niistä yksi suomalaiselta mieheltä. Minun painoindeksini on 22.5-23 eli ehkä siitä kiikastaa...olen liian paksu useimpien miesten mielestä. Onneksi minun nykyisellä miesystävälläni on vähän isompi masu kuin minulla :).

• Valintoja valintoja

Jokainen itse kantaa painonsa....valitsee seuransa jne.

• Testi kertoo
        Valintoja valintoja kirjoitti:

Jokainen itse kantaa painonsa....valitsee seuransa jne.

ronkelit miehiä...ettet vaan oli raskaana....testailemaan

• ronkelit miehiä
        Testi kertoo kirjoitti:

ronkelit miehiä...ettet vaan oli raskaana....testailemaan

Ai raskaana jos painoindeksi on 22.5? Mielestäni minun painoni on ihan ok ja taulukkojenkin mukaan se on ihan normaalipaino. Jos minun painoni on miesten mielestä kamala (niin kuin ilmeisesti on) niin mitä miehet sitten valittavat, etteivät naiset halua tutustua...jos he haluavat tutustua vain missipainoisiin...

• Testi kertoo
        ronkelit miehiä kirjoitti:

Ai raskaana jos painoindeksi on 22.5? Mielestäni minun painoni on ihan ok ja taulukkojenkin mukaan se on ihan normaalipaino. Jos minun painoni on miesten mielestä kamala (niin kuin ilmeisesti on) niin mitä miehet sitten valittavat, etteivät naiset halua tutustua...jos he haluavat tutustua vain missipainoisiin...

No edellinen oli....suhtautumistesti....vaikka ootko testannu ettet ois pieniin päin. Kuka ties?
        Ei vai kyllä naisella muotoja saa olla..jopa vatsaa ja takamusta

• alex isoveli

nirppa nokka huh... mikä aihe on ollut en taho siitä enää puhua kun oma tyttis on ollut semmonen mut ei enää heheh :D joo mun pikku sisko ärsyttää tos vieres >:(

• alex isoveli

ps: oon huono juttelussa netissä

• ekonomismies

Jos AMK.tutkinto tarkoittaa, että rima on liian korkealla, niin sitten ponnistaa kuopasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      257
      15231
    2. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      125
      10146
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      108
      9371
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      23
      7109
    5. 182
      6547
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      176
      6228
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      33
      5622
    8. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      47
      4806
    9. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      25
      1796
    10. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      150
      1705
    Aihe