Menettäminen. . .

Jonskulih

Moi, Aattelin taas tulla kirjotteleen...
Ootteko ikinä kokenu menettämistä ? Mä oon. . . 3 kertaa. . .
Hevonen on suuri eläin, siksi, koska hevoseen mahtuu rakkautta, iloa, kokemusta, ja kaikkea sitä. Itken yöllä, jottei kukaan huomaisi. Itken mielessäni, jota kukaan ei huomaa. Voin olla allapäin, jota joku luulee joksikin toiseksi. Menetin ensimmäisen vuokrahevoseni vuonna 2009/2010, Herkko,Herkko. Tämä mahtava suomenhevonen. Mulle koskaan ei kerrottu mihin herkko oikeasti kuoli :o Se vaan kerrottiin että piikki iskettiin sydämmeen;c
Pariviikkoa menetyksen ja surun jälkeen, Samalta tallilta, pieni shettis, ihana, rakas ja söötti, jota hoidin ja taluttelin, melkein jokapäivä, Hän kuunteli minua, tarkkaan kun kerroin murheeni hänelle. Sitten se tapahtui, hän sai kaikkiin kavioihin kuumeen ;( Itkin ja itkin, 2 menetystä samana vuonna olisi liikaa...
Minulle kerrottiin että mitään ei voitu tehdä, Kävin hyvästelemässä rakkaan shettiksen. Itkin seuraavat 3 kuukautta taukoamatta. Pieni sydämmeni ei kestänyt tätä surua enään. . . Otin toisen suomenhevosen vuokralle, joka oli äitini kaverin hevonen. Hänellä se vasta vuoden oli ollut, kun hevosen kärsimystä ei jaksettu katsoa, Nivelet olivat huonot, silloin päätettiin että tämä pitää lopettaa. . . Lampun lopettamisesta on nyt alle kuukausi.
kaikki vuokrahevoseni/ponit olivat jo vanhoja. Pelkään jokapäivä että tänään minun suloinen 7-vuotias suokki kuolee, ja kokee nämä samat kivut. Kun kirjoitan tätä, kyyneleet tulee silmiin. Viattomat hevoseni, rakkaat, ne lähtivät liian ajoissa pois. ;(( Toivoisin että kunnioittaisitte näitä rakkaita hevosia

7

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jonskulih

      Olen siis 12-v tyttö.

      • khyl_se_siit

        Kuulostaa karulta, mutta kuolema on luonnollinen asia. Siihen vaan tarvii tottua, että rakkaita niin lemmikeitä, ihmisiä ym lähtee. Itse joutunut luopumaan MONESTA lemmikistä ja joo itketty ollaan, mut en ole jäänyt vatvomaan ym. Muistot tuo kyyneleen silmäkulmaan, mutta kun ajattelen niiden olevan paremmassa paikassa olo helpottuu. Sydämeesi tulee uusia eläimiä, ne eivät korvaa vanhoja, mutta tuovat iloa ja onnea ihan yhtä lailla :)


    • tuskissaan<33

      mun hoitohevoselle synty varsa........ sitä ootettiin vuosi ja hypittiin mun kaverin kans ihan innoissaan ku kuultiin et se astutettiin huippuravuril......olin just ku varsa synty 11.5.11 vaasas ja meinasin jäädä pois sielt jutust.....olis pitäny. Tulin tallille ja sielä se oli♥ pitkäjalkainen komee tammavarsa♥ mun hoitohevonen oli 4v ja ei oikeen tienny et mitä pitäis tehä eikä antanu sen imee nisistä..varsa ei ees pysyny pystys ilman tukee:(((((( me imetettiin sitä ja menin 11 sisälle nukkuun ja tulin klo 01 imettään sitä...se oli heikko menin nukkuun ja tulin aamulla nklo 7 talliin ja var´sa makasi hiljaa. Menin sen luo mutta se ei hengittönyt!!! se kuoli!! kärsin tuosta surusta ja tuskasta koko loppukesän............ muistan se kuin eilisen;((((( varsa haudattiin ja viemme välillä sinne kukkia....R.I.P lepää rauhas pikkuvarsa:((((((

    • Jonskulih

      Ikävää toikin juttu. . . Meillekkin nyt pitäisi varsa tulla, mutta emä voi hieman huonosta ;c

    • Hevoskeräilijä

      Kääk, aina se tekee tiukkaa, meilläkin on ollut vanhoja ja otettiin sitten yhdelle likalle14-vuotias terve lv, vuosi meni niin meni selkä, parannettiin ennustetta otettiin 7-vuotias terve lv, alle vuosi ja meni selkä!
      Nyt otettiin 6-vuotias ja vielä tuossa on ja totisesti toivon että pysyisi myös.
      Aina se on menetys. mutta ihan oikeasti siihen tottuu ja tuska menee nopeammin ohi. Usko siihen että hevosetkin pääsevät niinkuin taivaaseen, terveinä ja hyvinvoivina 'vihreämmille niityille' auttaa kummasti, kun hepalla on sitten taatusti hyvä olla ja kun itse on kaikkensa heppulin eteen tehnyt on loppu Luojan kädessä. Hepatkin ovat enkelien kavereita.
      Luojan päätökset ovat aina oikeita, vaikkei me sitä ainakaan sillä hetkellä hyväksytä tai tajuta.
      ps.En kuulu mihinkään uskonlahkoon tai kirkkoon.

    • SUPERSAD

      Eilinen oli tiedossa mutta lähdin silti tallille... Kisojen jälkeen hain rakkaan lipizzan tarhasta... Harjasin hoitsuni.. itkin koko päivän. Aikuiset kyselivät onko huono olo.. vain paras kaverini tiesi mikä on... Harjaus jäi viimeiseksi kerraksi.. Puoli kuuden aikaan traileri ajoi pihaan. Juttelin uuden omistajan kanssa ja selvisi että rakas lähtee Lohjalle saakka. Täältä on 3 tunnin matka.. Kerroin kaiken mistä hevonen pitää ja kävin karsinassa viellä viimeistä kertaa. Itkin tallinomistajan ja uuden hevosen omistajan vieressä kun rakas painoi päänsä syliini.. Trailerin ovi oli jo kiinni mutta omistaja avasi sen ja sanoi että käy sanomassa heipat.. olin onnistunut pidättämään itkua mutta siinä vaiheessa kun kävelin trailerille olo oli niin paha niin hysteerinen itku tuli pakosti.. olin viimeinen täältä joka sanoi heipat.. halasin hevosta ja sanoin: Heippa rakas. Älä pelkää. Me nähdään vielä. Olin epävarma siitä... Näämmekö vielä... Itken koko ajan ja mietin... Tähänasti mun elämän rankin päivä...

    • Ratsastaja05

      Otan osaa. Kunnioitan kaikkia kuolleita hevosia. Meiltäkin kuoli koira, neljä kissaa ja vuokra hevonen. :( En vain kestä sitä surua aina kun katson puhelimesta kuolleiden eläinteni kuvia kyyneleet kihoavat silmiin. Itken vieläkin. En ole päässyt siitä vieläkään yli. Minulla on ikävä heitä. Hevonen oli kiltein hevonen mitä olin koskaan nähnyt. Kun nousin ensimmäistä kertaa sen selkään tiesin että voin luottaa siihen. Oli kuin olisin ratsastanut sillä syntymästäni saakka. Tämä hevonen oli Lucia. Koira oli nimeltään Iina se suojeli kotiamme. Ja nämä kissat olivat Krisse, Muru, Dusty ja Nuppu. Pyydän että kunniotatte heitä kuten minä kunnioitan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2921
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2204
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1164
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1047
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      944
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      763
    Aihe